pytania i odpowiedzi
karty
w serwisie transakcyjnym: zaloguj się w wybierz Produkty -> Karty->Wszystkie. Wybierz kartę, która Cię interesuje-> Tymczasowa blokada
w aplikacji: Produkty -> Karty -> Blokada karty-> Tymczasowa blokada
Blokadę możesz wyłączyć w dowolnej chwili, zrobisz to w ten sam sposób.
Zastrzeżenie kartyserwisie transakcyjnym: zaloguj się i wybierz zakładkę Produkty -> Karty -> Wszystkie. Wybierz kartę, która Cię interesuje i kliknij Zastrzeż
w placówce
na mLinii: +48 42 6 300 800
Zastrzeżenie karty jest bezpłatne i nie można go cofnąć – musisz zamówić nową kartę.
Możesz mieć trzy różne karty do tego samego konta, ale jednorazowo zamówisz tylko jedną kartę. Zrobisz to na 3 sposoby:
wejdź na stronę kart i zamów kartę;
Nowy serwis transakcyjny: Produkty, Karta, Szukasz czegoś innego? Karta do rachunku, Złóż wniosek
zaloguj się do aplikacji, wybierz Produkty > Karty > Karty debetowe i zamów nową kartę.
Jeśli stracisz kartę, jak najszybciej ją zastrzeż. Do tego czasu odpowiadasz za płatności zgubioną lub skradzioną kartą do równowartości 150 euro w złotówkach. Wartość ustalamy na podstawie średniego kursu ogłaszanego przez NBP w dniu płatności.
Jeśli ubezpieczyłeś swoją kartę (Pakiet bezpieczna karta), Twój ubezpieczyciel zwróci Ci pieniądze (do 150 euro), zgodnie z warunkami ubezpieczenia.
To zależy od limitów, które ustawiasz na swojej karcie oraz od sieci bankomatów, z których wypłacasz pieniądze, np.:
Euronet – 800 zł
Planet Cash – 1 000 zł
Santander – 30 banknotów
Przed wypłatą pieniędzy sprawdź swoje limity na karcie. Najszybciej zrobisz to w aplikacji mobilnej, w Szczegółach karty.
PIN można zdefiniować oraz zmienić za pośrednictwem serwisu transakcyjnego lub dzwoniąc na mLinię +48 42 6 300 800. W celu dokonania zmiany numeru PIN w systemie, należy wykonać następujące czynności:
zalogować się do systemu internetowego > z lewego menu wybrać link „KARTY” > wybrać z listy odpowiednią kartę > z lewego menu wybrać link „PARAMETRY” > wybrać link „Ustal PIN” > podać nowy PIN a następnie potwierdzić go wpisując ponownie numer> zatwierdzić operację hasłem smsowym lub wskazanym z listy haseł jednorazowych.
Dla pełnomocnika rodzajowego i szczególnego możesz zamówić karty debetowe:
Visa Business Debit
Mastercard Debit Business
Mastercard Debit Business WOŚP
Masz na koncie pieniądze, a nie możesz zapłacić kartą? Najpierw sprawdź wiadomość od nas w serwisie lub aplikacji - podajemy tam przyczynę nieudanej płatności.
Możesz spróbować zapłacić inaczej np. BLIKIEM, inną kartą (także mobilną lub w telefonie) czy przelewem na telefon.
Jeśli nadal potrzebujesz pomocy, zgłoś nam to w:
serwisie transakcyjnym - zakładka Załatw swoje sprawy,
aplikacji mobilnej - ikona Usługi w prawym dolnym rogu ekranu.
Kartę debetową do rachunku w mBanku może otrzymać posiadacz konta. Osobna karta może zostać przyznana osobie upoważnionej, pełnomocnikowi do rachunku lub współposiadaczowi rachunku w mBanku.
Kartę można zamówić:
wypełniając wniosek o konto w mBanku, w którym zaznaczysz, że chcesz dodatkowo otrzymać kartę płatniczą
wypełniając wniosek o kartę w serwisie transakcyjnym lub na stronach mBanku
dzwoniąc na mLinię +48 42 6 300 800
W sytuacji transakcji zbliżeniowej offlinowej nie jest weryfikowane dostępne saldo na rachunku powiązanym z kartą. Użytkownik karty powinien więc zadbać o wystarczające saldo na rachunku na poczet przyszłego rozliczenia transakcji.
Płatności zbliżeniowe to możliwość realizacji płatności bezgotówkowej poprzez zbliżenie karty płatniczej / telefonu do terminala - dowiedz się więcej
Od 30.06.2021 transakcje zbliżeniowe są możliwe już po aktywacji karty. Pierwsza transakcja zbliżeniowa będzie wymagała podania przez Ciebie kodu PIN, niezależnie od kwoty transakcji.
Do kwoty zwalniającej z opłaty wliczają się płatności np. w sklepie, internetowe. Do sumy tej nie wliczają się wypłaty z bankomatów.