Zapinaj pasy… zanim potwierdzisz przelew lub BLIKA!
W codziennym pośpiechu łatwo przeoczyć to, co istotne. Niestety, przestępcy na to czekają. Liczą, że nie będziesz wczytywać się dokładnie w szczegóły powiadomienia autoryzacyjnego, zanim potwierdzisz jakąś transakcję.
Zatwierdzasz operacje i nie czytasz komunikatów autoryzacyjnych? To niebezpieczne, jak jazda samochodem bez zapiętych pasów.
Zatrzymaj się na chwilę. Przeczytaj. Upewnij się. Bo jedno nieuważne kliknięcie może kosztować Cię więcej niż myślisz.
Zapinanie pasów zajmuje Twój czas, ale robisz to, bo chcesz zachować bezpieczeństwo w razie jakiegoś drogowego zdarzenia. Podobnie jest z autoryzacją. Potrzebujesz nawyku czytania szczegółów, zanim coś potwierdzisz – nawet jeśli to zajmie chwilę dłużej.
Każdy komunikat to drogowskaz – wiesz, gdzie trafią Twoje pieniądze
Jeśli zignorujesz treść powiadomienia autoryzacyjnego, możesz zatwierdzić i przekazać przelew lub transakcję BLIK do nieznanego odbiorcy czy włączyć subskrypcję usług, których nie chcesz.
Zwracaj uwagę na komunikaty – to podstawa bezpiecznego korzystania z bankowości. Dlaczego to takie ważne?
Możesz sprawdzić szczegóły – upewnij się, że kwota, odbiorca i cel operacji pasują do tego, co chcesz zrobić.
Świadomie podejmujesz decyzję – masz chwilę na to by się zastanowić, nie klikaj odruchowo, gdy ktoś próbuje nakłonić Cię do zlecenia przelewu lub płatności BLIKIEM.
Pamiętaj. Każda autoryzacja to decyzja, która ma realne konsekwencje.
Wciąż korzystasz z SMS-ów do autoryzacji?
Zachęcamy Cię do szybkiej zmiany na mobilną autoryzację – to wygodniejsze i bezpieczniejsze rozwiązanie!
Dlaczego warto?
W wiadomościach SMS nie zawsze widać wszystkie szczegóły transakcji. Mobilna autoryzacja daje Ci pełny obraz – pokazujemy dokładne informacje o tym, co autoryzujesz. Dzięki temu masz większą kontrolę i pewność, że zatwierdzasz właściwą operację.
Sprawdź, jak zmienić tryb autoryzacji na mobilną autoryzację.
Pamiętaj. Zawsze sprawdź, czy kwota i odbiorca pieniędzy są zgodne z Twoją intencją. Nie potwierdzaj transakcji, jeśli kwota lub odbiorca się nie zgadzają. W takiej sytuacji zadzwoń do nas i zgłoś taką sytuację.