Kategorie
Apple Pay - FAQ
-
Jakich płatności można dokonywać za pomocą Apple Pay?Kliknij, żeby rozwinąć
Płatności za pomocą Apple Pay możesz realizować w punktach usługowo handlowych posiadających terminal płatniczy, który akceptuje płatności zbliżeniowe. Możesz je realizować także z wykorzystaniem aplikacji mobilnej sprzedawcy lub w sklepach internetowych, w których sprzedawcy udostępniają płatności z użyciem Apple Pay.
-
Czy za pomocą Apple Pay mogę wypłacać gotówkę z bankomatów?Kliknij, żeby rozwinąć
Tak. Każda wypłata jest potwierdzana PIN-em.
-
Czy mogę płacić Apple Pay za granicą? Kliknij, żeby rozwinąć
Tak o ile nie zablokowałeś swojej karty na transakcje zagraniczne i transakcje w sklepach stacjonarnych. Transakcje zagraniczne możesz odblokować poprzez Serwis transakcyjny mBanku, aplikację mobilną, a także przez mLinię.
-
Jakie są limity na transakcje za pomocą Apple Pay?Kliknij, żeby rozwinąć
Identyczne jak na Twojej karcie. Transakcje zbliżeniowe w sklepie stacjonarnym będą przyporządkowane do limtu na zakupy, a transakcje u sprzedawcy internetowego lub za pomocą aplikacji mobilnej sprzedawcy będą przyporządkowane do limitu na Internet.
-
Czy będę widzieć transakcje zrobione Apple Pay w historii transakcji?Kliknij, żeby rozwinąć
Tak. Transakcje będą standardowo widoczne w serwisie transakcyjnym i w aplikacji mobilnej. Zobaczysz je również w aplikacji Wallet.
-
Transakcja została odrzucona w terminalu ale na urządzeniu mobilnym widnieje informacja o zakończonej transakcji. Czy transakcja doszła do skutku czy nie ?Kliknij, żeby rozwinąć
Użytkownik urządzenia Apple może zostać poinformowany o zakończonej transakcji niezależnie czy została ona zaakceptowana czy odrzucona ale najważniejsza jest informacja na terminalu i potwierdzeniu transakcji.
-
Czy mogę korzystać z płatności w telefonie jeśli nie mam aplikacji mBanku?Kliknij, żeby rozwinąć
Tak
-
Jakie karty mogę dodać do Apple Pay?Kliknij, żeby rozwinąć
Wszystkie zbliżeniowe karty plastikowe mBanku: debetowe i kredytowe, z wyłączeniem gadżetów zbliżeniowych (np.: naklejki czy zegarka). Nie dodasz również kart dawnego MultiBanku.
-
Jak mogę dodać kartę do Apple WatchaKliknij, żeby rozwinąć
Po powiązaniu zegarka Apple Watch z iPhone'em, uruchom aplikację Watch i wybierz opcję „Wallet i Apple Pay”. Następnie wybierz opcję „Dodaj kartę kredytową/debetową” i kontynuuj proces dodawania karty. Może to wymagać potwierdzenia operacji jednorazowym kodem SMS.
-
Jak usnę kartę z Apple Watcha?Kliknij, żeby rozwinąć
Możesz to zrobić z poziomu aplikacji „Watch” dostępnej na iPhonie.
-
Czy możliwe jest dodanie jednej karty do kilku urządzeń mobilnych?Kliknij, żeby rozwinąć
Tak, tą samą kartę możesz dodać na 9 urządzeniach mobilnych Apple’a.
-
Czy blokada transakcji zbliżeniowych na karcie plastikowej wpływa na transakcje kartą dodaną do Apple Pay?Kliknij, żeby rozwinąć
Blokada transakcji zbliżeniowych nie wpływa na transakcje Apple Pay.
-
Co mam zrobić w przypadku trudności w płaceniu za pomocą Apple Pay?Kliknij, żeby rozwinąć
Sprawdź czy uruchomiłeś aplikację Wallet, czy karta jest aktywna w Wallet oraz czy poprawnie potwierdziłeś swoją tożsamość na urządzeniu. Jeśli nadal masz trudności w płaceniu Apple Pay, zadzwoń na mLinię.
-
Jak usunę kartę z Apple Pay?Kliknij, żeby rozwinąć
Możesz to zrobić bezpośrednio przez aplikację Wallet, za pośrednictwem mLinii, a także przez Serwis transakcyjny.
W szczególnym przypadku możesz wymazać zawartość urządzenia (przy użyciu aplikacji „Znajdź mój iPhone”) na stronie iCloud.com. Wszelkie karty kredytowe lub debetowe skonfigurowane dla Apple Pay zostają usunięte z urządzenia, nawet jeśli urządzenie jest poza siecią. -
Czy mogę ponownie dodać usuniętą kartę z Apple Pay w aplikacji Wallet?Kliknij, żeby rozwinąć
Tak, możesz dodać tą samą kartę do Apple Pay jeszcze raz.
-
Czy zastrzeżenie karty plastikowej wpływa na kartę dodaną do Apple Pay?Kliknij, żeby rozwinąć
Tak. Zastrzeżenie karty powoduje usunięcie powiązanych kart z Apple Pay. Karty Apple Pay działają tylko dla aktywnych kart plastikowych.
-
Co to jest karta domyślna?Kliknij, żeby rozwinąć
To podstawowa karta, którą płacisz za pomocą Apple Pay.
-
Jak wykonam płatności inną kartą niż domyślna?Kliknij, żeby rozwinąć
Domyślność karty można zmienić przechodząc do ustawień telefonu i w sekcji „Wallet i Apple Pay”.
-
Czy w aplikacji Wallet istnieje możliwość zmiany domyślności kart?Kliknij, żeby rozwinąć
Tak. Wysuń kartę, którą chcesz płacić na wierzch ekranu. Będzie widoczna jako pierwsza na głównym ekranie płatności Wallet.
-
Co się stanie z moją kartą dodaną do Apple Pay w przypadku aktywacji duplikatu lub odnowienia karty plastikowej?Kliknij, żeby rozwinąć
Karta pozostaje aktywna w Apple Pay i można się nią dalej posługiwać bez konieczności jej ponownego dodania.
-
Co się stanie, gdy zmienię lub zaktualizuję telefon?Kliknij, żeby rozwinąć
Aktualizacja telefonu nie ma wpływu na karty Apple Pay w aplikacji Wallet. Jednak w przypadku zmiany telefonu, musisz dodać karty ponownie w aplikacji Wallet.
-
Moja karta Apple Pay nie działa Kliknij, żeby rozwinąć
Sprawdź czy twoja karta plastikowa jest aktywna, czy nie założono na niej tymczasowej blokady karty, lub czy ustawione limity na karcie pozwalają na dokonanie płatności. Pamiętaj, że zawsze możesz usunąć taką kartę z aplikacji Wallet i spróbować dodać ją ponownie. Jeśli nadal masz trudności w przypadku płatności Apple Pay, zadzwoń na mLinię.
-
Czy mogę tymczasowo zawiesić / odwiesić kartę dodaną do Apple Pay?Kliknij, żeby rozwinąć
Tak. Możesz zadzwonić na mLinię i złożyć dyspozycję tymczasowego zawieszenia karty Apple Pay co sprawi, iż nie będziesz mógł się nią posługiwać do momentu jej odwieszenia, czyli przywrócenia w status aktywny.
-
Co zrobić gdy moje urządzenie zostało skradzione?Kliknij, żeby rozwinąć
Jeśli nie możesz znaleźć urządzenia, natychmiast włącz tryb Utracony przy użyciu Znajdź mój iPhone na stronie iCloud.com.
https://support.apple.com/kb/PH2700?locale=pl_PL
https://support.apple.com/kb/PH2701?locale=pl_PLMożesz również zadzwonić na mLinię i zamknąć lub zawiesić swoje karty Apple Pay.
-
Jak usunę kartę z aplikacji Wallet?Kliknij, żeby rozwinąć
Wybierz ikonę „i”, symbolizującą informacje. Usuń kartę z listy dostępnych opcji.
-
Podczas płatności Apple Pay terminal poprosił mnie o podanie kodu PINKliknij, żeby rozwinąć
W sporadycznych przypadkach, terminal może poprosić Cię o wprowadzenie kodu PIN. PIN na karcie dodanej do Apple Pay jest taki sam jak na karcie plastikowej.