Przydatne informacje - pytania i odpowiedzi

Sprawdź, co możesz zrobić samodzielnie:

  •  

    Wypłata większej gotówki

    • Możesz wypłacić ją w bankomacie – zrób kilka wypłat na mniejszą kwotę.

      Limit jednorazowej wypłaty w mBanku to 4 tys. zł, jednak pamiętaj, że każde urządzenie może mieć swój limit.

      Zanim wypłacisz większą kwotę z bankomatu – sprawdź swoje limity na karcie. Zobacz, jak możesz samodzielnie nimi zarządzać:

      • w aplikacji mobilnej kliknij tutaj aby dowiedzieć się więcej,
      • w serwisie transakcyjnym wybierz opcję: Moje Finanse –> Karty –> Limity, a następnie ustaw limit płatności.


  •  

    Przelewy

    • Możesz je robić samodzielnie w serwisie transakcyjnym (zakładka Płatności), telefonicznie u swojego doradcy (jeśli korzystasz z mobilnej autoryzacji), w aplikacji mobilnej (limit 10 000 zł dziennie) i na mLinii (limit 50 000 zł dziennie).

  •  

    Dane osobowe

    • Większość swoich danych osobowych zmienisz samodzielnie – w serwisie transakcyjnym lub aplikacji mobilnej. Sprawdź w tabeli, jak zmienić swoje dane.

      Serwis transakcyjny

      > Pomoc > Co chcesz zrobić> Zmienić dane

      Aplikacja mobilna

      Menu główne: Bezpieczeństwo > Dane osobowe

      • Serię i numer dokumentu tożsamości
      • Datę wydania i ważności dokumentu tożsamości
      • Dane Urzędu Skarbowego
      • Wykonywany zawód
      • Adres e-mail
      • Dodatkowy telefon dla bezpieczeństwa
      • Adres zamieszkania*
      • Adres korespondencyjny*
      • Adres podatkowy*
      • Zastrzeżenie dowodu osobistego
      • Seria i numer dokumentu tożsamości
      • Data wydania i ważności dokumentu tożsamości
      • Dane Urzędu Skarbowego
      • Wykonywany zawód
      • Adres e-mail
      • Dodatkowy telefon dla bezpieczeństwa
      • Adres zamieszkania*
      • Adres podatkowy*
      • Zastrzeżenie dowodu osobistego

      Na czacie, mLinii i w aplikacji mobilnej nie zmienisz swoich danych osobowych. Jeśli rozmawiasz telefonicznie ze swoim doradcą i masz mobilną autoryzację – możesz zaktualizować część swoich danych. Wszystkie dane możesz zmienić w oddziale private banking https://www.mbank.pl/placowki-bankomaty/#private-banking_placowki. Pamiętaj – zabierz ze sobą dokument tożsamości.

       

      *Możesz zmienić adres tylko na polski. Jeśli chcesz zmienić adres na zagraniczny – możesz to zrobić tylko telefonicznie u doradcy (pamiętaj –  musisz mieć aktywną mobilną autoryzacją).

       

       

  •  

    Odblokowanie dostępu do aplikacji mobilnej

      • Jeśli masz mToken lub pamiętasz PIN do ostatnio używanej aplikacji - możesz odblokować dostęp samodzielnie. Wybierz opcję w aplikacji i postępuj zgodnie ze wskazówkami na ekranie.
      • W pozostałych sytuacjach (również, gdy nie łączyłeś jeszcze nigdy aplikacji z kontem) zadzwoń do swojego doradcy – pomoże Ci odblokować dostęp do aplikacji.
  •  

    Jak sprawdzić wartość moich inwestycji

    • Wartość swoich inwestycji możesz sprawdzić samodzielnie w serwisie transakcyjnym lub aplikacji mobilnej:

      • W aplikacji mobilnej kliknij skrót na pulpicie: Twój majątek, a następnie: Pobierz podsumowanie – pobierzesz PDF z danymi.

      • W serwisie transakcyjnym kliknij skrót na pulpicie: Moje Finanse, a następnie: Podsumowanie.

      • W lewym górnym rogu kliknij: Bilans Finansów – pobierzesz PDF z danymi.

 

Sprawdź, co możesz jeszcze zrobić przez doradcę Private Banking:

  •  

    Wiele spraw możesz załatwić w rozmowie z Twoim doradcą – zadzwoń do niego. W rozmowie z doradcą możesz (w zależności od trybu autoryzacji):

      • uzyskać informacje o produktach i usługach/saldzie rachunków/wycenie inwestycji,
      • otworzyć kolejny rachunek bankowy,
      • otworzyć, modyfikować lub zerwać lokatę bankową,
      • złożyć zlecenie dotyczące tytułów uczestnictwa funduszy inwestycyjnych lub aktywów posiadanych w ramach ubezpieczeniowych funduszy kapitałowych (Portfele Modelowe Compensy, SPA/WKA z Wartą), z zastrzeżeniem, że nie możesz zmienić numeru rachunku bankowego do wypłat na podstawie dyspozycji telefonicznej,
      • realizować przewalutowania,
      • spłacić karty kredytowe i zwrócić nadpłatę na rachunek powiązany z kartą kredytową,
      • składać dyspozycje kredytowe: spłata/nadpłata rat i przewalutowanie środków na spłatę raty,
      • składać dyspozycje dot. aktywów objętych usługą zarządzania.

 

Pozostałe

  •  

    Nie pamiętam hasła do logowania do serwisu transakcyjnego

        • Sprawdź, czy masz wyłączony Caps Lock na klawiaturze, bo wielkość liter w haśle ma znaczenie.
        • Jeśli 3 razy błędnie wpiszesz hasło – zablokujemy Ci dostęp do serwisu transakcyjnego.
        • Jeśli nadal nie możesz się zalogować, ale znasz telekod – zadzwoń na mLinię (801 300 800), aby zmienić hasło. Po połączeniu wybierz 1, podaj identyfikator – wybrane cyfry z telekodu i ponownie wybierz 1. Zmień hasło zgodnie z instrukcją lektora.
        • Jeśli nie znasz telekodu, zadzwoń do swojego doradcy – pomoże Ci zmienić hasło.
  •  

    Z jakich znaków powinno składać się hasło do serwisu transakcyjnego?

    • Hasło do serwisu transakcyjnego powinno zawierać od 8 do 20 znaków, wśród których powinny znaleźć się duże i małe litery oraz cyfry.
      Twoje hasło będzie silne, jeśli użyjesz znaków specjalnych:

      1. wykrzyknik !
      2. małpka @
      3. hash #
      4. dolar $
      5. ^daszek
      6. gwiazdka *
      7. nawiasy zwykłe ()
      8. podkreślenie _
      9. plus +
      10. minus -
      11. znak równości =
      12. apostrof lewy `
      13. nawiasy kwadratowe []
      14. nawiasy klamrowe {}
      15. pałka |
      16. średnik ;
      17. dwukropek :
      18. przecinek ,
      19. kropka .
      20. ukośnik prawy /
      21. znak zapytania ? 
      22. Spacja

  •  

    Ktoś wysłał mi przelew. Kiedy go otrzymam?

      • Czas, w którym pieniądze wpłyną na Twoje konto zależy od kilku czynników, m.in.: rodzaju przelewu, godzin realizacji sesji wychodzących w banku zleceniodawcy, sesji księgowań przelewów przychodzących w mBanku.

        Krajowe przelewy przychodzące księgujemy w trzech sesjach, w dni robocze, w godzinach:
          • 1 sesja – 11:15
          • 2 sesja – 15:00
          • 3 sesja – 18:15
  •  

    Kiedy będę mógł wygenerować potwierdzenie przelewu?

    • Potwierdzenie przelewu możesz wygenerować, jak zrealizujemy przelew. Przelewy wychodzące wysyłamy w trzech sesjach, w dni robocze, w godzinach:

      1. sesja – 06:00
      2. sesja – 10:00
      3. sesja – 13:30

      Jeśli chcesz, aby przelew wyszedł w daną sesją, zleć go najpóźniej 5 minut przed jej rozpoczęciem.

      Przelewy do ZUS-u realizujemy w każdej sesji wychodzącej.

  •  

    Nie mogę zapłacić kartą. Jak zmienić limity transakcyjne?

    • Limity transakcyjne możesz zmienić w serwisie transakcyjnym i w aplikacji mobilnej. 

      • W serwisie transakcyjnym  wybierz kafel Moje Finanse -> Karty. Zaznacz kartę, której limity chcesz zmienić i wybierz opcję Limity. Aby zatwierdzić zmianę wpisz hasło SMS lub zatwierdź mobilną autoryzację.
      • Jeżeli masz aktywny dostęp do aplikacji mobilnej, po zalogowaniu wybierz Finanse ->Karty. W szczegółowych danych karty wybierz przycisk menu (czerwone koło z kropkami) i kliknij Zmiana limitów. Wprowadź zmienione kwoty dla poszczególnych limitów i zatwierdź modyfikację PIN-em.

      Jeśli nie możesz zapłacić kartą, wybierz płatność BLIKiem w aplikacji mobilnej. Sprawdź jakie to wygodne.

  •  

    Co się stanie jeśli nie zaktualizuję danych osobowych w banku?

    • Na początku przypomnimy Ci o aktualizacji danych. Nie zwlekaj z ich poprawieniem. Jeśli nie podasz nam poprawnych danych, niestety będziemy musieli zablokować Ci przelewy wychodzące i transakcje kartowe. Pełną funkcjonalność Twojego konta przywrócimy od razu, gdy podasz nam aktualne dane.

  •  

    Jakim dokumentem mogę potwierdzić moją tożsamość?

    • Dokument tożsamości, to ważny dokument urzędowy ze zdjęciem, który pozwala nam potwierdzić Twoją tożsamość.

      Jeśli jesteś:

      1. obywatelem polskim (rezydentem lub nierezydentem) poprosimy Cię o:

      • dowód osobisty
      • dowód osobisty/paszport polski/legitymacja szkolna (dla obywateli polskich w wieku 13-18 lat)

      2. obcokrajowcem (rezydentem) poprosimy Cię o:

      • dowód osobisty z kraju ze strefy Schengen i kartę pobytu lub zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela UE lub
      • paszport i kartę pobytu/zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela UE

      3. obcokrajowcem (nierezydentem) poprosimy Cię o:

      • dowód osobisty z kraju ze strefy Schengen lub
      • paszport