o czym pamiętać przed zagranicznym wyjazdem?
Wskazówki, jak przygotować się do wyjazdu.

paszport jest. A reszta dokumentów?
Nie musisz już wozić ze sobą sterty dokumentów. Korzystaj ze zdalnego dostępu do usług administracji publicznej czy medycznej. Wszystkie dokumenty miej pod ręką w swoim telefonie. Pamiętaj, że od 25 lutego 2022 r. dotychczasowy sposób logowania poprzez Profil Zaufany został zastąpiony usługą mojeID, które może przydać się także w podróży. Jeżeli wcześniej nie korzystałeś z Profilu Zaufanego, w razie potrzeby założysz go przez mojeID.
Wykorzystując mojeID możesz:
wystąpić o przyznanie a później mieć dostęp do EKUZ
logować się do IKP a w nim mieć dostęp do swojego Unijnego Certyfikatu COVID czy swoich e-recept
sprawdź zalecenia bezpieczeństwa. Jak to zrobić?
Zaloguj się do aplikacji, wybierz Ustawienia (koło zębate). Na ekranie zobaczysz sekcję bezpieczeństwo i informacje o Twoich zabezpieczeniach w aplikacji. Jeśli spełniasz wszystkie zalecenia, zobaczysz zieloną tarczę. Jeśli nie, podpowiemy Ci, co jeszcze warto zmienić.
kartą czy telefonem?
Na wakacjach często płacimy w miejscach, których dobrze nie znamy. Jeśli obawiasz się częstego wyciągania karty z portfela, czy korzystania z niej podczas płatności mamy dla Ciebie podpowiedź. Przenieś kartę do swojego telefonu. Wystarczy krótka chwila a Ty będziesz mógł płacić szybko i wygodnie gdziekolwiek będziesz.
otwierasz portfel i nie znajdujesz w nim karty?
To już nie problem. Każdy z nas to przeżył. Jeśli zdarzy Ci się taka sytuacja i nie będziesz mieć pewności, czy zgubiłeś, czy przełożyłeś kartę w inne miejsce, to skorzystaj z tymczasowej blokady w aplikacji mobilnej.
Bez względu na to gdzie się znajdujesz – w razie potrzeby zablokujesz czasowo kartę lub tylko wybrane transakcje (zbliżeniowe, przy użyciu paska magnetycznego, płatności i wypłaty w bankomatach za granicą).
A to wszystko za darmo i nie musisz dzwonić na mLinię.
moja płatność kartą została odrzucona
Zdarzyło Ci się, że przy bankomacie lub w sklepie odrzucono Twoją transakcję. W pierwszej kolejności sprawdź, czy nie masz zbyt małego limitu na karcie. W każdej chwili, gdziekolwiek jesteś, możesz zmieniać swoje limity, aby spokojnie i bezpiecznie płacić. Sam ustalasz limity w aplikacji mobilnej dla różnych płatności: w internecie, sklepie i bankomacie.
- 1
przejdź do zakładki Finanse, następnie w zakładce karty, wybierz kartę której limit chcesz zmienić
- 2
wybierz Zmień limity
- 3
wpisz dzienny limit, a następnie kliknij Zapisz
potrzebuję wsparcia z nierzetelnym sprzedawcą
zgłoś do nas reklamację z informacją o potrzebie zarejestrowania podejrzanej transakcji
- 1
zgłoś do nas reklamację z informacją o potrzebie zarejestrowania chargeback
- 2
sprawdzamy, czy Twoje zgłoszenie spełnia wymogi organizacji płatniczej Visa lub Mastercard
- 3
Twój chargeback przekazujemy za pośrednictwem Visa lub Mastercard do sprzedawcy, z którym się nie zgadzasz
- 4
sprzedawca (lub jego bank) rozpatrują Twoje zgłoszenie zgodnie z regulacjami Visa i Mastercard
- 5
sprzedawca za pośrednictwem swojego banku składa wyjaśnienia i przesyła je do nas przez system Visa lub Mastercard
- 6
my przekazujemy Tobie informację o decyzji sprzedawcy
Z usługi chargeback możesz skorzystać przykładowo, gdy:
bankomat nie wypłacił Ci części lub całości pieniędzy z bankomatu
pojawiła się różnica między poprawną kwotą (lub walutą) zakupu, a tą, która została pobrana z Twojego konta
Twoja transakcja została rozliczona więcej niż jeden raz
Twoja transakcja została rozliczona w innej kwocie lub walucie
opłacona przy użyciu karty usługa lub produkt nie zostały do Ciebie dostarczone
akceptant przesłał rozliczenie transakcji, która została przez Ciebie anulowana
Twoja transakcja kartą nie powiodła się, więc płacisz w inny sposób, jednak karta została obciążona nieudaną transakcją
przez hotel lub wypożyczalnię pobrały z Twojej karty pieniądze za usługę, której nie zamawiasz
Twoje zakupy dotarły, ale uszkodzone
nie ma na Twoim koncie pieniędzy za zwrócone zakupy
Pamiętaj, że reklamację możesz złożyć tylko w banku, który wydał Twoją kartę.
potrzebuję szybko pomocy banku
Po zalogowaniu do aplikacji w prawym górnym rogu znajdziesz lupę. Dzięki niej szybko znajdziesz odpowiedź na nurtujące pytanie dotyczące Twojego konta.
Jeśli potrzebujesz kontaktu bezpośredniego, połącz się z nami o każdej porze i z każdego miejsca. Najszybciej i najwygodniej połączysz się z aplikacji mobilnej. Wystarczy jedno kliknięcie. Bez dodatkowych haseł i kodów od razu będziemy wiedzieć, że to Ty!
dokumenty
To nie jest oferta.
Aplikacja
Pamiętaj, że mBank udostępnia aplikację tylko za pomocą autoryzowanych sklepów – App Store (iOS - Apple), Google Play (Android), AppGallery dla telefonów Huawei. Do pobrania oraz aktualizacji aplikacji używaj zawsze tych sklepów, ponieważ znajdujące się tam programy są cyfrowo podpisane i przechodzą proces weryfikacji, a więc gwarantują Ci bezpieczeństwo. Nigdy nie pobieraj aplikacji z niezaufanych źródeł! Nową aplikację możesz pobrać jeśli Twoje urządzenie ma system operacyjny w wersji minimum Android 8.0 lub iOS 16.0 (lub nowsze). Zapoznaj się z polityka prywatności aplikacji mobilnych na stronie https://www.mbank.pl/o-nas/o-mbanku/polityka-prywatnosci-mobile
Apple Pay
Szczegółowe informacje na temat Apple Pay znajdują się w Regulaminie korzystania z kart płatniczych mBank S.A. za pośrednictwem urządzeń mobilnych, dostępnym na https://www.mbank.pl/apple-pay Usługa dostępna dla urządzeń mobilnych marki Apple: iPhone 6, iPad (5 generacji), Apple Watch i nowszych modeli urządzeń mobilnych marki Apple, posiadających aplikację Wallet. Apple Pay to znak towarowy należący do Apple Inc. Szczegółowe informacje, w tym warunki opłat za wypłatę gotówki z bankomatów przy użyciu telefonu są określone w Taryfie prowizji i opłat bankowych dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A., dostępnej na https://www.mbank.pl/pomoc/oplaty/interaktywna/ind/ oraz w Taryfie prowizji i opłat bankowych dla firm w ramach bankowości w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A., dostępnej na https://www.mbank.pl/pomoc/oplaty/interaktywna/fir/
Google Pay
Szczegółowe informacje na temat Google Pay znajdują się w Regulaminie korzystania z kart płatniczych mBank S.A. za pośrednictwem urządzeń mobilnych, dostępnym na https://www.mbank.pl/google-pay-1 Usługa dostępna dla urządzeń mobilnych z systemem Android w wersji Lollipop (5.0) lub nowszej. Android Pay i Google Play to znaki towarowe Google Inc. Szczegółowe informacje, w tym warunki opłat za wypłatę gotówki z bankomatów przy użyciu telefonu są określone w Taryfie prowizji i opłat bankowych dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A., dostępnej na https://www.mbank.pl/pomoc/oplaty/interaktywna/ind/ oraz w Taryfie prowizji i opłat bankowych dla firm w ramach bankowości w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A., dostępnej na https://www.mbank.pl/pomoc/oplaty/interaktywna/fir/
mKantor
Szczegółowe warunki i opłaty związane z usługą mKantor znajdują się na stronie https://www.mbank.pl/indywidualny/uslugi/uslugi/mkantor/index.html, Regulaminie otwierania i prowadzenia bankowych rachunków dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A. dostępnym na https:/www.mbank.pl/download/regulaminy/Regulamin_otwierania_i_prowadzenia_rachunkow_oszczednosciowo-rozliczeniowych_w_mBanku.pdf oraz w Regulaminie usługi natychmiastowej transakcji wymiany walut dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A. dostępnym na https://www.mbank.pl/pobierz/regulamin-osobyfiz/konta/regulamin-uslugi-natychmiastowej-transakcji-wymiany-walut-dla-osob-fizycznych-w-ramach-bankowosci-detalicznej-mbanku-s.a.pdf, w placówkach mBanku oraz u operatorów mLinii.
Chargeback
Szczegółowe informacje dotyczące przyjmowania i rozpatrywania reklamacji znajdują się w Regulaminie przyjmowania i rozpatrywania reklamacji w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A. dostępnym na https://www.mbank.pl/pomoc/reklamacje/regulamin/.
Słowniczek
Wyjaśnienia pojęć dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, objętych tym materiałem, znajdziesz na https://www.mbank.pl/slowniczek