pytania i odpowiedziinstalacja aplikacji
Wejdź na stronę internetową mBanku, w sekcję kontakt i porozmawiaj z naszym pracownikiem w Polskim Języku Migowym.
Powiązanie lub tzw. "parowanie" jest konieczne, żeby stworzyć kod PIN i korzystać z aplikacji bez konieczności logowania się za pomocą ID klienta i hasła. Aplikacje mBank nigdy nie proszą o podanie tych danych.
Aplikację mobilną mBanku można aktywować na dwa sposoby.
Przy użyciu wyłącznie telefonu.
Przy użyciu komputera i serwisu transakcyjnego mBanku.
Proces aktywacji aplikacji mobilnej znajdziesz tutaj.
Zaloguj się do serwisu transakcyjnego mBanku.
Kliknij ikonkę koła zębatego obok Twojego zdjęcia profilowego.
Wybierz opcję "Dostęp do banku" w części "Bezpieczeństwo".
Wybierz pole "Urządzenie mobilne" i kliknij przycisk "Dodaj".
pisz dowolną nazwę urządzenia, które ma określać Twój telefon, z którego chcesz mieć dostęp do aplikacji i wciśnij przycisk "Zatwierdź".
Na numer telefonu zarejestrowany w mBanku zostanie przekazana wiadomość głosowa z 6-cyfrowym kodem.
Uruchom aplikację mobilną. Wybierz opcję aktywacji aplikacji przez komputer.
Na ekranie wpisz kod przekazany w wiadomości głosowej. Pod kodem wpisz numer telefonu, który używasz do autoryzacji transakcji w mBanku. Następnie wciśnij przycisk "Dalej".
Zdefiniuj PIN, którym będziesz się logował do aplikacji i autoryzował operacje.
Potwierdź PIN przepisując go jeszcze raz.
Jeśli wpisane dane są poprawne, pojawi się zielony ekran kończący autoryzację i możesz zacząć korzystać ze swojej aplikacji.
Wybierz ten numer, na który otrzymujesz SMSy autoryzacyjne do transakcji w mBanku.
PIN służy do logowania się oraz zatwierdzania transakcji przez aplikację mobilną mBanku. Kod PIN musi się składać z 5 do 8 cyfr. Muszą być użyte co najmniej 3 różne cyfry i nie mogą następować kolejno po sobie (np. 123456 lub 111444).
Tak, aplikację możesz zainstalować na kilku urządzeniach. Każde nowe urządzenie, w zależności od sposobu parowania jaki wybierzesz, dodasz poprzez serwis transakcyjny lub bezpośrednio z poziomu telefonu. Dalej postępuj zgodnie z instrukcją instalacji aplikacji.
Aby zalogować się do aplikacji należy:
Wejść do aplikacji.
Wpisać PIN i potwierdzić przyciskiem "Zaloguj".
Jeśli Twój telefon posiada skaner linii papilarnych, możesz aktywować logowanie do aplikacji mBanku za pomocą odcisku palca. Funkcja jest dostępna w aplikacji na systemy iOS oraz Android.
Bez logowania do aplikacji możesz sprawdzić saldo rachunku i karty kredytowej. Sposobem prezentacji salda karty i rachunku możesz sterować z poziomu ustawień. Bez zalogowania możesz także skorzystać z BLIKA oraz map dzięki, którym znajdziesz najbliższy bankomat, wpłatomat, placówkę albo mOkazję.
Oprócz typowych uprawnień aplikacji mobilnych (np. dostęp do internetu i sieci Wi-Fi), aplikacja mBanku, w celu prawidłowego działa wszystkich funkcji prosi o dostęp do następujących uprawnień:
Odczytywanie stanu i informacji o telefonie – uprawnienie wykorzystywane w celach bezpieczeństwa oraz podczas łączenia aplikacji z serwisem transakcyjnym.
Lokalizacja – uprawnienie jest wymagane w celu prawidłowego wyświetlenia najbliższych punktów (bankomaty, wpłatomaty,
mOkazje itp.). Aplikacja korzysta z danych lokalizacyjnych na podstawie odbiornika GPS lub lokalizacji na podstawie nadajników GSM.Dostęp do książki telefonicznej i kontaktów – uprawnienie wykorzystywane w celu realizacji przelewów na numer telefonu.
Dostęp do pamięci USB – uprawnienie niezbędne do tymczasowego przechowywania pobranych dokumentów w formacie PDF.
Z tego samego powodu aplikacja korzysta z uprawnień typu „Testuj dostęp do chronionej pamięci”.Dostęp do czytnika linii papilarnych – uprawnienie wymagane, aby zalogować się do aplikacji mobilnej za pomocą odcisku palca.
Dostęp do aparatu telefonu – uprawnienie niezbędne, do poprawnego nawiązywania połączeń z konsultantem poprzez video chat (wybierając ikonę Centrum informacji w górnym prawym rogu pulpitu aplikacji. Następnie wybierz Kontakt > Połącz się na wideo), do skanowania kodów QR lub danych do przelewu.
Zarządzanie uprawnieniami do kont – aplikacja mBanku tworzy w urządzeniu swoje własne, bezpieczne konto (pamięć chronioną), które jest niezbędne do prawidłowej obsługi procesu logowania do aplikacji i synchronizacji danych. Do danych zapisanych na tym koncie nie mają dostępu inne aplikacje.
UWAGA: urządzenie, na którym przeprowadzono procedurę tzw. rootowania lub jailbreak, narażone jest na możliwość czytania danych zapisanych w bezpiecznej pamięci przez inne aplikacje.
Aplikacja korzysta również z dostępu do konta Google. To uprawnienie jest niezbędne w celu obsługi funkcji korzystających z mapy.Sterowanie wibracją – uprawnienie niezbędne, aby telefon mógł zawibrować po otrzymaniu powiadomienia z mBanku.
Ustawienia synchronizacji – uprawnienie wymagane do prawidłowej aktualizacji danych dotyczących np., bankomatów, mOkazji zmiany salda na rachunku.
Mikrofon i nagrywanie dźwięku – uprawnienie niezbędne do nawiązywania połączeń z konsultantem za pomocą video (wybierając ikonę Centrum informacji w górnym prawym rogu pulpitu aplikacji. Następnie wybierz Kontakt > Połącz się na wideo).
Oprócz typowych uprawnień aplikacji mobilnych (np. dostęp do Internetu i sieci Wi-Fi), aplikacja mBanku, w celu prawidłowego działa wszystkich funkcji prosi o dostęp do następujących uprawnień:
Odczytywanie stanu i informacji o telefonie – uprawnienie wykorzystywane w celach bezpieczeństwa oraz podczas łączenia aplikacji z serwisem transakcyjnym.
Lokalizacja – uprawnienie jest wymagane w celu prawidłowego wyświetlenia najbliższych punktów (bankomaty, wpłatomaty,
mOkazje itp.). Aplikacja korzysta z danych lokalizacyjnych na podstawie odbiornika GPS lub lokalizacji na podstawie nadajników GSM.Dostęp do książki telefonicznej i kontaktów – uprawnienie wykorzystywane w celu realizacji przelewów na numer telefonu.
Dostęp do pamięci USB – uprawnienie niezbędne do tymczasowego przechowywania pobranych dokumentów w formacie PDF.
Z tego samego powodu aplikacja korzysta z uprawnień typu „Testuj dostęp do chronionej pamięci”.Dostęp do czytnika linii papilarnych – uprawnienie wymagane, aby zalogować się do aplikacji mobilnej za pomocą odcisku palca.
Dostęp do aparatu telefonu – uprawnienie niezbędne, do poprawnego nawiązywania połączeń z konsultantem poprzez video chat (wybierając ikonę Centrum informacji w górnym prawym rogu pulpitu aplikacji. Następnie wybierz Kontakt > Połącz się na wideo), do skanowania kodów QR lub danych do przelewu.
Mikrofon i nagrywanie dźwięku – uprawnienie niezbędne do nawiązywania połączeń z konsultantem za pomocą video (wybierając ikonę Centrum informacji w górnym prawym rogu pulpitu aplikacji. Następnie wybierz Kontakt > Połącz się na wideo).Zarządzanie uprawnieniami do kont – aplikacja mBanku tworzy w urządzeniu swoje własne, bezpieczne konto (pamięć chronioną), które jest niezbędne do prawidłowej obsługi procesu logowania do aplikacji i synchronizacji danych. Do danych zapisanych na tym koncie nie mają dostępu inne aplikacje.
UWAGA: urządzenie, na którym przeprowadzono procedurę tzw. rootowania lub jailbreak, narażone jest na możliwość czytania
danych zapisanych w bezpiecznej pamięci przez inne aplikacje.
Aplikacja korzysta również z dostępu do konta Google. To uprawnienie jest niezbędne w celu obsługi funkcji korzystających z mapy.Sterowanie wibracją – uprawnienie niezbędne, aby telefon mógł zawibrować po otrzymaniu powiadomienia z mBanku.
Ustawienia synchronizacji – uprawnienie wymagane do prawidłowej aktualizacji danych dotyczących np., bankomatów,
mOkazji zmiany salda na rachunku.
Jeśli nie otrzymujesz wiadomości głosowej do aktywacji aplikacji mobilnej mBanku, upewnij się, czy masz podany w mBanku aktualny numer telefonu. W razie potrzeby zaktualizuj go na mLinii, w aplikacji mBanku lub odwiedź placówkę mBanku z ważnym dokumentem tożsamości. Następnie spróbuj ponownie przeprowadzić proces aktywacji naszej aplikacji.