W ramach wszystkich podstawowych obszarów zarządzania aktywnie przeciwdziałamy ryzykom wykraczającym poza ryzyko związane z oferowaniem produktów i usług bankowych. Praktyczne przykłady takiego podejścia zostały opisane w poniższej tabeli:

Obszar zarządzania Działania
Korupcja
  • Działalność departamentu Compliance: wdrożenie polityk, regularne szkolenia obejmujące wszystkich pracowników
  • Klauzula antykorupcyjna jest zamieszczana w umowach zawieranych z dostawcami, wykonawcami, zleceniobiorcami
Bezpieczeństwo danych
  • Wdrożenie regulacji zgodnych z RODO
  • Kampania społeczna „Uważni w sieci”
Pracownicy
  • Stosowanie się do zapisów Polityki antymobbingowej w mBanku S.A., szkolenia dla menadżerów,  możliwość anonimowego zgłaszania naruszeń przez aplikację mSygnał  (whistleblowing)
  • Stosowanie zasad BHP zgodnie z obowiązującymi przepisami
Różnorodność
  • Stosowanie się do zapisów dotyczących różnorodności zawartych w Regulaminie pracy mBanku S.A.
  • Dołączenie do inicjatywy Karta Różnorodności w styczniu 2018 roku
  • Możliwość telepracy i home office
  • Pokoje dla rodziców z dziećmi
  • Dodatkowe 2 dni na opiekę nad dzieckiem
  • Wprowadzanie rozwiązań dla klientów z niepełnosprawnościami (np. obsługa w Polskim Języku Migowym)
Społeczeństwo
  • Dialog z interesariuszami (spotkania z inwestorami, spotkania z klientami), regularne badania satysfakcji klientów
Środowisko
  • Wdrożenie polityki wspierania rozwoju OZE
  • W przypadku dużych projektów, kredytowanych przez konsorcja banków, zatrudniamy lub żądamy zatrudnienia doradcy technicznego, co pozwala na szybkie wychwycenie ewentualnych nieprawidłowości, w tym środowiskowych
Produkty
  • Transparentna komunikacja i informacje związane z produktami i usługami
  • Przejrzyste procedury reklamacji
  • Wprowadzenie zasad zrozumiałej komunikacji (mKanon)
  • Upraszczanie umów (Akcja Renowacja)
Reputacja i wizerunek
  • Wybrane jednostki banku na bieżąco monitorują ryzyko reputacji i zarządzają nim zgodnie z zasadami zawartymi w Strategii zarządzania ryzykiem reputacji w Grupie mBanku S.A
  • Stosowanie Polityki sponsoringowej mBanku S.A.
  • Zarządzenie w sprawie opracowywania i rozpowszechniania reklam produktów i usług oferowanych przez mBank S.A.

Wyniki wyszukiwania: