Zablokowaliśmy możliwość nagrywania zawartości Twojego konta w aplikacji mobilnej – sprawdź nowe zabezpieczenia

13
.
08
.
2021
Zablokowaliśmy możliwość nagrywania zawartości Twojego konta w aplikacji mobilnej – sprawdź nowe zabezpieczenia

Często podkreślamy, że bezpieczeństwo pieniędzy naszych klientów jest dla nas najważniejsze. Staramy się Was edukować i ostrzegać, ale przede wszystkim nieustannie pracujemy nad tym, by nasze systemy były bezpieczne. Niestety urządzenia są narażone na ataki ze strony cyberprzestępców. Przestępcy bardzo często wykorzystują różnorodne i ogólnodostępne aplikacje, by mieć dostęp do informacji i danych, które znajdują się w telefonie. Chcemy zapobiegać i chronić pieniądze klientów.

 


Zablokowaliśmy możliwość nagrywania zawartości Twojego konta

Cyberprzestępcy wykorzystują aplikacje (np. TeamViewer QuickSupport, AnyDesk lub podobne) umożliwiające zdalne przejecie kontroli nad telefonem. Wiele razy mogliście o tym czytać na naszej stronie. By Cię chronić, zablokowaliśmy możliwość robienia zrzutów ekranu (screenshot) i nagrywania aplikacji. Dzięki temu przestępcy nie będą mieli dostępu do aplikacji mobilnej mBanku i Twoich pieniędzy.

 

Android

Przy próbie zrobienia kopii ekranu pojawi się informacja o braku możliwości wykonania tej czynności. Blokada nie pozwala też na nagrywanie ekranu i jego klonowanie przez inne aplikacje zainstalowane na telefonie. Blokadę wprowadziliśmy w wersji aplikacji 3.44.0, 3.44.1 i 3.44.2 + nowszych.

 


iOS

Zablokowaliśmy możliwość nagrywania zawartości Twojego konta w aplikacji mobilnej.
By bezpiecznie korzystać z aplikacji, odinstaluj na swoim telefonie oprogramowanie umożliwiające przejęcie nad nim kontroli np.: TeamViewer QuickSupport, AnyDesk. Blokadę wprowadziliśmy od wersji aplikacji 3.44.1.


 

Chcesz zrobić zrzut ekranu?

Upewnij się, że na Twoim telefonie ma na zainstalowanego oprogramowania, które pozwala na zdalne przejecie kontroli nad telefonem. Wyłącz blokadę i zrób screenshot. Ponownie włącz blokadę.

 

Pamiętaj!

  • Przed instalacją jakiejkolwiek aplikacji zawsze sprawdzaj jej autentyczność oraz poziom żądanych uprawnień.
  • Nigdy żaden pracownik banku nie poprosi Cię o zainstalowanie aplikacji typu TeamViewer QuickSupport, AnyDesk.

 

 

To nie jest oferta.
Pamiętaj, że mBank udostępnia aplikację tylko za pomocą autoryzowanych sklepów – App Store (iOS - Apple), Google Play (Android), AppGallery dla telefonów Huawei. Do pobrania oraz aktualizacji aplikacji używaj zawsze tych sklepów, ponieważ znajdujące się tam programy są cyfrowo podpisane i przechodzą proces weryfikacji, a więc gwarantują Ci bezpieczeństwo. Nigdy nie pobieraj aplikacji z niezaufanych źródeł! Nową aplikację możesz pobrać jeśli Twoje urządzenie ma system operacyjny w wersji minimum Android 7.0 lub iOS 13.0 (lub nowsze). Zapoznaj się z polityka prywatności aplikacji mobilnych. Wyjaśnienia pojęć dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym objętych tym materiałem znajdziesz na www.mBank.pl/slowniczek.