-
przygotuj dane: swoje i dzieci, na które ubiegasz się o świadczenie. Poprosimy Cię o dane współmałżonka/drugiego rodzica dziecka. Zrobimy to, o ile Ty lub Twój współmałżonek lub drugi rodzic dziecka pracuje lub mieszka lub pobiera świadczenia za granicą z państwa UE/EFTA albo z Wielkiej Brytanii.
- zaloguj się na swoje konto w serwisie transakcyjnym lub aplikacji mobilnej i wypełnij wniosek o świadczenie
- pobierz i zapisz w bezpiecznym miejscu kopię wniosku Pamiętaj.To jedyny moment, w którym możesz zapisać kopię wniosku złożonego w banku. Później szczegóły wniosku sprawdzisz na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS
- na adres e-mail, który podasz we wniosku, dostaniesz Urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP), które jest Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru (UPO).
- sprawdź, czy na Twój e-mail dotarło UPO i czy w UPO zgadzają się wszystkie Twoje dane. Pamiętaj, jeśli nie dostałeś UPO to Twój wniosek nie będzie rozpatrzony. Szczegóły sprawdź na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.
Od chwili otrzymania wiadomości e-mail z potwierdzeniem (UPO), Twoim wnioskiem zajmuje się ZUS. Do ZUS kieruj wszystkie pytania dotyczące rozpatrzenia wniosku.