ePUAP – załatwiaj sprawy urzędowe przez internet
Zaoszczędź swój czas – korzystaj z platformy ePUAP
ePUAP to Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. Za jej pośrednictwem, nie wychodząc z domu załatwisz wiele ważnych formalności.
Od czego zacząć
Aby rozpocząć korzystanie z platformy, musisz mieć profil zaufany. Stworzysz go potwierdzając swoją tożsamości w jednym z wyznaczonych punktów, jednocześnie ustalając swój certyfikowany podpis elektroniczny. Taka procedura gwarantuje Ci bezpieczeństwo w załatwianiu spraw urzędowych online. Dzięki certyfikacji mBanku przez Ministerstwo Cyfryzacji swój profil zaufany potwierdzisz również w poniższych placówkach:
- 00-950 Warszawa, ul. Senatorska 18
- 02-675 Warszawa, ul. Wołoska 7
- 91-415 Łódź, Pl. Wolności 3
Pełną listę punktów znajdziesz na stronie epuap.gov.pl.
Jak założyć profil zaufany
- wejdź na stronę epuap.gov.pl - kliknij przycisk zarejestruj konto i wypełnij kwestionariusz
- zaloguj się na swoje konto i złóż wniosek o potwierdzenie profilu zaufanego
- znajdź najbliższy punkt, w którym będziesz mógł potwierdzić profil zaufany ePUAP
- udaj się do wybranego punktu i potwierdź założenie profilu zaufanego
Więcej możliwości z profilem zaufanym
Zakładając profil zaufany ePUAP zyskujesz uniwersalny klucz pozwalający na logowanie się do instytucji publicznych oraz darmowy podpis elektroniczny, którym podpiszesz dokumenty składane online do wszystkich instytucji publicznych.
Dzięki temu, nie wychodząc z domu możesz m.in:
- sprawdzić w ZUS informacje o dochodach, wysokości składek, otrzymanych zwolnieniach lekarskich czy wyliczyć hipotetyczną emeryturę
- złożyć deklarację rozliczeniową do ZUS oraz pobrać zaświadczenie o niezaleganiu
- sprawdzić stan swoich rozliczeń z Urzędem Skarbowym na portalu podatkowym Ministerstwa Finansów i złożyć rozliczenie PIT 37 i 38 (od marca 2016 roku)
- złożyć deklarację do karty podatkowej, podatku od spadków i darowizn oraz podatku od czynności cywilno-prawnych
- złożyć wniosek do Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej
- pobrać zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego
- pobrać dane z Rejestru PESEL i Rejestru dowodów osobistych
- pobrać akt urodzenia, małżeństwa i inne dokumenty wydawane przez Urząd Stanu Cywilnego
- wejść na strony wielu usług, świadczonych przez samorząd lokalny (SEKAP)
- skorzystać z innych usług administracji, dostępnych online na stronie obywatel.gov.pl