Nie przekazuj swojej karty ani telefonu – możesz stracić oszczędności!
Uważaj! Przestępcy podszywają się pod policjantów lub pracowników banków. Mogą próbować nakłonić Cię do oddania karty płatniczej albo telefonu. To oszustwo – nie przekazuj swoich danych ani urządzeń!
Nigdy nie oddawaj swojej karty płatniczej (oraz kodu PIN) – nawet jeśli ktoś twierdzi, że musi ją zabezpieczyć lub zablokować. Karta płatnicza to dostęp do Twoich pieniędzy. Jeśli ją oddasz, możesz stracić kontrolę nad swoimi pieniędzmi.
Nie przekazuj też swojego telefonu i nie podawaj kodu PIN do urządzenia! Przestępcy będą mogli przejąć dostęp do różnych aplikacji w Twoim telefonie, zdjęć, dokumentów lub skrzynki mailowej. W ten sposób udostępniasz swoje dane wrażliwe!
Zadbaj o to, by nie przechowywać danych wrażliwych na telefonie. To dane takie jak: zdjęcia dowodu osobistego, hasła, dane logowania czy skany dokumentów. Pamiętaj, że telefon może znaleźć się w niepowołanych rękach – wystarczy, że go zgubisz albo ktoś go ukradnie. W takiej sytuacji Twoje dane mogą zostać wykorzystane przez osoby trzecie.
Pamiętaj!
Policjant lub pracownik mBanku nigdy nie poprosi Cię o przekazanie karty, telefonu ani zainstalowanie dodatkowego oprogramowania.
Pracownik mBanku przy każdej rozmowie wyśle Ci powiadomienie w aplikacji mobilnej, którym potwierdzi swoją tożsamość. Nie kontynuuj rozmowy, dopóki nie otrzymasz potwierdzenia z danymi pracownika banku w swojej aplikacji bankowej.
W razie wątpliwości – rozłącz się i samodzielnie skontaktuj z infolinią mBanku.
Nie poddawaj się presji wywieranej przez oszustów – to ich ulubiona technika.
Twoje bezpieczeństwo zależy od Ciebie. Chroń swoje dane oraz pieniądze.