przeniesienie rachunku

przeniesienie rachunku – co to oznacza?

Zgodnie z ustawą PAD klient nie przenosi całego rachunku z jednego banku do innego, a usługi płatnicze powiązane z tym rachunkiem. W praktyce oznacza to otworzenie rachunku w nowym banku wraz z przeniesieniem usług płatniczych wskazanych przez klienta.

Przeniesienie odbywa się za pośrednictwem banku na wniosek z upoważnieniem, które klient składa samodzielnie w placówce. Może to zrobić każda osoba powyżej 18 roku życia legalnie mieszkająca w Polsce.

Ty składasz wniosek

My zajmujemy się resztą.

Zgłoś się do placówki mBanku (znajdź najbliższą placówkę), w której złożysz wniosek z upoważnieniem o przeniesienie usług płatniczych z Twojego dotychczasowego banku. Pamiętaj, że Twój podpis na dokumentach musi być taki sam, jak ten, który posiada Twój poprzedni bank.

Możesz zawnioskować o przeniesienie:

  • wybranych lub wszystkich istniejących zleceń stałych oraz poleceń zapłaty wraz
    z informacjami o zgodami na ich realizację, dodatniego salda wraz z zamknięciem rachunku,

  • regularnie przychodzących na rachunek poleceniach przelewu oraz zleconych przez wierzyciela poleceniach zapłaty na podstawie informacji zrealizowanych na Twoim rachunku operacji obejmujących okres 13 miesięcy od dnia otrzymania przez dotychczasowy bank upoważnienia z wnioskiem.

Dotychczasowy bank na przekazanie informacji ma 5 dni roboczych od dnia otrzymania upoważnienia z wnioskiem.

Kiedy otrzymamy informacje podane w upoważnieniu i wniosku, ustanawiamy i realizujemy usługi płatnicze  od daty podanej przez Ciebie (co najmniej 6 dni roboczych od dnia otrzymania przez nas dokumentów)

Poinformujemy też wszystkich wskazanych odbiorców/płatników o:

  • Twoim nowym rachunku

  • dacie, od kiedy mają być realizowane płatności na nowy rachunek

  • oraz przekażemy im kopię upoważnienia z wnioskiem

Jeśli chcesz, możesz samodzielnie przekazać im te informacje – sprawdź sekcję „Obowiązki klienta"

Będziemy Cię na bieżąco informować o kolejnych etapach procesu.

Jeśli wyrazisz we wniosku z upoważnieniem chęć do zamknięcia rachunku w poprzednim banku, możemy zrobić to za Ciebie. Zrobimy to na sam koniec procesu - dopiero po przeniesieniu na nowy rachunek podanych przez Ciebie usług płatniczych.

wykaz obowiązków

pytania i odpowiedzi


To nie jest oferta. Wyjaśnienie pojęć i szczegółowe informacje znajdziesz na www.mBank.pl/slowniczek

* Usługa nie jest dostępna dla klientów Private Banking.

 

wyniki wyszukiwania