Serwis bankowości internetowej

W 2018 roku rozpoczęliśmy unowocześnianie serwisu dla klientów indywidualnych i MŚP (nie dotyczy serwisu mBank CompanyNet dla klientów korporacyjnych). Dzięki zmianom system stanie się łatwiejszy w obsłudze, a klienci zyskają większe możliwości dopasowywania go do własnych potrzeb.

Ulepszony wygląd i nowe funkcje są wprowadzane stopniowo, by klienci mieli czas na zapoznanie się ze zmianami. Są one efektem trwających ponad rok konsultacji z użytkownikami naszych usług. Łącznie nasz zespół przeanalizował 100 tys. głosów i komentarzy, wyrażanych m.in. za pośrednictwem funkcji „Oceń nas”.

Aplikacja mobilna

Nasza aplikacja mobilna to bezpieczne narzędzie umożliwiające wygodny dostęp do niemal wszystkich usług banku. Nieustannie je ulepszamy, podążając za zmieniającymi się zachowaniami i oczekiwaniami użytkowników. Dowodem na to, że nasze wysiłki idą w dobrym kierunku, są bardzo wysokie średnie oceny aplikacji: 4,6 od użytkowników systemu Android oraz 4,8 od użytkowników iOS.

Aplikacja w liczbach:

Artboard 90 copy 22

1,5 mln

użytkowników, czyli więcej niż 60% aktywnych, a 38% wszystkich klientów mBanku (największy odsetek w branży)

Artboard 90 copy 90

prawie 500 000 klientów

korzystających wyłącznie z tego kanału dostępu do usług mBanku

Artboard 90 copy 106%

62%

wszystkich logowań do mBanku odbywa się za pośrednictwem aplikacji

Artboard 90 copy 25

średnio 27

logowań w miesiącu na użytkownika

Aplikacja mobilna posiada ogromny potencjał biznesowy. Potwierdzają to liczby: za jej pośrednictwem sprzedajemy już ponad 10% kredytów gotówkowych oraz 36% ubezpieczeń turystycznych.

Ulepszenia aplikacji w 2018 roku

Odpowiadając na oczekiwania użytkowników, w minionym roku wprowadziliśmy do aplikacji wiele usprawnień, a także następujące nowe funkcje:

możliwość otwarcia rachunku podczas połączenia video z doradcą, bez konieczności wizyty w placówce oraz fizycznego podpisywania umowy

dostępne dla wszystkich kart mBanku (VISA, Mastercard) już od pierwszego dnia funkcjonowania usługi w Polsce

możliwość uzupełnienia formatki przelewu za pomocą technologii OCR – zamiast przepisywać lub kopiować cyfry czy adres odbiorcy przelewu, wystarczy nakierować kamerę telefonu na ekran komputera czy wydrukowaną kartkę

zarządzanie zleceniami stałymi (edycja istniejącego lub utworzenie nowego)

możliwość zmiany wysokości środków dostępnych na wirtualnej karcie (dla bezpiecznych transakcji internetowych)

z możliwością tymczasowej blokady karty, blokady transakcji zagranicznych lub zbliżeniowych, zdefiniowania limitu tymczasowego (ważnego do końca dnia)

możliwość podpięcia pod jedną fizyczną kartę kilku rachunków walutowych i dokonywania transakcji bezpośrednio z nich (bez konieczności zamawiania dodatkowej karty do rachunku walutowego)

nowa, prosta formatka płatności składek na ubezpieczenie społeczne (przejście na rozliczenia na rachunki indywidualne)

możliwość wykonywania płatności firmowych z rozdzieleniem kwoty netto i VAT

przebudowa scenariusza płatności podatkowych (klient wybiera dany urząd, nie musi znać jego numeru)

W 2018 roku wprowadziliśmy możliwość otwarcia rachunku podczas jednej wideorozmowy. Posiadacze urządzeń z systemem Android lub iOS muszą w tym celu ściągnąć najnowszą wersję aplikacji mobilnej i wybrać opcję „Otwórz rachunek przez wideo”. Podczas rozmowy klient jest proszony o zrobienie zdjęcia twarzy oraz dowodu tożsamości. Na tej podstawie system weryfikuje autentyczność dokumentu, a następnie automatycznie wypełnia wniosek danymi. Wówczas pozostaje podpisanie umowy poprzez telekod, a klient nie musi iść do placówki, czy czekać na przysłanie papierowych dokumentów. Już po chwili ma możliwość pełnego korzystania z konta: może zamówić kartę, zasilić rachunek i płacić BLIKiem.

Magazyn dla przedsiębiorczych

Kwartalnik „Business&More” jest adresowany do klientów mBanku. Naszą ambicją jest dostarczanie inspirującej lektury przedsiębiorcom i menadżerom, którzy mają niewiele czasu na wyszukiwanie wartościowych treści. Dlatego od 2018 roku pismo zyskało nową formułę. Każde wydanie jest poświęcone osobnemu zagadnieniu, by możliwie dogłębnie o nim opowiedzieć. Gwarantem odpowiedniego doboru treści oraz ich jakości są redaktorzy naczelni poszczególnych wydań, którymi są eksperci w poszczególnych dziedzinach.

Magazyn jest wydawany trzy razy do roku. Można go otrzymać w oddziałach korporacyjnych i detalicznych mBanku, a także pobrać ze strony businessandmore.pl.

Z nami założysz firmę w 10 minut

Wspólnie z Centralną Ewidencją i Informacją o Działalności Gospodarczej opracowaliśmy zintegrowany, w pełni internetowy proces rejestracji przedsiębiorstw. Dzięki niemu wystarczy wypełnienie jednego uproszczonego formularza, by w 10 minut założyć w pełni funkcjonującą firmę. W ramach procesu następuje m.in. otwarcie rachunku bankowego, rejestracja firmy w CEIDG i w ZUS, nadanie numerów NIP i REGON.

Projekt zajął pierwsze miejsce w kategorii New Business Ecosystem ogólnoświatowego konkursu innowacji w branży finansów EFMA DMI AWARDS 2017.

Nowe metody finansowania mikroprzedsiębiorców internetowych

Jednoosobowym firmom sprzedającym towary  poprzez platformę Allegro od 2018 roku oferujemy dwie metody finansowania: pożyczkę gotówkową do 100 tys. zł oraz kredyt w rachunku bieżącym. Decyzja kredytowa dostępna jest nawet 3 minuty od wysłania prostego wniosku online, dzięki jej oparciu o historię dotychczasowej działalności przedsiębiorcy w serwisie. Po otrzymaniu pozytywnej decyzji, zawiera on umowę w serwisie bankowości elektronicznej, a jeśli nie jest naszym klientem – w placówce. W przypadku kredytu odnawialnego prowizja pobierana jest wyłącznie za wykorzystane środki.

Usługa jest dostępna dla wszystkich sprzedających na Allegro, spełniających warunki uczestnictwa w programie. To pierwszy w Polsce produkt finansowy tego typu, adresowany do grupy mającej utrudniony dostęp do korzystnego finansowania, dopasowanego do specyficznych potrzeb.

W projekcie uczestniczy nowa spółka z Grupy mBanku, mElements, która połączyła systemy Allegro i mBanku.

Wyniki wyszukiwania: