W mBanku mamy świadomość, że konkretne działania i decyzje biznesowe przez nas podejmowane mają wpływ na klientów, akcjonariuszy, pracowników i ich rodziny, a także społeczności lokalne i środowisko naturalne. I właśnie dlatego każdą decyzję chcemy podejmować patrząc przez pryzmat naszej odpowiedzialności wobec otoczenia, w którym funkcjonujemy.
mBank jest sygnatariuszem Dziesięciu Zasad Global Compact ONZ.
Tym samym, zobowiązaliśmy się do wspierania i wdrażania wartości w dziedzinie praw człowieka, standardów pracy i praktyk środowiskowych, tam gdzie mamy na to wpływ.
Naszą ambicją jest być w pierwszej trójce liderów społecznej odpowiedzialności w sektorze bankowym. Chcemy prowadzić naszą działalność z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju oraz wykraczać poza to, do czego obliguje nas prawo w zakresie działań na rzecz klientów, środowiska naturalnego, pracowników oraz społeczeństwa. Dlatego po raz pierwszy w historii mBanku, cele ESG/CSR stają się integralnym elementem naszej strategii biznesowej p.t. Strategia Grupy mBanku na lata 2020-2023. Rośniemy z klientamii dzięki nim”. Str.21-24.
Naszym kierunkowskazem są Sustainable Development Goals (SDGs), czyli globalne cele zrównoważonego rozwoju wytyczone przez ONZ do osiągnięcia do 2030 roku. Spośród 17 celów SDGs wybraliśmy te, które są dla banku kluczowe i podzieliliśmy je na 3 obszary:
Monika Czajkowska
Ekspert ds. CSR
ul. Prosta 18
00-850 Warszawa
Katarzyna Adamczyk
Ekspert ds. CSR
ul. Prosta 18
00-850 Warszawa