potwierdzenie tożsamości pracownika
zależy nam na Twoim bezpieczeństwie
Gdy odbierasz telefon z banku, chcesz mieć pewność, że rozmawiasz z pracownikiem, a nie oszustem. Dlatego, gdy zadzwoni do Ciebie nasz pracownik (doradca z placówki lub konsultant, który dzwoni w imieniu mBanku) otrzymasz powiadomienie w aplikacji mobilnej z jego danymi. Dzięki temu masz pewność, że rozmawiasz z przedstawicielem banku, a nie oszustem, który się pod niego podszywa.
Pracownik, który wyśle Ci powiadomienie w aplikacji mobilnej potwierdzi też w ten sposób Twoją tożsamość. Kiedy zatwierdzisz powiadomienie – wiemy, że dodzwoniliśmy się do Ciebie.
wskazówka
Gdy dostajesz telefon z mBanku i chcesz upewnić się, że nie dzwoni do Ciebie oszust, poproś o potwierdzenie rozmowy w aplikacji mobilnej.
jak to działa
pamiętaj
Nie wysyłamy SMS-ów, aby potwierdzić, że dzwonimy z mBanku. Takie potwierdzenie dostaniesz tylko w aplikacji mobilnej i tylko po zalogowaniu się do niej. Jeśli nie masz aplikacji lub nie korzystasz z mobilnej autoryzacji, podczas rozmowy potwierdzisz tożsamość w dotychczasowy sposób.
co robić, jeśli nie dostaniesz powiadomienia w aplikacji
Jeśli ktoś dzwoni do Ciebie i podaje się za pracownika mBanku, ale:
nie dostaniesz powiadomienia w aplikacji lub
rozmówca mówi, że nie może wysłać do Ciebie takiego powiadomienia, np. ze względu na problemy techniczne
jak najszybciej rozłącz się, aby uniknąć oszustwa.

aplikacja mobilna mBanku
pobierz aplikację mobilną, z którą możesz
Pamiętaj, że mBank udostępnia aplikację tylko za pomocą autoryzowanych sklepów – App Store (iOS - Apple), Google Play (Android), AppGallery dla telefonów Huawei. Do pobrania oraz aktualizacji aplikacji używaj zawsze tych sklepów, ponieważ znajdujące się tam programy są cyfrowo podpisane i przechodzą proces weryfikacji, a więc gwarantują Ci bezpieczeństwo. Nigdy nie pobieraj aplikacji z niezaufanych źródeł! Nową aplikację możesz pobrać jeśli Twoje urządzenie ma system operacyjny w wersji minimum Android 8.0 lub iOS 16.0 (lub nowsze). Zapoznaj się z polityka prywatności aplikacji mobilnych. Wyjaśnienia pojęć dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym objętych tym materiałem znajdziesz w naszym słowniczku. To nie jest oferta.
pytania i odpowiedzi
To nie jest oferta. Wyjaśnienia pojęć dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym objętych tym materiałem znajdziesz na https://www.mbank.pl/slowniczek
Pamiętaj, że mBank udostępnia swoją aplikację tylko w autoryzowanych sklepach - App Store (iOS - Apple), Google Play (Android), AppGallery dla telefonów Huawei. Pobieraj, instaluj i aktualizuj aplikacją tylko w tych sklepach ponieważ znajdujące się tam aplikacje są cyfrowo podpisane i przechodzą proces weryfikacji, pod kątem ich bezpieczeństwa. Nigdy nie pobieraj aplikacji z innych miejsc niż oficjalne sklepy (np. z linka otrzymanego sms-em czy przez komunikator) – narazisz się na pobranie złośliwej aplikacji, przez którą oszuści mogą wyłudzać Twoje dane, czy przejmować sms-y i wysyłać je bez Twojej zgody. Nową aplikację możesz pobrać jeśli Twoje urządzenie ma system operacyjny w wersji minimum Android 8.0 lub iOS 16.0 (lub nowsze). Zapoznaj się z polityką prywatności aplikacji mobilnych, którą znajdziesz na stronie: https://www.mbank.pl/o-nas/o-mbanku/polityka-prywatnosci-mobile.html. Wyjaśnienia pojęć dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym objętych tym materiałem znajdziesz na https://www.mbank.pl/slowniczek
Korzystanie z Mobilnej autoryzacji wymaga aktywnego połączenia internetowego w urządzeniu mobilnym. Jej aktywacja oznacza jednocześnie zmianę dotychczasowego sposobu autoryzacji operacji.
Wszystkie dyspozycje, które dotychczas wymagały potwierdzenia kodem SMS będą potwierdzane poprzez akceptację powiadomienia autoryzacyjnego w aplikacji mobilnej mBanku. Aby móc korzystać z najnowszej wersji aplikacji mobilnej mBanku, niezbędne jest urządzenie z zainstalowanym systemem operacyjnym Android - minimum wersja 8.0 lub iOS wersja 16.0 (lub nowsze).
Szczegóły dotyczące mobilnej autoryzacji są dostępne w Regulaminie obsługi klientów w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A. dostępnym na: https://www.mbank.pl/pomoc/dokumenty/oferta-indywidualna/konta/regulamin-obslugi/