pytania i odpowiedzilogowanie i odblokowanie serwisu
Jeśli nie pamiętasz hasła lub chcesz odblokować dostęp do serwisu transakcyjnego, możesz to zrobić na cztery sposoby:
1. Masz dostęp do aplikacji mobilnej?
• zaloguj się do aplikacji mobilnej mBanku
• w aplikacji wybierz Menu > Ustawienia > Bezpieczeństwo > Dostęp do banku
• sprawdź status przy polu “serwis transakcyjny”
• jeśli status to AKTYWUJ, kliknij AKTYWUJ
• jeśli status to ZABLOKUJ, kliknij ZABLOKUJ, a potem AKTYWUJ, gdy status się zmieni
• zadzwonimy do Ciebie i lektor podyktuje Ci tymczasowe hasło
• otrzymasz SMS z tymczasowym identyfikatorem
• Tymczasowe hasło i tymczasowy identyfikator będą ważne przez 15 minut. Jeśli w tym czasie ich nie wykorzystasz, jeszcze raz zamów tymczasowe dane do logowania.
• przejdź do strony logowania i wpisz tymczasowy identyfikator z SMS-a oraz tymczasowe hasło, które podał Ci lektor i kliknij DALEJ
• ustal nowe, docelowe hasło (od 8 do 20 znaków) – sprawdź Jak zbudować bezpieczne hasło?
• zatwierdź zmianę hasła mobilną autoryzacją lub kodem SMS
• następnie przypomnimy Ci Twój stały identyfikator klienta
Nie masz aplikacji mobilnej? Pobierz ją z autoryzowanego sklepu (Google Play, App Store, AppGallery), połącz z kontem – sprawdź jak aktywować aplikację? Następnie odzyskaj dostęp zgodnie z instrukcją powyżej.
2. Nie masz dostępu do aplikacji mobilnej? Zamów pakiet aktywacyjny
• aby zamówić pakiet skorzystaj z jednej z opcji:
• wejdź na stronę logowania i kliknij na przycisk „odblokuj dostęp”, a następnie wybierz „W SERWISIE TRANSAKCYJNYM” (będziesz potrzebować identyfikatora), następnie wpisz wymagane na stronie dane i kliknij WYŚLIJ
• zadzwoń na mLinię + 48 42 6 300 800 (połączenie odbierze bot Marek - wystarczy, że powiesz, że nie pamiętasz identyfikatora lub poprosisz o rozmowę z konsultantem)
• gdy to zrobisz, otrzymasz maila z pakietem aktywacyjnym, w którym znajdziesz swój identyfikator i tymczasowe hasło do logowania
• pakiet aktywacyjny otrzymasz w postaci zaszyfrowanego pliku PDF
• hasło do pliku otrzymasz SMS-em
• przejdź do strony logowania i wpisz swój identyfikator oraz tymczasowe hasło z pliku PDF i kliknij DALEJ
• tymczasowe hasło jest ważne przez 48 godzin (jeśli w tym czasie go nie wykorzystasz, zamów nowy pakiet aktywacyjny)
• ustal nowe, docelowe hasło (od 8 do 20 znaków) – sprawdź Jak zbudować bezpieczne hasło?
• zatwierdź zmianę hasła mobilną autoryzacją lub kodem SMS
3. Nie udało Ci się aktywować lub odblokować dostęp do serwus transakcyjnego przez stronę internetową? Zadzwoń na mLinię - do weryfikacji potrzebne będą identyfikator i telekod:
• wymyśl nowe, tymczasowe hasło (od 8 do 20 cyfr)
• zadzwoń na mLinię (+48 42 6 300 800) - Twoje połączenie odbierze bot Marek
• bot Marek poprosi Cię o dane: identyfikator, telekod i nowe tymczasowe hasło
• przejdź do strony logowania i wpisz swój identyfikator oraz tymczasowe hasło ustalone na mLinii i kliknij DALEJ
• ustal nowe, docelowe hasło (od 8 do 20 znaków) – sprawdź Jak zbudować bezpieczne hasło?
https://www.mbank.pl/artykuly/bezpieczenstwo-hasel/
4. Możesz również odwiedzić placówkę mBanku.
• sprawdź listę placówek
• pamiętaj, aby zabrać ze sobą ważny dokument tożsamości
Jeśli masz dostęp do aplikacji mobilnej mBanku, możesz samodzielnie sprawdzić swój identyfikator:
• zaloguj się do aplikacji mBanku
• w aplikacji wybierz Menu > Ustawienia > Bezpieczeństwo > Dostęp do banku
• w sekcji "identyfikator klienta" kliknij POKAŻ
• potwierdź operację PIN-em
• Twój identyfikator wyświetli się na ekranie
Nie masz aplikacji mobilnej? Pobierz ją z autoryzowanego sklepu (Google Play, App Store, AppGallery), połącz z kontem – sprawdź jak aktywować aplikację? Następnie odzyskaj dostęp zgodnie z instrukcją powyżej.
Dostęp do kont indywidualnych i firmowych jest możliwy pod jednym identyfikatorem (ID klienta).