Potrzebujesz pomocy w spłacie  zobowiązań? Spodziewasz się problemów finansowych? Zobacz, jakie mamy dla Ciebie rozwiązania.

Wybierz rodzaj produktu, który spłacasz:

  • Kredyt gotówkowy/samochodowy/hipoteczny/pożyczka
  •  

    Odroczenie (karencja) w spłacie kapitału

      • odraczamy spłatę części kapitałowej raty
      • masz mniejszą ratę w okresie odroczenia – płacisz tylko odsetki
      • skorzystaj, jeśli potrzebujesz pomocy na krótki czas
      • możesz złożyć wniosek:
        • po spłacie 6 rat kapitałowo-odsetkowych
        • jeśli nie masz zaległości w spłacie kapitałowo-odsetkowych
      • ważne – Twoja rata wzrośnie po okresie odroczenia (karencji).
  •  

    Wydłużenie okresu kredytowania

      • wydłużamy okres trwania umowy
      • Twoja rata jest mniejsza przez cały pozostały okres kredytowania
      • skorzystaj, jeśli potrzebujesz pomocy na dłuższy czas
      • możesz złożyć wniosek:
        • po spłacie 6 rat kapitałowo-odsetkowych
        • jeśli nie masz zaległości w spłacie
      • ważne – zwiększy się całkowity koszt Twojego kredytu, ponieważ będziesz go spłacać przez dłuższy okres kredytowania.
  •  

    Restrukturyzacja

      • zamykamy dotychczasowe zobowiązanie np. Twój kredyt gotówkowy
      • w to miejsce otwieramy nowy kredyt restrukturyzacyjny
      • spłacasz go w ratach na nowych warunkach
      • skorzystaj, jeśli masz problemy finansowe i potrzebujesz pomocy na dłuższy czas
      • możesz złożyć wniosek po spłacie co najmniej 6 rat kapitałowo-odsetkowych
      • ważne – całkowity koszt Twojego zobowiązania może się zmienić, ponieważ będziesz je spłacać na zmienionych warunkach
  • Karta kredytowa
  •  

    Restrukturyzacja

      • zamykamy dotychczasowe zobowiązanie, czyli Twoją kartę kredytową
      • w to miejsce otwieramy nowy kredyt restrukturyzacyjny
      • spłacasz go w ratach na nowych warunkach
      • skorzystaj, jeśli masz problemy finansowe i potrzebujesz pomocy na dłuższy czas
      • możesz złożyć wniosek, jeśli spłacasz swoje zobowiązanie co najmniej 6 miesięcy
      • ważne – całkowity koszt Twojego zobowiązania może się zmienić, ponieważ będziesz je spłacać na zmienionych warunkach
  • Kredyt odnawialny/dopuszczalne saldo debetowe
  •  

    Restrukturyzacja

      • zamykamy dotychczasowe zobowiązanie np. Twój kredyt odnawialny
      • w to miejsce otwieramy nowy kredyt restrukturyzacyjny
      • spłacasz go w ratach na nowych warunkach
      • skorzystaj, jeśli masz problemy finansowe i potrzebujesz pomocy na dłuższy czas
      • możesz złożyć wniosek, jeśli spłacasz swoje zobowiązanie co najmniej 6 miesięcy
      • ważne – całkowity koszt Twojego zobowiązania może się zmienić, ponieważ będziesz je spłacać na zmienionych warunkach
  • Mam kilka produktów
  •  

    Konsolidacja

      • zamykamy dotychczasowe zobowiązania np. Twoje karty kredytowe, kredyty odnawialne
      • w to miejsce otwieramy nowy kredyt konsolidacyjny
      • spłacasz go w ratach na nowych warunkach
      • płacisz tylko jedną ratę
      • możesz złożyć wniosek:
        • jeśli spłacasz swoje zobowiązanie co najmniej 6 miesięcy
        • w przypadku kredytów ratalnych – po spłacie co najmniej 6 rat kapitałowo-odsetkowych
      • skorzystaj, jeśli:
        • masz kilka kredytów i chcesz płacić tylko jedną ratę
        • masz kartę kredytową lub kredyt odnawialny i chcesz je spłacać w ratach
        • chcesz płacić mniejszą ratę, bo masz problemy finansowe i  kwota Twoich miesięcznych płatności jest za wysoka
        • ważne – całkowity koszt Twojego zobowiązania może się zmienić, ponieważ będziesz je spłacać na zmienionych warunkach


      Uwaga: Kredyty samochodowe, kredyty zabezpieczone gwarancją BGK, kredyty hipoteczne nie podlegają konsolidacji

  • Kredyt hipoteczny
  •  

    Fundusz Wsparcia Kredytobiorców

    • Jeśli masz kredyt hipoteczny na cel mieszkaniowy i jesteś w trudnej sytuacji finansowej, możesz skorzystać z środków Funduszu Wsparcia Kredytobiorców. Szczegółowe informacje znajdziesz tutaj.


Jak złożyć wniosek?

naciśnij przycisk:

chcę złożyć wniosek

zaloguj się na swoje konto w serwisie transakcyjnym, wybierz zakładkę Pomoc → Załatw swoje sprawy → Inna sprawa → w wyszukiwarce wpisz „wsparcie w spłacie kredytów”

nie masz zaległości w spłacie?
zadzwoń na mLinię:
48 42 6 300 800

 

masz zaległości?

zadzwoń do windykacji:

48 42 218 64 00

wydrukuj, wypełnij i prześlij WNIOSEK:

Co warto wiedzieć przed złożeniem wniosku

  • zastanów się, czy potrzebujesz wsparcia w tym momencie. Jeśli nie – odłóż swoją decyzje w czasie. Możesz złożyć wniosek później, kiedy będziesz tego bardziej potrzebować
  • Twoje dane teleadresowe muszą być aktualne, żebyśmy mogli poinformować Cię o naszej decyzji  
  • jeśli masz zaległości, spłać je jak najszybciej – złożenie wniosku nie wstrzymuje działań windykacyjnych
  • podaj wszystkie informacje, o które prosimy we wniosku – to ułatwi nam podjęcie decyzji
  • możemy poprosić Cię o dodatkowe dokumenty – im szybciej je prześlesz, tym szybciej podejmiemy decyzję
  • za aneksy i umowy dotyczące wsparcia w spłacie zobowiązań nie pobieramy opłat
  • możemy odmówić Ci wsparcia lub zaproponować inne rozwiązanie

 
Gdy złożysz wniosek

  • naszą decyzję przekażemy Ci mailem w ciągu 14 dni
  • jeśli nasza decyzja będzie pozytywna, w mailu napiszemy, jak podpisać aneks lub umowę oraz podamy termin ważności decyzji
  • jeśli nie otrzymasz odpowiedzi po 14 dniach, zadzwoń:

 
Gdy podpiszesz aneks lub umowę

  • otrzymasz maila, że uruchomiliśmy narzędzie pomocowe
  • jeśli podejmiemy decyzję warunkową, wprowadzimy narzędzie pomocowe dopiero, gdy spełnisz określone warunki
  • termin wprowadzenia nowego aneksu/umowy zależy od rodzaju narzędzia pomocowego (nie zawsze uruchomimy je z najbliższą ratą)
  • sprawdź w harmonogramie, jaka będzie Twoja najbliższa rata: zaloguj się do serwisu transakcyjnego i wejdź: Finanse > Kredyty > Wszystkie > Wybrany kredyt > Harmonogram

 
Kiedy już korzystasz z pomocy

  • sprawdź nowy harmonogram spłat. Zaloguj się do serwisu transakcyjnego  i wejdź: Finanse > Kredyty > Wszystkie > Wybrany kredyt > Harmonogram
  • harmonogram udostępnimy w serwisie transakcyjnym w ciągu 30 dni od uruchomienia narzędzia pomocowego


Z jakiej formy pomocy korzystasz?

  • 1.  

    Odroczenie (karencja) w spłacie kapitału

      • nadal będziemy naliczać odsetki – pamiętaj, aby spłacać je w terminie
      • Twoja rata wzrośnie po zakończeniu okresu karencji – sprawdź  ją w harmonogramie
      • nie zmienimy terminu płatności Twojej raty ani rachunku do spłaty
  • 2.  

    Wydłużenie okresu kredytowania

      • Twoja rata będzie niższa przez cały pozostały okres kredytowania
      • zmieni się data zakończenia Twojej umowy – sprawdź ją w harmonogramie
      • nie zmienimy terminu płatności Twojej raty ani rachunku do spłaty
  • 3.  

    Restrukturyzacja

      • będziesz spłacać swoje zobowiązanie w miesięcznych ratach
      • ustalimy nowy termin płatności raty – sprawdzisz go w umowie lub harmonogramie
      • zamkniemy Twoje dotychczasowe zobowiązanie – nie będziesz już z niego korzystać
  • 4.  

    Konsolidacja

      • zamiast kilku rat miesięcznie będziesz płacić tylko jedną ratę
      • ustalimy nowy termin zapadalności Twojej raty – sprawdzisz go w umowie lub harmonogramie
      • zamkniemy Twoje dotychczasowe zobowiązania – nie będziesz już z nich korzystać
      • upewnij się, że konsolidacja pokryła całość zobowiązania. Jeśli powstała zaległość, spłać ją zgodnie z umową o konsolidację zobowiązań w ciągu 7 dni od uruchomienia konsolidacji.

       

       

 
Pytania i odpowiedzi