Skanowanie odcisku palca, twarzy lub tęczówki

Z jakich metod skanowania odcisku palca, twarzy lub tęczówki mogę korzystać w aplikacji?

Na wybranych telefonach z systemem Android możesz używać odcisku palca, rozpoznawania twarzy oraz tęczówki.

Na wybranych telefonach z systemem iOS możesz używać TouchID lub faceID.

 

Jak mogę aktywować logowanie skanowaniem odcisku palca, twarzy lub tęczówki?

Aby aktywować logowanie skanowaniem odcisku palca, twarzy lub tęczówki:

1. Przejdź do Menu > Ustawienia > Logowanie skanowaniem odcisku palca, twarzy lub tęczówki.

2. Kliknij Aktywuj.

3. Podaj PIN do aplikacji.

4. Potwierdź dowolną dostępną metodą skanowania odcisku palca, twarzy lub tęczówki

Po aktywacji logowania skanowaniem odcisku palca, twarzy lub tęczówki, możesz zamiennie stosować wszystkie metody dostępne na Twoim urządzeniu.

 

Dlaczego powiadomienia potwierdzania skanowaniem odcisku palca, twarzy lub tęczówki różni się od tego, które pokazujecie na stronie?

Wygląd powiadomienia skanowaniem odcisku palca, twarzy lub tęczówki może różnić się w zależności od wersji systemu oraz zainstalowanych przez producenta modyfikacji.

 

Mój telefon posiada system rozpoznawania twarzy / tęczówki, ale aplikacja pozwala mi użyć wyłącznie odcisku palca. Dlaczego?

  • Aby używać metod skanowania odcisku palca, twarzy lub tęczówki wymagany jest system Android w wersji co najmniej 10.
  • Dodatkowo ze względów bezpieczeństwa, wyłączyliśmy możliwość logowania się za pomocą rozpoznawania twarzy na niektórych urządzeniach. W aplikacji zobaczysz wtedy komunikat: Nie możemy aktywować wybranej metody skanowania odcisku palca, twarzy lub tęczówki dla tego urządzenia.

 

Przy próbie włączenia logowania skanowaniem odcisku palca, twarzy lub tęczówki pojawia się komunikat: Twoje urządzenie ma nieoryginalny lub modyfikowany system operacyjny. Co to oznacza?

Ze względów bezpieczeństwa, logowanie z użyciem skanowania odcisku palca, twarzy lub tęczówki do aplikacji nie jest możliwe na telefonach zrootowanych/z jailbreak’iem. Jeżeli używasz takiego telefonu, niektóre funkcje w aplikacji będą dla Ciebie niedostępne.

 

Podałem błędne dane do logowania zbyt wiele razy. Jak odzyskać możliwość logowania z użyciem skanowania odcisku palca, twarzy lub tęczówki?

Na telefonach z systemem Android:

  • po 5 nieudanych próbach logowania z użyciem skanowania odcisku palca, twarzy lub tęczówki należy użyć PINu do aplikacji,
  • po 20 nieudanych próbach logowania przy użyciu skanowania odcisku palca, twarzy lub tęczówki należy najpierw zablokować telefon, a następnie podać kod (wzór lub hasło), które masz ustawione jako zabezpieczenie telefonu.

Na telefonach z systemem iOS:

  • należy odczekać 30 sekund, aby móc ponownie korzystać z TouchID lub FaceID.

 

Po otworzeniu aplikacji, funkcja logowania za pomocą skanowania odcisku palca, twarzy lub tęczówki sama się wyłączyła. Dlaczego?

Najczęstszą przyczyną wyłączenia się funkcji logowania za pomocą skanowania odcisku palca, twarzy lub tęczówki jest dodanie lub zmiana danych skanowania odcisku palca, twarzy lub tęczówki na urządzeniu. Jeżeli dodałeś/usunąłeś odcisk palca, skan twarzy lub tęczówki na urządzeniu, konieczne będzie ponowne aktywowanie możliwości logowania odciskiem palca w aplikacji Funkcja ta jest dostępna w Ustawieniach aplikacji.