Szyfrowane wyciągi - pytania i odpowiedzi

  •  

    Czy muszę korzystać z szyfrowania wyciągów?

    • Nie, aktywacja usługi jest dobrowolna ale zachęcamy do jej aktywacji w celu podniesienia poziomu bezpieczeństwa. Usługa będzie szczególnie przydatna osobom oraz podmiotom, którym zależy na zachowaniu wyjątkowej ostrożności przy dostępie do ich danych finansowych.

  •  

    Dlaczego wprowadzacie usługę dostarczania wyciągów w bezpiecznej (zaszyfrowanej) formie ?

    • Uruchamiając usługę przekazywania przez mBank wyciągów w zaszyfrowanej formie , możesz zyskać jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa i poufności informacji zawartych w twoich w wyciągach elektronicznych do posiadanych rachunków oraz kart kredytowych.

      Nowa usługa zapewnia realizację dobrych praktyk i rekomendacji w obszarze bezpieczeństwa i jest jednocześnie niezwykle przydatna dla osób, którym zależy na zachowaniu szczególnej ostrożności przy dostępie do ich danych finansowych.

  •  

    Co mam zrobić, aby otrzymywać wyciągi e-mailem z szyfrowanymi załącznikami?

    • Aby otrzymywać wyciągi elektroniczne z szyfrowanymi załącznikami, zaloguj się do serwisu transakcyjnego mBanku. Następnie przejdź do Panelu ustawień -> Bezpieczeństwo -> Wyciągi szyfrowane.

      Jeśli samodzielnie nie aktywujesz usługi, wyciągi będą dostarczane tak jak dotychczas. Pamiętaj również, że w dowolnej chwili możesz zmienić sposób udostępniania wyciągów w serwisie transakcyjnym.

  •  

    Kiedy mogę zmienić sposób dostarczania moich wyciągów?

    • Aby otrzymywać wyciągi elektroniczne w formie zaszyfrowanych załączników, zaloguj się do serwisu transakcyjnego mBanku, następnie przejdź do Panelu ustawień -> Bezpieczeństwo -> Wyciągi szyfrowane.

      W tym miejscu serwisu możesz dowolnie modyfikować usługę: aktywować ją, ale także wyłączyć – w dowolnym dla siebie momencie. 

  •  

    W jakim formacie będą dostarczane do mnie zaszyfrowane pliki?

    • Uruchamiając usługę, w mailu otrzymasz jeden zaszyfrowany plik w formacie PDF, do którego dołączone zostaną pliki z właściwymi wyciągami. Jeżeli do tej pory wyciągi były dostarczane do Ciebie w formacie pdf, html bądź csv - otrzymasz bazowy plik PDF, wraz z odpowiednimi załącznikami w powyższym formacie.

  •  

    Czy wszystkie pliki, w tym: pdf, html oraz csv będą dostarczane do mnie w formie zaszyfrowanej?

    • Uruchamiając usługę, w mailu otrzymasz jeden zaszyfrowany plik w formacie PDF, do którego dołączone zostaną pliki z właściwymi wyciągami. Jeżeli do tej pory wyciągi były dostarczane do Ciebie w formacie pdf, html bądź csv - otrzymasz bazowy plik PDF, wraz z odpowiednimi załącznikami w powyższym formacie.

      Jeżeli zdecydujesz się na aktywację usługi, wszystkie okresowe wyciągi do prowadzonych w banku rachunków oraz kart będą dostarczane w formie zaszyfrowanej.
      Same dane zawarte w wyciągu nie zmienią się i będą zawierały informacje o saldzie oraz wszystkich transakcjach dokonywanych na rachunkach prowadzonych w ramach twojego konta

  •  

    Nie mogę otworzyć załącznika, co zrobić?

    • Sprawdź, czy wpisujesz poprawne hasło lub wyłączyłeś caps lock. Sprawdź również jakie hasło ustanowiłeś w serwisie transakcyjnym dla usługi szyfrowania wyciągów. Zrobisz to logując się do serwisu transakcyjnego w Panelu ustawień -> Bezpieczeństwo -> Wyciągi szyfrowane.
      Jeśli sytuacja się powtarza, skontaktuj się z mLinią

  •  

    Jakie oprogramowanie jest rekomendowana do poprawnej obsługi dostarczania wyciągów w zaszyfrowanej formie?

    • Do poprawnej obsługi szyfrowanych, podpisanych cyfrowo wyciągów elektronicznych, rekomendujemy oprogramowanie Adobe Acrobat Reader – bezpłatny i jeden z najpopularniejszych czytników dokumentów zapisanych w formacie PDF. Ze względów bezpieczeństwa sugerujemy korzystanie z najnowszych wersji tego oprogramowania i cykliczną jego aktualizację.

      Jeżeli chciałbyś korzystać z innych czytników to szyfrowane wyciągi będą również poprawnie obsługiwane przez oprogramowanie Foxit Reader.