pytania i odpowiedzimobilna autoryzacja
- Mobilna autoryzacja to sposób autoryzacji operacji zlecanych w serwisie transakcyjnym w mBanku. Jest alternatywą dla haseł SMS-owych. - Mobilna autoryzacja jest dostępna dla wszystkich klientów mBanku. 
- Mobilna autoryzacja to bezpieczny, szybki i łatwy sposób potwierdzania operacji zlecanych w serwisie transakcyjnym mBanku. Cały proces odbywa się w aplikacji mBanku na urządzeniu z system Android lub iOS – nie jest wymagane żadne dodatkowe oprogramowanie. Szczegóły realizowanej operacji prezentowane są w jasny i czytelny sposób. Zatwierdzenie bądź odrzucenie operacji to tylko jedno „kliknięcie”. Finalny status operacji pojawia się zawsze w serwisie transakcyjnym mBanku. 
- Jeśli do tej pory nie korzystałeś z aplikacji mobilnej: - pobierz aplikację mBanku na telefon z systemem Android lub iOS 
- aktywuj aplikację, łącząc ją ze swoim kontem w mBanku 
- Mobilna autoryzacja zostanie automatycznie aktywowana podczas procesu łączenia aplikacji z kontem w mBanku 
 - Jeśli korzystasz już z aplikacji mobilnej: - z menu głównego aplikacji wybierz opcję „Mobilna autoryzacja” 
- kliknij przycisk „Aktywuj” 
- aktywację potwierdź PIN-em – tym samym, którym logujesz się do aplikacji 
 
- Mobilna autoryzacja działa na każdym urządzeniu, na którym masz aktywną aplikację mBanku. Na każdym urządzeniu pojawi się powiadomienie autoryzacyjne. Akceptacja na jednym z urządzeń powoduje dezaktywację powiadomienia na kolejnym urządzeniu. 
- Nie ma potrzeby zgłaszania do banku kradzieży telefonu. Aplikacja mobilna chroniona jest PIN-em, który znany jest tylko Tobie. - Jeśli utraciłeś telefon możesz zmienić sposób autoryzacji podczas kontaktu z mLinią. 
- Mobilna autoryzacja działa na każdym urządzeniu, na którym masz aktywną aplikację mBanku. Listę urządzeń, na których masz aktywną aplikację, możesz sprawdzić w serwisie transakcyjnym w sekcji Ustawienia > Dostęp do banku. - Przykład:  
- W szczególnych sytuacjach, zależnych np. od wyboru ustawień w aplikacji, producenta telefonu lub działającego na nim oprogramowania może zdarzyć się, że wiadomość push – aktywne powiadomienie nie dotrze na urządzenie. W takim przypadku szczegóły realizowanej operacji można zobaczyć w następujący sposób: - zaloguj się do aplikacji mobilnej 
- z menu głównego aplikacji wybierz Mobilną autoryzację 
- otwórz aktywne powiadomienie autoryzacyjne i zaakceptuj operację 
 
- Jeśli usunąłeś aplikację mBanku w serwisie transakcyjnym, bądź „Odłączyłeś urządzenie” w ustawieniach aplikacji – po ponownej instalacji i aktywacji aplikacji Mobilna autoryzacja zostanie aktywowana automatycznie. 
- Twoje urządzenie jest cały czas powiązane z kontem w mBanku. Aby je odpiąć, musisz usunąć je w serwisie transakcyjnym (Ustawienia > Dostęp do banku). Możesz zadzwonić też na mLinię, nasz Ekspert pomoże Ci to zrobić. Do tego czasu cały czas mobilna autoryzacja będzie aktywna. 
- Mobilna autoryzacja to przede wszystkim: - bezpieczeństwo - zaawansowane mechanizmy bezpieczeństwa gwarantują silną ochronę aplikacji mobilnej i realizowanej operacji 
- wygoda i szybkość – nie musisz już przepisywać skomplikowanych haseł SMS do serwisu transakcyjnego, wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji mobilnej i operacja jest już potwierdzona 
- czytelność powiadomień autoryzacyjnych – szczegóły operacji prezentowane są w jasnej i przejrzystej formie 
 
- Powiadomienie autoryzacyjne ważne jest przez 5 minut od momentu jego wysłania w serwisie transakcyjnym. W tym czasie możliwa jest akceptacja bądź odrzucenie realizowanej operacji. Po upływie 5 minut operacja jest automatycznie odrzucana ze statusem „Przekroczony czas”. 
- Do czasu ponownego podłączenia aplikacji mobilnej do konta operacje będziesz autoryzować hasłami SMS. 
- Jeśli z jakiegoś powodu mobilna autoryzacja nie została aktywowana automatycznie, możesz to zrobić samodzielnie. Wystarczy, że z menu głównego aplikacji wybierzesz opcję „Mobilna autoryzacja” i „Aktywuj”. Następnie potwierdź aktywację kodem PIN służącym do logowania do aplikacji. 
- Mobilną autoryzacją zatwierdzisz dokładnie te same operacje, które do tej pory zatwierdzałeś hasłami SMS lub hasłami jednorazowymi. 
- Tak – internet jest wymagany w celu poprawnego działania Mobilnej autoryzacji. 
- To czy korzystasz już z mobilnej autoryzacji. możesz sprawdzić: - W serwisie transakcyjnym w ustawieniach, w sekcji Sposoby autoryzacji. 
- W trakcie realizacji operacji w serwisie transakcyjnym – zamiast hasła SMS wyślemy Ci powiadomienie autoryzacyjne na telefon. 
 
- Transakcje potwierdzasz po kliknięciu w powiadomienie autoryzacyjne poprzez przycisk Zatwierdź. 
- Powiadomienia autoryzacyjne są odpowiednikami wiadomości SMS bądź pojedynczych haseł jednorazowych (lista TAN). Każde powiadomienie ma swój unikalny numer. Zlecając operację w serwisie transakcyjnym zawsze zwracaj uwagę na numer powiadomienia autoryzacyjnego które właśnie akceptujesz, a także szczególnie wrażliwe dane operacji, jak kwota czy numer rachunku beneficjenta. 
- Aktywne powiadomienie to inaczej powiadomienie autoryzacyjne, które możesz w danym momencie zaakceptować bądź odrzucić. - W danym momencie dostępne może być jedno aktywne powiadomienie. Jeśli zrealizujesz kilka operacji pod rząd tylko najnowsza operacja będzie aktywna. Pozostałe operacje automatycznie przejdą w status: „Odrzucona”. 
- Po zatwierdzeniu operacji w aplikacji mobilnej pojawia się ekran „Operacja została przyjęta do realizacji”. W praktyce oznacza to, że przyjęliśmy do realizacji Twoją dyspozycję. Nie oznacza to jednak faktu, że operacja na pewno zostanie zrealizowana. Finalny status realizacji operacji jest widoczny zawsze w serwisie transakcyjnym, bądź w historii autoryzacji operacji. 
- Historia autoryzacji prezentuje 20 ostatnich operacji zainicjowanych w serwisie transakcyjnym wraz z końcowym statusem ich wykonania tj: „Potwierdzona”, „Odrzucona”, „Przekroczony czas”, „Błąd”. Statusy operacji w historii autoryzacji prezentują stan wykonania operacji - czyli np. to czy przelew został zrealizowany, bądź zaplanowany do realizacji. Jeżeli z jakiś względów operacja nie mogła zostać wykonana pojawi się status „Odrzucona”. 
- Mobilna autoryzacja opiera się o najnowsze rozwiązania kryptograficzne i technologiczne. Jednym z wielu zabezpieczeń stosowanych przez mechanizm Mobilnej autoryzacji jest chociażby: - Komunikacja między Twoją aplikacją mobilną a serwisem transakcyjnym zabezpieczona jest szyfrowaniem SSL / TLS 1.2 oraz dodatkowym szyfrowaniem wewnątrz kanału SSL/TLS. To gwarantuje pełną poufność i autentyczność powiadomienia autoryzacyjnego. 
- Wszystkie szczegóły operacji przetwarzane przez aplikację mobilną chronione są przed nieautoryzowanym dostępem nieuprawnionych użytkowników oraz złośliwych programów. 
- Mobilna autoryzacja zapewnia zaawansowane mechanizmy kryptograficzne, które utrudniają między innymi kopiowanie aplikacji na inne urządzenie, czy też inżynierię wsteczną. 
 
- Po uruchomieniu Mobilnej autoryzacji w serwisie transakcyjnym znika możliwość przenoszenia operacji do sekcji „Do potwierdzenia”. 
- Jeżeli odinstalowałeś aplikację mobilną mBanku bądź aplikacja rozłączyła się sama, w serwisie transakcyjnym mBanku w sekcji Ustawienia > Dostęp do banku- Twoje urządzenie widnieje nadal jako aktywne. W takiej sytuacji konieczne jest „ręczne” odłączenie i usunięcie urządzenia. 
- Jeżeli chcesz zrezygnować z Mobilnej autoryzacji, zaloguj się na swoje konto przez internet i wejdź w Ustawienia > Sposoby autoryzacji. Wybierz opcję „Zmień na hasła SMS”. - Możesz też skorzystać z mLinii na klik i połączyć się z konsultantem bezpośrednio z aplikacji mobilnej mBanku, bez konieczności dodatkowej autoryzacji lub skontaktuj się z mLinią pod numerem telefonu +48 42 6 300 800 (opłata za połączenie zgodna z opłatą przewidzianą przez operatora wg aktualnego cennika). 
- Korzystanie z Mobilnej autoryzacji jest bezpieczne dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań kryptograficznych i technologicznych. Zalecamy jednak korzystanie z danych sieci komórkowych. 
- Jeśli zauważysz błąd, masz uwagi, pomysły na usprawnienie co do działania mobilnej autoryzacji będziemy wdzięczni za wysłanie informacji na adres: kontakt@mbank.pl - Twoja opinia jest dla nas cenna.