Google Pay - pytania i odpowiedzi

  •  

    Co to jest Google Pay?

    • Google Pay to aplikacja bądź funkcja w ustawieniach systemu Android umożliwiająca płacenie telefonem. Dzięki niej można dodać już istniejącą plastikową kartę (debetową lub kredytową) do urządzenia mobilnego w cyfrowej formie. Po dodaniu karty można płacić telefonem dokładnie tak, jak zwykłą plastikową kartą. Kartę można dodać w aplikacji mobilnej mBanku lub w aplikacji Google Pay, dostępnej w sklepie Google Play.

  •  

    Jak rozpocząć korzystanie z Google Pay?

    • Wystarczy pobrać lub zaktualizować aplikację mobilną mBanku, a następnie wejść w szczegóły posiadanej karty i dodać ją do płatności Google Pay. Po zakończeniu procesu dodawania karty telefon jest gotowy do płatności. Pamiętaj aby mieć włączoną funkcję NFC i w sekcji „Dotknij i zapłać” ustawioną aplikację Google Pay jako domyślną.

  •  

    Aby korzystać z Google Pay trzeba:

    • Aby korzystać z Google Pay trzeba:

      • posiadać konto Gmail (google) i zaakceptować warunki korzystania z niego,
      • posiadać urządzenie mobilne (np. smartfon, tablet) z technologią NFC (bezprzewodowa technologia umożliwiająca bezstykową transmisję danych na bliską odległość)
      • system Android w wersji 5.0 lub nowszej (w trakcie dodawania karty aplikacja może poprosić o zmianę ustawień płatności NFC, w menu „Dotknij i zapłać”, na Google Pay),
      • posiadać aktywną plastikową kartę wydaną przez mBank (debetową lub kredytową),
      • na urządzeniu mobilnym posiadać zainstalowaną aplikację mobilną mBanku (w wersji co najmniej 3.0) lub aplikację Google Pay,
      • zaakceptować Regulamin korzystania z kart płatniczych mBank S.A. w ramach Google Pay, zgody formalne oraz warunki korzystania z usługi przedstawione podczas dodawania karty do Google Pay.
  •  

    Jakich płatności można dokonywać Google Pay?

    • Google Pay można dokonać:

      • płatności zbliżeniowych w sklepach stacjonarnych, w których taka usługa jest dostępna, tzn. w takich gdzie znajduje się terminal płatniczy z czytnikiem zbliżeniowym
      • płatności w aplikacjach mobilnych sprzedawców, którzy udostępniają płatności z użyciem Google Pay
  •  

    Co zrobić w przypadku trudności w płaceniu kartą dodaną do płatności Google Pay?

    • Po pierwsze sprawdź ustawienia NFC. Pamiętaj, że opcja NFC musi być włączona a w ustawieniach usługi płatności „Dotknij i zapłać” aplikacja Google Pay musi być ustawiona jako domyślna do płatności. Po drugie sprawdź połączenie z internetem i włącz dane komórkowe. Następnie przed dokonaniem płatności należy przynajmniej wybudzić telefon. Jeżeli transakcja nie zostaje zrealizowana należy odblokować telefon i zbliżyć ponownie go do czytnika. Jeśli nadal masz trudności w przypadku płatności Google Pay zadzwoń na mLinię.

  •  

    Jakie są wymagania sprzętowe do Google Pay?

    • Dla poprawnego działania Google Pay potrzebne jest urządzenie mobilne, które obsługuje technologię NFC (bezprzewodowa technologia umożliwiająca bezstykową transmisję danych na bliską odległość) oraz posiada zainstalowany system operacyjny Android w wersji 5.0 Lollipop lub nowszej.
      Jeśli chcesz dodać kartę mBanku, możesz to zrobić w wersji 3.0 aplikacji banku lub nowszej. Sprawdź również, czy Usługi Google na Twoim telefonie są aktualne.

  •  

    Jakie są limity na transakcje za pomocą Google Pay?

    • Limity są identyczne z tymi ustawionymi na Twojej plastikowej karcie. Można je w każdej chwili sprawdzić logując się do serwisu transakcyjnego i wchodząc w Moje Finanse > Karty > Szczegóły Karty > Limity > Transakcje bezgotówkowe lub poprzez aplikację mobilną mBanku.

  •  

    Czy mogę płacić Google Pay za granicą?

    • Tak. Wygląda to tak samo jak w Polsce. Wystarczy, że wybudzisz telefon i zbliżysz go do terminala płatniczego – nie musisz nawet otwierać aplikacji. Niekiedy możesz zostać poproszony o potwierdzenie transakcji numerem PIN do karty lub podpisem. W przypadku niektórych transakcji może zdarzyć się konieczność odblokowania ekranu telefonu.

  •  

    Jak płacić z wykorzystaniem aplikacji mobilnej sprzedawcy ?

    • Podczas płatności w aplikacji wystarczy wybrać opcję płatności przez Google Pay, bez rejestracji danych Twojej karty w aplikacji tego Sprzedawcy. Możesz zostać poproszony o potwierdzenie swojej tożsamości metodą, której używasz do blokady ekranu swojego telefonu (kod PIN albo znak czy odcisk palca)

  •  

    Jak usunąć kartę z telefonu?

    • Możesz:

      • zadzwonić na mLinię,
      • zalogować się do serwisu transakcyjnego (wybierz Finanse > Karty > Szczegóły > Płatności telefonem, Pokaż > Usuń). Uwaga - po usunięciu karty z Google Pay, nie będziesz mógł nią płacić żadnym urządzeniem mobilnym.
      • przez aplikację mobilną mBanku lub Google Pay wchodząc w szczegóły wybranej karty i wybrać przycisk Usuń.
      • Uwaga - korzystając z tej ścieżki usuwasz kartę tylko na danym urządzeniu mobilnym. W przypadku dodania karty na kilku urządzeniach, nadal możesz dokonywać nią płatności Google Pay korzystając z pozostałych telefonów.
      • za pomocą Menadżera Urządzeń Android, wymazując dane z telefonu.
  •  

    Co to jest token?

    • Token to wirtualny odpowiednik karty plastikowej. Powstaje po dodaniu karty do Google Pay. Ma zupełnie inny numer niż karta plastikowa posiadana w portfelu. Dlatego nawet po usunięciu karty z Google Pay Twoja plastikowa karta wciąż działa.

  •  

    Co to jest karta domyślna?

    • Aplikacja automatycznie wybiera jedną z Twoich kart jako tę, którą będziesz płacić bez odblokowania telefonu. I to właśnie karta domyślna. Aby zmienić kartę domyślną można skorzystać z aplikacji mBanku.

  •  

    Jak dokonać płatności inną kartą niż domyślna?

    • Aby dokonać płatności kartą inną niż domyślnie ustawiona, uruchom aplikację Google Pay i wybierz kartę, którą chcesz zapłacić (kliknij na logo – wejdź w szczegóły karty), a następnie zbliż telefon do terminala

  •  

    Co zrobić jeśli zgubię telefon?

    • Jeśli zgubiłeś telefon lub ktoś Ci go ukradł, zgłoś to na mLinię 801 300 800 lub skorzystaj z serwisu transakcyjnego:

      • wyłącz dostęp do mBanku z tego urządzenia (wybierz Ustawienia > z części bezpieczeństwo Dostęp do banku > następnie na danym urządzeniu Wyłącz dostęp) oraz
      • usuń karty z Google Pay (wybierz Finanse > Karty > Szczegóły > Płatności telefonem, Pokaż > Usuń. Uwaga, po usunięciu karty z Google Pay, nie będziesz mógł nią płacić żadnym urządzeniem mobilnym.
  •  

    Lista kart, które mogą zostać dodane do Google Pay:

    • Karty debetowe

      • MASTERCARD PAYPASS
      • MASTERCARD AQUARIUS PAYPASS
      • MASTERCARD DEBIT GOLD
      • MASTERCARD DEBIT BUSINESS
      • VISA PAYWAVE
      • VISA AQUARIUS PAYWAVE
      • VISA ME
      • VISA EMAX
      • VISA DEBIT PB
      • VISA CLASSIC EUR PB
      • VISA CLASSIC USD PB
      • VISA CLASSIC EMAX EUR
      • VISA CLASSIC EMAX GBP
      • VISA CLASSIC EMAX USD
      • VISA BUSINESS DEBIT
      • VISA PIONOWA
      • MASTERCARD PIONOWA

      Karty kredytowe

      • MASTERCARD ME
      • MASTERCARD STANDARD
      • MASTERCARD MILES & MORE
      • MASTERCARD MILES & MORE PREMIUM
      • WORLD MASTERCARD
      • WORLD ELITE MASTERCARD
      • WORLD ELITE MASTERCARD PB
      • MASTERCARD CREDIT BUSINESS
      • MASTERCARD CREDIT PROFESSIONAL
      • VISA CLASSIC PAYWAVE
      • VISA MILES & MORE
      • VISA MILES & MORE PREMIUM
      • VISA PREMIUM
      • VISA PLATINUM PB
      • VISA BUSINESS CREDIT

      Karty wycofane ze sprzedaży

      • MASTERCARD DEBIT IZZY
      • MASTERCARD GOLD
      • MASTERCARD CREDIT GOLD
      • MASTERCARD CREDIT
      • VISA CLASSIC
      • VISA CREDIT PB