mBank. Ikona mobilności

 

mBank. Ikona mobilności dla wszystkich grup klientów

mBank od lat jest synonimem innowacyjnych rozwiązań w bankowości. Byliśmy pierwszym w pełni internetowym bankiem w Polsce, a dziś wyznaczamy kierunek rozwoju bankowości mobilnej i online. Jesteśmy jedną z najsilniejszych i najszybciej rozwijających się marek finansowych w Polsce, od 1992 roku notowaną na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

 

Bank rozpoczął działalność w 1986 roku jako Bank Rozwoju Eksportu (BRE Bank) i przez te lata systematycznie budował kompetencje w zakresie obsługi różnych grup klientów, stale wzbogacając ofertę. Po ujednoliceniu marki w listopadzie 2013 roku – kiedy nazwa mBanku zastąpiła nie tylko nazwę firmy, ale również marki BRE i MultiBanku – bank zyskał nie tylko nowy wygląd, ale i nowe wartości. Dzisiaj jesteśmy bankiem uniwersalnym, specjalizującym się w obsłudze wszystkich grup klientów. Pod logo mBanku, przyjmującym różne barwy w zależności od rodzaju oferty, świadczymy kompleksowe usługi z zakresu bankowości detalicznej, firmowej, korporacyjnej i prywatnej.

 


Logo podstawowe mBanku S.A.

 

Oferta indywidualna Oferta Premium Private Banking Firmy MSP i korporacje


Logo podstawowe mBanku S.A.

 

Oferta indywidualna

 

Oferta Premium

 

Private Banking

 

Firmy

 

MSP i korporacje

 

 

Historia Grupy mBanku

  • Spółki zależne mBanku - Dom Maklerski mBanku oraz mWealth Management  zostały włączone w struktury organizacyjne banku
  • Świadcząca usługi doradztwa finansowego spółka Aspiro zmienia nazwę na mFinanse
  • Rozpoczęcie długoterminowej współpracy z Grupą AXA
  • Klienci dawnego MultiBanku i Private Bankingu zyskali dostęp do serwis transakcyjnego mBanku. Był to ostatni etap integracji marek pod wspólnym szyldem mBanku
  • Rozpoczęcie współpracy z Orange – powstaje mobilny bank detaliczny Orange Finanse
  • mBank wprowadza nowy format placówek i inwestuje w zmienioną sieć sprzedaży. Startuje z projektem lekkich ultra-nowoczesnych placówek bankowych w centrach handlowych
  • Start Nowego mBanku – gruntownie zmodernizowanej platformy transakcyjnej
  • mBank ukazuje się w nowej odsłonie wizualnej
  • Wszystkie marki Grupy BRE pod szyldem mBanku – unifikacja marek i rebranding wszystkich jednostek grupy; MultiBank, BRE Bank i BRE Private Banking działają pod nową nazwą – mBank
  • mBank we współpracy z operatorami telefonii komórkowej wprowadza usługę płatności mobilnych w technologii zbliżeniowej NFC
  • W MultiBanku uruchomiona zostaje mobilna wersja serwisu transakcyjnego na urządzenie z systemem IOS i Android 
  • Uruchomienie w mBanku mobilnej wersji serwisu transakcyjnego na urządzenie z systemem IOS i Android 
  • mBank rozszerza działalność na Czechy i Słowację
  • Zaczyna działać iBRE – system bankowości internetowej dla firm
  • Powstanie MultiBanku, drugiego detalicznego ramienia BRE Banku
  • Uruchomienie mBanku - pierwszego internetowego banku w Polsce – w zaledwie sto dni
  • Przejęcie i fuzja z Polskim Bankiem Rozwoju SA – pierwsze w historii polskiego rynku kapitałowego przejęcie dokonane w drodze publicznego wezwania do sprzedaży
  • Wprowadzenie oferty private banking – bankowości prywatnej skierowanej do klientów o wysokim i stabilnym potencjale finansowym, których potrzeby wykraczają poza codzienne ramy obsługi bankowej
  • Debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie
  • Przyznanie linii kredytowych przez Bank Światowy i IFC. BRE Bank zostaje członkiem międzynarodowego systemu rozliczeniowego SWIFT
  • Powołanie Banku Rozwoju Eksportu. Uruchomiona w tym roku sprzedaż akcji banku w ofercie publicznej była pierwszą od okresu przedwojennego w Polsce

 

Pomagać. Nie wkurzać. Zachwycać... Gdziekolwiek.

Strategia Grupy mBanku na lata 2016-2020 wyznacza azymut w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu

Empatia

Jak zadowalać naszych klientów i uczynić bankowość przyjazną?

  • Oferować najlepsze doświadczenia dla klientów - dostarczać dokładnie to, czego i kiedy potrzebują
  • Łatwa i przyjazna bankowość
  • Skalibrowana akwizycja klientów ukierunkowana na rozwój aktywnej bazy, w tym aspiracją mBanku jest pozyskiwać 1/3 młodych wchodzących na rynek bankowy
  • Rozszerzyć źródła informacji o kliencie, aby precyzyjnie oferować produkty i usługi

Mobilność

Jak zbudować dominującą pozycję jako bank mobilny?

  • Stanowić punkt referencyjny w kategorii bankowości mobilnej
  • Oferować najlepszą (wygodną, przyjazną, intuicyjną i angażującą) aplikację mobilną
  • Wzmacniać podejście ‘mobile first’ w wielokanałowym modelu dostępu i dystrybucji
  • Zminimalizować lukę funkcjonalną względem bankowości internetowej
  • Zwiększać bazę aktywnych użytkowników aplikacji mobilnej i sprzedaż przez ten kanał

Efektywność

Jak skutecznie zarządzać naszymi zasobami?

  • Wzrost biznesu utrzymując obecną wielkość zatrudnienia
  • Zwiększać średnie przychody na klienta każdego roku
  • Poprawiać rentowność aktywów poprzez aktywne zarządzanie bilansem
  • Wzmacniać profil finansowania dzięki rosnącym wolumenom listów zastawnych i depozytów transakcyjnych
  • Upraszczać, automatyzować i digitalizować wszystkie procesy, aby być bankiem bez papieru

 

Wartości Grupy mBanku

mBank od lat jest synonimem innowacyjnych, wiedzionych wygodą klienta rozwiązań w bankowości. Jako pierwszy w pełni internetowy bank w Polsce wyznacza również dzisiaj standardy rozwoju bankowości mobilnej i internetowej.

  •  

    Przeczytaj więcej o naszej misji i o wartościach, którymi się kierujemy.

    • mBank to przede wszystkim ludzie, których łączy współpraca zorientowana na zrozumienie i celne odpowiadanie na potrzeby klientów oraz odpowiedzialność za ich zadowolenie. Wspólne wartości stanowią podstawę rozwoju organizacji oraz budowania zaufania w relacjach z klientami. Jasno określony model wartości (schemat poniżej) jest wyrazem wewnętrznej spójności organizacji ukierunkowanej na oferowania najwyższych standardów obsługi, a także wyznaczania właściwych kierunków działania w warunkach coraz bardziej wymagającego otoczenia bankowego.

      Obrazek przedstawia ikonę mobilności:
1. Myślenie klientem: Rozumienie potrzeb klientów oraz dostarczanie najwyższej jakości pracy i rozwiązań poprzez współpracę i budowanie trwałych relacji;
2. Patrzenie w przyszłość: Otwartość na zmiany oraz innowacyjność, a także poszukiwanie nowych, ciekawych rozwiązań odważnie wyprzedzając dotychczasowe trendy;
3. Upraszczanie: Propagowanie prostego i zrozumiałego podejścia zarówno wśród pracowników jak i wobec Klientów wyrażając tym samym szacunek dla ich czasu i dążąc do obustronnych korzyści;
4. Zaangażowanie: Silna motywacja i dążenie do pełnej realizacji postawionych celów przyczyniając się do rozwoju organizacji i kreowania wartości dla interesariuszy;
5. Profesjonalizm: Nacisk na wiedzę i kompetencje odzwierciedlone w profesjonalnym podejściu oraz stałym poszukiwaniu możliwości rozwoju.

 

Pozycja rynkowa segmentów Grupy mBanku

mBank znajdował się w czołówce polskich banków we wszystkich istotnych segmentach rynku na koniec 2016 roku. 

Większość spółek Grupy również zajmuje znaczącą pozycję w poszczególnych sektorach rynku usług finansowych. Rynkowy udział oraz pozycję mBanku i wybranych spółek na koniec 2016, 2015 i 2014 roku ilustruje poniższe zestawienie:

  •  

    Rozwiń szczegółowe dane dotyczące pozycji rynkowej segmentów Grupy mBanku

    • Rodzaj działalności Pozycja na rynku w 2016 roku* Udział
      Bankowość korporacyjna   2014  2015  2016

      Kredyty przedsiębiorstw

       

      6,3%

      6,3%

      6,1%

      Depozyty przedsiębiorstw

       

      8,8%

      9,8%

      10,1%

      Leasing

      3

      7,4%

      7,6%

      6,9%

      Faktoring

      8

      7,9%

      7,8%

      7,3%

      Bankowość Detaliczna w Polsce

       

       

       

       

      Kredyty ogółem

       

      6,3%

      6,5%

      6,5%

      - w tym hipoteczne

       

      7,4%

      7,7%

      7,5%

      - niehipoteczne

       

      4,6%

      4,7%

      5,0%

      Depozyty

       

      5,3%

      5,7%

      6,1%

      Bankowość Detaliczna w Republice Czeskiej

      Kredyty ogółem

       

      1,2%

      1,4%

      1,4$

      - w tym hipoteczne

       

      1,6%

      1,8%

      1,8%

      - niehipoteczne

       

      0,5%

      0,6%

      0,7%

      Depozyty

       

      1,3%

      1,4%

      1,6%

      Bankowość Detaliczna na Słowacji

      Kredyty ogółem

       

      0,7%

      0,8%

      0,7%

      - w tym hipoteczne

       

      0,8%

      1,0%

      0,8%

      - niehipoteczne

       

      0,3%

      0,4%

      0,4%

      Depozyty

       

      1,5%

      1,4%

      1,6%

      Bankowość Inwestycyjna

      Rynki finansowe

       

      - Bony i obligacje skarbowe

       

      14,8%

      12,8%

      16,2%

      - IRS/FRA

       

      27,3%

      15,4%

      11,5%

      - FX spot i forward

       

      10,9%

      12,1%

      16,1%

      Nieskarbowe papiery dłużne (wartość zadłużenia)

       

      - krótkoterminowe papiery dłużne

      4

      8,1%

      6,8%

      9,8%

      - obligacje przedsiębiorstw

      4

      12,9%

      12,4%

      11,5%

      - papiery dłużne banków**

      1

      34,3%

      36,4%

      34,6%

      Działalność maklerska

       

      - obroty akcjami

      10

      3,9%

      5,0%

      4,4%

      - kontrakty terminowe

      2

      18,0%

      16,1%

      12,3%

      - opcje

      4

      17,9%

      12,8%

      9,7%

      Źródło: NBP, GPW, CNB, NBS, Fitch Polska, Polski Związek Faktorów, Związek Polskiego Leasingu oraz informacje prasowe, obliczenia własne na podstawie danych mBanku.
      * Tam, gdzie to było możliwe do ustalenia.
      ** Bez obligacji „drogowych” BGK.

 

Działalność Grupy mBanku na tle sektora bankowego w 2016 roku

Działalność mBanku w 2016 roku pozytywnie wyróżniała się na tle sektora bankowego, co prezentuje porównanie głównych wskaźników efektywności i rentowności na poniższych wykresach.

  •  

    Rozwiń wykresy

    • Źródło: Kalkulacje własne na podstawie statystyk publikowanych przez Komisję Nadzoru Finansowego (dane na dzień 31.12.2016 roku)