powrót

Możesz złożyć wniosek o wsparcie „Dobry Start” (300+)

Jesteś rodzicem dziecka, które się uczy? Tak jak w roku poprzednim, rodzice uczących się dzieci mogą składać wnioski o dofinansowanie już od 1 lipca drogą elektroniczną w mBanku.
Kwota wsparcia nie zmienia się. To 300 zł jednorazowego dofinansowania dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny.


Program „Dobry Start” to świadczenie, które przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny dzieci do ukończenia 20 roku życia. Dla osób z niepełnosprawnością świadczenie przysługuje do ukończenia 24 roku życia. Wsparciem nie są objęte dzieci, które chodzą do przedszkola lub tzw. „zerówki”.

Jak złożysz wniosek?

Przygotuj dane: m.in. imię, nazwisko, PESEL – swoje i dziecka/dzieci. Nazwę i adres szkoły, do której chodzi dziecko. Zaloguj się:

  • do serwisu transakcyjnego (Finanse > Usługi > Świadczenia dla rodziców (m.in.500+) lub
  • do aplikacji mobilnej (Kontakt > Załatw swoje sprawy > Świadczenia dla rodziców (m.in.500+).

Wniosek złożysz również na naszej stronie www, na której znajdziesz więcej informacji o programie.

Pamiętaj. Wniosku „Dobry Start” nie złożysz w oddziale banku ani na mLinii.
Przypominamy. Świadczenie "Dobry start" przyznaje i wypłaca Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Sprawdź ważne terminy:

Wnioski o wypłatę świadczenia Dobry Start należy składać co roku.
Zaloguj się na swoje konto w internecie lub aplikacji mobilnej i złóż wniosek od 1.07 do 30.11 br.

  • złóż wniosek do końca sierpnia, aby otrzymać świadczenie do końca września br.,
  • jeśli złożysz wniosek w kolejnych miesiącach (od września do listopada), wypłatę świadczenia otrzymasz w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku.