Wojna w Ukrainie – mamy dla Ciebie ważne informacje (bezpieczeństwo, wypłata pieniędzy, ubezpieczenie)

28
.
02
.
2022
Wojna w Ukrainie – mamy dla Ciebie ważne informacje (bezpieczeństwo, wypłata pieniędzy, ubezpieczenie)

W związku z trwającą inwazją Rosji na Ukrainę pojawia się wiele pytań. Odpowiadamy na najważniejsze z nich, które dotyczą bezpieczeństwa pieniędzy oraz ubezpieczenia na terenie Ukrainy.


Stabilność banku i bezpieczeństwo Twoich pieniędzy

Twoje pieniądze są u nas bezpieczne. mBank jest jednym z największych banków w Polsce, prowadzącym stabilny biznes. Nasze współczynniki kapitałowe i płynnościowe są istotnie powyżej wymogów regulacyjnych i spełniają wszystkie wymagania nadzoru bankowego. To gwarantuje bezpieczeństwo klientom oraz powierzonym bankowi depozytom.
Pracujemy normalnie. Nasze oddziały, mLinia i serwisy są dostępne jak zwykle.


Bezpieczeństwo w sieci

Dziś wiele instytucji – nie tylko banki – musi się liczyć z ryzykiem działań hakerskich. Mamy odpowiednią infrastrukturę, wiedzę i narzędzia, by odpowiednio w takich sytuacjach reagować.

Pamiętaj też, że na bezpieczeństwo Twoich danych i pieniędzy wpływają także Twoje zachowania. Dlatego zachowaj ostrożność! O tym, jak się chronić przed cyberprzestępcami, dowiesz się na naszej stronie: www.mBank.pl/bezpieczenstwo


Wypłata pieniędzy w bankomacie i placówce

Nie ma powodów do wypłacania pieniędzy z banku. Za zakupy możesz płacić tak, jak do tej pory, np. kartą lub BLIKIEM.
Bankomaty i nasze placówki (również w centrach handlowych) są dostępne.
Obowiązujące zasady dotyczące wypłaty większych sum dla klientów indywidualnych pozostają bez zmian. Oto one:

  • awizacja wypłaty (czyli powiadomienie o tym, że zamierzasz podjąć większą sumę gotówki w oddziale) wymagana jest przy kwocie powyżej 20 tysięcy zł, 500 euro oraz 500 dolarów.

PLN

  • Jeżeli kwota wypłaty jest niższa lub równa 100 000 PLN, a wniosek jest zgłoszony do godz. 10.30 dnia roboczego to najwcześniejsza możliwa data wypłaty jest w kolejnym dniu roboczym, po godzinie 14.00.
  • Jeżeli kwota wypłaty jest niższa lub równa 100 000 PLN, a wniosek jest zgłoszony po godz. 10.30 dnia roboczego to najwcześniejsza możliwa data wypłaty jest za dwa dni robocze, po godzinie 14.00.
  • Jeżeli kwota wypłaty jest wyższa niż 100 000 PLN, a wniosek jest zgłoszony do godz. 10.30 dnia roboczego to najwcześniejsza możliwa data wypłaty jest za dwa dni robocze, po godzinie 14.00.
  • Jeżeli kwota wypłaty jest wyższa niż 100 000 PLN, a wniosek jest zgłoszony po godz. 10.30 dnia roboczego to najwcześniejsza możliwa data wypłaty jest za trzy dni robocze, po godzinie 14.00.

EUR

  • Jeżeli kwota wypłaty jest niższa lub równa 10 000 EUR oraz wniosek jest zgłoszony do godz. 10.30 dnia roboczego to najwcześniejsza możliwa data wypłaty jest za trzy dni robocze, po godzinie 14.00.
  • Jeżeli kwota wypłaty jest niższa lub równa 10 000 EUR oraz wniosek jest zgłoszony po godz. 10.30 dnia roboczego to najwcześniejsza możliwa data wypłaty jest za cztery dni robocze, po godzinie 14.00.
  • Jeżeli kwota wypłaty jest wyższa niż 10 000 EUR oraz wniosek jest zgłoszony do godz. 10.30 dnia roboczego to najwcześniejsza możliwa data wypłaty jest za cztery dni robocze, po godzinie 14.00.
  • Jeżeli kwota wypłaty jest wyższa niż 10 000 EUR oraz wniosek jest zgłoszony po godz. 10.30 dnia roboczego to najwcześniejsza możliwa data wypłaty jest za pięć dni roboczych, po godzinie 14.00

USD

  • Jeżeli kwota wypłaty jest niższa lub równa 10 000 USD oraz wniosek jest zgłoszony do godz. 10.30 dnia roboczego to najwcześniejsza możliwa data wypłaty jest za trzy dni robocze, po godzinie 14.00.
  • Jeżeli kwota wypłaty jest niższa lub równa 10 000 USD oraz wniosek jest zgłoszony po godz. 10.30 dnia roboczego to najwcześniejsza możliwa data wypłaty jest za cztery dni robocze, po godzinie 14.00.
  • Jeżeli kwota wypłaty jest wyższa niż 10 000 USD oraz wniosek jest zgłoszony do godz. 10.30 dnia roboczego to najwcześniejsza możliwa data wypłaty jest za cztery dni robocze, po godzinie 14.00.
  • Jeżeli kwota wypłaty jest wyższa niż 10 000 USD oraz wniosek jest zgłoszony po godz. 10.30 dnia roboczego to najwcześniejsza możliwa data wypłaty jest za pięć dni roboczych, po godzinie 14.00.

Awizacja to standardowa praktyka bankowa, która pozwala nam się przygotować i zamówić większą ilość gotówki do placówki.

Jeśli w oddziale czy bankomacie wydarzą się problemy z wypłatami, będą one wynikać wyłącznie z przyczyn logistycznych. Polski system bankowy jest stabilny i bezpieczny. Jego bezpieczeństwo potwierdza Narodowy Bank Polski.

 

Visa i Mastercard ograniczają działalność na terenie Federacji Rosyjskiej

Wkrótce nie zapłacisz swoimi polskimi kartami i nie wypłacisz gotówki na terenie Rosji. Kartami Visa i Mastercard nie zapłacisz również w sklepach internetowych obsługiwanych przez rosyjskie serwisy płatności.
Wynika to z decyzji organizacji płatniczych.

 

Przelewy do Ukrainy

Zwracamy opłaty za przelewy do banków w Ukrainie. Zwrot zrealizujemy automatycznie. Zrobimy to maksymalnie w ciągu dwóch tygodni od dnia zaksięgowania transakcji.
Ze względu na obecną sytuację nie możemy zagwarantować, że pieniądze dotrą do odbiorcy. Możesz też skorzystać ze specjalnego konta do wpłat. Bank Gospodarstwa Krajowego w imieniu Narodowego Banku Ukrainy otworzył specjalne konto. Zobacz jak to zrobić.

 

Transakcje w RUB

Od 2 marca nie realizujemy rozliczeń w rublu rosyjskim (RUB).
Nie przyjmujemy, nie wysyłamy przelewów w tej walucie. Nie wymieniamy tej waluty, nie otwieramy rachunków w RUB.
Więcej dowiesz się tutaj.


SWIFT – zamknięcie na rosyjskie banki

SWIFT to dostępny na całym świecie system płatności pomiędzy bankami i instytucjami finansowymi. Będące częścią globalnych sankcji odcięcie Rosji od SWIFT oznacza trudności w prowadzeniu transakcji finansowych, np. przesyłanie i odbieranie pieniędzy z Rosji.

 

Pomoc w spłacie zobowiązań dla klientów – obywateli Ukrainy

Jesteś obywatelem Ukrainy i z powodu obecnej sytuacji masz lub spodziewasz się trudności ze spłatą swoich zobowiązań w mBanku?
Możemy Ci pomóc.
Złóż wniosek o wsparcie w spłacie, a my uruchomimy dla Ciebie narzędzie pomocowe na uproszczonych zasadach, bez dodatkowych formalności.

Jeśli masz kredyt – możemy zawiesić jego spłatę nawet na 6 miesięcy i wydłużyć okres kredytowania o tyle miesięcy, o ile odroczymy spłatę rat.

Wniosek możesz złożyć przez serwis transakcyjny:

  • zaloguj się na swoje konto i wybierz zakładkę Pomoc > Załatw swoje sprawy > Inna sprawa > otworzy się okno wniosku
  • w wyszukiwarce wpisz: Wsparcie w spłacie kredytów
  • we wniosku wybierz rodzaj wsparcia: Restrukturyzacja

Uwaga!
Odpowiedz szczegółowo na pytania z wniosku – pomoże nam to dostosować narzędzie pomocowe do Twoich potrzeb.
Jeśli masz więcej kredytów – złóż wniosek tylko na jednym. W polu „Szczegółowy powód złożenia wniosku” wymień zobowiązania, w spłacie których potrzebujesz pomocy.

Jeśli chcesz z nami porozmawiać – zadzwoń na numer 42 218 64 00.
Możesz też do nas napisać na adres: platnosci@mbank.pl


Ubezpieczenie dla osób, które przebywają na terenie Ukrainy

Masz ubezpieczenie w UNIQA i przebywasz na terytorium Ukrainy nieobjętym działaniami zbrojnymi? Przekazujemy informacje od ubezpieczyciela.

  • Ubezpieczenie samochodu

Autocasco: obejmujemy ochroną zdarzenia powstałą na tym terenie, jeśli przy zawarciu polisy rozszerzyłeś ochronę o terytorium Europy. Nie obejmujemy ochroną kradzieży.    
Assistance: nie obejmujemy ochroną zdarzeń powstałych na tym terenie.
Autocasco Flota: obejmujemy ochroną zdarzenia powstałe na tym terenie. Jej zakres może być różny w zależności od wykupionych opcji.
Assistance Flota: odpowiadamy za zdarzenia powstałe na tym terenie, jeśli posiadasz którykolwiek z wariantów Assistance, z wyjątkiem wariantu Podstawowy.
NNW: odpowiadamy za zdarzenia powstałe na tym terenie.

  • Ubezpieczenie turystyczne

W przypadku ubezpieczenia turystycznego odpowiadamy za zdarzenia powstałe na tym terenie. Pamiętaj, że zgodnie z warunkami ubezpieczenia masz 7 dni na opuszczenie zagrożonego obszaru (jeżeli w chwili wybuchu działań zbrojnych przebywałeś na terytorium Ukrainy).
Jeśli dopiero planujesz podróż na teren Ukrainy – nasza odpowiedzialność jest wyłączona.

  • OC w życiu prywatnym

Odpowiadamy za zdarzenia powstałe na tym terenie.
Pamiętaj! (dotyczy wszystkich rodzajów ubezpieczeń)

Z naszej odpowiedzialności wyłączamy zdarzenia powstałe w wyniku działań wojennych.
Organizacja pomocy Assistance może być bardzo utrudniona lub nawet niemożliwa.
Szczegółowe informacje dotyczące zakresu ochrony znajdziesz w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia.

Jeśli potrzebujesz pomocy i przebywasz na terytorium Ukrainy objętym działaniami wojennymi, skontaktuj się z najbliższą jednostką dyplomatyczną RP – aktualne informacje znajdziesz na stronie internetowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych.