Jak założyć własną firmę? Zrób to szybko i wygodnie

29
.
03
.
2018
Jak założyć własną firmę? Zrób to szybko i wygodnie

Autor: Firmowi.pl

 

Z tego tekstu dowiesz się:

  • Jak zarejestrować firmę za pośrednictwem mBanku?
  • Jak założyć profil zaufany?
  • Dlaczego warto otworzyć konto firmowe?
  • W jaki sposób mBank wspiera początkujących przedsiębiorców?

Masz już biznesplan, kapitał początkowy i pomysł na podbicie świata? Świetnie! Podpowiemy, jak założyć jednoosobową działalność gospodarczą w kilku prostych krokach. Już teraz z pomocą mBanku możesz załatwić wszystko w jednym miejscu. Nowa usługa  pomoże ci założyć biznes, otworzyć konto firmowe, założyć Profil Zaufany oraz aktywować księgowość. O przejściu do kolejnego etapu zostaniesz powiadomiony smsem i emailem. Załóż firmę z mBankiem! Do dzieła!

 

Jeśli jesteś początkującym przedsiębiorcą, pewnie w twojej głowie pojawia się wiele pytań. Zarabianie na własnym pomyśle jest super, ale zanim zaczniesz, czeka cię bieganina po urzędach i wiele papierkowych spraw do załatwienia. Możesz sobie to ułatwić, korzystając z nowej usługi. mBank będzie Cię wspierać we wszystkich sprawach – od złożenia wniosku aż po nadanie REGON-u. Jak to wygląda w praktyce?

 

Krok 1: Złożenie wniosku 

Jeśli chcesz założyć firmę i jesteś klientem mBanku, możesz łatwo złożyć wniosek o rozpoczęcie procesu w swojej bankowości elektronicznej dla klientów indywidualnych (kliknij "Załóż firmę"). Jeśli nie jesteś, konieczna będzie wizyta w placówce mBanku lub spotkanie z kurierem, który przywiezie Ci dokumenty i potwierdzi Twoją tożsamość. 

Składając wniosek, kroki opisane poniżej są realizowane w tle - nie musisz wypełniać żadnych dodatkowych wniosków, czy chodzić do urzędów. 

 

Krok 2: Założenie Profilu Zaufanego

To Twój elektroniczny podpis, dzięki któremu możesz szybko, łatwo i elektronicznie wysyłać oraz sprawdzać dokumenty w serwisach urzędowych. Jeśli zrobisz to jeszcze przed otwarciem działalności, zaoszczędzisz mnóstwo czasu, który musiałbyś spędzić w urzędach. Dowiedz się więcej o profilu zaufanym.

 

Krok 3: Otwarcie rachunku bankowego

Nie jest to konieczny wymóg, ale konto firmowe skutecznie pozwoli Ci uporządkować finanse Twojego biznesu i oddzielić je od tych prywatnych. Za pomocą nowej usługi załatwisz to od razu i bez wychodzenia z domu. Na tym etapie mBank aktywuje Twoją księgowość, a Ty będziesz mógł korzystać z bezpłatnych porad specjalisty od rachunkowości.

Rachunek bankowy firmy należy założyć, jeśli masz zamiar prowadzić księgi rachunkowe lub księgę przychodów i rozchodów, a także jeśli twoja firma prowadzi specyficzny rodzaj płatności lub transakcji, który go wymaga.

Rachunek firmowy może być używany wyłącznie do celów prowadzenia działalności gospodarczej. O jego założeniu należy poinformować urząd skarbowy oraz ZUS.

 

Krok 4: Rejestracja

Teraz zostanie złożony wniosek o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).

Pamiętaj - wniosek ten jest całkowicie wolny od opłat – uwaga na próby oszustwa! Do wielu nowych przedsiębiorców rozsyłane są fałszywe wezwania do zapłaty za wpis do CEIDG ucharakteryzowane na pisma urzędowe. Nie płać i zawiadom odpowiednie służby!

 

Krok 5: Urzędowe Poświadczenie Odbioru

Po złożeniu wniosku o wpis do CEIDG dostaniesz Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO), które udowodni, że złożyłeś swoje dokumenty  w terminie.

 

Krok 6: NIP i rachunek bankowy

O tym, czy zakwalifikowałeś się do kolejnego etapu otwierania firmy, zostaniesz poinformowany SMS-em. Otrzymasz także swój unikalny Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP). Następnie zostaną aktywowane rachunki bankowe, o otwarcie których wnioskowałeś na początku.

 

Krok 7: ZUS

Gdybyś załatwiał to drogą tradycyjną, niestety nie udałoby się załatwić wszystkiego „w jednym okienku”. Na tym etapie także będzie przydatna nowa usługa mBanku, bo procedura zostanie przeprowadzona za Ciebie. W terminie siedmiu dni od założenia działalności lub zatrudnienia pracownika należy zgłosić to do ZUS. Zgłoszenia muszą być własnoręcznie podpisane przez osobę zgłaszaną. Niezbędne dokumenty to zaświadczenie o wpisie do CEIDG oraz REGON.

 

Krok 8: REGON

Uzyskanie numeru REGON nie wymaga żadnych dodatkowych formalności. GUS nada Ci go w ciągu siedmiu dni od złożenia wniosku do CEIDG, o którym mówiliśmy wcześniej. Numer REGON to tylko numer statystyczny – nie jest już potrzebny do wyrobienia pieczątki firmowej czy otwarcia konta bankowego.

 

Jak widać, założenie własnej firmy nie przedstawia specjalnej trudności, szczególnie jeśli skorzystasz z pomocy mBanku. W ramach usługi będziesz dostawał SMS-y informujące o tym, na jakim etapie zakładania firmy jesteś i co w następnej kolejności musisz załatwić, dzięki czemu o niczym nie zapomnisz. W razie wątpliwości, na etapie składania wnioseku, w każdej chwili możesz zadzwonić na specjalną infolinię, gdzie eksperci odpowiedzą na nurtujące cię pytania.

Dowiedz się więcej o usłudze zakładania firmy z mBankiem

 

mBank S.A. nie ponosi odpowiedzialności za stosowanie w praktyce informacji objętych powyższym materiałem. Materiał niniejszy ma charakter informacyjno – marketingowy i nie stanowi porady prawnej ani podatkowej. 

Niniejsza część portalu mBank.pl przeznaczona jest dla przedsiębiorców. Artykuły nie stanowią porad podatkowych, finansowych ani prawnych. mBank S.A. nie prowadzi działalności polegającej na doradztwie gospodarczym, prawnym ani podatkowym. Dowiedz się więcej