Co to jest e-dowód

  • nowy dowód osobisty z warstwą elektroniczną
  • wydawany od marca 2019 r.
więcej na temat Co to jest e-dowód
 

Konto firmowe online z e-dowodem

  • 0 zł za najważniejsze usługi w koncie przez 12 miesięcy
  • otworzysz całkowicie online
więcej na temat Konto firmowe online z e-dowodem
 

Nie masz jeszcze e-dowodu

  • złóż wniosek o e-dowód
  • korzystaj e-usług administracji publicznej, służby zdrowia i innych instytucji
więcej na temat Nie masz jeszcze e-dowodu

Gwarantujemy, że za prowadzenie konta firmowego i jego najważniejsze usługi nie zapłacisz nic przez 12 miesięcy.

otwarcie
i prowadzenie konta

internetowe
przelewy krajowe
 w PLN

internetowe przelewy w EUR do UE

bankomaty mBanku, Planet Cash, Euronet, Santander

wpłatomaty mBanku, Planet Cash, Cashline, Euronet

karta debetowa 

(dotyczy kart Mastercard Debit Business i Visa Business Debit)

e-dowód to dowód osobisty z warstwą elektroniczną

Posiadają ją wszystkie dowody osobiste wydawane na podstawie wniosków składanych od 4. marca 2019 r. Proces wymiany dowodów na e-dowody przewidziany jest na 10 lat (do 2029 r.), a sama wymiana jest bezpłatna.

Dzięki e-dowodowi możesz m.in.:


korzystać z usług administracji publicznej, świadczonych drogą elektroniczną


podpisywać elektronicznie dokumenty


potwierdzać bezstykowo swoją obecność np. w urzędzie poprzez przyłożenie e-dowodu do czytnika


korzystać z automatycznych bramek  granicznych, np. na lotniskach

e-dowód posiada zabezpieczenia, które chronią go przed sfałszowaniem. Właściciel e-dowodu posługuje się numerem dostępowym CAN, zamieszczonym na dowodzie osobistym. Ustanawia też własne unikatowe numery PIN:

  • czterocyfrowy PIN – służy do potwierdzania tożsamości przy logowaniu do e-usług,
  • sześciocyfrowy PIN – służy do złożenia podpisu osobistego.

Jak możesz korzystać z e-dowodu?

e-dowód daje bezpieczny i bezpłatny dostęp do administracji publicznej. Możesz w łatwy i pewny sposób uzyskać m.in.:

  • Numery REGON i NIP dla spółki cywilnej
  • Zaświadczenie o numerze REGON
  • Dostęp do wniosku o rozłożenie na raty należności podatkowych
  • Zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości
  • Wniosek o przekazanie środków zgromadzonych na rachunku VAT
  • Zaświadczenie o nadaniu NIP
  • A także zgłosić sprawę do Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców

Sprawdź, jakie z jakich e-usług możesz korzystać z e-dowodem.

Sprawdź, w jakich portalach administracji publicznej potwierdzisz tożsamość przy pomocy e-dowodu.

a


Z e-dowodem założysz konto firmowe bez wychodzenia z domu

Nie musisz być naszym Klientem, żeby otworzyć konto firmowe online.

  • Jeśli masz e-dowód, Twoją tożsamość potwierdzisz elektronicznie
  • Jeśli nie masz jeszcze e-dowodu, dowiedz się, jak go uzyskać. Sprawdź.


Masz już e-dowód? Załóż konto firmowe bez wychodzenia z domu

Aby założyć konto firmowe z e-dowodem, potrzebujesz aplikacji eDO App. Aplikacja eDO App dostępna jest nieodpłatnie. Pobierz ją ze sklepów Google Play i App Store.

Przygotuj swój e-dowód i czterocyfrowy PIN. Podczas składania wniosku o konto firmowe potwierdzisz swoją tożsamość. Aby to zrobić:

  •  

    Otwórz aplikację mobilną eDO App i zeskanuj lub przepisz kod QR, który pojawi się na wniosku. Postępuj zgodnie z poleceniami na ekranie smartfonu.

  •  

    Wpisz numer CAN (znajdziesz go w prawym dolnym rogu swojego e-dowodu) i potwierdź przekazanie danych z Twojego e-dowodu do mBanku.

  •  

    Przyłóż e-dowód do telefonu  (tam, gdzie znajduje się antena NFC, a ta najczęściej jest z tyłu smartfonu, w jego środkowej lub górnej części) i podaj czterocyfrowy PIN.

  •  

    Twoje dane zostaną przekazane do mBanku.

Jak otworzyć konto firmowe online?


Wypełnij wniosek o konto firmowe - po wpisaniu numeru NIP dane Twojej firmy uzupełnią się automatycznie.


Potwierdź swoją tożsamość przy pomocy e-dowodu w aplikacji mobilnej eDO App i kontynuuj wypełnianie wniosku.


Zapoznaj się z dokumentami i potwierdź zawarcie umowy kodem SMS.


I już. Konto firmowe zostanie otwarte w ciągu kilku minut, a umowę oraz informację o dostępie do serwisu transakcyjnego otrzymasz od nas mailem.


Nie masz jeszcze e-dowodu? Zobacz, jak go uzyskać

Wymiana jeszcze ważnego dowodu osobistego na e-dowód jest bezpłatna – wystarczy jako powód wymiany zaznaczyć chęć posiadania warstwy elektronicznej.

Wniosek o e-dowód złożysz:

Więcej informacji o e-dowodzie znajdziesz na stronie - https://www.gov.pl/web/e-dowod.


Jak przebiega proces wnioskowania i wydania e-dowodu?
 

Aby podpisywać dokumenty elektronicznie, zaznacz we wniosku, że chcesz otrzymać „certyfikat podpisu osobistego”. Twój wniosek zostanie zarejestrowany w urzędzie i skierowany na produkcję.

W ciągu maksymalnie 30 dni od złożenia wniosku będziesz mógł odebrać swój e-dowód z urzędu.  Zwykle dokument jest gotowy do odbioru szybciej.

Przy odbiorze e-dowodu otrzymasz kopertę z kodem PUK oraz nadasz kody PIN. Kody chronią Twoją tożsamość w Internecie - nie należy ich nikomu ujawniać.

Najczęściej zadawane pytania

  •  

    Czy korzystanie z aplikacji eDO App jest bezpieczne?

    • Tak. Korzystanie z aplikacji eDO App jest bezpieczne. Dane odczytywane przez aplikację z Twojego dowodu osobistego z warstwą elektroniczną są przesyłane bezpiecznym, szyfrowanym połączeniem. Zastosowane w aplikacji zabezpieczenia chronią Twoje dane przed nieuprawnionym skopiowaniem i dalszym wykorzystaniem.

  •  

    Kiedy przykładam e-dowód do telefonu, aplikacja go „nie czyta”. Dlaczego?

    • Upewnij się, że Twój dowód osobisty jest e-dowodem, czyli ma warstwę elektroniczną. Takie dokumenty tożsamości są wydawane od 4 marca 2019 r. Każdy e-dowód, na awersie, w prawym górnym rogu ma symbol e-dokumentu. Jeśli Twój dowód posiada warstwę elektroniczną, upewnijsię, czy przyłożyłeś go we właściwym miejscu - tam, gdzie w telefonie jest antena NFC. Antena NFC zwykle znajduje się z tyłu telefonu, w jego górnej części.  Jeśli nie wiesz, gdzie Twój telefon ma antenę NFC sprawdź w instrukcji obsługi telefonu. Upewnijcie się również, że etui lub osłona telefonu nie blokują sygnału NFC. 
      Pamiętaj, żeby po przyłożeniu dowodu osobistego do telefonu, trzeba go trzymać nieruchomo.

  •  

    Co to jest kod CAN?

    • Kod CAN (czyli Card Access Number) to sześciocyfrowy kod, który znajdziesz w prawym dolnym rogu swojego e-dowodu. To kod, który chroni dostęp do danych zawartych w warstwie elektronicznej Twojego dokumentu.

  •  

    Jak ustanowić kody PIN?

    • Pierwsze ustalanie kodów PIN odbywa się w urzędzie podczas odbioru dowodu. Kody można ustalić też później – w dowolnym urzędzie gminy. Trzeba to zrobić osobiście. Możliwość składania podpisu osobistego przy pomocy sześciocyfrowego kodu PIN będzie dostępna, o ile przy składania wniosku zaznaczyłeś chęć otrzymania „certyfikatu podpisu osobistego”. Jeżeli tego nie zrobiłeś musisz złożyć wniosek o nowy e-dowód.

  •  

    Co to jest kod PUK?

    • Przy odbiorze nowego dowodu osobistego otrzymasz kopertę z kodem PUK. Jeśli trzykrotnie wpiszesz nieprawidłowy kod PIN1 lub PIN2, dzięki PUK możesz je odblokować i ustalić nowe. Nie ma możliwości otrzymania drugiego kodu PUK. Możliwe jest jednak odblokowanie kodów PIN bez kodu PUK w urzędzie miasta lub gminy.

  •  

    W jaki sposób eDO App weryfikuje tożsamość?

    • Aplikacja eDO App automatycznie weryfikuje autentyczność e-dowodu z wykorzystaniem kryptografii oraz ważność dokumentu w rejestrze Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (OCSP MSWiA). Do potwierdzenia tożsamości z wykorzystaniem aplikacji eDO App musisz użyć dokumentu i podać czterocyfrowy kod PIN do e-dowodu. Pamiętaj, by nikomu nie udostępniać i nie ujawniać swojego kodu PIN.

  •  

    W jaki sposób eDO App weryfikuje ważność dokumentu?

    • Aplikacja eDO App weryfikuje ważność dokumentu bezpośrednio w rejestrze Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (OCSP MSWiA), zatem informacja o ważności dokumentu jest prawdziwa. W przypadku wyświetlenia informacji o braku ważności dokumentu, należy niezwłocznie skontaktować się z urzędem lub złożyć wniosek o nowy dokument. Najszybciej zrobić to przez internet - Uzuskaj dowód osobisty.

To nie jest oferta. Szczegółowe warunki i opłaty związane z mBiznes kontem Standard i Promocją „konto firmowe – II edycja” są określone odpowiednio w Regulaminie otwierania i prowadzenia rachunków bieżących dla firm w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A., Taryfie prowizji i opłat bankowych dla firm w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A., Regulaminie Promocji „konto firmowe – II edycja”.

Promocja trwa od 1.09.2020 r. do 30.09.2020 r. włącznie i jest skierowana do przedsiębiorców, przez których rozumie się osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, wspólników spółek cywilnych, spółki jawne, partnerskie, spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w organizacji, spółki komandytowe, fundacje, stowarzyszenia rejestrowe, stowarzyszenia zwykłe, spółdzielnie, wspólnoty mieszkaniowe, spółdzielnie mieszkaniowe, kościoły, parafie, związki wyznaniowe, szkoły niepubliczne, przedszkola publiczne, przedszkola niepubliczne prowadzone przez osobę fizyczną, publiczne jednostki oświatowe, zwanych dalej Uczestnikami Promocji, którzy spełnią łącznie następujące warunki:

a) w okresie trwania Promocji złożą wniosek promocyjny o otwarcie rachunku bieżącego mBiznes konto Standard (zwanego dalej rachunkiem bieżącym) za pośrednictwem strony internetowej www.mBank.pl, na stronach Partnerów Banku, w placówkach mBanku, w Punktach Obsługi mFinanse S.A., w Biurach Rachunkowych sieci OSCBR będących przedstawicielami CashDirector, u konsultanta mLinii pod numerem telefonu 801 300 800 lub +48 42 6300 800, za pośrednictwem doradcy mLeasing sp. z o.o., za pośrednictwem Businessvoice sp. z o.o. oraz u konsultantów serwisu Superksięgowa.pl pod numerem telefonu +48 22 100 46 70.

b) w okresie trwania Promocji zawrą z Bankiem umowę o prowadzenie rachunku bieżącego.
Z Promocji wyłączeni są przedsiębiorcy, którzy w dniu 31.08.2020 r. posiadali jakikolwiek rachunek bieżący w Banku dla danego numeru NIP.

Uczestnik Promocji, który spełnił powyższe warunki, otrzyma do nowo otwartego rachunku bieżącego mBiznes konto Standard na okres 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy o prowadzenie rachunku bieżącego:

a) prowadzenie rachunku za 0 zł,

b) nielimitowany pakiet darmowych przelewów internetowych w złotówkach (Elixir),

c) nielimitowany pakiet darmowych przelewów internetowych w EUR (SEPA) do krajów Unii Europejskiej oraz Islandii, Norwegii, Liechtensteinu i Szwajcarii,

d) 0 zł opłaty miesięcznej za pierwszą kartę debetową wydaną do rachunku, dotyczy kart Mastercard Debit Business i Visa Business Debit,

e) 0 zł prowizji za wypłaty w złotówkach z bankomatów mBanku, Planet Cash, Euronetu i Santander Bank Polska S.A. na terenie Polski,

f) 0 zł prowizji za wpłaty w złotówkach we wpłatomatach mBanku, Planet Cash, Cashline, Euronetu na terenie Polski.

Po zakończeniu okresu promocyjnego wszystkie opłaty będą pobierane zgodnie z Taryfą prowizji i opłat bankowych dla firm w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A.

Lista najważniejszych usług została opracowana na podstawie badania zrealizowanego przez firmę Ipsos Sp. z o.o. na zlecenie mBanku S.A. Badanie zostało zrealizowane w okresie marzec–kwiecień 2015 r. metodologią CAPI na próbie 1016 przedsiębiorców. CAPI to metoda badawcza polegająca na przeprowadzeniu wywiadu z respondentem przy użyciu urządzeń mobilnych (np. laptop, tablet), na których zapisywane są udzielone odpowiedzi. Wyjaśnienie pojęć dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, objętych tym materiałem, znajdziesz na mBank.pl/slowniczek