Przypominamy o nowym sposobie działania przestępców – wyłudzają dane karty przez fałszywą aplikację
Uważaj! Oszuści podszywają się w rozmowach telefonicznych pod pracownika banku.
Informują o rzekomym zagrożeniu dla Twoich pieniędzy, nakłaniają do udostępnienia danych lubdo przekazania pieniędzy na inne konto. Robią topod pretekstem ich zabezpieczenia. Mogą również prosić o instalację aplikacji, która jest fałszywą aplikacją i w rzeczywistości wyłudza dane karty. Te dane umożliwią im kradzież pieniędzy z Twojego konta.
Przeczytaj, jak działają i nie daj się oszukać.
Jak działają oszuści?
Proszą o pobranie oraz instalację aplikacji, mogą również przekazać Ci link do takiej aplikacji – tak naprawdę jest to fałszywa aplikacja, która ma za zadanie wykraść dane Twojej karty.
Fałszywa aplikacja lub oszust prosi, by zbliżyć kartę płatniczą do telefonu, a na ekranie pojawia się prośba o podanie kodu PIN do karty.
Oszust nakłania Cię, by wykonać działania, o które prosi aplikacja.
Pamiętaj!
Nigdy nie pobieraj i nie instaluj żadnej aplikacji na swój telefon na prośbę osoby, która do Ciebie dzwoni.
Korzystaj tylko z zaufanych źródeł instalacji z aplikacjami.
Pamiętaj, że pracownik banku nie wyśle Ci na komunikatorze linku do pobrania aplikacji.
Nigdy nie wprowadzaj w aplikacji kodu PIN do karty – prawdziwa aplikacja mBanku tego nie wymaga.
Jeśli dzwoni do Ciebie nasz pracownik, to w trakcie rozmowy, wyśle Ci powiadomienie w aplikacji mobilnej mBanku potwierdzające jego tożsamość.
W powiadomieniu do potwierdzenia rozmowy zawsze prezentujemy imię i nazwisko pracownika, który do Ciebie dzwoni. Jeśli otrzymasz powiadomienie z inną treścią – nie akceptuj go.
Pracownik banku nigdy nie poprosi Cię o podanie danych do logowania do serwisu transakcyjnego, pełnych danych karty, przekazanie kodu BLIK lub wykonanie operacji.
Jeśli przytrafi Ci się taka sytuacja, natychmiast rozłącz się i poinformuj nas o tym. Skontaktuj się z mLinią pod numerem +48 42 6 300 800.
Pamiętaj również, że kartę możesz w łatwy sposób, samodzielnie zablokować lub zastrzec w aplikacji mobilnej mBanku.