Karty kredytowe - najczęściej zadawane pytania

  •  

    Jak mogę aktywować kartę na mLinii?

    • Zadzwoń na mLinię i poproś konsultanta o aktywację, ustal tymczasowy PIN.

      Ze względów bezpieczeństwa zmień tymczasowy PIN w serwisie transakcyjnym lub przez IVR.

  •  

    Czym różni się limit autoryzacyjny od przyznanego limitu karty kredytowej?

    • Limit karty kredytowej to wysokość kredytu, którego Ci udzieliliśmy.

      Limit autoryzacyjny to wartość oraz liczba transakcji, które możesz wykonać kartą. Dotyczy transakcji bezgotówkowych, wypłat w bankomatach oraz wypłat w oddziałach banku. Limity autoryzacyjne możesz zmieniać w serwisie transakcyjnym oraz w aplikacji mobilnej.

  •  

    Czy mogę podwyższyć limit na karcie kredytowej po jej wydaniu?

    • Tak, możesz zmienić limit na karcie kredytowej:

      • w serwisie transakcyjnym: wejdź w zakładkę FinanseàKarty. Wybierz wszystkie i zwiększ limit karty kredytowej
      • w aplikacji mobilnej: wejdź w zakładkę FinanseàKarty. Wybierz kartę i zwiększ limit
      • na mLinii +48 426 300 800
      • w placówce

       

  •  

    Co to jest grace period?

    • To inaczej okres bezodsetkowy lub odroczona płatność. W tym czasie z karty kredytowej możesz pożyczyć pieniądze, bez naliczenia od nich odsetek.

      W mBanku okres bezodsetkowy trwa 54 dni: okres rozliczeniowy 30 dni + 24 dni na spłatę.

      Jeśli w tym czasie nie spłacisz całości zadłużenia, obciążymy Cię kosztami za opóźnienie. W takim przypadku naliczymy odsetki od dnia dokonania transakcji, ale tylko od kwoty, jaka pozostała do spłaty.

      Grace period obejmuje tylko transakcje bezgotówkowe, czyli płatności kartą w sklepie, jak również przelewy na rachunek bankowy. Okres bezodsetkowy nie dotyczy transakcji gotówkowych, czyli wypłat pieniędzy z bankomatu.

  •  

    Jak wybrać datę okresu rozliczeniowego?

    • Datę wybierasz, gdy składasz wniosek o kartę kredytową. Może to być jeden z proponowanych dni miesiąca: 2, 5, 8, 11, 14, 17, 20, 22, 26, 28. Możesz dopasować datę spłaty kredytowej do daty wpływu pieniędzy na Twoje konto.

  •  

    Jak mogę korzystać z karty kredytowej?

    • Przy użyciu karty kredytowej możesz wykonywać:

      • transakcje bezgotówkowe w punktach handlowo-usługowych oznaczonych logo VISA lub Mastercard
      • transakcje internetowe
      • transakcje gotówkowe – wypłatę gotówki, np. w placówce mBanku lub z bankomatu oznaczonego symbolem Visa lub Mastercard.


      Za wypłatę gotówki z bankomatu pobierzemy prowizję (sprawdź Tpio) i naliczymy odsetki zgodnie z Tabelami stóp procentowych. W przypadku wypłaty gotówki kartą z bankomatu odsetki naliczymy od dnia wypłaty.

  •  

    Czy od wypłaty z bankomatu naliczą mi się odsetki?

    • Tak. Jeśli wypłacasz gotówkę w bankomacie, odsetki zaczniemy naliczać od dnia wypłaty do dnia spłaty całości zadłużenia. W tym przypadku grace period nie obowiązuje. Dodatkowo pobierzemy prowizję za wypłatę gotówki (sprawdź Tpio).

      Wyjątkiem jest karta World Elite Mastercard – nie pobieramy prowizji za wypłaty z bankomatów na całym świecie.

  •  

    Na czym polega przewalutowanie?

    • Płatności kartą w obcej walucie są rozliczane w zależności od typu karty Visa lub Mastercard.

      Jeśli płacisz kartą Mastercard w walucie innej niż euro, transakcja zostanie przewalutowana na euro według kursu Mastercard International. Następnie z euro na złotówki według kursu mBanku z dnia rozliczenia transakcji.

      Jeśli płacisz kartą Visa, transakcja zostanie przeliczona z każdej waluty bezpośrednio na złotówki, według kursu Visa International.

  •  

    Jak zmniejszyć opłaty za korzystanie z karty kredytowej?

    • Pamiętaj o kilku istotnych zasadach:

       

      • unikniesz naliczania odsetek, jeśli spłacisz całość zadłużenia najpóźniej w dniu wskazanym na wyciągu

       

       

      • jeśli nie masz wystarczającej kwoty na spłatę całego zadłużenia, zabezpiecz na rachunku przynajmniej 5 proc. kwoty zadłużenia – minimum 30 zł. Dzięki temu unikniesz opłaty za obsługę nieterminowej spłaty

       

       

      • jeśli aktywnie korzystasz z karty, możesz uniknąć opłaty rocznej (sprawdź Tpio)
  •  

    Jak mogę zastrzec kartę kredytową?

    • Kartę kredytową można zastrzec:

      • w serwisie transakcyjnym: Finanseà Karty i wybierz kartę, którą, chcesz zastrzec
      • w aplikacji mobilnej: FinanseàKarty i wybierz kartę, którą chcesz zastrzec. Wybierz Blokada karty
      • na mLinii +48 426 300 800
      • w placówce

      Pamiętaj, że zastrzeżenie karty jest nieodwracalne.

  •  

    Na czym polega przelew z karty kredytowej i do czego mogę go wykorzystać?

    • Przelew z karty kredytowej działa podobnie, jak przelewy z Twojego rachunku. Korzystając z przelewu z karty, zapłacisz za zakupy w internecie, domowe rachunki, a nawet uregulujesz płatności z  Urzędem Skarbowym czy ZUS-em. Dzięki przyznanemu Ci limitowi kredytowemu nie musisz mieć w danym momencie środków na rachunku, gdyż wykorzystujesz swój limit kredytowy. Przelew jest transakcją bezgotówkową, co oznacza, że masz aż 54 dni na spłatę przelewu bez odsetek. Za przelew pobieramy prowizję (sprawdź Tpio).

  •  

    Czy mogę zamienić swoją kartę kredytową na inną?

    • Tak. Możesz to zrobić:

      • w serwisie transakcyjnym: Finanseà KartyàWszystkie. Wybierz Zmień swoja kartę kredytową
      • na mLinii +48 426 300 800
      • w placówce

      Jeśli masz zadłużenie, to przeniesiemy je na nową kartę, a wcześniejszą zamkniemy.

  •  

    Jak mogę wypowiedzieć umowę o kartę kredytową?

    • Złóż wypowiedzenie na mLinii lub w placówce. Kartę zamkniemy zgodnie z okresem wypowiedzenia. Pamiętaj, aby spłacić całość zadłużenia przed terminem wypowiedzenia razem z zadłużeniem z usługi Spłaty na raty, należnymi odsetkami, opłatami i prowizjami.

      Rachunek karty kredytowej zamykamy dopiero po upływie dwóch cykli rozliczeniowych bez operacji księgowych, czyli po wygenerowaniu dwóch pustych wyciągów.

  •  

    Czy mBank może mi wypowiedzieć umowę kredytową karty kredytowej?

    • Tak. Zgodnie z zapisem regulaminu możemy wypowiedzieć umowę z zachowaniem dwumiesięcznego okresu wypowiedzenia. Możemy to zrobić, gdy kredytobiorca:

      • naruszy postanowienia umowy lub regulaminu kart kredytowych
      • utraci zdolność kredytową, w zakresie umożliwiającym udzielenie kredytu w wysokości określonej w umowie
      • złoży fałszywe dokumenty, oświadczenia lub dane, które są  podstawą do udzielenia kredytu
      • złoży wniosek o rezygnację z karty
      • nie korzysta z karty przez 6 miesięcy od ostatniej transakcji, albo od dnia zawarcia umowy (naliczanie opłat i pobieranie prowizji nie stanowi transakcji płatniczej w rozumieniu ustawy o usługach płatniczych)
      • złoży wniosek o zamianę karty