Dlaczego warto skorzystać z usługi Paynow?
jedyne na Polskim rynku rozwiązanie chmurowe,
jedna, przejrzysta i atrakcyjna opłata – 0,95% prowizji od transakcji, bez abonamentu i opłat za aktywację,
prosta integracja usługi ze sklepem internetowym klienta – dokumentacja i wsparcie technologiczne ze strony spółki-córki mBanku – mElements; usługę można zainstalować nawet w jeden dzień,
dostęp do usługi zintegrowany z systemem mBank CompanyNet – wszystkie informacje o płatnościach w jednym systemie, ten sam model logowania do systemu mCN i usługi Paynow,
najwyższe standardy bezpieczeństwa wymagane od bankowych systemów transakcyjnych,
przejrzysta, intuicyjna kontrola płatności przychodzących i zarządzanie zwrotami,
możliwość przyjmowania płatności kartami w ponad 20 walutach.
Obsługiwane metody płatności
- szybkie płatności internetowe (tzw. pay-by-link)
- BLIK
- karty płatnicze
- Google Pay
Warunki uruchomienia usługi
Możesz uruchomić usługę Paynow, jeśli:
- jesteś właścicielem sklepu internetowego prowadzonego zgodnie z obowiązującymi przepisami
- masz umowę z mBankiem o prowadzenie rachunku bankowego,
Jeśli chcesz skorzystać z usługi Paynow, prosimy skontaktuj się z doradcą mBanku.
Informacje techniczne
Usługa Paynow jest przygotowana do szybkiej integracji z:
platformami handlowymi: Shoplo, Sote, Redcart, Skyshop, Sellingo oraz shopGold, e-stolowka.pl, booker, go shop, Codarius, Cs-Cart (Cart Functionality), Fitssey, WP Idea, Comarch e-sklep, Aptus, KQS,
pluginami: WooCommerce, OpenCart, PrestaShop, Magento,
możesz także połączyć się przez API Paynow.
Na liście nie ma platformy, z której korzystasz? Skontaktuj się z nami.
Dodatkowe usługi dla e-commerce
Pytania i odpowiedzi
-
Czy firma musi mieć rachunek w mBanku, aby korzystać z Paynow?
-
Tak, ponieważ bramka Paynow, jest zintegrowana z system transakcyjnym mBank CompanyNet.
-
-
Czy właściciel sklepu na swojej stronie internetowej będzie musiał udostępnić regulamin usługi Paynow?
-
Nie, właściciel sklepu nie musi umieszczać regulaminu usługi Paynow na swojej stronie.
-
-
Gdzie mogę sprawdzić, czy mam aktywną usłygę Paynow?
-
Możesz to sprawdzić w systemie mBank CompanyNet, w Centrum administratora/Moje uprawnienia.
-
-
Kto ma dostęp do panelu Paynow?
-
Dostęp do panelu Paynow mają pracownicy, którym takie uprawnienia przyzna administrator systemu mCN. Każdy użytkownik otrzymuje uprawnienia indywidualnie. Mogą, choć nie muszą, łączyć się z dostępem do innych usług / rachunków / danych w systemie mCN.
-
-
Czy usługę Paynow można włączyć w kilku sklepach jednocześnie?
-
Tak, można dodać jednocześnie kilka sklepów (stron internetowych). Można to zrobić:
- na początku – gdy wnioskujesz o usługę,
- jeśli masz już aktywną usługę – wejdź w zakładkę Paynow/Ustawienia/Sklepy i punkty płatności, a następnie dodaj nowy/kolejny sklep internetowy.
-
-
W jaki sposób mBank pobiera prowizję? Od razu po każdej transakcji czy zbiorczo np. na koniec miesiąca?
-
Pobieramy prowizję od każdej transakcji. W systemie transakcyjnych mBank CompanyNet, w zakładce „Transakcje” możesz zobaczyć jaką kwotę prowizji pobraliśmy.
-
-
Czy podpisanie umowy usługi Paynow jest darmowe?
-
Tak, podpisanie umowy oraz jej wypowiedzenie jest darmowe. Jedyną opłatą jest prowizja od transakcji.
-
-
Co się stanie, jeśli podczas zakupów klientowi nie powiedzie się płatność, np. pomyli numer BLIK lub nie będzie miał środków na koncie?
-
Klient będzie musiał ponowić swoje zamówienie lub skontaktować się ze sprzedającym.
-
-
Jeśli klient sklepu internetowego zwróci towar to czy mBank anuluje prowizję od transakcji?
-
Nie zwracamy prowizji za transakcje w bramce Paynow. Prowizję pobieramy za transakcje wykonane przez Paynow na rzecz sklepu, nie zaś za zrealizowane zamówienie w sklepie.
-
-
W jaki sposób firma, która korzysta z usługi Paynow może oddać klientowi pieniądze za zwrócony towar?
-
Zwróć pieniądze przez mBank CompanyNet – w łatwy sposób odnajdziesz płatność i zlecisz zwrot bezpośrednio do kupującego bez konieczności proszenia go o numer rachunku.
-
-
Czy przed integracją usługi z rzeczywistym sklepem, można ją przetestować?
-
Tak, na środowisku testowym (tzw. Sandbox), można przetestować usługę Paynow bez rzeczywistej płatności.
-
-
Gdzie mogę zadać pytania dot. usługi Paynow?
-
Jeśli masz pytania dotyczące aspektów technicznych, napisz na adres kontakt@paynow.pl. Więcej informacji o specyfikacji technicznej usługi znajdziesz na stronie https://docs.paynow.pl/.
Jeśli masz pytania dotyczące aspektów biznesowych, formalnych (np. wniosek o udostępnienie usługi, umowa, regulamin) oraz operacyjnych, zadzwoń do swojego doradcy.
-
-
Jakie warunki formalne muszę spełnić, by uruchomić usługę Paynow?
-
Możesz uruchomić usługę Paynow, jeśli:
1. Jesteś właścicielem sklepu internetowego prowadzonego zgodnie z obowiązującymi przepisami. Oznacza to m.in., że musisz na swoim portalu opublikować takie informacje:- pełne dane firmy (nazwa, REGON,NIP, adres siedziby),
- dane kontaktowe dla kupujących, w tym adres e-mail lub numer telefonu,
- politykę (regulamin) dotyczącą sprzedaży i dostaw, w tym informację o zasadach aktywowania zakupionych usług,
- politykę (regulamin) dotyczącą ochrony danych osobowych i prywatności,
- wyczerpujący i prawdziwy opis oferowanych dóbr, usług oraz treści z ich cenami na zasadach, które określają przepisy prawa,
- procedurę składania reklamacji oraz jak będą rozpatrywane,
- politykę zwrotu towarów (w tym okres, w którym można zwrócić produkt),
- walutę płatności,
- moduł zakupowy.
- z grona użytkowników wykluczamy sklepy internetowe, które prowadzą obrót towarami znajdującymi się na liście tzw. towarów zakazanych
2. Masz umowę z mBankiem o prowadzenie rachunku bankowego, aktywny rachunek w złotych polskich oraz aktywny system bankowości transakcyjnej – mCN.Usługę Paynow udostępniamy klientom na podstawie wniosku. Dzięki informacjom w nim zawartym sprawdzimy, czy możemy uruchomić tę usługę (zgodnie z zasadami w pkt. Warunki uruchomienia usługi). Jeśli wszystko będzie się zgadzać, przygotujemy umowę produktową oraz regulamin.
-
-
W jakich walutach mBank rozlicza transakcje kartami?
-
Płatności kartami w EUR, USD, GBP i CZK zaksięgujemy bezpośrednio na rachunku w danej walucie.
Waluty główne (księgowanie 1:1)Waluta PLN
Waluta EUR
Waluta USD
Waluta GBP
Waluta CZK
Pozostałe waluty przeksięgujemy i zaksięgujemy na rachunku w EUR.
Waluty przewalutowane do EUR
Waluty minor
Waluta RON
Waluta DKK
Waluta SEK
Waluta CAD
Waluta NOK
Waluta CHF
Waluta RUB
Waluta UAH
Waluta BYR
Waluta TRY
Waluta JPY
Waluta HUF
Waluta HRK
Waluta VND
Waluta ISK
Waluta KRW
Waluta BGN
Waluta ILS
-
Kontakt i pomoc techniczna dla klientów
Usługę Paynow udostępniamy we współpracy z naszą spółką-córką mElements. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat wymagań technicznych, napisz na adres kontakt@paynow.pl