powrótPowrót do strony głównej forum

OKRADZIONY (bank nie ja bo ja nie brałem tego kredytu)

Witam, mój pierwszy wpis od 2008r wiec trochę jestem w tym banku.
Historia krótka a treściwa:
w Niedzielę około 22 otrzymałem SMS z sieci PLAY o uruchomieniu usługi następnie po 3 minutach z mbanku o pozytywnie rozpatrzonym wniosku kredytowym z hasłem jednorazowym następnie po minucie z hasłem jednorazowym o potwierdzeniu przelewu.
Wyrwałem do komputera odpaliłem konto i co?! rzeczywiście wszystko zgodnie z tym co miałem na telefonie. Dzwonie do teleoperatora mbanku wskazuje problem a ten woła hasło dostępowe aby potwierdzić tożsamosć mówię że w zdenerwowaniu nie pamiętam a ten swoje i przełącza mnie do automatu, po zmianie hasła powrót do automatu który prrzełacza mnie ponownie jednak do innego teleopertora. Już po GODZINIE!!!! otrzymuję informację że transakcja została wstrzymana oraz zastrzeżono przelew na tamtym koncie. Informacja że mam udać się na policję zgłosić sprawę (co uczyniłem zaraz po odłożeniu słuchawki) oraz informacja że rano w poniedziałek ktoś się odezwie. Czekam rano (poniedziałek) po nieprzespanej nocy, mija kilka godzi nic ok 11 dzwonię do mbanku info: na pewno do południa ktoś zadzwoni, 13 nic dzwonię do 15.30 na pewno ktoś z działu bezpieczeństwa zadzwoni. Mija dzień nic. Następny dzień od rana te same zapewnienia. Następnego dnia wsiadam w samochód jadę do Łodzi do placówki. Rozmowa z dyrektorem placówki który dokonuje kilku korekt w mojej reklamacji. Nadal nikt z działu bezpieczeństwa sienie odzywa.
Po kilku dniach dostaje maila z instrukcją co mam zrobić w tej sytuacji tj. przeskanować telefon, kompa, złożyć wniosek na policji zwalniający bank z tajemnicy i przesłać skan. Zrobiłem. Już po około 2-3 tygodniach dzwoni telefon - informacja że trzeba czekać na rozstrzygniecie sprawy przez policję.
Po 2 miesiącach dzwonię do prowadzącego sprawę policjanta co w sprawie a on rozbrajająco: bank nie odpowiada od 2 miesięcy na wysłane wnioski o przesłanie dokumentacji. Uruchamiam zapytanie przez Dyrektor z placówki łódzkiej. Dokumenty trafiają na policję. Już po 3 miesiącach dowiaduję się że w sprawie nic nie wiadomo bo czekają na odpowiedz z sieci z których były logi w mojej sprawie.
NADAL NIC.
Mam do forumowiczów zapytania bo jawią się pewne wątpliwości:
1) dla czego został rozpatrzony wniosek kredytowy na moim koncie skoro: mam kredyt budowlany w innym banku (spłata jeszcze ok 7 lat), nie mam stałych wpływów na konto a te które spływają to na bieżące opłaty.
2) dla czego otrzymałem kredyt z mbaku skoro wcześniej jak brałem budowlany żądali góry dokumentów i po miesiacu obiegania przeniosłem wniosek do PKOBP i otrzymałem kredyt bez problemu?
3) Dla czego otrzymałem ten kredyt (prawie 50 tyś zł) konsumencki skoro kilka miesięcy wcześniej nie mogłem otrzymać kredytu na sprzęt AGD o wartości 1tyś zł na 10 rat?
I teraz sedno mojej sprawy: po wykryciu związku teleopertora tj sieci PLAY zadzwoniłem do nich z reklamacja na usługę TELEPLAY. Otrzymałem info że wszystko jest ok. Jednak już 4 sierpnia b.r. usługa została wycofana z rynku. Usługa ta dawała możliwość podglądania moich SMS-ów na innym sprzęcie niż mój telefon. Dla czego bank mając podobno takich speców od zabezpieczeń nie wykrył że istnieje tak duża luka w zabezpieczeniach?
Moim zdaniem jest jakiś ścisły związek pracowników MBANKU z PLAY. Wniosek ten nasuwa się zestawiając dziwne zbiegi okoliczności:
teleoperator MBANK przez godzinę blokował transakcję na koncie (również w mbanku na nazwisko Ciupa) przez ten czas grupa przestępcza wypłaci wszystkie środki z tego konta w bankomacie.
Dopuszczono w sieci play usługę która dawała możliwość podsłuchiwania haseł jednorazowych przez osobę postronną.
Usługa teleplay operator sieci play wyłączył zaraz po ataku (tydzień po)
Bank nie przesyłał do organów ścigania dokumentacji przez 2 miesiące!!!!!
Tyle zbiegów okoliczności?!!! nie wierzę!!!
Szukam osób poszkodowanych w podobny sposób aby stworzyć zespół i wspólnie rozważyć plan działania (mam w tej sprawie adwokata)
kontakt daewoo1972@wp.pl


Jeśli dobrze pamiętam, gdzieś czytałem identyczną sytuację też związaną z siecią Play. Co do kredytu to miałeś tak zwaną Ofertę dla Ciebie. https://www.mbank.pl/pomo...

Znalazłem ten tekst może się z nimi skontaktujesz http://themomentsoflifee....


Czy można zablokować możliwość wzięcia kredytu przez telefon i internet ?


To pokazuje jaką głupotą są hasła sms.
Wspominaliśmy na tym forum takie scenariusze kradzieży wiele lat temu.
Wtedy oponenci nas wyśmiewali.
Jak masz kredytówkę to ci złodziej zrobi przelew z karty.
SMS są tanie i tylko o to tu chodzi.
Interes banku a nie bezpieczeństwo klienta.


Witaj Re,

nie można zablokować możliwości wzięcia kredytu przez telefon i internet.

Pozdrawiam
Iwona


To w takim razie czy można w ogóle zablokować branie u was kredytów ?


Ale może chyba zablokować aby nie pojawiały się Oferty dla Ciebie i wtedy od ręki nie dostaniesz kredytu.


W markecie mam kredyt gotówkowy w 15 min.


Przed dostaniem kk kiedyś musiałam podpisać umowę ramową.
Może by ją wypowiedzieć ?


Witaj Re,

nie można zablokować możliwości wzięcia kredytu. Można zablokować prezentację Oferty specjalnej. W tym celu wystarczy odwołanie zgody (dyspozycję można złożyć podczas kontaktu audio lub wideo z Ekspertem online, na mLinii lub w placówce).

Pozdrawiam
Iwona


Skoro nie można zablokować możliwości udzielenia kredytu w banku to może skuteczny byłby workaround polegający na zastrzeżeniu dowodu osobistego w banku. Teoretycznie takie zastrzeżenie powinno uniemożliwić wzięcie kredytu przez osobę legitymująca się takim dowodem tożsamości.