Koniec wsparcia dla starszych wersji aplikacji z systemem HMS (Huawei Mobile Services) w sklepie AppGallery – sprawdź, co zrobić, by nadal korzystać z bankowości mobilnej
Od 1 października stopniowo będziemy wygaszać wsparcie starszego systemu HMS.
To ważna zmiana, która ma zwiększyć bezpieczeństwo Twoich finansów. Sprawdź, co musisz zrobić, by nadal wygodnie i bezpiecznie korzystać z bankowości mobilnej mBanku. Przygotowaliśmy dla Ciebie proste instrukcje i podpowiedzi.
Masz urządzenie z systemem HMS i aplikacją w wersji starszej niż 3.90?
Od 1 października, aby nadal korzystać z nowych wersji aplikacji mobilnej, potrzebne jest urządzenie z systemem Android (minimum wersja 9.0) z dostępem do sklepu Google Play lub iOS (minimum wersja 16), które spełnia wymagania techniczne.
Co możesz zrobić:
jeśli Twój smartfon ma system operacyjny Android pobierz naszą aplikację mobilną z Google Play (pamiętaj system Android powinien być w wersji minimum 9.0),
jeśli korzystasz z systemu Android poniżej wersji 9.0 zaktualizuj ją do wyższej,
przenieść aplikację na smartfona z systemem iOS (wersja minimum 16).
Jeśli nie masz takiej możliwości, odłącz aplikację od konta. Alternatywnie, możesz skorzystać z wersji przeglądarkowej serwisu transakcyjnego na swoim smartfonie.
Pamiętaj jednak o zmianie sposobu autoryzacji na hasła SMS.
Brak aktualizacji oznacza bowiem, że od 1 października nie zalogujesz się do naszej aplikacji mobilnej. Jest to spowodowane kwestiami bezpieczeństwa – nie będziemy mogli wdrażać poprawek, co może powodować, że korzystanie ze starej wersji aplikacji będzie ryzykowne.
Masz urządzenie z systemem HMS z aplikacją w wersji 3.90 i nowszej?
Przez najbliższe tygodnie nadal będziesz z niej korzystać. O tym, kiedy dokładnie wyłączymy tę możliwość, powiadomimy Cię w osobnej wiadomości.
Co to oznacza?
Brak aktualizacji oznacza bowiem, że wkrótce nie zalogujesz się do naszej aplikacji mobilnej. Jest to spowodowane kwestiami bezpieczeństwa – nie będziemy mogli wdrażać poprawek, co może powodować, że korzystanie ze starej wersji aplikacji będzie ryzykowne.
Co możesz zrobić:
jeśli Twój smartfon ma system operacyjny Android w wersji 9 lub nowszej, pobierz naszą aplikację mobilną z Google Play. Następnie połącz aplikację z kontem. Nadal będziesz mieć możliwość korzystania z logowania do banku i pobierania nowych wersji aplikacji,
przenieść aplikację na smartfona z systemem iOS (wersja minimum 16).
Jeśli nie masz takiej możliwości, odłącz aplikację od konta. Alternatywnie, możesz skorzystać z wersji przeglądarkowej serwisu transakcyjnego na swoim smartfonie.
Pamiętaj jednak o zmianie sposobu autoryzacji na hasła SMS.
Przydatne informacje
Jak odłączyć aplikację od konta?
Zaloguj się do aplikacji mobilnej. Na pulpicie wybierz ustawienia (koło zębate), a następnie kliknij dostęp do banku. W sekcji dostęp przez aplikację mobilną kliknij odłącz.
Pamiętaj. Aplikacja mobilna mBanku to nie tylko stały, ale przede wszystkim bezpieczny dostęp do Twojego konta. Dzięki aplikacji mobilnej możesz korzystać z takich rozwiązań jak mobilne potwierdzenie tożsamości naszego pracownika czy potwierdzenie jednorazowego dostępu, gdy logujesz się do serwisu transakcyjnego mBanku z urządzenia, które nie jest oznaczone przez Ciebie jako zaufane.
Chcę wiedzieć więcej o bezpieczeństwie mojego konta. Gdzie mogę znaleźć takie informacje?
Najważniejsze informacje znajdziesz na specjalnej stronie poświęconej bezpieczeństwu pod adresem mbank.pl/bezpieczeństwo. Piszemy o nich także w wiadomościach bezpośrednich, wysyłanych w naszej aplikacji mobilnej, w serwisie transakcyjnym oraz na naszej stronie www (w sekcji aktualności) oraz na profilu mBanku na Facebooku. Jeśli chcesz wiedzieć, o tym jakie nowe metody stosują cyberoszuści, czytaj nasze komunikaty.
To nie jest oferta. Wyjaśnienia pojęć dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym objętych tym materiałem znajdziesz w naszym słowniczku pojęć.
Pamiętaj, że mBank udostępnia swoją aplikację tylko w autoryzowanych sklepach - App Store (iOS - Apple), Google Play (Android), AppGallery dla telefonów Huawei. Pobieraj, instaluj i aktualizuj aplikacją tylko w tych sklepach, ponieważ znajdujące się tam aplikacje są cyfrowo podpisane i przechodzą proces weryfikacji, pod kątem ich bezpieczeństwa. Nigdy nie pobieraj aplikacji z innych miejsc niż oficjalne sklepy (np. z linka otrzymanego SMS-em czy przez komunikator) – narazisz się na pobranie złośliwej aplikacji, przez którą oszuści mogą wyłudzać Twoje dane, czy przejmować SMS-y i wysyłać je bez Twojej zgody.
Nową aplikację możesz pobrać jeśli Twoje urządzenie ma system operacyjny w wersji minimum Android 8.0 lub iOS 16.0 (lub nowsze). Zapoznaj się z polityką prywatności aplikacji mobilnych, którą znajdziesz na stronie polityki prywatności.