Google Pay - pytania i odpowiedzi

  •  

    Gdzie mogę płacić z Google Pay?

    • Z Google Pay:

      • zapłacisz zbliżeniowo w sklepach stacjonarnych, które umożliwiają płatności zbliżeniowe przy użyciu terminala płatniczego lub czytnika zbliżeniowego
      • wykonasz płatności w aplikacjach mobilnych sprzedawców, którzy udostępniają płatności z użyciem Google Pay
  •  

    Co zrobić w przypadku trudności w płaceniu kartą dodaną do płatności Google Pay?

    • Sprawdź ustawienia NFC. Pamiętaj, że opcja NFC musi być włączona, a w ustawieniach usługi płatności „Dotknij i zapłać” aplikacja Google Pay musi być ustawiona jako domyślna do płatności. Następnie sprawdź swoje połączenie z internetem i włącz dane komórkowe. Przed dokonaniem płatności należy przynajmniej wybudzić telefon. Jeżeli transakcja nie zostaje zrealizowana należy odblokować telefon i zbliżyć go ponownie do czytnika. Jeśli nadal masz trudności w przypadku płatności Google Pay skontaktuj się z producentem urządzenia lub zadzwoń na mLinię.

  •  

    Jakie są limity na transakcje za pomocą Google Pay?

    • Limity są identyczne z tymi ustawionymi na Twojej plastikowej karcie. Można je w każdej chwili sprawdzić logując się do serwisu transakcyjnego i wchodząc w Moje Finanse > Karty > Szczegóły Karty > Limity > Transakcje bezgotówkowe lub poprzez aplikację mobilną mBanku.

  •  

    Czy mogę płacić Google Pay za granicą?

    • Tak. Wygląda to tak samo jak w Polsce. Wystarczy, że wybudzisz telefon i zbliżysz go do terminala płatniczego – nie musisz nawet otwierać aplikacji. Niekiedy możesz zostać poproszony o potwierdzenie transakcji numerem PIN do karty lub podpisem. W przypadku niektórych transakcji może zdarzyć się konieczność odblokowania ekranu telefonu.

  •  

    Czy płatności przy użyciu urządzenia mobilnego są bezpieczne?

    • Tak. Na urządzeniu przechowywane są wyłącznie Tokeny kart. Token to wirtualny odpowiednik karty plastikowej. Powstaje po dodaniu karty do płatności mobilnych. Ma zupełnie inny numer niż karta plastikowa posiadana w portfelu. Dlatego nawet po usunięciu karty z urządzenia Twoja plastikowa karta wciąż działa.

  •  

    Jakie są limity na transakcje za pomocą Google Pay?

    • Limity są identyczne z tymi ustawionymi na Twojej plastikowej karcie. Możesz je w każdej chwili sprawdzić logując się do serwisu transakcyjnego i wchodząc w Moje Finanse > Karty > Szczegóły Karty > Limity > Transakcje bezgotówkowe lub w aplikacji mobilnej mBanku.

  •  

    Co to jest token?

    • Token to wirtualny odpowiednik karty plastikowej. Powstaje po dodaniu karty do Google Pay. Ma zupełnie inny numer niż karta plastikowa posiadana w portfelu. Dlatego nawet po usunięciu karty z Google Pay Twoja plastikowa karta wciąż działa.

  •  

    Co to jest karta domyślna?

    • Aplikacja automatycznie wybiera jedną z Twoich kart jako tę, którą będziesz płacić bez odblokowania telefonu. I to właśnie karta domyślna. Aby zmienić kartę domyślną można skorzystać z aplikacji mBanku.