mojeID to sposób logowania do stron administracji publicznej i wybranych usługodawców. Dzięki mojeID bezpiecznie potwierdzisz swoją tożsamość online i wygodnie załatwisz formalności.

 
Jak działa mojeID

 

Na stronie internetowej urzędu lub dostawcy usługi, wybierz opcję logowania lub potwierdzania tożsamości z mojeID. Listę dostawców znajdziesz tutaj


Zobaczysz logotypy dostawców tożsamości – np. banków. Wybierz mBank, trafisz na stronę logowania – podaj tam swój login i hasło, którymi logujesz się do banku

 

Gdy się zalogujesz, poprosimy Cię o wyrażenie zgody na przekazanie swoich danych. Kiedy to zrobisz, przeniesiemy Cię na stronę urzędu lub usługodawcy

 

Jeśli chcesz sprawdzić historię logowania przez mojeID, zaloguj się na swoje konto przez internet. Wejdź w Finanse > Usługi > mojeID

Dlaczego warto korzystać z mojeID

  • jeden login – wystarczy, że pamiętasz dane logowania do swojego banku
  • Twoje dane są bezpieczne – przekazujemy je tylko gdy wyrazisz na to zgodę
  • nie musisz aktywować usługi i korzystasz z niej bezpłatnie  
  • nie mamy wglądu w sprawy, które załatwiasz przez mojeID

W jakich sprawach wykorzystasz mojeID

  •  

    Usługi publiczne

      • złożysz wniosek do urzędu, np. zgłosisz kupno lub sprzedaż pojazdu, zameldujesz się lub wymeldujesz, rozliczysz PIT, złożysz wniosek o kartę dużej rodziny i inne świadczenia rodzinne
      • zalogujesz się m.in. do IKP, CEIDG
      • sprawdzisz w ZUS-ie informacje o dochodach, wysokości składek, zwolnieniach lekarskich
      • sprawdzisz dane o ubezpieczeniach społecznych, informacje o punktach karnych
  •  

    Media

      • opłacisz abonament
      • potwierdzisz dostęp do treści ograniczonych wiekowo
  •  

    Medycyna

      • zapiszesz się na wizytę do lekarza
      • kupisz leki przez internet
  •  

    Zakupy internetowe

      • uzupełnisz dane niezbędne dla dostawcy
      •  potwierdzisz wiek przy zakupach, które wymajają ukończenia 18 lat

Podpisuj dokumenty Profilem Zaufanym

Profil Zaufany jest powiązany z mojeID. MojeID służy do logowania do administracji publicznej i usług komercyjnych. Natomiast Profil Zaufany to Twój cyfrowy podpis, którym możesz potwierdzać umowy czy dokumenty wysyłane do urzędów i dostawców usług publicznych.

Pytania i odpowiedzi

  •  

    Dlaczego podczas logowania przez mojeID musze potwierdzić “uwolnienie danych”?

    • Przy każdym logowaniu przez mojeID wyrażasz zgodę na przekazanie swoich danych. Musisz też potwierdzić ich poprawność i zaakceptować regulamin.  

      Kiedy się logujesz do bankowości elektronicznej, wyświetlimy CI dane, które przekażemy do administracji publicznej. Te dane to zazwyczaj imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia (rzadziej numer telefonu i adres e-mail).

  •  

    Jak skorzystać z mojeID?

    • Usługa jest dostępna dla wszystkich klientów, którzy:

      • swoją tożsamość potwierdzili:
      • podczas wizyty w placówce lub
      • przy zawieraniu umowy o nasze produkty w formie pisemnej (np. przez kuriera)
      • mają dostęp do bankowości internetowej.
  •  

    Jak założyć Profil Zaufany?  

    • Wejdź na stronę https://pz.gov.pl, kliknij „Zaloguj się”, a następnie wybierz „Zaloguj się przy pomocy banku lub innego dostawcy”. Kliknij logo mBanku i zaloguj się do systemu bankowości elektronicznej.
      Następnie wybierz „Mój Profil Zaufany” i skorzystaj z interesującej Cię opcji: przedłuż ważność, przenieś do mBanku czy unieważnij swój Profil Zaufany.
      Potwierdź operację kodem SMS, który dostaniesz od serwisu pz.gov.pl, a następnie zaakceptuj dyspozycję w serwisie transakcyjnym mBanku za pomocą używanej przez Ciebie metody autoryzacji, tj. SMS-em lub aplikacją mobilną.

  •  

    Jak zarządzać swoim Profilem Zaufanym?

    • Wejdź na stronę https://pz.gov.pl, kliknij „Zaloguj się”, a następnie wybierz „Zaloguj się przy pomocy banku lub innego dostawcy”. Kliknij logo mBanku i zaloguj się do systemu bankowości elektronicznej.

      Następnie wybierz „Mój Profil Zaufany” i skorzystaj z interesującej Cię opcji: przedłuż ważność, przenieś do mBanku czy unieważnij swój Profil Zaufany.

      Potwierdź operację kodem SMS, który dostaniesz od serwisu pz.gov.pl, a następnie zaakceptuj dyspozycję w serwisie transakcyjnym mBanku za pomocą używanej przez Ciebie metody autoryzacji, tj. kodem SMS  lub aplikacją mobilną.

  •  

    Mam w mBanku podane dane z mDowodu. Czy mogę korzystać z usługi mojeID?

    • Jeśli Twoim dokumentem tożsamości, którym Cię identyfikujemy w banku jest mDowód, obecnie nie skorzystasz z usługi mojeID w sektorze publicznym. Oznacza to, że gdy wybierzesz mBank w mojeID, nie zalogujesz się do stron administracji publicznej np. pacjent.gov.pl biznes.gov.pl podatki.gov.pl (wszystkie strony administracji publicznej z domeną gov.pl).
      Nadal możesz skorzystać podpisu kwalifikowanego mSzafir i potwierdzać swoją tożsamości np. w Orange, Luxmed, PGiNG, Tmobile itp.

Nota prawna

To nie jest oferta. Dostawcą usługi mojeID jest Krajowa Izba Rozliczeniowa. Więcej informacji na temat usługi znajdziesz na www.mbank.pl/mojeid Wyjaśnienia pojęć dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, objętych tym materiałem, znajdziesz na www.mBank.pl/slowniczek