Zmiana danych – pytania i odpowiedzi

  •  

    Dane osobowe – co i gdzie mogę zmienić?

    •  

      Kontakt 

      Serwis transakcyjny 

      Aplikacja mobilna 

      mLinia 

      Placówka 

      Czego potrzebujesz 

      Zaloguj się na swoje konto i wybierz: 

      > Pomoc > Załatw swoje sprawy > Zmień dane 

      Zaloguj się na swoje konto w aplikacji i wybierz: Ustawienia>zmień dane osobowe 

      Przygotuj swój identyfikator 

      i telekod 

      Zabierz ważny dokument tożsamości  

      Dane, które możesz zmienić 

      - adres zamieszkania - adres korespondencyjny 

      - adres podatkowy 

      - adres e-mail 

      -serię i numer dokumentu tożsamości (nie dotyczy dokumentu mObywatel oraz paszportu polskiego)
      - datę wydania i ważności dokumentu tożsamości
      - typ dokumentu tożsamości (tylko w wybranych sytuacjach np. z legitymacji na dowód)

      - nazwisko 

      - dane Urzędu Skarbowego 

      - wykonywany zawód 

      - wszystkie dane serwisu transakcyjnego 

      - wszystkie dane serwisu transakcyjnego oraz: 

      - numer telefonu 

      - stan cywilny 

      - dane drugiego dokumentu tożsamości (w przypadku obywateli innych niż PL) 

      - wykształcenie 

      - miejsce pracy 

      - dane na kartach indywidualnych 

      - wszystkie dane z serwisu transakcyjnego, mLinii oraz: 

      - serię i numer dokumentu tożsamości 

      - typ dokumentu tożsamości 

      - imiona 

      - nazwisko panieńskie matki 

      - imię ojca, 

      - imię matki 

      - PESEL 

      - data i miejsce urodzenia 

      - płeć 

      - NIP 

      - obywatelstwo 

      - wzór podpisu 

       

      wskazówka! 
      Możemy poprosić Cię o: 

      ·        oryginały dokumentów,  

      ·        poświadczone notarialnie, kopie dokumentów,  

      które potwierdzają zmianę danych.  

       

  •  

    Co się stanie jeśli nie zaktualizuję danych osobowych w banku?

    • Na początku przypomnimy Ci o aktualizacji danych. Nie zwlekaj z ich poprawieniem. Jeśli nie podasz nam aktualnych danych, będziemy musieli zablokować Ci zlecanie przelewów wychodzących i transakcje kartowe (działamy zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu). Dostęp do usług przywrócimy od razu, gdy podasz nam dane aktualnego dokumentu tożsamości. 

  •  

    Jakim dokumentem mogę potwierdzić swoją tożsamość?

      • jeśli masz skończone osiemnaście lat – potrzebujemy Twojego dowodu osobistego lub dokumentu mObywatel (mDowodu) lub paszportu polskiego
      • jeśli jesteś w wieku 13 – 18 lat – potrzebujemy Twojego dowodu osobistego lub dokumentu mObywatel (mDowodu), lub paszportu polskiego lub legitymacji szkolnej
        jesteś osobą pełnoletnią lub w wieku 13 – 18 lat, ale nie jesteś obywatelem Rzeczpospolitej Polskiej i:
      • korzystasz już z naszych usług – potrzebujemy Twojego paszportu zagranicznego  
      • chcesz podpisać z nami umowę – potrzebujemy Twojego paszportu.
        Dodatkowo niezbędna będzie Twoja karta pobytu lub zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej w Polsce lub dokument, który potwierdza prawo stałego pobytu.

      pamiętaj

      Dokument tożsamości to dokument ze zdjęciem stwierdzający Twoją tożsamość, którego termin ważności nie upłynął.

       

       

  •  

    Mam komunikat o aktualizacji danych. Dlaczego to takie ważne?

    • Aktualne dane pozwolą Ci w pełni korzystać z naszych usług, składać wnioski o nowe produkty. Część danych możesz sprawdzić w serwisie lub aplikacji, pozostałe potwierdzisz z naszym konsultantem lub doradcą w placówce.
      Konieczność aktualizacji danych wynika z zapisów Regulaminów banku i ustawy o Przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu (art.34-36). To dlatego przypominamy Ci o tym regularnie.

  •  

    Czy mogę zmienić numer telefonu na zagraniczny?

    • Możesz nam podać zagraniczny numer telefonu, który ma od 12 do 15 cyfr (łącznie z numerem kierunkowym). Numer zmienisz na mLinii (z wyłączeniem połączeń z aplikacji mobilnej) lub w naszej placówce.


      ważne!

      Jeśli Twój dokument tożsamości trafił w ręce innej osoby (np. ktoś go znalazł i zwrócił Tobie), rozważ jego wymianę w urzędzie na nowy i nie odwołuj zastrzeżeniaodstrzegaj takiego dokumentu. Osoba nieuprawniona mogła spisać z niego dane i może je próbować wykorzystać bez Twojej wiedzy.

       

  •  

    Czy mogę anulować zastrzeżenie dokumentu tożsamości?

    • Tak.  Jeśli znajdziesz swój dokument tożsamości, możesz odwołać zastrzeżenie dokumentu w Systemie Dokumenty Zastrzeżone. Możesz to jednak zrobić tylko w instytucji, w której zgłosisz takie zastrzeżenie. Jeśli zastrzeżesz dokument w mBanku, to jego odwołanie zgłoś u konsultanta mLinii lub u doradcy w placówce.