Karty płatnicze
-
Jak mogę zamówić kartę debetową w mBanku?Kliknij, żeby rozwinąć
Jeżeli nie jesteś klientem mBanku:
- złóż wniosek o otwarcie rachunku osobistego wraz z opcją zamówienia karty debetowej za pośrednictwem mLinii lub strony internetowej mBanku.
Jeżeli jesteś klientem mBanku:
- zadzwoń na mLinię pod numer 801 300 800 i zamów kartę u konsultanta, lub
- wejdź na stronę mBanku, wybierz zakładkę Karty > Karty do konta > Klasyczne karty debetowe do konta i zamów kartę, lub
- zaloguj się do serwisu transakcyjnego, wybierz zakładkę Moje finanse > Karty > Zamów nową kartę.
-
Kiedy otrzymam zamówioną kartę debetową/do konta?Kliknij, żeby rozwinąć
mBank przesyła nieaktywne karty płatnicze pocztą, listem zwykłym lub priorytetowym, w zależności od rodzaju karty. Do momentu aktywowania karty, kartą nie można wykonać żadnej operacji. Po aktywowaniu karty możesz w serwisie transakcyjnym samodzielnie ustalić jej PIN.
-
W jaki sposób aktywować kartę debetową/do konta?Kliknij, żeby rozwinąć
Kartę debetową/do konta można aktywować na trzy sposoby:
- za pośrednictwem mLinii w serwisie automatycznym, bądź podczas rozmowy z konsultantem,
- logując się do serwisu transakcyjnego, wybierając zakładkę Moje finanse > Karty > kartę, którą chcemy aktywować, a następnie przycisk Aktywuj.
-
Co to jest PIN?Kliknij, żeby rozwinąć
PIN (ang. personal identification number) to osobisty numer identyfikacyjny posiadacza karty płatniczej. PIN składa się z czterech cyfr i jest całkowicie tajny - zna go jedynie posiadacz karty. Służy on do potwierdzenia tożsamości podczas wypłacania gotówki z bankomatu oraz podczas zakupów w sklepie. Nigdy nie podaje się PIN podczas zakupów w internecie!
Podstawowe zasady bezpieczeństwa związane z PIN to:- nigdy nie ujawniaj innej osobie swojego PIN!
- pamiętaj - nikt nie może mieć możliwości poznania Twojego PIN! Najlepiej nigdzie go nie zapisuj, a już na pewno nie na karcie płatniczej!
- nigdy nie noś zapisanego numeru PIN razem z kartą (w tym samym portfelu czy etui)!
- podczas korzystania z bankomatu upewnij się, że nikt nie obserwuje, jaki numer wprowadzasz na klawiaturze urządzenia!
-
Jak mogę zdefiniować/zmienić PIN dla mojej karty debetowej/do konta?Kliknij, żeby rozwinąć
PIN dla karty możesz zdefiniować lub zmienić na trzy sposoby:
- za pośrednictwem mLinii w serwisie automatycznym,
- za pośrednictwem mLinii podczas rozmowy z konsultantem,
- w serwisie transakcyjnym mBanku wybierając zakładkę Moje finanse > Karty > kartę do której chcemy ustanowić lub zmienić PIN, po prawej stronie opcję „Zmień PIN” > Podać nowy numer PIN, a następnie wprowadzić go ponownie > Zatwierdzić operację hasłem sms lub wskazanym z listy haseł jednorazowych.
-
Co mam zrobić w razie problemów z kartą?Kliknij, żeby rozwinąć
W razie problemów lub wątpliwości związanych z użytkowaniem kart płatniczych wydanych przez mBank należy skontaktować się z mLinią 801 300 800 lub z ekspertem online https://www.mbank.pl/pomoc/zdalny-dostep/ekspert-online/.
-
Co powinienem zrobić w przypadku utraty karty?Kliknij, żeby rozwinąć
Niezwłocznie zastrzec kartę oraz jeśli była ona ubezpieczona zgłosić ten fakt na Policję.
-
Jaka jest odpowiedzialność posiadacza karty w przypadku utraty karty?Kliknij, żeby rozwinąć
Do czasu zgłoszenia utraty karty do banku posiadacz odpowiada za transakcje kartowe dokonane przy użyciu utraconej lub skradzionej karty, jej przywłaszczenia lub nieuprawnionego użycia do wysokości równowartości w walucie polskiej 150 euro, ustalonej przy zastosowaniu kursu średniego ogłaszanego przez NBP obowiązującego w dniu wykonania transakcji.
W przypadku, gdy karta jest ubezpieczona (Pakiet bezpieczna karta), wartość transakcji do wysokości 150 euro zwracana jest przez ubezpieczyciela zgodnie z warunkami ubezpieczenia karty. -
Jak zastrzec kartę debetową/do rachunku?Kliknij, żeby rozwinąć
Zastrzec kartę można na trzy sposoby:
- dzwoniąc na mLinię 801 300 800 . Po zgłoszeniu się serwisu mBanku należy wybrać "3" przy pomocy klawiatury telefonu pracującego w trybie tonowym (wtedy nawet w przypadku kolejki połączenie z operatorem następuje bez dodatkowego oczekiwania).
- za pomocą serwisu transakcyjnego wybierając w menu Moje finanse > Karty > Wybierając kartę a następnie wybierając opcję „Zastrzeż kartę” z opcji po prawej stronie, lub
- udając się do najbliższej placówki mBanku, których adresy znajdziesz na stronie https://www.mbank.pl/o-nas/kontakt/lokalizacja/
Usługa zastrzeżenia karty płatniczej jest w mBanku bezpłatna i nieodwołalna, co oznacza, że po zastrzeżeniu karty nie można już z niej ponownie skorzystać.
-
Czy zachowam swój stary PIN po otrzymaniu wznowionej karty lub duplikatu?Kliknij, żeby rozwinąć
W przypadku odnowienia lub duplikatu karty PIN pozostaje bez zmian.
-
Co to są płatności zbliżeniowe?Kliknij, żeby rozwinąć
Posiadając kartę z technologią zbliżeniową, możesz dokonać transakcji bez podawania karty sprzedawcy. W momencie transakcji sprzedawca wprowadza kwotę do terminala, która automatycznie wyświetla się na czytniku. Następnie samodzielnie zbliżasz kartę do czytnika w punkcie sprzedaży i gotowe.
Jeżeli kwota transakcji wynosi mniej niż 50 zł, nie musisz wprowadzać numeru PIN. Powyżej tej kwoty będziesz poproszony o wprowadzenie numeru PIN lub podanie karty sprzedawcy. -
Czy możliwe jest przekroczenie salda płacąc kartą zbliżeniowo?Kliknij, żeby rozwinąć
W sytuacji transakcji zbliżeniowej offline nie jest weryfikowane dostępne saldo na rachunku powiązanym z kartą. Użytkownik karty powinien więc zadbać o wystarczające saldo na rachunku na poczet przyszłego rozliczenia transakcji.
-
Jakie prowizje pobierane są od klienta przy korzystaniu z kart mBanku - podczas zakupów i w bankomatach?Kliknij, żeby rozwinąć
W przypadku transakcji bezgotówkowych, a także wypłat gotówki z bankomatów sieci Planet Cash, BZ WBK oraz Euronet dokonywanych w Polsce, kartami wydanymi do rachunku prowadzonego w złotych, mBank nie pobiera żadnych prowizji - zasada ta dotyczy wszystkich kart - także eKarty i zakupów w internecie.
Szczegółowe informacje dotyczące opłat i prowizji zawarte są w taryfie prowizji i opłat
-
Ile mogę jednorazowo wypłacić z bankomatu?Kliknij, żeby rozwinąć
Obecnie maksymalna kwota, którą można jednorazowo wypłacić z bankomatu sieci Euronet wynosi: 2 900 zł lub 3 900 zł w zależności od typu bankomatu, w sieci Planet Cash 3000 zł, natomiast w sieci BZ WBK limit ten wynosi: 6 000 zł. Większe kwoty (zależne od ustalonego przez Ciebie dziennego limitu wypłat) trzeba pobierać w postaci kilku częściowych wypłat.
-
Czy w każdym bankomacie Euronetu wypłacę gotówkę bez prowizji?Kliknij, żeby rozwinąć
Emblematy Euronetu mogą być umieszczone również na bankomatach innych sieci NIENALEŻĄCYCH do SIECI EURONET. Naklejka Euronetu jest rozmieszczana na bankomatach obsługiwanych technicznie przez EURONET.
W tych bankomatach wypłaty obciążone są prowizją.Listę bezpłatnych bankomatów znajdziesz tutaj, w Aplikacji mobilnej mBanku oraz dzwoniąc na mLinię 801 300 800 .
Jeśli nie chcesz szukać swojego bankomatu, aktywuj usługę wypłaty gotówki ze wszystkich bankomatów i wypłacaj ze wszystkich bankomatów w Polsce bez dodatkowych opłat.
-
Gdzie znajdują się bankomaty, w których mogę bezpłatnie wypłacić gotówkę na terenie Polski?Kliknij, żeby rozwinąć
Zobacz mapę bankomatów na stronie internetowej, w aplikacji mobilnej mBanku lub zadzwoń na mLinię +48 42 6 300 800 lub 801 300 800
-
W jakiej walucie rozliczane są transakcje dokonywane za granicą przy użyciu kart mBanku?Kliknij, żeby rozwinąć
Rozliczenie transakcji zagranicznych jest uzależnione od rodzaju posiadanej karty.
W przypadku kart organizacji płatniczej Visa, transakcje rozliczane są w złotych polskich, natomiast w przypadku kart organizacji płatniczej MasterCard, transakcje rozliczane są w euro.
-
Jaki jest maksymalny czas trwania blokady autoryzacyjnej?Kliknij, żeby rozwinąć
Maksymalny czas, po jakim następuje usunięcie (rozwiązanie) blokady autoryzacyjnej, w przypadku braku rozliczenia transakcji określa mBank:
- dla zamówień pocztowych, telefonicznych i internetowych maksymalny czas trwania blokady autoryzacyjnej wynosi do 14 pełnych dni.
- dla wypłat gotówki w bankomacie, w oddziale banku oraz transakcji bezgotówkowych maksymalny czas trwania blokady autoryzacyjnej wynosi do 14 pełnych dni.
-
Jakie są limity transakcji bezgotówkowych dla kart debetowych?Kliknij, żeby rozwinąć
Nazwa karty
Dzienne limity domyślne
Dzienne limity maksymalne
Miesięczne limity domyślne
Miesięczne limity maksymalne
KWOTOWE
ILOŚCIOWE
KWOTOWE
ILOŚCIOWE
KWOTOWE
ILOŚCIOWE
KWOTOWE
ILOŚCIOWE
MasterCard Debit eKONTO
10 000
9 999
999 999
9 999
100 000
9 999
1 000 000 000
9 999
MasterCard PayPass
10 000
9 999
999 999
9 999
100 000
9 999
1 000 000 000
9 999
MasterCard Debit Gold
20 000
9 999
999 999
9 999
100 000
9 999
1 000 000 000
9 999
VISA Electron eKonto
5 000
10
1 000 000 000
9 999
30 000
9 999
1 000 000 000
9 999
VISA PayWave
10 000
9 999
1 000 000 000
9 999
100 000
9 999
1 000 000 000
9 999
Visa izzyKARTA
500
5
1 000 000 000
9 999
10 000
9 999
1 000 000 000
9 999
Visa Electron eMAX
5 000
10
1 000 000 000
9 999
30 000
9 999
1 000 000 000
9 999
Visa Classic eMAX walutowy EUR
3 000
20
100 000 000
9 999
15 000
9 999
100 000 000
9 999
Visa Classic eMAX walutowy GBP
2 500
20
100 000 000
9 999
10 000
9 999
100 000 000
9 999
Visa Classic eMAX walutowy USD
4 000
20
100 000 000
9 999
20 000
9 999
100 000 000
9 999
MasterCard Debit Naklejka
2 000
10
20 000
9 999
200 000
9 999
100 000 000
9 999
MasterCard izzyKARTA PayPass
500
10
999 999
9 999
100 000
9 999
999 999
9 999
MasterCard PaySIM Orange / MasterCard PaySIM T-Mobile
2 000
10
20 000
9 999
20 000
9 999
999 999 999
9 999
MasterCard Aquarius PayPass
20 000
10
999 999
9 999
100 000
999
1 000 000 000
9 999
Visa Aquarius PayWave
20 000
10
99 999 999
9 999
100 000
999
1 000 000 000
9 999
eKarta
1 000 000 000
9 999
1 000 000 000
9 999
1 000 000 000
9 999
1 000 000 000
9 999
-
Jakie są limity wypłat gotówki dla kart debetowych?Kliknij, żeby rozwinąć
Nazwa karty
Dzienne limity domyślne
Dzienne limity maksymalne
Dzienne limity domyślne
Dzienne limity maksymalne
Kwotowe
Ilościowe
Kwotowe
Ilościowe
Kwotowe
Ilościowe
Kwotowe
Ilościowe
MasterCard PayPass
5 000
5
50 000
15
100 000
100
1 000 000 000
9 999
MasterCard Debit Gold
10 000
5
50 000
15
100 000
100
1 000 000 000
9 999
VISA PayWave
5 000
5
50 000
15
30 000
100
1 000 000 000
9 999
Visa izzyKARTA
200
5
1 000
9 999
10 000
9 999
1 000 000 000
9 999
Visa Electron eMAX
2 000
5
30 000
9 999
30 000
9 999
1 000 000 000
9 999
Visa Classic eMAX walutowy EUR
2 000
3
12 500
15
20 000
90
100 000 000
9 999
Visa Classic eMAX walutowy GBP
1 500
3
10 000
15
15 000
90
100 000 000
9 999
Visa Classic eMAX walutowy USD
2 500
3
17 000
15
20 000
90
100 000 000
9 999
MasterCard Debit Naklejka
brak
brak
brak
brak
brak
brak
brak
brak
MasterCard izzyKARTA PayPass
200
3
50 000
5
5 000
100
100 000
999
MasterCard PaySIM Orange / MasterCard PaySIM T-Mobile
brak
brak
brak
brak
brak
brak
brak
brak
MasterCard Aquarius PayPass
10 000
3
20 000
10
100 000
100
100 000 000
9 999
Visa Aquarius PayWave
10 000
3
15 000
7
100 000
999
100 000 000
9 999
eKarta
brak
brak
brak
brak
brak
brak
brak
brak
-
Co należy zrobić by móc płacić kartą przez internet, korespondencyjnie, telefonicznie?Kliknij, żeby rozwinąć
Jeśli jesteś zainteresowany taką funkcją karty, skontaktuj się z mLinią w celu ustalenia szczegółowych limitów autoryzacyjnych dla transakcji internetowych, korespondencyjnych, telefonicznych, w ramach limitów ogólnych na zakupy. Limity te są domyślnie ustawione na 0 zł.
Możesz także zmienić limity samodzielnie, logując się do serwisu transakcyjnego mBanku wybierając zakładkę Moje finanse > Karty > najeżdżając kursorem na kartę, której chcemy zmienić limity > wybrać opcję Limity > a następnie zmienić limity pamiętając, że limit miesięczny musi być większy lub równy limitowi dziennemu.
-
Czy można zamówić dwie karty debetowe do tego samego rachunku?Kliknij, żeby rozwinąć
Podczas wnioskowania o konto w mBanku można zamówić jedną kartę. Aby zamówić dowolną dodatkową kartę należy zadzwonić na mLinię 801 300 800 , złożyć wniosek na stronie mBanku opisującej kartę lub złożyć wniosek w serwisie transakcyjnym mBanku. Równocześnie można posiadać nawet trzy karty debetowe – ważne aby każda z nich była inna.