Masz telefon z systemem Android w wersji 8.0? Zaktualizuj jego system operacyjny, żeby dalej korzystać z aplikacji mBanku
Jak zapowiadaliśmy, niektórych użytkowników aplikacji mobilnej ze starszymi systemami operacyjnymi Android czekają ważne zmiany. Jakie, tego dowiecie się z naszego artykułu.
Jeśli na urządzeniu z Androidem 8 masz aplikację w wersji niższej niż 3.90
Od 1 października br., jeśli chcesz nadal korzystać z aplikacji mobilnej mBanku, mBank Token lub mBank Junior musisz zaktualizować oprogramowanie Android na swoim urządzeniu mobilnym (np. smartfonie, tablecie) do wersji minimum 9.0.
Co się z tym wiąże?
Po zmianie nie zalogujesz się na swoje konto w aplikacji mobilnej. Jeśli korzystasz z mobilnej autoryzacji, stracisz też możliwość potwierdzania swoich operacji zlecanych np. w serwisie transakcyjnym mBanku.
Co możesz zrobić?
By korzystać z najnowszej wersji naszej aplikacji, zaktualizuj system operacyjny swojego urządzenia. Jeśli Twoje urządzenie nie spełnia wymogów producenta systemu Android, zmień je na nowszy. Jeśli nie masz takiej możliwości, rozważ zmianę sposobu autoryzacji na hasła SMS, by dalej potwierdzać swoje operacje w serwisie transakcyjnym mBanku.
Możesz również przed 1 października zaktualizować wersję aplikacji do najnowszej dostępnej w sklepie Google Play. Po tym terminie nie otrzymasz aktualizacji aplikacji, jednak przez najbliższe tygodnie nadal będziesz z niej korzystać. O tym, kiedy dokładnie wyłączymy tę możliwość, powiadomimy Cię w osobnej wiadomości.
Co, jeśli do 1 października nie zaktualizujesz systemu urządzenia, nie wymienisz urządzenia lub nie zaktualizujesz aplikacji mBanku?
Od 1 października br. nie zalogujesz się na swoje konto w aplikacji mobilnej mBanku, aplikacji mBank Token i mBank Junior. Jeśli korzystasz z mobilnej autoryzacji, stracisz też możliwość potwierdzania swoich operacji w serwisie transakcyjnym mBanku.
Aby móc się nadal logować do serwisu transakcyjnego pamiętaj, aby przed 1 października odłączyć aplikację od konta oraz zmienić sposób autoryzacji na hasła SMS. Dzięki temu zalogujesz się do serwisu transakcyjnego i zachowasz możliwość potwierdzania operacji.
Jeśli na urządzeniu z Androidem 8 masz aplikację w wersji 3.90 lub nowszą
Nie otrzymasz aktualizacji aplikacji, jednak przez najbliższe tygodnie nadal będziesz z niej korzystać. O tym, kiedy dokładnie wyłączymy tę możliwość, powiadomimy Cię w osobnej wiadomości.
Co to oznacza?
Po 1 października nadal będziesz mieć możliwość zalogowania do aplikacji mobilnej. Wkrótce jednak wycofamy całkowicie możliwość korzystania z urządzeń z systemem Android 8. W takim wypadku nie zalogujesz się na swoje konto w aplikacji mobilnej mBanku, aplikacji mBank Token i mBank Junior. Jeśli korzystasz z mobilnej autoryzacji, stracisz też możliwość potwierdzania swoich operacji w serwisie transakcyjnym mBanku.
Co możesz zrobić?
Aby korzystać z najnowszej wersji naszej aplikacji, upewnij się, że system operacyjny Twojego urządzenia jest aktualny. Jeśli obecne urządzenie nie spełnia wymagań producenta systemu Android, rozważ jego wymianę na nowszy model. Jeśli nie masz takiej możliwości, rozważ zmianę sposobu autoryzacji na hasła SMS, by dalej potwierdzać swoje operacje w serwisie transakcyjnym mBanku.
Przydatne informacje
Jak odłączyć aplikację od konta?
Zaloguj się do aplikacji mobilnej. Na pulpicie wybierz ustawienia (koło zębate), a następnie kliknij dostęp do banku. W sekcji dostęp przez aplikację mobilną kliknij odłącz.
Dlaczego to robimy?
Zależy nam na Twoim bezpieczeństwie. Dlatego rekomendujemy aktualizację oprogramowania urządzenia do najnowszej wersji, lub też wymianę urządzenia na takie z nowszą wersją systemu Android.
Pamiętaj. Aplikacja mobilna mBanku to nie tylko stały, ale przede wszystkim bezpieczny dostęp do Twojego konta. Dzięki aplikacji mobilnej możesz korzystać z takich rozwiązań jak mobilne potwierdzenie tożsamości naszego pracownika czy potwierdzenie jednorazowego dostępu, gdy logujesz się do serwisu transakcyjnego mBanku z urządzenia, które nie jest oznaczone przez Ciebie jako zaufane.
Chcesz wiedzieć więcej o bezpieczeństwie swojego konta. Gdzie możesz znaleźć takie informacje?
Najważniejsze informacje znajdziesz na specjalnej stronie poświęconej bezpieczeństwu pod adresem mbank.pl/bezpieczeństwo. Piszemy o nich także w wiadomościach bezpośrednich, wysyłanych w naszej aplikacji mobilnej, w serwisie transakcyjnym oraz na naszej stronie www (w sekcji aktualności) oraz na profilu mBanku na Facebooku. Jeśli chcesz wiedzieć, o tym jakie nowe metody stosują cyberoszuści, czytaj nasze komunikaty.
To nie jest oferta. Wyjaśnienia pojęć dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym objętych tym materiałem znajdziesz w naszym słowniczku pojęć.
Pamiętaj, że mBank udostępnia swoją aplikację tylko w autoryzowanych sklepach - App Store (iOS - Apple), Google Play (Android), AppGallery dla telefonów Huawei. Pobieraj, instaluj i aktualizuj aplikacją tylko w tych sklepach ponieważ znajdujące się tam aplikacje są cyfrowo podpisane i przechodzą proces weryfikacji, pod kątem ich bezpieczeństwa. Nigdy nie pobieraj aplikacji z innych miejsc niż oficjalne sklepy (np. z linka otrzymanego SMS-em czy przez komunikator) – narazisz się na pobranie złośliwej aplikacji, przez którą oszuści mogą wyłudzać Twoje dane, czy przejmować SMS-y i wysyłać je bez Twojej zgody.
Nową aplikację możesz pobrać jeśli Twoje urządzenie ma system operacyjny w wersji minimum Android 8.0 lub iOS 16.0 (lub nowsze). Zapoznaj się z polityką prywatności aplikacji mobilnych, którą znajdziesz na stronie polityki prywatności.