Karty kredytowe - najczęściej zadawane pytania

  •  

    Jak mogę aktywować kartę kredytową i ustanowić numer PIN samodzielnie?

    • W tym celu zaloguj się na www.mBank.pl:

      • z menu głównego wejdź w zakładkę Moje Finanse > Karty
      • z listy kart kredytowych wybierz tę, którą chcesz aktywować. Znajduje się ona w statusie Do aktywacji. Wybierz opcję Aktywuj
      • wprowadź 16-cyfrowy numer karty
      • dwukrotnie wprowadź dowolnie wybrany 4-cyfrowy numer PIN
      • zatwierdź aktywację karty oraz ustanowienie numeru PIN kodem SMS lub hasłem z listy haseł jednorazowych
  •  

    Jak mogę dokonać przelewu z karty kredytowej na inny rachunek bankowy?

    • Przelew możesz wykonać samodzielnie, przez serwis transakcyjny. Wystarczy, że wejdziesz w zakładkę Moje Finanse > Karty, następnie najedziesz na kartę, z której chcesz wykonać przelew i klikniesz Wykonaj przelew. Dalej postępuj jak przy wykonywaniu standardowego przelewu. Wpisz informacje dotyczące przelewu, zaakceptuj operację hasłem sms-owym.

      Przelew z karty możesz wykonać także przy pomocy konsultanta mLinii.

  •  

    Jak spłacić zadłużenie na karcie?

    • Możesz to zrobić zarówno ze środków dostępnych na rachunku do spłaty karty, jak i poprzez przelew z innego rachunku bankowego. Za datę spłaty przyjmuje się datę wpływu środków na rachunek karty.

      Spłaty karty kredytowej z rachunku w mBanku możesz dokonać:

      • w dowolnej chwili za pośrednictwem internetu, logując się do serwisu transakcyjnego na www.mBank.pl. Wybierz z menu głównego zakładkę Moje finanse, następnie Karty, najedź kursorem na interesującą Cię kartę i wybierz opcję Spłata zadłużenia. Możesz spłacić całość zadłużenia lub tylko minimalną część wskazaną na wyciągu
      • ustanawiając automatyczną spłatę zadłużenia karty kredytowej z rachunku w mBanku w wysokości 5 proc. lub 100 proc. wystarczy, że w dniu wymaganej spłaty zadłużenia zapewnisz środki na rachunku do spłaty karty, najpóźniej do godz. 20:00
      • za pośrednictwem mLinii 801 300 800
      • w placówce mBanku
  •  

    Jak mogę aktywować kartę przez IVR?

    • Po uzyskaniu połączenia z mLinią słuchaj uważnie poleceń wydawanych przez automatyczny serwis telefoniczny. Postępowanie zgodnie ze wskazówkami, pozwoli Ci aktywować Twoją kartę. W trakcie połączenia zostaniesz poproszony o wybór następujących opcji:
      1 – identyfikacja klienta: zostaniesz poproszony o podanie danych pozwalających potwierdzić, że jesteś klientem mBanku
      3 – obsługa kart: poprzez wskazanie numeru 3 potwierdzisz, że jesteś zainteresowany wykonaniem operacji związanej z Twoją kartą kredytową
      2 – potwierdzisz, że jesteś zainteresowany aktywacją karty. Następnie działaj zgodnie z poleceniami lektora

  •  

    Jak mogę aktywować kartę przez mLinię?

    • Jeśli chcesz aktywować kartę przy pomocy konsultanta mLinii, wystarczy po uzyskaniu połączenia i identyfikacji poprosić go o wykonanie powyższej czynności. Po aktywacji karty konsultant zaproponuje Ci zdefiniowanie numeru PIN do karty. Ze względów bezpieczeństwa, będziesz mógł to zrobić jedynie przez serwis transakcyjny lub IVR, aby mieć pewność, że nikt nie pozna wskazanego przez Ciebie numeru.

  •  

    Jak mogę ustalić PIN w IVR?

    • Po uzyskaniu połączenia z mLinią słuchaj uważnie poleceń wydawanych przez automatyczny serwis telefoniczny. Postępowanie zgodnie ze wskazówkami, pozwoli Ci ustalić numer PIN do Twojej karty. W trakcie połączenia zostaniesz poproszony o wybór następujących opcji:
      1 – identyfikacja klienta: zostaniesz poproszony o podanie danych pozwalających potwierdzić, że jesteś klientem mBanku
      3 – obsługa kart: przejdziesz do menu pozwalającego na wykonanie operacji na kartach
      3 – poprzez wskazanie numeru 3 potwierdzisz, że jesteś zainteresowany ustaleniem/zmianą numeru PIN do karty. Następnie działaj zgodnie z poleceniami lektora

  •  

    Czym różni się limit autoryzacyjny od przyznanego limitu karty kredytowej?

    • Przyznany limit karty kredytowej to wysokość kredytu udzielonego przez bank klientowi - właścicielowi karty. Limity autoryzacyjne określają natomiast wartość oraz liczbę możliwych transakcji, dokonywanych daną kartą. Dotyczą zarówno transakcji bezgotówkowych, jak i wypłat w bankomatach oraz wypłat w oddziałach banku. Limity autoryzacyjne klient ustawia samodzielnie w serwisie transakcyjnym. Samodzielne określanie limitów umożliwia lepsze zarządzanie przyznanym kredytem. 

  •  

    Czy mogę podwyższyć limit na karcie kredytowej po jej wydaniu?

    • Tak, możesz zmienić limit karty kredytowej przyznanej przez mBank:

      • dzwoniąc pod numer całodobowej mLinii 801 300 800. Konsultant odpowie Ci, czy i na jakich zasadach możesz podwyższyć limit swojej karty kredytowej
      • w dowolnej placówce mBanku
      • składając wniosek o podwyższenie limitu posiadanej karty kredytowej w serwisie transakcyjnym, wystarczy, że zalogujesz się do serwisu, z menu głównego wybierzesz zakładkę Pasaż, następnie Karty kredytowe i złożysz wniosek o podwyższenie limitu.

      Dodatkowo w serwisie transakcyjnym możesz zmieniać limity autoryzacyjne na poszczególne rodzaje transakcji dokonywanych kartami (wypłaty z bankomatów, transakcje bezgotówkowe). Mogą być one wyższe od limitu kredytowego, co zapewnia dostęp do większej ilości gotówki po wcześniejszej spłacie części lub całości kredytu.

  •  

    Co to jest grace period?

    • W przypadku kart kredytowych jest to okres bezodsetkowy, czyli okres udzielanego przez bank bezprocentowego kredytowania transakcji bezgotówkowych dokonywanych kartami kredytowymi. Najczęściej składa się z okresu rozliczeniowego i odpowiedniego, maksymalnego okresu spłaty (np. okres rozliczeniowy 30 dni + 24 dni na dokonanie spłaty = 54 dni). Inaczej mówiąc jest to okres bez oprocentowania Twojego długu na karcie kredytowej, podarowany Ci przez mBank na uregulowanie należności. Jeśli nie spłacisz całego zadłużenia w tym okresie, to bank pobierze odsetki już od momentu dokonania transakcji.

  •  

    Jak wybrać datę okresu rozliczeniowego?

    • Data sporządzenia wyciągu - to dzień, w którym bank podsumowuje wszystkie transakcje dokonane kartą kredytową w ostatnim okresie rozliczeniowym. Zestawienie otrzymujesz w formie elektronicznej lub papierowej. Możeszzsynchronizować wpływ przychodów na konto osobiste oraz termin wymaganej przez bank spłaty kredytu wybierając

      jeden z 10 proponowanych dni. Możliwe dni miesiąca do wyboru to: 2, 5, 8, 11, 14, 17, 20, 22, 26, 28.

  •  

    Jak mogę korzystać z karty kredytowej?

    • Przy użyciu karty kredytowej można wykonywać:

      • transakcje bezgotówkowe w punktach handlowo-usługowych oznaczonych logo VISA lub Mastercard
      • transakcje internetowe
      • transakcje telefoniczne i korespondencyjne (tzw. transakcje MO/TO – Mail Order/ Telephone Order), transakcje gotówkowe – wypłatę gotówki w placówce mBanku lub z bankomatu oznaczonego symbolem Visa lub Mastercard. Za wypłatę gotówki z bankomatu zostanie pobrana prowizja zgodnie z Taryfą prowizji i opłat bankowych dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A. i naliczone zostaną odsetki zgodnie z Tabelami stóp procentowych dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A. W przypadku wypłaty gotówki kartą z bankomatu odsetki zostaną naliczone od dnia wypłaty.
  •  

    Czy od wypłaty z bankomatu naliczą mi się odsetki?

    • Jeśli wypłacałeś gotówkę w bankomacie lub w oddziale innego banku, proces naliczania odsetek rozpoczął się w dniu wypłaty, a zakończy po spłacie całości zadłużenia. W tym przypadku grace period nie obowiązuje. Dodatkowo zostanie pobrana prowizja za wypłatę gotówki, która zależna jest od kwoty wypłacanej.

  •  

    Jak dokładnie odbywa się przeliczanie kwot w obcej walucie i po jakim kursie środki księgowane są na rachunku klienta?

    • Płatności kartą, przeprowadzone w obcej walucie, są rozliczane w zależności od typu karty w euro lub złotówkach. Jeśli dokonujesz transakcji kartą Mastercard w walucie innej niż euro, transakcja zostanie przewalutowana na euro według kursu Mastercard International, a z euro na złotówki według kursu mBanku S.A. z dnia rozliczenia transakcji. Jeśli dokonasz transakcji kartą Visa to zostanie ona przeliczona z każdej waluty bezpośrednio na złotówki według kursu Visa International.

      Za przewalutowanie transakcji zostanie pobrana prowizja zgodnie z Taryfą prowizji i opłat bankowych dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A.

  •  

    Jak zmniejszyć opłaty za korzystanie z karty kredytowej?

    • Warto pamiętać o kilku istotnych zasadach działania karty kredytowej:

      • aby uniknąć naliczania odsetek, spłać całość zadłużenia najpóźniej w dniu wskazanym na wyciągu
      • jeśli nie masz wystarczającej kwoty na spłatę całego zadłużenia - zabezpiecz na rachunku kwotę minimalną: 5 proc. zadłużenia, minimum 30 zł. Dzięki temu unikasz opłaty za obsługę nieterminowej spłaty. Opłata zgodna z Taryfą prowizji i opłat bankowych dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A.
      • korzystaj aktywnie i płać kartą za codzienne wydatki aby nie została pobrana opłata roczna. Warunki zwolnienia z opłaty zależą od typu karty i znajdują się w Taryfie prowizji i opłat bankowych dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A.
  •  

    Jak zastrzec kartę kredytową?

    • Kartę kredytową można zastrzec:

      • dzwoniąc pod numer całodobowej mLinii 801 300 800,
      • w placówce mBanku,
      • logując się do serwisu transakcyjnego lub aplikacji mobilnej, wybierając: w zakładce Moje Finanse > Karty, kartę, którą chcesz zastrzec, klikając opcję Zastrzeż kartę.

       

      Uwaga, przypominamy, że zastrzeżenie karty w mBanku jest nieodwołalne.

  •  

    Na czym polega przelew z karty kredytowej i do czego mogę go wykorzystać?

    • Przelew z karty kredytowej funkcjonuje podobnie, jak przelewy z Twojego rachunku. Korzystając z przelewu z karty zapłacisz za zakupy w internecie, domowe rachunki, a nawet uregulujesz płatności z  Urzędem Skarbowym czy ZUS-em! Dzięki przyznanemu Ci limitowi kredytowemu nie musisz mieć w danym momencie środków na rachunku, gdyż wykorzystujesz swój limit kredytowy. Informacje dotyczące przelewu znajdziesz na kolejnym wyciągu karty.  Bank traktuje przelew jako transakcję bezgotówkową, co oznacza, że masz aż do 54 dni na spłatę przelewu bez odsetek. Za przelew pobierana jest prowizja zgodna z Taryfą prowizji i opłat bankowych dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A.

  •  

    Czy mogę zamienić swoją kartę kredytową na inną?

    • Tak. W tym celu należy złożyć wniosek u konsultanta mLinii, w placówce bądź w serwisie transakcyjnym (wystarczy w zakładce Pasaż wybrać Karty kredytowe i wybrać wniosek Zmiana karty kredytowej).

      Jeśli posiadasz zadłużenie to zostanie ono przeniesione na nową kartę, a wcześniejsza zostanie zamknięta.

  •  

    Jak wypowiedzieć umowę o kartę kredytową mBanku?

    • Aby wypowiedzieć umowę o kartę kredytową mBanku w pierwszej kolejności skontaktuj się z konsultantem mLinii lub doradcą w placówce i złóż dyspozycję wypowiedzenia umowy. Otrzymasz potwierdzenie złożenia dyspozycji, a karta zostanie zamknięta zgodnie z okresem wypowiedzenia. Pamiętaj, aby spłacić całość zadłużenia przed upływem terminu wypowiedzenia (wraz z zadłużeniem wynikającym z usługi Spłaty na raty, należnymi odsetkami, opłatami i prowizjami). Z upływem okresu wypowiedzenie bank dokonuje zastrzeżenia wszystkich kart kredytowych wydanych do rachunku, którego dotyczy wypowiedzenie.

      Natomiast rachunek karty kredytowej jest definitywnie zamykany dopiero po upływie dwóch cykli rozliczeniowych bez operacji księgowych, czyli po wygenerowaniu dwóch pustych wyciągów.

  •  

    Czy mBank może mi wypowiedzieć umowę kredytową karty kredytowej?

    • Tak. Zgodnie z zapisem regulaminu mBank ma możliwość wypowiedzenia umowy z zachowaniem dwumiesięcznego okresu wypowiedzenia. Może to jednak nastąpić wyłącznie w określonych, szczególnych przypadkach:

      • gdy naruszone zostaną postanowienia umowy lub regulaminu kart kredytowych dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A., w tym niewykonywanie lub nienależyte wykonywanie obowiązków kredytobiorcy wynikające z umowy lub regulaminu, a także naruszenie postanowień regulaminów, które stanowią integralną część umowy
      • w przypadku utraty zdolności kredytowej kredytobiorcy, w zakresie umożliwiającym udzielenie kredytu w wysokości określonej w umowie
      • w wyniku złożenia fałszywych dokumentów, oświadczeń lub danych stanowiących podstawę udzielenia kredytu
      • w momencie złożenia przez kredytobiorcę wniosku o rezygnację z karty
      • gdy rachunek karty nie wykazuje żadnych obrotów przez okres 6 miesięcy od dokonania ostatniej transakcji, albo od dnia zawarcia umowy, przy czym naliczanie opłat i pobieranie prowizji przez bank nie stanowi transakcji płatniczej w rozumieniu ustawy o usługach płatniczych
      • w przypadku wymiany karty zgodnie z postanowieniami regulaminu