Ubezpiecz swoje zakupy i miej spokojną głowę

złóż wniosek o ubezpieczenie w aplikacji mobilnej lub serwisie transakcyjnym

na wniosku wpisz kod promocyjny ZAKUPY

zapewnij środki na koniec żebyśmy mogli pobrać składkę

50% zwrotu 2-giej, 3-ciej, 4-tej i 5-tej składki otrzymasz najpóźniej do 15. dnia następnego miesiąca, w którym ją opłaciłeś

Promocja trwa od 26 września 2022 r. do 3 stycznia 2023 r.

  • Płatności i zakupy przez Internet - chociaż cenimy je za wygodę i szybkość, to warto przygotować się na niespodziewane sytuacje


    Dlatego przygotowaliśmy ubezpieczenie, które wesprze Cię, gdy spotkasz się z trudnymi sytuacjami podczas zakupów w sieci, płatności kartą lub transakcji BLIKiem, niezależnie – stacjonarnie czy online.

     

Sprawdź, kiedy przyda Ci się ubezpieczenie

 

Nie otrzymasz swojego zamówienia

 

Produkt okaże się podróbką lub atrapą 

 

Twoje zamówienie będzie uszkodzone lub niekompletne


Ktoś nieuprawniony użyje Twojej karty lub jej danych


Z Twojego konta ktoś nieuprawniony wykona przelew lub zapłaci BLIKiem


Potrzebujesz skorzystać z ochrony prawnej w przypadku sporów ze sprzedającym

Jak działa ubezpieczenie?

  • Co miesiąc pobierzemy z Twojego konta składkę w wysokości 6 zł
  • Umowę ubezpieczenia zawierasz na 12 miesięcy kalendarzowych, z możliwością jej automatycznego przedłużenia
  • Swoim ubezpieczeniem zarządzasz w serwisie transakcyjnym. Możesz zawiesić ochronę, jeśli nie będziesz potrzebować ubezpieczenia przez jakiś czas. Każde zawieszenie może trwać maksymalnie 3 miesiące.


Ty korzystasz z zakupów w sieci, a my wraz z UNIQA wesprzemy Cię w przypadku trudności

Zdarzenie

Zakres ochrony

nie otrzymałeś swoich zakupów lub były one uszkodzone lub niekompletne lub otrzymałeś atrapę bądź podróbkę

na kwotę do 10 000 zł, w ramach której

możesz uzyskać wsparcie 4 razy w okresie ubezpieczenia

ktoś dokona nieuprawnionej transakcji BLIKiem, kartą lub jej danymi (stacjonarnie jak i online) lub wykona nieuprawniony przelew online z Twojego konta

na kwotę do 10 000 zł, w ramach której

możesz uzyskać wsparcie 4 razy w okresie ubezpieczenia

ktoś dokona nieautoryzowanej płatności (płatności bez potwierdzania PIN-em, SMS-em lub w aplikacji mobilnej) z Twojego konta, to taka transakcja jest ubezpieczona do 50 EUR za każde takie zdarzenie

masz problem ze swoim zamówieniem i prowadzisz spór ze sprzedawcą, jeśli nie otrzymałeś zakupów ze sklepu internetowego, zakupy były dostarczone z wadą albo były niezgodne z zamówieniem, możesz liczyć na pomoc prawną

zyskujesz wsparcie nielimitowaną ilość razy w okresie ubezpieczenia do łącznej kwoty 10 000 zł

 

 

Ubezpieczenie kupisz szybko i prosto w serwisie transakcyjnym lub aplikacji mobilnej

 

Wejdź na wniosek i odpowiedz na kilka pytań. Sprawdzimy, czy ubezpieczenie spełnia Twoje potrzeby

 

Złóż wniosek o ubezpieczenie i zaakceptuj wymagane oświadczenia

 

Z Twojego konta pobierzemy składkę w wysokości 6 zł

 

Jeśli uda nam się pobrać opłatę zaraz po złożeniu wniosku, Twoja ochrona jest ważna 2 godziny wstecz od chwili pobrania składki

Jak mogę zgłosić swoją sprawę?


Zgłoszenie szkody przez formularz

zgłoś: https://form.uniqa.pl/ui/claim/mbank


Uzyskanie pomocy prawnej

22 529 84 05

Poznaj przykładowe zdarzenia, w których pomagamy

  •  

    Zamówiony towar nie dotarł pod wskazany adres

    • Pan Jacek zamówił zmywarkę w jednym ze sklepów ze sprzętem AGD. Za zakup zapłacił przelewem ze swojego konta w mBanku. Pomimo upływającego czasu zamówienie nie zostało dostarczone. Kontakt ze sprzedającym nie przyniósł żadnego efektu, bo ten uchyla się od odpowiedzialności.

       

      Co teraz?

       

      Należy zrobić wszystko, co możliwe, aby otrzymać zamówiony towar lub zwrot wartości transakcji, a jeśli to nie przyniesie skutku powinien złożyć reklamację. Dodatkowo pan Jacek musi złożyć na policji lub w prokuraturze zawiadomienie o podejrzeniu przestępstwa oszustwa. 

       

      Kolejno, pan Jacek może złożyć do nas wniosek o zwrot równowartości poniesionych kosztów za zmywarkę, ale nie więcej niż suma ubezpieczenia, która wynosi 10 000 zł.

  •  

    Zamówienie było uszkodzone

    • Pani Anna zamówiła ekspres do kawy przez internet. Za zakup zapłaciła kartą kredytową mBanku. Po rozpakowaniu sprzętu okazało się, że dzbanek na kawę w ekspresie jest uszkodzony. Pani Ania podjęła próby kontaktu ze sprzedającym, ale ten nie poczuwa się do odpowiedzialności.

       

      Co teraz?

       

      Pani Anna musi zrobić wszystko co możliwe, żeby otrzymać zwrot pieniędzy za zamówiony ekspres, a jeśli to nie przyniesie efektu złożyć reklamację. Dodatkowo pani Anna musi złożyć na policji lub w prokuraturze zawiadomienie o podejrzeniu przestępstwa oszustwa.

       

      Jeśli uszkodzony dzbanek jest elementem, który można zakupić samodzielnie i jego wartość wynosi co najmniej 100 zł pani Anna może złożyć do nas wniosek o zwrot równowartości kosztu zakupu nowego dzbanka. W przypadku, gdy nie można dokupić samodzielnie uszkodzonego dzbanka, pani Anna powinna złożyć wniosek o zwrot równowartości poniesionych kosztów za ekspres, ale nie więcej niż suma ubezpieczenia, która wynosi 10 000 zł.

  •  

    Zamówienie było niekompletne

    • Pani Kasia zamówiła zestaw kina domowego przez internet. Za zakup zapłaciła przelewem z konta w mBanku. Po rozpakowaniu sprzętu okazało się, że zestaw jest niekompletny – brakuje jednego głośnika. Pani Kasia podjęła próby kontaktu ze sprzedającym, ale ten nie poczuwa się do odpowiedzialności.

       

      Co teraz?

       

      Pani Kasia musi zrobić wszystko co możliwe, żeby otrzymać zwrot pieniędzy za zamówiony zestaw kina domowego, a jeśli to nie przyniesie efektu złożyć reklamację. Dodatkowo Pani Kasia musi złożyć na policji lub w prokuraturze zawiadomienie o podejrzeniu przestępstwa oszustwa.

       

      Jeśli zamówienie jest niekompletne i jego wartość wynosi co najmniej 100 zł Pani Anna może złożyć do nas wniosek o zwrot równowartości kosztu zakupu brakującej części, ale nie więcej niż suma ubezpieczenia, która wynosi 10 000 zł.

  •  

    Zamówienie okazało się podróbką zamówionego towaru

    • Pan Tomasz zdecydował się zamówić obuwie sportowe swojej ulubionej firmy. Za zakup zapłacił online kartą kredytową mBanku. Po otrzymaniu przesyłki od kuriera i rozpakowaniu paczki okazało się, że zamówiony produkt nie jest podobny do tego, na który się zdecydował.

       

      Co teraz?

       

      Pan Tomasz musi zrobić wszystko co możliwe, żeby otrzymać zwrot pieniędzy za zamówione obuwie, a jeśli to nie przyniesie efektu złożyć reklamację. Dodatkowo pan Tomasz musi złożyć na policji lub w prokuraturze zawiadomienie o podejrzeniu przestępstwa oszustwa.

       

      Jeśli buty kosztowały co najmniej 100 zł, pan Tomasz może wnieść do nas o zwrot równowartości poniesionych kosztów za zakupione buty, ale nie więcej niż suma ubezpieczenia, która wynosi 10 000 zł.

  •  

    Nieuprawnione użycie Twojej karty

    • Pani Marta po zalogowaniu się na swój rachunek bankowy odkryła, że jej stan konta jest mniejszy niż powinien być. Po szczegółowym zapoznaniu się z historią wydatków okazało się, że ktoś podszywając się pod nią wykorzystał usługę BLIK w mBanku i dokonał nieautoryzowanych zakupów jej pieniędzmi.

       

      Co teraz?

       

      Obowiązkiem pani Marty jest zawiadomienie policji lub prokuratury o podejrzeniu popełnienia przestępstwa oszustwa.

       

      Następnie:

       

      Odszkodowanie ustalamy na podstawie wyciągu z rachunku konta. W takiej sytuacji pani Marta może wnieść do nas o zwrot środków do 50 euro, bo powyżej tej kwoty odpowiedzialność za transakcje ponosi bank.

  •  

    Infolinia i pomoc prawna

    • Pan Marek zamówił kamerkę internetową, która ułatwi mu codzienną pracę zdalną. Po zamontowaniu sprzętu okazało się, że sprzęt jest uszkodzony. Zgłosił sprawę do sklepu, w którym dokonał zakupu, ale jest ignorowany i otrzymuje wymijające i niezrozumiałe pisma.

       

      Co teraz?

       

      Pan Marek może liczyć na naszą pomoc w ramach infolinii prawnej, która zapewni:

      • elektroniczną konsultacje prawną,
      • przesłanie na życzenie Pana Marka e-mailem:
        • aktów prawnych (obowiązujących lub archiwalnych),
        • informacji o obowiązujących procedurach sądowych oraz kosztach prowadzenia sporów prawnych,
      • informację o kancelariach prawnych, które specjalizują się w sprawach, takich jak ta, przygotowanie pisemnie:
        • opinii prawnej,
        • wzorów pism procesowych

       

      Ale to nie wszystko

       

      Dodatkowo jest możliwość uzyskania:

       

      • wstępnej analizy i oceny sytuacji prawnej,
      • doradztwa prawnego i przedstawienia scenariusza kolejnych kroków,
      • tłumaczenia dokumentów na język polski, sporządzania opinii biegłego lub rzeczoznawcy,
      • działania z zakresu postępowania reklamacyjnego,
      • działania na etapie przedsądowym (także w ramach postępowania pojednawczego i mediacyjnego) oraz pomoc w zawiadomieniu policji lub prokuratury o podejrzeniu oszustwa,
      • działania w ramach postępowania sądowego przed sądem I instancji

       

  •  

    Atak hakerski

    • Korzystając z szybkiej formy płatności Pani Ania kliknęła w link dostępny na stronie sklepu internetowego. Finalnie okazało się, że pieniądze za zamówiony towar nigdy nie dotarły do sprzedawcy.

       

      Co teraz?

       

      Obowiązkiem pani Ani jest zawiadomienie policji lub prokuratury o podejrzeniu popełnienia przestępstwa oszustwa.

       

      Następnie:

       

      Odszkodowanie ustalamy na podstawie wyciągu z rachunku konta. W takiej sytuacji pani Anna może wnieść do nas o zwrot w wysokości kwoty przelewu jaka nie dotarła do sprzedawcy, ale nie więcej niż 10 000 zł.


Najczęściej zadawane pytania

  •  

    Jakie są wyłączenia w zakresie ubezpieczenia zakupów online?

    • Jakie są główne wyłączenia w zakresie:

      • towary z wyłączonym prawem zwrotu (np. zakupy od osób prywatnych);
      • usługi – czyli tam, gdzie nie otrzymujesz towaru;
      • produkty, które kupiłeś z odroczonym terminem płatności;
      • bilety, karnety, kupony, doładowania telefonów, wirtualne portfele, doładowania gier, platform streamingowych, produkty cyfrowe (np. ebooki, szkolenia e-learningowe), płatny dostęp do stron internetowych;
      • produkty, które kupiłeś w ramach zakupów grupowych;
      • udział w zakładach hazardowych;
      • biżuteria, dzieła sztuki, antyki;
      • zakupy spożywcze, zwierzęta, rośliny.

      Zdarzenia, które powstały na skutek Twojego celowego działania lub rażącego niedbalstwa czy błędnie wskazanego przez Ciebie adresu dostarczenia towaru.

      Szerzej na temat wyłączeń odpowiedzialności przeczytasz w OWU.

       

  •  

    Jakie są wyłączenia w zakresie ubezpieczenia płatności?

    • Jakie są główne wyłączenia w zakresie:

      • wyrządzone umyślnie lub wskutek Twojego rażącego niedbalstwa (np. pozostawienie karty, udostępnienie danych karty, PINu);
      • powstałe, ponieważ Ty, Twój pełnomocnik lub użytkownik karty, użyliście karty, wykonaliście transakcję Blik niezgodnie z obowiązującymi regulaminami dotyczącymi karty lub usług płatniczych, obowiązującymi w mBanku;
      • powstałe w wyniku przestępstwa, awarii lub ataku „hakerskiego” na system bankowy mBanku.
  •  

    Jak działa i na czym polega zawieszenie i wznowienie ochrony?

    • W czasie trwania umowy możesz zawiesić swoje ubezpieczenie na okres od 1 do 3 miesięcy, jeśli nie chcesz z niego korzystać. Zrobisz to samodzielnie w serwisie transakcyjnym. Jeśli chcesz ponownie korzystać z ubezpieczenia, aktywuj je ponownie w serwisie transakcyjnym. Wznowienie nastąpi od najbliższego lub następującego po nim miesiąca – w zależności od tego, kiedy złożysz wniosek o wznowienie.

      Zawieszenie ochrony nastąpi także w przypadku, gdy nie uda nam się pobrać płatności za składkę. Wznowimy ochronę od początku miesiąca, w którym pobierzemy składkę z Twojego rachunku.  Zawieszenie ochrony może trwać maksymalnie 3 miesiące.

  •  

    Jak mogę odstąpić od umowy?

    • Możesz odstąpić od zawartej umowy w ciągu 30 dni od jej zawarcia oraz możesz także zrezygnować w trakcie trwania umowy. Aby to zrobić złóż wniosek w serwisie trakcyjnym.

  •  

    Jak odnowić polisę na kolejny okres?

    • Odnowienie polisy na kolejny rok nastąpi automatycznie, jeśli zapewnisz pieniądze na koncie, żebyśmy mogli pobrać składkę. Na 20 dni przed końcem trwającej polisy, otrzymasz od UNIQA informację z propozycją odnowienia.

  •  

    Co, jeśli nie pobierze się miesięczna opłata za ubezpieczenie?

    • Jeśli nie uda nam się pobrać składki w ciągu 7 dni kolejnego miesięcznego okresu ubezpieczenia zawiesimy Twoją ochronę. Ochrona może być zawieszona maksymalnie przez 3 miesiące. Jeśli w tym czasie nie uda na się pobrać składki na wznowienie ochrony, Twoja umowa będzie rozwiązana.  

Nota prawna

To nie jest oferta. Ubezpieczycielem jest UNIQA TU S.A. z siedzibą w Warszawie. mBank S.A. jest agentem ubezpieczeniowym wpisanym do Rejestru Pośredników Ubezpieczeniowych pod numerem 11124813/A. Wszystkie informacje o Ubezpieczeniu Bezpieczne płatności i zakupy on-line, w tym OWU, znajdziesz na https://www.mbank.pl/indywidualny/ubezpieczenia/bezpieczne-platnosci-i-zakupy-online/

To nie jest oferta. Ubezpieczycielem jest UNIQA TU S.A. z siedzibą w Warszawie. mBank S.A. jest agentem ubezpieczeniowym wpisanym do Rejestru Pośredników Ubezpieczeniowych pod numerem 11124813/A. Promocja „Jesienne zakupy” trwa od 26.09.2022 r, do 3.01.2023 r. W promocji możesz uczestniczyć, jeśli jesteś klientem mBanku, w czasie trwania promocji kupisz ubezpieczenie Bezpieczne płatności i zakupy online, na wniosku wpiszesz kod o treści ZAKUPY, nie skorzystasz z przysługującego prawa do odstąpienia od umowy w ciągu 30 dni od jej zawarcia. Jeśli spełnisz warunki promocji otrzymasz zwrot 50% 2-giej, 3-ciej, 4-tej i 5-tej składki za ubezpieczenie. Regulamin promocji oraz wszystkie informacje o Ubezpieczeniu Bezpieczne płatności i zakupy on-line w tym OWU, znajdziesz na https://www.mbank.pl/indywidualny/ubezpieczenia/bezpieczne-platnosci-i-zakupy-online/