mKsięgowość - pytania i odpowiedzi

  •  

    Co to jest mKsięgowość?

    • mKsięgowość to jedyne na rynku połączenie konta bankowego i księgowości, dzięki któremu księgowość staje się łatwiejsza i szybsza poprzez automatyzację wielu czynności. Teraz zarządzasz swoimi finansami i księgowością za pomocą jednego serwisu transakcyjnego. Dodatkowo dzięki tej usłudze możesz znacznie szybciej wystawiać faktury, automatycznie wyliczać podatki, a nawet skorzystać z dedykowanego księgowego, który przejmie od Ciebie całą księgowość Twojej firmy i pomoże w razie potrzeby.

  •  

    Jak aktywować tę usługę?

    • Jeśli jesteś Nowym klientem mBanku składasz wniosek o rachunek z mKsięgowością i możesz zrobić to przez stronę www mBanku/pasaż, mLinię, w placówce lub przez kuriera. Jeśli posiadasz już rachunek bieżący w mBanku możesz złożyć wniosek o mKsięgowość przez stronę www/pasaż, mLinię lub w placówce.

  •  

    Co jeżeli prowadzę 2 działalności?

    • Usługa aktywowana jest dla jednej działalności. Jeśli masz dwie firmy – dla każdej musisz oddzielnie aktywować usługę. Nie ma możliwości obsługi dwóch firm na jednym profilu księgowym, ale dla każdej z nich możesz prowadzić osobny profil księgowy.

  •  

    Co mi daje mKsięgowość?

    • W pakiecie Start otrzymujesz aplikację, która umożliwi Ci m.in. szybkie wystawianie faktur, automatyczne wyliczanie podatków, zamykanie miesiąca i wypełnianie formatek przelewów do ZUS i US. Aplikacja stworzy też listę zadań do wykonania.

      W pakietach Standard i Premium otrzymujesz dodatkowo dedykowanego księgowego, który poprowadzi całą księgowość za Ciebie, sam załatwi wszystkie sprawy związane z ZUS i Urzędem Skarbowym i poinformuje Cię o możliwych odliczeniach.

  •  

    Jakie są główne korzyści dla przedsiębiorców z korzystania z mKsięgowości?

    • Dzięki mKsięgowości swoją księgowością możesz zająć się szybko, prosto i oszczędnie. System automatycznie przygotowuje przelewy, dopasowuje transakcje bankowe do operacji księgowych, sprawdza czy kontrahent opłacił fakturę oraz pokazuje listę zadań do wykonania. Pozwoli Ci to zaoszczędzić nawet klika godzin miesięcznie. Dodatkowo połączenie księgowości z kontem bankowym sprawia że Wszystkie najważniejsze informacje są dostępne na jednym ekranie, dzięki czemu w prosty sposób można sprawdzić jaka jest kondycja firmy.

  •  

    Czy mogę zmienić wybrany pakiet i jak to zrobić?

    • Aby zmienić pakiet wejdź w Ustawienia w części księgowej, a następnie w części Abonament wybierz Zmień abonament. Wybierz interesujący Ciebie pakiet, a następnie zatwierdź zmiany. W zależności od pakietu zmiana nastąpi kolejnego dnia roboczego (z pakietu Start na Komfort/Premium) lub po 30 dniach (z pakietu Komfort/Premium na pakiet Start).

  •  

    Ile kosztuje mKsięgowość?

    • Cena zależy od wykupionego pakietu i wybranych opcji dodatkowych.

      Rodzaj pakietu

      Cena

      mKsięgowość Start

      0 zł

      mKsięgowość Standard

      300 zł (w promocji 150zł)

      mKsięgowość Premium

      400 zł (w promocji 300zł)

       

  •  

    Jak skontaktować się z Super Księgową?

    • Kontakt z Super Księgową możesz nawiązać telefonicznie: (22) 100 50 60 (godz. 9-17 od poniedziałku do piątku) lub mailowo: opieka@superksiegowa.pl. Pomoc możesz uzyskać również ze strony mBanku przez mLinię, mailowo (na skrzynkę kontakt@mbank.pl), poprzez chat, videochat lub listownie. Jeżeli problem będzie dotyczył księgowości zostaniesz przekierowany do Super Księgowej.

  •  

    Jak mogę przejść z serwisu transakcyjnego mBanku do „Księgowości”?

    • Przełączenie się z bankowości do księgowości jest bardzo łatwe i nie wymaga dodatkowego logowania, utrzymanie sesji bankowej i wymiana danych między serwisami są dokonywane automatycznie. Pa zalogowaniu do serwisu transakcyjnego banku i kliknięciu Księgowość przenosisz się na domenę mbank.superksiegowa.pl. Po przejściu do serwisu transakcyjnego Banku wracasz na domenę mbank.pl.

      Rozróżnienie obu serwisów jest proste, w lewym górnym rogu ekranu znajduje się logo sytemu w kontekście którego jesteś, w serwisie bankowym zobaczysz logo mBanku, w serwie księgowym logo Super Księgowej.

      Ustawienia, skrzynka wiadomości i zadań są rozdzielne w obu serwisach.

  •  

    Do czego służą zakładki w serwisie?

    • W serwisie dostępnych jest osiem zakładek:

      Pulpit – dostarcza najważniejsze dane księgowe oraz dostęp do najważniejszych funkcji, np. szybkiej faktury;

      Przychody i Wydatki – wystawienie faktury, dodanie wydatku, analiza wystawionych i dodanych faktur, szybkie wyszukiwanie faktur;

      Stan Biznesu – automatycznie oznaczone zapłacone i niezapłacone faktury, podsumowanie zaległości Twoich i Twoich kontrahentów;

      Ewidencje – wygenerowane deklaracje gotowe do wysłania online; dokumenty: Książka przychodów i rozchodów, rejestr VAT

      Pojazdy i środki trwałe – zestawienie posiadanych pojazdów z ich przebiegami i zestawienie środków trwałych;

      Kontrahenci – książka kontrahentów, gdzie zapisani są wszyscy Twoi kontrahenci

      Rozrachunki –służy do łączenia operacji bankowych z fakturami.

  •  

    Co to jest Centrum Zadań?

    • Centrum Zadań to nowe narzędzie w serwisie transakcyjnym dla klientów firmowych (dostępne wyłącznie w profilu firmowym), które z powodzeniem zastąpi Ci terminarz, przypomni o płatnościach, pozwoli je zaplanować i ułatwi kontrolę nad Twoimi finansami.

      Działa na zasadzie kalendarza i monitoruje bieżącą sytuację finansową tak, abyś o niczym nie zapomniał. Daje Ci możliwość zmiany statusu zadań po ich wykonaniu, łatwo zobaczysz również co powinieneś zrobić w tym miesiącu i o czym musisz pamiętać. Centrum Zadań jest dostępne po zalogowaniu do serwisu transakcyjnego banku, na ekranie głównym. Jeśli posiadasz mKsięgowość na Twoim Centrum Zadań pojawią się również zadania związane z terminami księgowymi takie jak: przypomnienie o zapłacie konkretnej faktury lub podatku z bezpośrednim przejściem do uzupełnionej płatności, poinformuje o konieczności zamknięcia miesiąca i wysłania deklaracji do Urzędu Skarbowego,

       

  •  

    Czym jest szybka faktura?

    • Jest to udogodnienie które pozwoli Ci wystawić faktury Twoim kontrahentom w trzech szybkich krokach. Szybką fakturę można wystawić bezpośrednio z Pulpitu. Z wyszukiwarki wybierz swojego kontrahenta, następnie wpisz dane na temat faktury takie jak nazwa towaru, cena, ilość i zatwierdź. Pozostałe dane zostaną automatycznie dodane. Na koniec możesz wydrukować fakturę lub wysłać ją mailem. Aby skorzystać z tej opcji twój kontrahent musi być wprowadzony do książki adresowej.

  •  

    Co to jest koszyk płatności?

    • W koszyku płatności znajdują się płatności wymagające zatwierdzenia, mogą tam zostać dodane przez Ciebie lub Twoją księgową (przy pakietach mKsięgowość Komfort, Premium). Koszyk płatności wyświetla się zawsze w widoku rachunku bieżącego w serwisie banku.

  •  

    Po czym poznam, które przelewy dodała do koszyka płatności księgowa?

    • Przelewy, które doda do koszyka płatności księgowa (przy pakietach mKsięgowość Komfort, Premium) są oznaczone w koszyku ikonką księgowej. Księgowa (zatrudniony pracownik w partnerskiej firmie Super Księgowa) może dodawać przelewy tylko dla tych kontrahentów, którzy zostali oznaczeni jako zaufani dla księgowej w książce kontrahentów w serwisie księgowym.

  •  

    Kto i gdzie może zmienić uprawnienia użytkowników i dodawać nowych pełnomocników?

    • Uprawnienia użytkowników może zmienić właściciel. W panelu ustawień w serwisie transakcyjnym mBanku może on wybrać pełnomocników rodzajowych, którzy mają być dodani do księgowości lub zmienić obecnym użytkownikom uprawnienia. Po wybraniu ikonki Uprawnienia użytkowników pojawia się strona Banku ze wskazanymi użytkownikami, których można dodać i tymi, którzy są już dodani. Wybranie – Dodaj do księgowości przenosi na stronę ustawień w serwisie księgowym, gdzie należy wybrać rodzaj uprawnień.

      Dodany musi zatwierdzić oświadczenie dostępne w zakładce Księgowość, by móc korzystać z serwisu.

  •  

    Jak pobierana jest opłata za mKsięgowość?

    • Pierwszy okres rozliczeniowy kończy się z ostatnim dniem miesiąca. Dla płatnych pakietów mOrganizer oraz mKsięgowość i mKsięgowość Premium opłata za pierwszy okres rozliczeniowy naliczana jest zgodnie z Tabelą Opłat. Abonament za usługi dodatkowe naliczany jest proporcjonalnie do ilości dni w pierwszym okresie rozliczeniowym. Każdy kolejny okres abonamentowy obejmuje miesiąc kalendarzowy. O ile nic innego nie wynika z regulaminu promocji, z której korzystasz, abonament jest płatny z dołu na podstawie faktury wystawionej przez Super Księgową, w ciągu 7 dni od wysłania faktury na Twój adres e-mail.

  •  

    Co jeżeli opłaty nie zostaną uregulowane?

    • Jeśli opłaty nie zostaną uregulowane przez 3 miesiące pod rząd, wtedy usługa zostaje zablokowana i Super Księgowa wystawi Ci komunikat :”Twoja usługa została zablokowana z uwagi na brak opłaty za jej użytkowanie. Opłać zaległy abonament, a odzyskasz dostęp do pełnej funkcjonalności”. Dla Użytkowników z zablokowaną usługą mBank nadal będzie generował i wysyłał pliki z transakcjami, tak aby zachować ciągłość przekazywanych danych w przypadku odblokowania usługi.

  •  

    Jakie problemy załatwię w mBanku, a jakie z Super Księgową?

    • Bank odpowiada za aktywację usługi, problemy z wylogowaniem, pobranie opłaty (dla klientów ze zgodą na automatyczne pobranie opłaty) i przekazanie operacji na rachunkach firmowych w celu dopasowania do operacji w księgowości. Super Księgowa zajmuje się sprawami dotyczącymi księgowości, rozliczeń i dokumentów do rozliczeń oraz przekazywaniem danych do przelewów za faktury i podatki.

  •  

    Jak mogę zrezygnować z usługi?

    • Rezygnację z usługi możesz zgłosić na infolinii Super Księgowej. Termin rezygnacji określa regulamin. Informacje dotyczące rozliczeń za okres, w którym wypowiadasz usługę klient otrzyma od Super Księgowej.

  •  

    Co się stanie z mKsięgowością, po wypowiedzeniu umowy rachunku?

    • Wypowiedzenie umowy rachunku nie skutkuje rezygnacją z usługi księgowości. Jeśli wypowiadasz umowę rachunku powinieneś skontaktować się z Super Księgową i tam złożyć rezygnację lub poprosić o dostęp do księgowości w innej formie z uwagi na rezygnację z prowadzenia rachunków w mBanku. Termin rezygnacji określa regulamin usługi. W przypadku rezygnacji z księgowości otrzymasz maila z linkiem, poprzez który będziesz miał dostęp do rozliczeń, które wykonywała dla Ciebie SK oraz podsumowanie danych w pliku w formacie pdf.

  •  

    Czy moje dane są bezpieczne?

    • Twoje dane są w pełni bezpieczne. W trakcie uruchamiania usługi mKsięgowość konieczne jest pisemne wyrażenie zgody na przekazywanie danych, m.in. na temat posiadanych rachunków bankowych oraz realizowanych na nich operacji do partnera usługi - Cyber Productivity S.A, co jest niezbędne do zapewnienia obsługi procesów księgowych przez partnera.

  •  

    Jak będzie się rozwijać mKsięgowość?

    • W kolejnym etapie prac planowane jest wprowadzenie integracji ze sklepami internetowymi w celu automatycznego wystawiania faktur, wprowadzenie aplikacji mobilnej aby księgowość mieć zawsze pod ręką, i uwzględnianie gotówki w księgowości i kredytowaniu. Co więcej zaplanowane jest umożliwienie sprawdzenia wypłacalności kontrahentów oraz rozszerzenie współpracy na biura rachunkowe.