Zastrzeżenie karty

Masz pytania? Porozmawiaj z ekspertem

Zastrzeżenie karty płatniczej

Jeśli zgubisz kartę lub zostanie Ci ona skradziona, nie panikuj. Pamiętaj, by szybko ją zastrzec!

 

Kartę możesz zastrzec w dowolny sposób:

  • w placówce mBanku
  • dzwoniąc na mLinię (tel. 801 300 800 lub 42 6 300 800) i wybierając tonalnie „3” w automatycznym teleserwisie
  • samodzielnie w serwisie transakcyjnym
  • za pośrednictwem aplikacji mobilnej

 

Zastrzeganie karty w serwisie transakcyjnym

  1. Zaloguj się do serwisu transakcyjnego i wybierz zakładkę „Moje Finanse” – menu „Karty”
  2. Wybierz interesującą Cię kartę, np. debetową.
  3. Po najechaniu kursorem myszki na wizerunek wybranej karty, kliknij w nią.
  4. Otworzą się szczegóły karty, wśród nich pozycja „Status karty”. Kliknij przycisk „Zastrzeż kartę” i podstępuj zgodnie z komunikatami wyświetlanymi w serwisie.

 

Zastrzeganie karty w aplikacji mobilnej

  1. Zaloguj się do aplikacji mobilnej na swoim urządzeniu, podając kod PIN.
  2. W lewym górnym rogu ekranu kliknij w przycisk wywołujący menu (trzy poziome kreski).
  3. W otwartym bocznym panelu menu znajdź „Karty” i kliknij w kartę, którą chcesz zastrzec.
  4. Na dole ekranu ze szczegółami karty znajdziesz przycisk „Zastrzeż kartę”. Kliknij go, aby dokończyć czynność.

 

Pamiętaj! Po zastrzeżeniu swojej karty od razu możesz zamówić nową.

 

Zastrzeganie dokumentu tożsamości

 

W przypadku, gdy zgubisz dokument tożsamości lub zostanie Ci skradziony, niezwłocznie go zastrzeż.

mBank zastrzega dokumenty tylko swoich klientów:

- dowody osobiste,

- paszporty polskie,

- paszporty zagraniczne,

- karty pobytu,

- prawo jazdy.

 

Dokument tożsamości możesz zastrzec:

  • w placówce mBanku
  • lub dzwoniąc na mLinię (tel. 801 300 800 lub 42 6 300 800) podając swój Telekod

Pamiętaj, by oprócz zastrzeżenia dokumentu powiadomić:

  • najbliższy organ gminy lub placówkę konsularną, celem złożenia wniosku
    o wydanie nowego dokumentu (zawsze)
  • najbliższą jednostkę policji (w przypadku, gdy utrata nastąpiła w wyniku kradzieży lub innego przestępstwa)

Dokument zostanie zastrzeżony w Systemie „Dokumenty Zastrzeżone”, którego administratorem jest Związek Banków Polskich.

Z Systemu „Dokumenty Zastrzeżone” korzystają nie tylko banki, ale także inne firmy. Zastrzeżenie dokumentu ograniczy przestępcom możliwość zaciągnięcia zobowiązania z wykorzystaniem Twoich danych osobowych (np. zawarcie umowy kredytowej, wynajęcie mieszkania czy zakup telefonu w ramach umowy abonentowej).  


Więcej informacji na temat zastrzegania dokumentów oraz lista banków dokonujących zastrzegania (nie tylko od swoich klientów) znajduje się na stronie Związku Banków Polskich : http://www.dokumentyzastrzezone.pl/