powrót

Zmieniamy regulamin eMaklera

Chcielibyśmy poinformować o zmianach w przepisach wynikających z wprowadzenia Dyrektywy MIFID II.


Od 3 stycznia 2018 r. wchodzą w życie przepisy wprowadzające w polskim prawie dyrektywę MIFID II. Dotyczą one warunków świadczenia usług maklerskich i inwestycyjnych. Dlatego przygotowaliśmy nowy Regulamin świadczenia usług maklerskich w ramach usługi eMakler oraz nowy pakiet MIFID, zawierający informacje wymagane przepisami prawa (nowy pakiet zostanie opublikowany w styczniu na tej stronie).
Dyrektywa MIFID II wprowadza szereg nowych obowiązków związanych z zwiększeniem poziomu ochrony inwestora na rynku kapitałowym. Należą do nich między innymi zwiększenie przejrzystości działania firm inwestycyjnych oraz zwiększenie wymagań w zakresie  staranności we właściwym dopasowaniu oferowanych produktów i usług do profilu inwestycyjnego klienta.
W tym celu modyfikujemy procesy realizowane w Domu Maklerskim mBanku. Są to procesy, związane z obsługą klienta oraz świadczeniem usług maklerskich. Dotyczą one w szczególności zasad informowania klienta przed zawarciem umowy i w trakcie kiedy ona obowiązuje.
Nowy Regulamin świadczenia usług maklerskich w ramach usługi eMakler będzie obowiązywał od 18 stycznia 2018 r. Wszelkie wynikające z niego obowiązki Domu Maklerskiego realizować będziemy już od 3 stycznia 2018 r.
Przypominamy, że w terminie 14 dni od otrzymania wiadomości, mają Państwo prawo do rozwiązania umowy, której dotyczy zmieniany regulamin, z zachowaniem okresu wypowiedzenia.

Główne zmiany w Regulaminie świadczenia  usług maklerskich w ramach usługi eMakler


Zgodnie z nowym regulaminem:

  • rozszerzamy zakres badania klienta pod kątem adekwatności usługi o pytania dotyczące tolerancji klienta na ryzyko, sytuacji finansowej oraz wskazanie preferowanego horyzontu i celu inwestycyjnego,
  • wprowadzamy formę trwałego nośnika przechowywanych informacji, w zakresie przekazywanych klientom raportów okresowych oraz w związku z zawieranymi transakcjami,
  • zmieniamy zakres informacji przekazywanych klientom przed zawarciem umowy świadczenia usług maklerskich w ramach usługi eMakler,
  • udostępniamy klientowi przed zawarciem umowy informacje o przewidywanych kosztach usługi i nabywanych instrumentach finansowych, oraz przekazywaniu w trakcie trwania umowy okresowych raportów o poniesionych kosztach w danym roku.
     

Nowy Regulamin świadczenia usług maklerskich

Kategorie:

Private Banking