Aktywacja i odblokowanie kanałów dostępu

 

Masz pytania? Porozmawiaj z ekspertem

 

Hasła oraz kody dostępu są niezbędne do bezpiecznego, poprawnego i pełnego zarządzania Twoim kontem. Znajdziesz tu wskazówki i odpowiedzi dotyczące blokad i braków dostępu do kont.

Jeżeli Twój numer telefonu i adres zameldowania/korespondencyjny, które podałeś podczas rejestracji w banku są nieaktualne, wydrukuj oświadczenie i potwierdź zmianę danych u notariusza.

 

Logowanie do serwisu transakcyjnego

Identyfikator - 8 cyfrowy numer klienta, kombinacja cyfr ustalona przez bank.
Po założeniu rachunku otrzymasz swój unikalny identyfikator razem z pakietem aktywacyjnym.

Nazwa użytkownika - samodzielnie ustalona, unikalna nazwa zawierająca minimum 8 znaków.
Ze względów bezpieczeństwa nie powinna być oczywista (np. imię i nazwisko).  Możesz w każdym momencie wyłączyć ten sposób logowania. Wyłączona nazwa będzie zablokowana, ale możesz jej użyć ponownie. Nawet jeśli nie będziesz korzystał ze swojej nazwy to nikt inny nie będzie mógł jej użyć.

Numer karty płatniczej - 16 cyfr umieszczonych na wybranej przez Ciebie, aktywnej karcie płatniczej wydanej przez mBank na Twoje imię i nazwisko.
8 cyfrowy numer Klienta zawsze będzie służył do logowania w serwisie transakcyjnym oraz do identyfikacji na mLinii.
Pozostałe dwie formy identyfikatora są alternatywne. Możesz je samodzielnie włączyć w panelu ustawień po zalogowaniu do serwisu transakcyjnego. Po aktywacji logowania np. za pomocą nazwy użytkownika możesz logować się do serwisu zamiennie: za pomocą identyfikatora lub za pomocą nazwy użytkownika.

 

Hasło - ustalisz je samodzielnie. Jest kombinacją od 8 do 20 znaków, wśród których powinny znaleźć się duże i małe litery, cyfry.
Jeśli nie pamiętasz hasła dostępu do internetu możesz je zmienić w dowolnej placówce banku lub na mLinii.

Najczęściej zadawane pytania

  •  

    Czy loguję się do banku tak jak dotychczas - za pomocą identyfikatora klienta i hasła?

    • W serwisie transakcyjnym możemy logować się za pomocą identyfikatora klienta i hasła. Mamy do wyboru też 2 dodatkowe sposoby logowania:

      • korzystając z numeru aktywnej karty
      • za pomocą nazwy użytkownika, którą sobie sami wybieramy.

      Mając ustaloną dodatkową metodę logowania, zawsze możemy logować się używając identyfikatora.

  •  

    Nie mogę się zalogować za pomocą dotychczasowego identyfikatora i hasła, dlaczego?

    • Jeżeli miałeś w haśle znaki specjalne (znak euro, litery innych alfabetów niż polski, litery ze znakami diakrytycznymi: ą, ć, ę, ł, ń, ó, ś, ź, ż), to będzie konieczność zmiany hasła. Możesz to zrobić na mLinii lub w dowolnej placówce.
      W haśle serwisu transakcyjnego możesz użyć wyłącznie następujących znaków specjalnych:

      1. wykrzyknik !
      2. małpka @
      3. hash #
      4. dolar $
      5. ^
      6. *
      7. nawiasy zwykłe ()
      8. podkreślenie _
      9. plus +
      10. minus -
      11. znak równości =
      12. apostrof lewy `
      13. nawiasy kwadratowe []
      14. nawiasy klamrowe {}
      15. pałka |
      16. średnik ;
      17. dwukropek :
      18. przecinek ,
      19. kropka .
      20. ukośnik prawy /
      21. znak zapytania ?
      22. spacja

  •  

    Co się stanie z moja nazwą użytkownika jeśli wyłączę ten sposób logowania?

    • Nazwa użytkownika działa do momentu wyłączenia. Wyłączona nazwa zostaje zablokowana i nie może być użyty ponownie. Oznacza to, że nawet jak nie korzystamy już z tego sposobu logowania, to nikt inny nie będzie mógł z niego skorzystać.

  •  

    Jakie przeglądarki wspierane są przez serwis transakcyjny?

    • Najwyższy komfort podczas korzystania z serwisu transakcyjnego uzyskasz korzystając z następujących przeglądarek internetowych:

      • Google Chrome, wersja 24 i nowsza
      • Mozilla Firefox, wersja 14.01 i nowsza
      • Microsoft Windows Internet Explorer 9 i nowsza

      Zalogowanie do serwisu nie będzie możliwe za pomocą przeglądarki Internet Explorer 8 lub starszej jej wersji.
      Korzystanie z serwisu z innych przeglądarek może powodować problemy w prawidłowym wyświetlaniu treści.

Nie pamiętam hasła do mLinii

Jeśli nie pamiętasz hasła dostępu do mLinii, czyli telekodu, możesz ustalić nowe w serwisie transakcyjnym lub na mLinii.

Jeśli chcesz wprowadzić nowe hasło w serwisie transakcyjnym, z lewego menu wybierz opcję "Ustawienia i konfiguracja", następnie „Dostęp do banku”. Kiedy już wyświetli się odpowiednia plansza, wybierz "Aktywuj kanał" lub „Zmień hasło” przy nazwie "Teleserwis". Pamiętaj, że do zatwierdzenia nowego hasła do Teleserwisu system poprosi Cię o hasła smsowe lub jednorazowe z listy haseł.

Jeśli nie masz aktywnego trybu autoryzacji hasłami smsowymi lub aktywnej listy haseł jednorazowych skontaktuj się z mLinią. Jeśli chcesz ustlić hasło na mLinii 0 801 300 800, połącz się z konsultantem i zamów rozmowę zwrotną. Pamiętaj, że konsultant zadzwoni tylko na ten numer, który figuruje w naszym systemie.

Nie pamiętam hasła do kanału SMS

Jeśli nie pamiętasz swojego hasła do kanału SMS, możesz ustalić nowe w serwisie transakcyjnym lub na mLinii.

Jeśli chcesz ustanowić nowe hasło w serwisie transakcyjnym, z lewego menu wybierz opcję "Ustawienia i konfiguracja", następnie „Dostęp do banku”. Kiedy wyświetli się odpowiednia plansza, wybierz polecenie "Aktywuj kanał" lub „Zmień hasło” przy nazwie „SMS”. Pamiętaj, że do zatwierdzenia nowego hasła system zażąda od Ciebie hasła smsowego lub jednorazowego z listy haseł.

Jeśli nie masz aktywnego trybu autoryzacji hasłami smsowymi lub aktywnej listy haseł jednorazowych skontaktuj się z mLinią.

Jeśli zdecydujesz się ustanowić hasło w mLinii, wybierz "1", w celu samodzielnej identyfikacji w automatycznym serwisie telefonicznym - czyli "Hasła dostępu i potwierdzanie operacji". Następnie wybierz "3" - czyli "Aktywowanie/odblokowanie/Zmiana hasła dostępu do usługi SMS" i postępuj zgodnie z poleceniami lektora.

 

Nie pamiętam swojego Identyfikatora Klienta

Jeśli nie pamiętasz swojego Identyfikatora klienta i nie masz dostępu do swoich rachunków, skontaktuj się z mLinią lub połącz się z konsultantem mLinii. Wybierz opcję 0, opisz swoją sytuację i zamów pakiet aktywacyjny. Pakiet wyślemy pocztą na dane zarejestrowane w naszym systemie.

 

Mam blokadę dostępu do rachunków przez internet

Jeśli dostęp do Twoich rachunków przez internet został zablokowany, połącz się z mLinią (801 300 800). Po samodzielnej identyfikacji w automatycznym serwisie telefonicznym z klawiatury telefonu wybierz "1" - czyli "Hasła dostępu i potwierdzanie operacji". Następnie wybierz "1" - czyli opcję "Aktywowanie/odblokowanie/zmiana hasła dostępu do internetu". Postępuj zgodnie z poleceniami lektora.

 

Mam blokadę dostępu do rachunków przez mLinię

Jeśli zablokowany został dostępu do mLinii, nowe hasło do tego kanału możesz ustalić w serwisie transakcyjnym lub na mLinii.

Jeśli chcesz ustanowić nowe hasło w serwisie transakcyjnym, z lewego menu wybierz opcję "Ustawienia i konfiguracja", następnie „Dostęp do banku”. Kiedy wyświetli się odpowiednia plansza, wybierz polecenie "Aktywuj kanał" przy nazwie "Teleserwis". Pamiętaj, że do zatwierdzenia nowego hasła do Teleserwisu system zażąda od Ciebie hasła smsowego lub jednorazowego z listy haseł.

Jeśli nie masz aktywnego trybu autoryzacji hasłami smsowymi lub aktywnej listy haseł jednorazowych skontaktuj się z mLinią.

Jeśli zdecydujesz się ustanawiać hasło na mLinii (801 300 800), połącz się z konsultantem i zamów telefon zwrotny. Pamiętaj, że konsultant zadzwoni tylko na ten numer, który mamy w systemie.

 

Mam blokadę dostępu do kanału SMS

Jeśli kanał SMS został zablokowany/nie pamiętasz swojego hasła do tego kanału, możesz ustalić nowe w serwisie transakcyjnym lub na mLinii.

Jeśli chcesz ustanowić nowe hasło w serwisie transakcyjnym, z lewego menu wybierz opcję "Ustawienia i konfiguracja", następnie „Dostęp do banku”. Kiedy wyświetli się odpowiednia plansza, wybierz polecenie "Aktywuj kanał" przy nazwie SMS. Pamiętaj, że do zatwierdzenia nowego hasła system zażąda od Ciebie hasła smsowego lub jednorazowego z listy haseł.

Jeśli nie masz aktywnego trybu autoryzacji hasłami smsowymi lub aktywnej listy haseł jednorazowych skontaktuj się z mLinią.

Jeśli zdecydujesz się ustanowić hasło w mLinii, po samodzielnej identyfikacji w automatycznym serwisie telefonicznym wybierz z klawiatury telefonu "1" - czyli "Hasła dostępu i potwierdzanie operacji". Następnie wybierz  "3" - czyli opcję "Aktywacja/Odblokowanie/Zmiana hasła dostępu do usługi SMS" i działaj zgodnie z poleceniami lektora.

 

Aktywacja aplikacji mobilnych

W aplikacji na system iOS oraz Android, udostępniliśmy dodatkową możliwość połączenia telefonu z kontem. Zrobisz to bez konieczności korzystania z pełnej wersji serwisu transakcyjnego. Usługa ta jest dostępna niezależnie od tego czy klient ma aktywny dostęp do pełnej wersji serwisu transakcyjnego, czy jeszcze nie.
Zainstaluj i uruchom aplikację w telefonie. Wybierz opcję „Aktywuj aplikację”, a następnie „przez telefon”. Na kolejnym ekranie podajć swój PESEL oraz nazwisko panieńskie matki.

Na kolejnym ekranie wybierz ] „Generuj kod”.  Nasz automatyczny system zadzwoni do Ciebie (na numer telefonu, na który otrzymujesz SMSy autoryzacyjne). Odsłuchaj wiadomości i wybierz „1”. Lektor odczyta 4-cyfrowy kod. Jeśli chcesz odsłuchać wiadomość jeszcze raz, ponownie wybierz „1”.
Pamiętaj. Kod jest ważny tylko przez 5 minut.

W kolejnym kroku wpisz kod do aplikacji i przejdź do kolejnego ekranu. Zdefiniujesz na nim PIN do aplikacji (od 5 do 8 cyfr).