Kliknij na kafelek i przejdź do informacji, które Cię interesują

 

Odroczenie spłaty rat kapitałowych

 

Informacje dotyczące kredytów w obcej walucie

 

Obsługa kredytu

 

Stawki bazowe –WIBOR i LIBOR

s

Odroczenie spłaty rat kapitałowych

Jak wygodnie złożyć wniosek?

Kliknij w przycisk poniżej

chcę złożyć wniosek

Zaloguj się na swoje konto w zakładce Pomoc → Załatw swoje sprawy → Inna sprawa → w wyszukiwarce wpisz "Wsparcie w spłacie kredytów"

801 300 800

 

Klienci Private Banking

801 637 666

s

Informacje dla kredytobiorców posiadających kredyt w obcej walucie

1. Sprawdź, jak możemy pomóc

 

W lutym 2015 roku banki zadeklarowały pomoc klientom posiadającym kredyt hipoteczny, którzy są w trudnej sytuacji materialnej. Na ten cel w zeszłym roku przeznaczyły ponad 1,6 mld zł, dofinansowując m.in.:

  • pakiet pomocowy pod nazwą „Sześciopak” - dla klientów posiadających kredyt frankowy,
  • Fundusz Wsparcia Kredytobiorców - dla klientów posiadających kredyt hipoteczny w dowolnej walucie (także kredyt złotowy).

Pakiet pomocowy „Sześciopak”

Możesz za darmo przewalutować kredyt z CHF na PLN po kursie średnim NBP.

mBank pokrywa wszystkie koszty związane z formalnym przygotowaniem przewalutowania, takie jak:

  • opłata za aneks do umowy,
  • prowizja za zmianę waluty,
  • koszt aktualizacji wpisów w księdze wieczystej.


Dla przykładu, standardowo prowizja za zmianę waluty wynosi około 0,8 - 1,5 proc. przewalutowanej kwoty. Przy kredycie o wartości 150 tys. zł koszt prowizji może wynieść 1200-2250 zł. Tyle możez zaoszczędzić dzięki temu, że bank ponosi te koszty za ciebie.

Sprawdź, co należy zrobić

Spread został obniżony bezterminowo.

Pod koniec stycznia 2015 roku obniżyliśmy o 50 proc. spread dla kursu CHF do 3 proc. Obecnie spread wynosi więc symetrycznie po 1,5 proc. po stronie kupna i sprzedaży waluty.

 

Ważne:

Od 2009 roku możesz spłacać swoje zobowiązania w mBanku bezpośrednio w walucie, nie ponosząc kosztów spreadu.

 

Sposób  zmiany warunków umowy

Gdzie można złożyć wniosek?

Kiedy zmienią się warunki spłaty kredytu? 

Czy można wrócić do spłaty w PLN?

Ile kosztuje podpisanie aneksu?

Jak mam dokonać wpłaty?

  • otwarcie rachunku walutowego
  • wniosek o zmianę
  • podpisanie aneksu
  • Serwis Transakcyjny
  • mLinia
  • placówka

Natychmiast po podpisaniu aneksu

Tak        

0 zł        

Bezgotówkowo, poprzez przelew na rachunek do spłaty kredytu

Spłacając kredyt hipoteczny w CHF, możesz za darmo skorzystać z następujących możliwości:

  • wydłużenie okresu kredytowania - dzięki temu możesz zniwelować wzrost kursu CHF poprzez oddalenie daty końcowej spłaty kredytu,
  • zawieszenie spłaty części rat - łącznie możesz zawiesić spłatę raty kapitałowej kredytu nawet na rok (w całym okresie kredytowania),
  • zmiana rodzaju płatności rat z malejących na równe, co  może obniżyć miesięczne obciążenie domowego budżetu.

Proponujemy także pomoc w zakresie restrukturyzacji kredytów waloryzowanych kursem CHF. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat restrukturyzacji, przyjdź do dowolnego oddziału banku. Nasza propozycja dostosowana jest do indywidualnych parametrów kredytu.

W sytuacji, gdy frank szwajcarski drożeje, w związku z czym rośnie zadłużenie kredytu, zmienia się także wskaźnik LTV twojego zobowiązania. Wskaźnik ten pokazuje jaki jest stosunek wartości kredytu do wartości nieruchomości.

Jeśli wzrośnie on drastycznie, istnieje obawa, że posiadane przez ciebie mieszkanie czy dom nie wystarczą do zabezpieczenia kredytu. W takiej sytuacji niektóre instytucje wymagają od klientów dostarczenia dodatkowego zabezpieczenia, czyli dopisania do kredytu dodatkowej nieruchomości lub zakupu specjalnego ubezpieczenia.

mBank niezależnie od poziomu twojego LTV nie podejmie takich działań, biorąc ryzyko związane ze wzrostem poziomu LTV na siebie.

Dla kredytów frankowych ze stałą marżą, bank uwzględnia ujemną stawkę LIBOR (jeden z czynników branych pod uwagę w wyliczaniu oprocentowania kredytu). Oznacza to, że w momencie gdy stawka ta spadnie poniżej zera, oprocentowanie twojego kredytu także zostanie obniżone.

Przykład:

Fundusz Wsparcia Kredytobiorców

Fundusz Wsparcia Kredytobiorców zasilany jest ze środków banków. Powstał, aby pomóc w obsłudze kredytu osobom, które nie radzą sobie z jego spłatą. Jeśli posiadasz kredyt złotowy, także możesz liczyć na wsparcie. Wparcie oferowane jest w formie nieoprocentowanej pożyczki. Fundusz powstał, by pomagać wszystkim posiadaczom kredytów hipotecznych, którzy chwilo mają problemy ze spłatą zobowiązania, np. z powodu utraty pracy.

  • posiadasz tylko jedną nieruchomość mieszkalną (z pomocy nie możesz skorzystać jeśli masz np. dwa mieszkania).
  • stracisz pracę – gdy sam spłacasz kredyt lub pracę straci jeden z kredytobiorców, jeśli kredyt jest wspólny (z wykluczeniem sytuacji, gdy kredytobiorca sam odszedł z pracy lub został zwolniony dyscyplinarnie)
    lub
  • rata kredytu wzrośnie na tyle, że przekroczy 50 procent twojego dochodu,
    lub
  • Twój dochód* po odjęciu raty kredytu nie przekracza:
    • 1402 zł dla gospodarstwa jednoosobowego,
    • 1056 zł na każdą osobę dla gospodarstwa wieloosobowego
  • maksymalne wsparcie z funduszu nie może być wyższe niż 2000 zł miesięcznie,
  • jeśli rata kredytu jest wyższa niż 2000 zł  - różnicę pokrywa właściciel kredytu,
  • wsparcie wypłacane jest maksymalnie przez 36 miesięcy,
  • spłata pożyczki jest rozłożona na dwanaście lat,
  • od pożyczonej kwoty nie są naliczane odsetki,
  • jeśli spłacisz 100 rat bez opóźnienia, pozostała część środków do zwrotu będzie umorzona
  • wypełnij wniosek na wzorze określonym w rozporządzeniu Ministra Finansów i złóż go w placówce mBanku,
  • dołącz do niego dokument potwierdzający źródło i wysokość uzyskiwanych dochodów lub zaświadczenie z odpowiedniego Urzędu Pracy o uzyskaniu statusu osoby bezrobotnej

 

 

2. Zamień mieszkanie na nowe, bez konieczności spłaty kredytu CHF

 

mBank umożliwia zmianę mieszkania, które jest zabezpieczeniem kredytu hipotecznego waloryzowanego kursem CHF na inne, bez konieczności wcześniejszej spłaty zobowiązania (tzw. uwolnienie hipoteki). Dzięki temu zyskujesz nowe mieszkanie, a kredyt cały czas spłacasz według starych zasad, a więc zachowujesz np. dotychczasową marżę. Rozwiązanie dostępne jest także dla klientów posiadających kredyt w EUR. 

Jak zamienić mieszkanie?

  • jeśli wskaźnik LTV (stosunek wartości kredytu do wartości nieruchomości) po zmianie zabezpieczenia kredytu pozostanie na co najmniej tym samym poziomie lub będzie mniejszy niż obecnie,
  • po dokonaniu przez bank wyceny zarówno starej, jak i nowej nieruchomości oraz dostarczeniu do banku numeru księgi wieczystej nowej nieruchomości lub dokumentu od dewelopera,
  • jeśli jesteś w stanie pokryć różnicę w cenie nieruchomości z własnych środków.
  • w placówce składasz wniosek, w którym wskazujesz, jaką nieruchomość chcesz sprzedać i jaką nieruchomość chcesz kupić (wraz z numerem księgi wieczystej),
  • pieniądze ze sprzedaży, a także twój wkład własny, trafiają na konto kaucji bankowej i są tymczasowym zabezpieczeniem kredytu,
  • gdy dostarczysz do banku potwierdzenie nabycia nowej nieruchomości, to twoje środki zgormadzone na kaucji bankowej są przelewane bezpośrednio na konto sprzedającego,
  • nabyte mieszkanie stanie się nowym zabezpieczeniem kredytu.

 

Przykładowe symulacje zmiany nieruchomości na droższą lub tańszą

Przykład 1: Chcę zmienić swoje mieszkanie na droższe

  • Kupujesz mieszkanie za cenę wyższą, niż uzyskana ze sprzedaży poprzedniej nieruchomości.
  • Różnicę w cenie musisz pokryć z własnych środków.

Saldo kredytu przed zmianą nieruchomości

(LTV - 133%)

Wartość nieruchomości, którą chcesz nabyć

Zysk ze sprzedaży obecnej nieruchomości

Kwota którą dopłacasz z własnych środków by nabyć nową nieruchomość

Saldo kredytu po zmianie nieruchmości

(LTV - 105%)

Przykład 2: Chcę zmienić swoje mieszkanie na tańsze

  • Kupujesz tańszą nieruchomość, bo chcesz w ten sposób np. obniżyć koszt utrzymania mieszkania.
  • Nadpłacasz kredyt w celu zachowania proporcji kredytu do wartości mieszkania.

Saldo kredytu przed zmianą nieruchomości

(LTV - 130%)

Wartość nieruchomości, którą chcesz nabyć

Kwota uzyskana ze sprzedaży obecnej nieruchomości

Nadpłata kredytu środkami pozostałymi ze sprzedaży obecnej nieruchomości

Twoja dopłata do kredytu, niezbędna żeby utrzymać LTV na poziomie 130%

Saldo kredytu po zmianie nieruchomości

(LTV - 130%)

Pamiętaj! W przypadku „uwolnienia hipoteki” stosunek kwoty kredytu do wartości zabezpieczenia (LTV) po zmianie nieruchomości powinien pozostać przynajmniej na tym samym poziomie co przed zmianą.

 

3. Spłata kredytu po średnim kursie NBP

 

Jeśli wolisz spłacać kredyt walutowy w złotych, mamy dla Ciebie propozycję. Możesz wcześniej spłacić część lub całość swojego kredytu hipotecznego po średnim kursie Narodowego Banku Polskiego (Regulamin promocji). Nie pobierzemy za to żadnych dodatkowych opłat. Jak skorzystać z tej możliwości?

  • w serwisie transakcyjnym: zaloguj się do serwisu > wejdź w zakładkę Kredyty > Kredyt hipoteczny i wybierz opcję "Wcześniejsza spłata"
  • zadzwoń na mLinię
  • spotkaj się z doradcą:
 

Odwiedź dowolną placówkę mBanku Podczas spotkania, doradca przygotuje symulację kredytową, która będzie zawierać informacje na temat warunków przewalutowania i wysokość nowej raty w PLN.

Zobaczysz wówczas korzyści związane z przewalutowaniem.

 

Wniosek możesz złożyć podczas spotkania z doradcą lub w innym terminie udając się do dowolnej placówki banku.

Wzór wniosku  znajdziesz tutaj.

 

 

W ciągu trzech dni roboczych zostanie przygotowany aneks do umowy kredytu hipotecznego. Doradca  poinformuje cię o ważnych warunkach do spełnienia przed podpisaniem aneksu.

 

Aneks będziesz mógł podpisać w placówce banku.  Ze względu na fakt, że treść aneksu zawiera kurs średni NBP, po którym nastąpi przewalutowanie, ważne jest abyś podpisał dokument do godziny 14:00, aby bank mógł w tym samym dniu przewalutować twój kredyt.

Pamiętaj również o zapewnieniu środków na zapłatę odsetek naliczonych od dnia płatności  ostatniej raty.

 

Po przewalutowaniu kredytu otrzymasz nowy harmonogram spłat. Raty kredytu w PLN będą wyliczone według oprocentowania opartego o stawkę WIBOR 3M i ustaloną marżę kredytu.

Najważniejsze informacje, o których powinieneś pamiętać po uruchomieniu kredytu

 

  • Obniżenie oprocentowania kredytu

Oprocentowanie Twojego kredytu zostanie obniżone po pozytywnej weryfikacji otrzymanego zawiadomienia z sądu lub po dostarczeniu przez Ciebie do banku odpisu księgi wieczystej, które potwierdzi wpis hipoteki.

  • Powiadomienie z sądu o wpisie do rejestru listów zastawnych.

Po uruchomieniu Twojego kredytu w mBanku Hipotecznym możesz spodziewać się, że otrzymasz po pewnym czasie powiadomienie z sądu wieczysto-księgowego o pojawieniu się nowej wzmianki w hipotece. Będzie ono zawierać informację o wpisaniu Twojej wierzytelności do rejestru zabezpieczenia listów zastawnych. Oznacza to, że owa wierzytelność będzie stanowiła podstawę emisji listów zastawnych (więcej o listach zastawnych możesz poczytać tutaj) Jest to wypełnienie obowiązku informacyjnego banku w związku z prowadzeniem działalności emisyjnej. Sama wzmianka zostanie wykreślona po spłaceniu kredytu razem z hipoteką.

  • Wypłata kolejnych transzy kredytu

Kiedy będziesz potrzebował kolejnej transzy kredytu, skontaktuj się z placówką, która wskaże sposób postępowania. Jeśli celem kredytu jest budowa domu umówisz z doradcą termin inspekcji nieruchomości. Przeprowadzi ją pracownik firmy zewnętrznej. Podczas inspekcji, rzeczoznawca wykona zdjęcia nieruchomości, które potwierdzą stan zaawansowania inwestycji.

  • Najważniejsze kroki po zakończeniu budowy

Jeśli zakończyłeś prace remontowe lub budowlane skontaktuj się z doradcą w placówce mBanku. Uzgodnisz z nim sposób rozliczenia remontu/budowy oraz szczegóły oględzin nieruchomości, które przeprowadzi pracownik firmy zewnętrznej. Podczas inspekcji rzeczoznawca wykona zdjęcia nieruchomości potwierdzające stan realizacji inwestycji.

  • Wypłata odszkodowania z ubezpieczenia kredytu hipotecznego

W zależności od rodzaju ubezpieczenia,  wniosek o wypłatę odszkodowania powinieneś  złożyć bezpośrednio u ubezpieczyciela w formie pisemnej lub dokonać zgłoszenia telefonicznie. Formę zgłoszenia wniosku oraz informację o dokumentach, które będzie trzeba  dostarczyć sprawdź w karcie produktu ubezpieczeniowego lub Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia,  dostępnych na tej stronie. Formularze zgłoszenia szkody i niezbędne dane kontaktowe do ubezpieczycieli znajdziesz tutaj.

  • Ubezpieczenie nieruchomości i dokonanie cesji na bank

Jeśli nie przystąpiłeś do ubezpieczenia nieruchomości oferowanego przez bank w chwili podpisania umowy kredytu, w każdym dowolnym momencie możesz wypełnić deklarację przystąpienia do ubezpieczenia nieruchomości w AXA Ubezpieczenia TUiR S.APrzynieś deklarację do najbliższej placówki banku – to wystarczy. Jeśli nie chcesz skorzystać z ubezpieczenia oferowanego przez bank - wybierz dowolne towarzystwo ubezpieczeniowe, ubezpiecz nieruchomość. Polisę wraz z dokumentem cesji praw z polisy prześlij do nas  lub przynieś do  w najbliższej placówki. Cesję praw z polisy przekazujesz do banku tylko raz w ciągu całego okresu kredytowania.

 

Skan odnowionej polisy nieruchomości możesz również przesłać mailem, na adres: monitoring_mBank@mBank.pl. Wysyłka dokumentów na adres mailowy nie dotyczy umowy cesji praw z polisy, która powinna być dostarczona w oryginale.

 

Wsparcie w przypadku problemów ze spłatą kredytu


Jeśli spłata kredytu na dotychczasowych warunkach jest lub może okazać się dla Ciebie w przyszłości trudna - pamiętaj o możliwości złożenia wniosku o restrukturyzację. Restrukturyzacja to zmiana pierwotnych warunków umowy, wynikająca z problemów ze spłatą zobowiązania, zgodnie z obowiązującym harmonogramem.

Na podstawie złożonego wniosku dopasujemy wysokość rat do Twoich aktualnych możliwości finansowych. W zależności od rodzaju kredytu udostępniamy różne formy zmiany harmonogramu. Należą do nich m.in.:

  • karencja w spłacie kapitału - przez ustaloną ilość miesięcy spłacane będą tylko odsetki od kredytu. Nie będzie zatem spłacał kapitału; zawieszony kapitał zostanie dopisany proporcjonalnie do rat pozostałych do spłaty po zakończeniu okresu odroczenia. Rozwiązanie stosowane jest głównie w przypadku przejściowych problemów ze spłatą kredytu. Po zakończeniu okresu karencji, musisz wrócić do regularnej spłaty kredytu. Karencja w spłacie kapitału może trwać od 1 do 6 miesięcy.
  • wydłużenie okresu kredytowania – kwota kapitału pozostałego do spłaty zostanie rozłożona na nowy, dłuższy okres kredytowania.
    Rozwiązanie stosowane jest głównie w przypadku trwałych problemów ze spłatą kredytu. W wyniku wydłużenia okresu kredytowania wysokość raty kapitałowo – odsetkowej ulega zmniejszeniu w całym okresie kredytowania.

Wniosek możesz złożyć w wybanej placówce lub w serwisie transakcyjnym (wybierz Pasaż - Usługi - Dyspozycje - Wniosek o restrukturyzację).

 

 

.

Obsługa twojego kredytu w serwisie transakcyjnym

  •  

    stały dostęp do harmonogramu

  •  

    dostęp do historii spłaty twojego kredytu

  •  

    bieżąca informacja o aktualnym oprocentowaniu kredytu

  •  

    możliwość zamówienia oświadczeń przez internet i bez wychodzenia z domu

    Przeczytaj jakie to proste  

 

 

.

Aktualne stawki bazowe i historia zmian operacji

Stawka bazowa obowiązująca od 03.12.2020

 

WIBOR 3M dla PLN

0,22000%

EURIBOR 3M dla EUR

0,00000%

LIBOR 3M dla USD

0,22538%

LIBOR 3M dla GBP

0,04150%

LIBOR 3M dla JPY

0,00000%

Zobacz historię zmian stawek

Stawka bazowa obowiązująca od 05.02.2021 

 

WIBOR 3M dla PLN

0,26%

LIBOR 3M dla CHF

-0,77%

LIBOR 1M dla EUR

-0,57%

LIBOR 3M dla EUR

-0,53%

EURIBOR 3M dla EUR

-0,52%

LIBOR 1M dla USD

0,17%

LIBOR 3M dla USD

0,25%

LIBOR 1M dla GBP

0,10%

LIBOR 3M dla GBP

0,03%

 

Pobierz historię zmian stawek bazowych

Historia zmian dotyczy kredytów hipotecznych udzielanych na warunkach obowiązujących do 1.09.2006 r. -zmiany oprocentowania dokonywane decyzją Zarządu BRE Banku S.A (nie dotyczy kredytów udzielanych przez dawny MultiBank).

Data zmiany mPLAN kredyt hipoteczny PLN mPLAN kredyt hipoteczny CHF mPLAN pożyczka hipoteczna PLN mPLAN pożyczka hipoteczna CH
2015.02.09 - - 0,90 p.p.  - - 0,90 p.p. 
2014.12.22 -0,75 p.p. - -0,75 p.p. -
2013.10.08 -0,25 p.p. - -0,25 p.p. -
2013.06.19 -0,50 p.p. - -0,50 p.p. -
2013.03.29 -0,75 p.p. - -0,75 p.p. -
2013.01.30 -0,50 p.p. - -0,50 p.p. -
2012.11.23 -0,25 p.p. - -0,25 p.p. -
2012.05.22 +0,25 p.p. - - -
2011.07.06 +0,25 p.p. - - -
2011.05.30 +0,50 p.p. - - -
2011.02.18 +0,25 p.p. - - -
2010.07.07 -0,45 p.p. -0,3 p.p. -0,45 p.p. -0,3 p.p.
2010.01.12 - -0,15 p.p. - -0,15 p.p.
2009.03.27 -0,80 p.p -0,25 p.p -0,80 p.p -0,25 p.p
2009.02.02 -0,75 p.p - - -
2008.04.07 +0,50 p.p - - -
2008.03.10 +0,25 p.p - +0,25 p.p -
2008.02.05 +0,30 p.p - +0,30 p.p -
2007.12.05 +0,25 p.p - +0,25 p.p -
2007.09.05 +0,25 p.p - +0,25 p.p -
2007.07.16 +0,20 p.p - +0,20 p.p -
2007.07.02 - +0,30 p.p - +0,30 p.p
2007.02.01 - +0,30 p.p - +0,30 p.p
2006.11.10 - +0,30 p.p - +0,30 p.p
2006.08.15 - +0,30 p.p - +0,30 p.p
2006.07.01 - +0,30 p.p - +0,30 p.p
2005.08.22 - - -1,00 p.p -
2005.05.13 - - -0,75 p.p -
2004.09.10 +1,15 p.p - +1,25 p.p -
2004.02.01 -0,30 p.p - - +0,30 p.p
2003.08.01 -0,45 p.p - -0,50 p.p -
2003.05.20 - -0,50 p.p - -0,40 p.p
2003.04.08 -1,00 p.p - -1,00 p.p -

Wybrane opłaty

Za co zapłacę Opłata
Prowizja za wcześniejszą częściową spłatę

0 zł 

Prowizja za wcześniejszą całkowitą spłatę w okresie pierwszych 3 lat kredytowania 2% kwoty kapitału pozostałego do spłaty
Koszty restrukturyzacji Umowy

150,00 zł

Opłata za zawiadomienie ubezpieczyciela o cesji na rzecz mBanku Hipotecznego S.A. ( w przypadku zawarcia ramowej umowy cesji pomiędzy cedentem, a mBankiem Hipotecznym S.A.

15,00 zł

Koszty sporządzenia Aneksu do Umowy kredytu  100,00 zł - 500,00 zł

Taryfa prowizji i opłat bankowych mBanku Hipotecznego dla kredytów hipotecznych dla osób fizycznych

Taryfa prowizji i opłat bankowych dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A.

 

Wybraliśmy dla Ciebie

 

Ubezpieczenie na życie i od innych zdarzeń

więcej na temat Ubezpieczenie na życie i od innych zdarzeń
 

Ubezpieczenie nieruchomości

więcej na temat Ubezpieczenie nieruchomości
 

Sprawdź pozostałe ubezpieczenia

więcej na temat Sprawdź pozostałe ubezpieczenia

Najważniejsze pytania i odpowiedzi

  •  

    Jak spłacać kredyt hipoteczny?

    • Wystarczy, że zapewnisz środki na rachunku do spłaty rat, który jest wskazany w umowie kredytu. Spłata wykona się automatycznie. Środki powinieneś zapewnić do godziny 23:00 w dniu spłaty raty.

  •  

    Czy mogę dokonać wcześniejszej spłaty kredytu?

    • W każdym momencie możesz dokonać wcześniejszej spłaty kredytu lub pożyczki. Jedynym ograniczeniem jest brak takiej możliwości w dniu płatności raty oraz w przypadku kredytów waloryzowanych kursem waluty, spłacanych w złotych polskich, dla których jest to możliwe od poniedziałku do piątku w godzinach 8:30 - 19:30.

  •  

    Jak zmienić dzień spłaty raty/ wariant spłaty raty?


    • Sprawdź w umowie kredytowej, czy zmiana dnia lub wariantu spłaty raty wymaga zawarcia aneksu.

      • jeśli zmiana wymaga zawarcia aneksu, złóż wniosek w serwisie transakcyjnym. Wniosek znajdziesz w Zakładce Kredyty, po wybraniu kredytu dla którego chcesz zgłosić zmianę oraz po rozwinięciu listy danych przy polu Nazwa Kredytu.
      • jeśli zmiana nie wymaga aneksu (a jest kilku kredytobiorców), wniosek muszą złożyć pisemnie wszyscy kredytobiorcy.


      Wniosek o zmianę można złożyć w placówce mBanku lub w Punkcie Obsługi mFinanse. Wniosek musi zawierać dane identyfikujące kredytobiorcę i umowę kredytu, proponowany dzień/wariant spłaty oraz oświadczenie kredytobiorcy o akceptacji możliwości wystąpienia pierwszej wyższej raty korygującej.

      Wzór wniosku o zmianę dnia/wariantu spłaty raty znajdziesz tutaj.

  •  

    Jak zmienić rachunek do spłaty kredytu?

    • Sprawdź w umowie, czy zmiana rachunku do spłaty wymaga zawarcia aneksu.

      • jeśli wymaga zawarcia aneksu, złóż wniosek w serwisie transakcyjnym; wniosek znajdziesz w Zakładce Kredyty, po wybraniu kredytu dla którego chcesz zgłosić zmianę oraz po rozwinięciu listy danych przy polu Nazwa Kredytu.
      • jeśli zmiana nie wymaga aneksu, a jest kilku kredytobiorców, wniosek muszą złożyć pisemnie wszyscy kredytobiorcy.


      Wniosek o zmianę można złożyć w placówce mBanku lub w Punkcie Obsługi  mFinanse. Wniosek musi zawierać dane identyfikujące kredytobiorcę, umowę kredytu oraz proponowany rachunek do spłaty. Wzór wniosku o zmianę  rachunku do spłaty kredytu znajdziesz tutaj.

  •  

    Jak odpisać lub przypisać współkredytobiorcę do kredytu?

    • Zwolnienie z długu (odpisanie jednego z kredytobiorców od kredytu)

      Odpisanie od kredytu następuje na podstawie złożonego wniosku oraz dokumentów potwierdzających dochód osób, które nadal będą kredytobiorcami. Jeżeli powodem złożenia wniosku o zwolnienie z długu jest np. rozwód, konieczne jest dołączenie orzeczenia o rozwodzie.  Dodatkowo, wnioskodawcy składają oświadczenie wyjaśniające kwestie własności zabezpieczenia lub inny dokument potwierdzający zmianę własności nieruchomości (np. dokument potwierdzający podział majątku, akt notarialny umowy sprzedaży lub darowizny nieruchomości). W zależności od indywidualnej sytuacji, doradca może poprosić o dodatkowe dokumenty, o których poinformuje mailowo, pisemnie lub podczas wizyty w placówce. W dalszej kolejności wszyscy kredytobiorcy podpiszą w placówce umowę zwolnienia z długu wraz z aneksem. 

      Aktualną wartość opłaty za aneks za zmianę w umowie kredytu udzielonego przez mBank znajdziesz tutaj, natomiast przez mBank Hipoteczny tutaj.

      Przystąpienie do długu (dopisanie jednego z kredytobiorców od kredytu)

      Wniosek o przystąpienie do długu składany jest przez osobę przystępującą do kredytu. W zależności od indywidualnej sytuacji, doradca może poprosić o dodatkowe dokumenty, o których poinformuje mailowo, pisemnie lub podczas wizyty w placówce. W dalszej kolejności wszyscy kredytobiorcy podpiszą w placówce umowę przystąpienia do długu wraz z aneksem. 

      Aktualną wartość opłaty za aneks za zmianę w umowie kredytu udzielonego przez mBank znajdziesz tutaj,  natomiast przez mBank Hipoteczny tutaj.

  •  

    Jak zmienić zabezpieczenie kredytu?

    • Aby zmienić zabezpieczenie kredytu, złóż wniosek oraz dokumenty dotyczące nieruchomości, która będzie nowym zabezpieczeniem. Jeśli nieruchomość jest wpisania do elektronicznej bazy ksiąg wieczystych, będzie nam potrzebny numer księgi wieczystej. W innym przypadku konieczny jest aktualny odpis księgi wieczystej (w wersji papierowej). W zależności od indywidualnej sytuacji, doradca może poprosić o dodatkowe dokumenty, o których poinformuje mailowo, pisemnie lub podczas wizyty w placówce. W dalszej kolejności wszyscy kredytobiorcy podpiszą w placówce aneks zmieniający zabezpieczenie kredytu.

      Aktualną wartość opłaty za aneks za zmianę w umowie i opłaty za przeprowadzenie inspekcji/oględzin dla kredytu udzielonego przez mBank znajdziesz tutaj, natomiast przez mBank Hipoteczny tutaj.

       

  •  

    Jak zmienić terminy spełnienia warunków dodatkowych?

    • Wniosek możesz złożyć w placówce mBanku, Punkcie Obsługi mFinanse, poprzez serwis transakcyjny lub dzwoniąc na mLinię. Zmiana terminów warunków umownych z reguły nie wymaga zawierania aneksu. O dokonanej zmianie poinformujemy Cię mailowo lub pisemnie.

      Pamiętaj, aby wniosek zawierał następujące informacje:

      • dane identyfikujące kredytobiorcę i umowę kredytu
      • proponowane rozwiązanie, np.: wskazanie nowego terminu dostarczenia wymaganego dokumentu,
      • uzasadnienie

      Opłata za realizację dyspozycji zmieniającej warunki kredytu udzielonego przez mBanku znajdziesz tutaj, natomiast przez mBank Hipoteczny tutaj.

  •  

    Jak zmienić termin zakończenia inwestycji?

    • Wniosek możesz złożyć w placówce mBanku lub Punkcie Obsługi mFinanse.

      Pamiętaj, aby wniosek zawierał następujące informacje:

      • dane identyfikujące kredytobiorcę i umowę kredytu
      • proponowany nowy termin zakończenia inwestycji budowlanej,
      • uzasadnienie z czego wynika zmiana terminu realizacji inwestycji

       

      Dodatkowe dokumenty, które będą nam potrzebne:

      • w przypadku inwestycji realizowanej przez dewelopera -  pismo dewelopera wraz z harmonogramem prac oraz terminem zawarcia aktu notarialnego; alternatywnie może być to aneks do umowy przedwstępnej/umowy deweloperskiej; w przypadku znacznych opóźnień pismo dewelopera powinno zawierać szczegółowe uzasadnienie przyczyn opóźnień,
      • w przypadku inwestycji realizowanej metodą gospodarczą – dziennik budowy; w zależności od powodów i terminów opóźnienia, bank może wymagać oględzin nieruchomości.
  •  

    Informacja o pozostałych zmianach

    • W zależności od rodzaju wnioskowanej zmiany, każdorazowo określimy rodzaj dokumentów, o których zostaniesz poproszony mailowo, pisemnie lub w placówce. Wprowadzenie wnioskowanej zmiany może wiązać się z koniecznością zawarcia aneksu do umowy.

      Opłata za realizację powyższy dyspozycji dla kredytów udzielonych przez  mBank najdziesz tutaj, natomiast przez mBank Hipoteczny tutaj

To nie jest oferta. Jeśli pozytywnie ocenimy Twoją zdolność kredytową będziesz mógł otrzymać kredyt. Szczegółowe informacje, w tym warunki i opłaty związane z kredytem hipotecznym lub pożyczką hipoteczną w mBanku SA znajdują się: w Regulaminie udzielania kredytów i pożyczek hipotecznych dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A., Taryfie prowizji i opłat bankowych dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A. oraz w Regulaminie Promocji „Zainwestuj w marzenia” dostępnych na: https://www.mbank.pl/indywidualny/kredyty/kredyty-hipoteczne/wez-kredyt-hipoteczny/ oraz na: https://www.mbank.pl/indywidualny/kredyty/kredyty-hipoteczne/pozyczka-hipoteczna/ Promocja kredytu hipotecznego (zwanego dalej Kredytem) lub pożyczki hipotecznej (zwanej dalej Pożyczką) w Banku „Zainwestuj w marzenia” obowiązuje od 04.02.2021 r. do 03.03.2021 r. 

Klienci z segmentu Active i Intensive

Do promocji mogą przystąpić klienci Banku z Segmentu Intensive wnioskujący o zawarcie Umowy kredytowej w Banku dla kredytu w kwocie nie mniejszej niż 20.000 PLN oraz Active wnioskujący o zawarcie Umowy kredytowej w Banku dla Kredytu w kwocie nie mniejszej niż 100.000 PLN lub o zawarcie Umowy kredytowej w Banku dla Pożyczki w kwocie nie mniejszej niż 20.000 PLN. 
Do Promocji może przystąpić Klient, który w okresie trwania Promocji spełni wszystkie poniższe warunki:
- złoży Wniosek kredytowy  i zawrze z Bankiem Umowę kredytową,
- podpisze oświadczenie o przystąpieniu do Promocji oraz otrzymaniu, zapoznaniu się i akceptacji postanowień Regulaminu Promocji,
- spełni warunki objęcia ochroną ubezpieczeniową w zakresie Ubezpieczenie na Życie na warunkach określonych w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia na życie i innych zdarzeń dla Klientów mBanku S.A ,
 - podpisze wniosek o zawarcie Umowy ubezpieczenia dotyczący wniosku o Kredyt lub Pożyczkę najpóźniej do uruchomienia Kredytu/Pożyczki. 
W przypadku, gdy o Kredyt lub Pożyczkę ubiega się więcej niż jeden Klient, warunki uczestnictwa muszą zostać spełnione przez wszystkich Klientów wnioskujących o Kredyt/Pożyczkę.
W celu uzyskania Kredytu/Pożyczki na warunkach Promocji, należy spełnić łącznie następujące warunki:
- Uczestnik Promocji zobowiązany jest:
a) zawrzeć Umowę kredytową zgodnie z „Regulaminem udzielania kredytów i pożyczek hipotecznych dla osób fizycznych przez mBank S.A.”
b) posiadać przez okres 5 lat od dnia uruchomienia na podstawie Umowy kredytowej Kredytu/Pożyczki status Ubezpieczonego w ramach Ubezpieczenia na Życie oferowanego przez Bank, posiadać rachunek mKonto Intensive przez okres 5 lat od uruchomienia Kredytu, który będzie Rachunkiem spłaty rat Kredytu/Pożyczki w okresie obowiązywania Umowy kredytowej, jeśli  korzysta z marży w Promocji dla Segmentu Intensive, posiadać bezpłatny rachunek eKonto osobiste, względnie inny rachunek bankowy w Banku, który będzie Rachunkiem spłaty rat Kredytu/Pożyczki w okresie obowiązywania Umowy kredytowej, jeśli  korzysta z marży w Promocji dla Segmentu Active 
- Uczestnik Promocji zobowiązany z tytułu Promocji - przez okres 5 lat od uruchomienia Kredytu/Pożyczki dokonywać, w każdym miesiącu kalendarzowym, zasilenia Rachunku spłaty rat Kredytu/Pożyczki wymaganą kwotą zasilenia, określoną w Regulaminie Promocji.

Osoby nie będące Klientem Banku lub Klienci Banku nie należący do Segmentu Intensive i Active

Do Promocji może przystąpić osoba nie będąca Klientem Banku lub Klient Banku nie należący do Segmentu  Intensive i Active (definicje Klienta z Segmentu Intensive i Active są określone w Regulaminie Promocji) wnioskująca o zawarcie Umowy kredytowej w Banku dla Kredytu w kwocie nie mniejszej niż 100.000 PLN lub o zawarcie Umowy kredytowej w Banku dla Pożyczki w kwocie nie mniejszej niż 20.000 PLN, która: 
- złoży wniosek kredytowy i zawrze z Bankiem Umowę kredytową,
- podpisze oświadczenie o przystąpieniu do Promocji oraz otrzymaniu, zapoznaniu się i akceptacji postanowień Regulaminu Promocji,
- spełni warunki objęcia ochroną ubezpieczeniową w zakresie Ubezpieczenie na Życie na warunkach określonych w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia na życie i innych zdarzeń dla Klientów mBanku S.A ,
 - podpisze wniosek o zawarcie Umowy ubezpieczenia dotyczący wniosku o Kredyt lub Pożyczkę najpóźniej do uruchomienia Kredytu/Pożyczki. 
W przypadku, gdy o Kredyt/Pożyczkę ubiega się więcej niż jedna osoba, do której skierowana jest część B Regulaminu Promocji, warunki uczestnictwa muszą zostać spełnione przez wszystkich ubiegających się o Kredyt/Pożyczkę.
W celu uzyskania Kredytu/Pożyczki na warunkach Promocji, należy spełnić łącznie następujące warunki:
- każdy Wnioskodawca zobowiązany jest:
a) zawrzeć Umowę kredytową zgodnie z „Regulaminem udzielania kredytów i pożyczek hipotecznych dla osób fizycznych przez mBank S.A.”
b) posiadać przez okres 5 lat od dnia uruchomienia na podstawie umowy kredytowej Kredytu/Pożyczki status Ubezpieczonego w ramach Ubezpieczenia na Życie oferowanego przez Bank,
- co najmniej jeden Wnioskodawca zobowiązany jest posiadać rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy w Banku lub otworzyć przed zawarciem Umowy kredytowej bezpłatny rachunek eKonto osobiste, względnie inny rachunek bankowy w Banku, który będzie Rachunkiem spłaty rat Kredytu/Pożyczki w okresie obowiązywania umowy kredytowej.
- Kredytobiorca zobowiązany z tytułu Promocji - przez okres 5 lat od uruchomienia Kredytu/Pożyczki dokonywać, w każdym miesiącu kalendarzowym, zasilenia Rachunku spłaty rat Kredytu/Pożyczki wymaganą kwotą zasilenia, określoną w Regulaminie Promocji.

Kredytobiorcy, którzy spełnią warunki określone w Regulaminie Promocji, mają prawo do skorzystania z promocyjnej stawki marży dla Kredytu/Pożyczki w złotych polskich, która zostanie wskazana w Formularzu informacyjnym. Wartości promocyjnych marż i prowizji za udzielenie Kredytu/Pożyczki są wskazane w Tabeli w Regulaminie Promocji.

Warunki cenowe wskazane w wydanym przez Bank Formularzu informacyjnym obowiązują przez 14 dni kalendarzowych, licząc od dnia wydania przez Bank tego formularza.