Wnioski Rodzina 500+ należy składać co roku – w związku z tym w serwisie transakcyjnym mBanku:
1. Wniosek na aktualnie trwający okres, który kończy się 30.09.2018 r. (dotyczy to tych rodzin, którym np. urodziło się dziecko, na rzecz którego może być wypłacane świadczenie jeszcze w tym okresie)
2. Wniosek na nowy okres trwający od 01.10.2018 do 30.09.2019 r.
Ważna informacja:
Aby utrzymać ciągłość świadczenia 500+, złóż wniosek jeszcze w sierpniu.
Nasza rola polega na umożliwieniu złożenia wniosku za pośrednictwem serwisu transakcyjnego. Złożenie wniosku w oddziale lub za pośrednictwem konsultanta infolinii nie jest możliwe. Następnie złożony wniosek trafi do systemu Emp@tia, prowadzonego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, z którego kierowany jest do Organu właściwego, wskazanego we wniosku. System umożliwia wymianę informacji między ośrodkami pomocy społecznej, centrami pomocy rodzinie, ZUS, urzędami pracy, urzędami skarbowymi, KRS, oraz CEIDG, CEPiK, EKSMOoN, GUGiK.
![]() |
ZŁÓŻ WNIOSEK |
![]() |
REJESTRACJA WNIOSKU Złożony wniosek zostanie przekazany do systemu Emp@tia - Centralnego Systemu Informatycznego Zabezpieczenia Społecznego. Na tym etapie kończy się rola mBanku. Dalsza obsługa wniosku jest prowadzona przez Organ właściwy. |
![]() |
POTWIERDZENIE ODBIORU |
![]() |
ROZPATRZENIE WNIOSKU Jeśli okaże się, że twój wniosek jest nieprawidłowo wypełniony - dostaniesz pisemne wezwanie od podmiotu realizującego świadczenie wychowawcze do poprawienia lub uzupełnienia wniosku w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Jeśli tego nie zrobisz w wyznaczonym terminie, twój wniosek nie będzie rozpatrywany. |
![]() |
INFORMACJA O DECYZJI Jeśli złożysz kompletny i prawidłowo wypełniony wniosek o świadczenie wychowawcze na nowy okres w terminie do 31 sierpnia 2017 r., przyznanie świadczenia wychowawczego oraz wypłata przyznanego świadczenia za miesiąc październik nastąpi do 31 października 2017 r., a więc zostanie zachowana ciągłość wypłat świadczenia wychowawczego także od pierwszego miesiąca nowego okresu. W przypadku, gdy złożysz wniosek w okresie od 1 września do 30 września, przyznanie świadczenia oraz wypłata przyznanego świadczenia za miesiąc październik i listopad nastąpi nie później niż do 30 listopada tego roku. W przypadku, gdy złożysz wniosek wraz z wymaganymi dokumentami w okresie od 1 października do 31 października danego roku, ustalenie oraz wypłata przyznanego świadczenia za miesiąc październik, listopad i grudzień, nastąpi nie później niż do dnia 31 grudnia tego roku. Analogiczny mechanizm będzie obowiązywał w kolejnych miesiącach, tj.:
Ważne: Powyższe terminy rozpatrywania wniosków są terminami maksymalnymi. Gmina, która rozpatruje wnioski, uwzględniając liczbę wniosków i możliwości organizacyjne, może rozpatrywać wnioski i wypłacać przyznane świadczenia na bieżąco wcześniej niż w tych maksymalnych, ustawowo określonych terminach. |
![]() |
WYPŁATA ŚWIADCZENIA |
Statusy wniosku:
Informacje dotyczące statusów wniosku:
Na potwierdzeniu wysłania wniosku będą widoczne statusy informujące o złożonym wniosku oraz wszystkie informacje potrzebne do wyjaśnienia ewentualnych pytań lub wątpliwości związanych z obsługą wniosku przez system informatyczny Emp@tia lub wskazany przez Ciebie Organ prowadzący w gminie postępowanie w sprawie świadczenia.
Upewnij się, że znalazłeś się na właściwej stronie:
PAMIĘTAJ! mBank nigdy nie prosi o podawanie żadnych danych poufnych, w szczególności:
Zapoznaj się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa, których należy przestrzegać podczas korzystania z bankowości elektronicznej
JEŚLI COKOLWIEK WZBUDZI TWOJĄ WĄTPLIWOŚĆ, SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI
Przypominamy również: aby uniknąć zainfekowania komputera niebezpiecznymi wirusami, należy korzystać z legalnego oprogramowania i regularnie je aktualizować. Trzeba też dbać o bezpieczeństwo własnego komputera poprzez stosowanie aktualizowanych na bieżąco programów antywirusowych oraz firewalla. Jeżeli tylko jest to możliwe, podczas korzystania z bankowości internetowej należy używać własnego komputera.
mBank umożliwia złożenie wniosku i dostarczenie go do systemu Emp@tia z zachowaniem najwyższych wymogów bezpieczeństwa. Bank nie będzie wykorzystywał danych podanych w formularzu, nie będzie również dokonywał weryfikacji formalnej i merytorycznej danych wskazanych we wniosku oraz załączników. mBank nie dysponuje również informacjami dotyczącymi dalszej obsługi wniosku, który zostanie przekierowany do wskazanego we wniosku Organu właściwego.
Wniosek oraz załączniki zostaną usunięte po otrzymaniu od Emp@tii potwierdzenia odebrania wniosku
Zgłaszanie reklamacji:
Reklamacje dotyczące Wniosku „Rodzina 500+” w zależności od ich przedmiotu powinny być składane:
Rozpatrywanie reklamacji przez Bank:
mBank S.A. przyjmuje i rozpatruje reklamacje zgodnie z zasadami w Banku. Zapoznaj się z informacjami na temat składania i rozpatrywania reklamacji Klientów mBanku S.A.
Zaloguj się do serwisu transakcyjnego mBanku, wejdź w Finanse, Usługi, 500+
Osoby, które nie posiadają rachunku w mBanku, a będą chciały skorzystać z możliwości złożenia wniosku za pośrednictwem mBanku zdążą jeszcze otworzyć rachunek z pomocą indywidualnego doradcy private banking.
Sprawdź konto private banking
500 - FAQ