Sposób logowania do administracji publicznej z wykorzystaniem mojeID, nieco różni się od tego znanego Ci z Profilu Zaufanego. Po zalogowaniu loginem i hasłem do bankowości, system poinformuje Cię o zakresie danych jakie przekazane zostaną przez do administracji publicznej. Każdorazowo musisz na to wyrazić zgodę. Te dane to zazwyczaj imię, nazwisko, PESEL i data urodzenia oraz rzadziej numer telefonu i adres e-mail.

 
Dlaczego warto mieć mojeID

Możesz załatwić sprawy gdziekolwiek jesteś i kiedykolwiek chcesz, bez konieczności wizyty w oddziale czy czekania na dokumenty od kuriera.

Bankowość elektroniczna zamiast wielu kont. Nie potrzebujesz też zakładać oddzielnie Profilu Zaufanego - wystarczy, że wyrazisz odpowiednią zgodę podczas logowania do urzędu z mojeID.

Twoje dane przekażemy dostawcy usług tylko za Twoją zgodą - hasło i login do rachunku w bankowości elektronicznej pozostają w banku.

Usługa mojeID nie wymaga aktywowania, a ponadto możesz z niej korzystać bezpłatnie

Jako bank nie mamy wglądu w treść spraw, które załatwiasz przy pomocy mojeID.

Do czego przyda Ci się mojeID

Dzięki mojeID nie trzeba udawać się do urzędu, ubezpieczyciela, dostawcy energii, placówki medycznej czy firmy telekomunikacyjnej, by sfinalizować umowę lub podpisać dokumenty.

  •  

    Usługi publiczne

      • składanie wniosków do urzędów, np. zgłosisz nabycie lub zbycie pojazdu, zameldujesz lub wymeldujesz się
      • logowanie m.in. do IKP, CEIDG
      • rozliczenie PIT
      • sprawdzenie w ZUS-ie informacji o dochodach, wysokości składek, otrzymanych zwolnieniach lekarskich czy wyliczenie hipotetycznej emerytury
      • składanie wniosku o kartę dużej rodziny i inne świadczenia rodzinne
  •  

    Media

      • opłacenie abonamentu
      • potwierdzenie dostępu do treści ograniczonych wiekowo
  •  

    Medycyna

      • rejestracja i autoryzacja dostępu do punktów i usług medycznym
      • zakup leków przez internet
  •  

    Energetyka

      • przedłużenie umowy
      • składanie wniosków
      • dostęp do portalu klienta
  •  

    Zakupy internetowe

      • dostarczenie danych niezbędnych do dostawcy
      • potwierdzanie wieku przy zakupach wymagających posiadania 18 lat

 
Jak działa mojeID

 

Na stronie dostawcy usługi wybierz usługę, która Cię interesuje. Listę dostawców znajdziesz tutaj


Wybierz mojeID, jako metodę potwierdzenia tożsamości. Następnie klikasz mBank. Przekierujemy Cię na stronę banku. Zaloguj się do niego.

 

Po zalogowaniu, sprawdź poprawność swoich danych. Jeśli się zgadzają, zatwierdzasz wniosek.

 

Po automatycznym wylogowaniu, przekierujemy Cię z powrotem na stronę internetową dostawcy.

 

Historię oraz dane, jakie przekazaliśmy zgodnie z Twoją dyspozycją, możesz zobaczyć w serwisie transakcyjnym: Finanse/Usługi/mojeID

Pytania i odpowiedzi

  •  

    Jak skorzystać z mojeID?

    • Usługa jest dostępna dla wszystkich klientów, których tożsamość mBank zweryfikował podczas fizycznej wizyty w placówce lub przy zawieraniu umowy o nasze produkty w formie pisemnej, i mają dostęp do serwisu transakcyjnego. Usługa mojeID nie wymaga odrębnego składania wniosku ani aktywacji i jest bezpłatna. Klient wyraża zgodę na przekazanie danych oraz może zapoznać się z regulaminem podczas korzystania z usługi . Dostęp do usługi odbywa się przez przeglądarkę – zarówno z poziomu komputera jak i urządzeń mobilnych.

  •  

    Jak założyć Profil Zaufany?  

    • Jeśli podczas załatwiania sprawy urzędowej online okaże się, że nie posiadasz Profilu Zaufanego, a jest Ci on potrzeby, będziesz mógł go potwierdzić poprzez mojeID. Profil Zaufany jest aktywny od razu.

      Lub:

      Profil Zaufany założysz przez portal ePUAP.gov.pl – po wejściu na stronę  epuap.gov.pl. Wybierz opcję „Zarejestruj się”, a następnie najwygodniejszą dla Ciebie opcję potwierdzenia profilu.

  •  

    Jak zarządzać swoim Profilem Zaufanym?

    • Wejdź na stronę https://pz.gov.pl, kliknij „Zaloguj się”, a następnie wybierz „Zaloguj się przy pomocy banku lub innego dostawcy”. Kliknij logo mBanku i zaloguj się do systemu bankowości elektronicznej.

      Następnie wybierz „Mój Profil Zaufany” i skorzystaj z interesującej Cię opcji: przedłuż ważność, przenieś do mBanku czy unieważnij swój Profil Zaufany.

      Potwierdź operację kodem SMS, który dostaniesz od serwisu pz.gov.pl, a następnie zaakceptuj dyspozycję w serwisie transakcyjnym mBanku za pomocą używanej przez Ciebie metody autoryzacji, tj. kodem SMS  lub aplikacją mobilną

  •  

    O jakie dane mogę być poproszony podczas logowania do mojeID?

    • Sposób logowania do administracji publicznej z wykorzystaniem mojeID, nieco różni się od tego znanego Ci z Profilu Zaufanego. Po zalogowaniu loginem i hasłem do bankowości, system poinformuje Cię o zakresie danych jakie przekazane zostaną przez do administracji publicznej. Każdorazowo musisz na to wyrazić zgodę. Te dane to zazwyczaj imię, nazwisko, PESEL i data urodzenia oraz rzadziej numer telefonu i adres e-mail.

       

      Przy każdym logowaniu wyrażasz od nowa zgodę na ich przekazanie. Musisz też potwierdzić poprawność tych danych i zaakceptować regulamin.  Jeśli nie chcesz podać którejś z nich po prostu zrezygnuj z logowania – kliknij „anuluj” w prawym dolnym rogu komunikatu.

Nota prawna

To nie jest oferta. Dostawcą usługi mojeID jest Krajowa Izba Rozliczeniowa. Więcej informacji na temat usługi znajdziesz na www.mbank.pl/mojeid Wyjaśnienia pojęć dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, objętych tym materiałem, znajdziesz na www.mBank.pl/slowniczek