bezpieczna bankowość mobilna
jak bezpiecznie pobrać aplikację
- zawsze pobieraj aplikację z oficjalnych sklepów – aplikacja z nieznanego źródła jest niebezpieczna dla Twoich pieniędzy i danych 
- jeśli pobierasz aplikację przez kod QR – dokładnie sprawdź, czy strona z kodem QR jest prawdziwa 
- w ustawieniach Twojego urządzenia włącz opcję wyświetlania adresu strony przed przejściem na nią - dzięki temu będziesz mieć kontrolę nad tym, jaką stronę otwierasz 
- jeśli masz wątpliwość, czy QR kod przeniósł Cię na stronę oficjalnego sklepu, nie pobieraj aplikacji z takiej strony 
- nigdy nie pobieraj aplikacji z linków, które dostajesz w SMS-ie, mailu, czy przez komunikator 
ważne
Jeśli pobierasz aplikację z innych miejsc niż oficjalne sklepy, narażasz się na pobranie złośliwej aplikacji, przez którą oszuści mogą wyłudzać Twoje dane, czy przejmować SMS-y i wysyłać je bez Twojej zgody.
oficjalne sklepy
Dzięki aplikacji skontrolujesz finanse oraz historię, a my poinformujemy Cię o zaplanowanych płatnościach - aplikację pobieraj tylko z oficjalnych sklepów.
jak bezpiecznie połączyć aplikację z kontem
Proces łączenia aplikacji z kontem zaprojektowaliśmy tak, aby zminimalizować ryzyko, że oszuści zyskają dostęp do Twojego konta.
W trakcie łączenia aplikacji z kontem poprosimy Cię o wysłanie SMS-a z numeru telefonu, który masz zarejestrowany w banku. Dzięki temu oszuści, nawet jeśli podstępem wykradną Twoje dane, nie połączą aplikacji z Twoim kontem.
bezpieczne metody logowania do aplikacji mobilnej
PIN
PIN to kod, który skład się z od 5 do 8 cyfr i ustalasz go samodzielnie. Logujesz się nim do aplikacji oraz zatwierdzasz operacje.
ważne
- Nie podawaj nikomu swojego PIN-u do aplikacji i pamiętaj, że pracownicy banku nigdy nie poproszą Cię o PIN. 
- Ustaw inny PIN do aplikacji niż np. do karty czy odblokowania telefonu. 
- Nigdy nie wpisuj PIN-u na stronach internetowych (w przeglądarce). 
- Podczas podawania PIN-u zadbaj o to, aby nie podejrzała go inna osoba (szczególnie w miejscu publicznym). 
dane biometryczne
Dane biometryczne to Twoje unikalne cechy, niemal niemożliwe do podrobienia przez cyberprzestępców. Do aplikacji mobilnej możesz zalogować się: odciskiem palca, skanem twarzy lub tęczówki.
ważne
- Nie dodawaj na swoim urządzeniu danych biometrycznych innych osób, bo mogą uzyskać dostęp do Twojego konta. 
PIN
PIN to kod, który skład się z od 5 do 8 cyfr i ustalasz go samodzielnie. Logujesz się nim do aplikacji oraz zatwierdzasz operacje.
ważne
- Nie podawaj nikomu swojego PIN-u do aplikacji i pamiętaj, że pracownicy banku nigdy nie poproszą Cię o PIN. 
- Ustaw inny PIN do aplikacji niż np. do karty czy odblokowania telefonu. 
- Nigdy nie wpisuj PIN-u na stronach internetowych (w przeglądarce). 
- Podczas podawania PIN-u zadbaj o to, aby nie podejrzała go inna osoba (szczególnie w miejscu publicznym). 
dane biometryczne
Dane biometryczne to Twoje unikalne cechy, niemal niemożliwe do podrobienia przez cyberprzestępców. Do aplikacji mobilnej możesz zalogować się: odciskiem palca, skanem twarzy lub tęczówki.
ważne
- Nie dodawaj na swoim urządzeniu danych biometrycznych innych osób, bo mogą uzyskać dostęp do Twojego konta. 
PIN
PIN to kod, który skład się z od 5 do 8 cyfr i ustalasz go samodzielnie. Logujesz się nim do aplikacji oraz zatwierdzasz operacje.
ważne
- Nie podawaj nikomu swojego PIN-u do aplikacji i pamiętaj, że pracownicy banku nigdy nie poproszą Cię o PIN. 
- Ustaw inny PIN do aplikacji niż np. do karty czy odblokowania telefonu. 
- Nigdy nie wpisuj PIN-u na stronach internetowych (w przeglądarce). 
- Podczas podawania PIN-u zadbaj o to, aby nie podejrzała go inna osoba (szczególnie w miejscu publicznym). 
dane biometryczne
Dane biometryczne to Twoje unikalne cechy, niemal niemożliwe do podrobienia przez cyberprzestępców. Do aplikacji mobilnej możesz zalogować się: odciskiem palca, skanem twarzy lub tęczówki.
ważne
- Nie dodawaj na swoim urządzeniu danych biometrycznych innych osób, bo mogą uzyskać dostęp do Twojego konta. 
bezpieczne metody zatwierdzania operacji
Aby zatwierdzić operacje, które zlecasz w serwisie transakcyjnym (np. potwierdzić przelew czy zmienić PIN do karty), możesz korzystać z:
- mobilnej autoryzacji lub 
- haseł SMS. 
Najbezpieczniejszą metodą zatwierdzania operacji jest mobilna autoryzacja. Dlatego zalecamy – jeśli zatwierdzasz operacje za pomocą jednorazowych haseł SMS, jak najszybciej zacznij korzystać z mobilnej autoryzacji.
zalecenia bezpieczeństwa w aplikacji mobilnej
- 1wejdź w ustawienia (koło zębate) 
jakie zalecenia rekomendujemy
Zalecenia bezpieczeństwa w aplikacji mobilnej to nasze rekomendacje, które pomogą Ci lepiej chronić Twoje dane i konto.
potwierdzaj operacje za pomocą mobilnej autoryzacji
Nie musisz obawiać się, że ktoś przejmie Twoje hasło SMS i wykorzysta je, aby zatwierdzić nieuczciwą transakcję.
pobieraj aplikację mBanku z oficjalnego sklepu (Google Play, App Store)
Aplikacja z nieznanego źródła jest niebezpieczna dla Twoich pieniędzy i danych.
korzystaj z najnowszej wersji aplikacji
Na bieżąco będziesz mieć dostęp do wszystkich nowych zabezpieczeń, które wprowadzamy.
włącz blokadę ekranu telefonu
Nawet, jeśli ktoś ukradnie Twój telefon, nie będzie mógł skorzystać z Twojej aplikacji mobilnej i nie będzie mieć dostępu do Twoich pieniędzy, nie dostanie się do SMS-ów i zdjęć oraz innych informacji, które masz na telefonie.
włącz powiadomienia o przelewach wychodzących i operacjach kartą
Będziesz dostawać powiadomienia (push) o wszystkich przelewach lub transakcjach kartą. Jeśli jakaś sytuacja Cię zaniepokoi, możesz od razu zareagować, np. zmienić hasła do konta, limity, zablokować kartę lub skontaktować się z mLinią.
zachowuj oryginalne zabezpieczenia systemu
Urządzenie, które nie ma oryginalnych zabezpieczeń jest łatwym celem ataków przestępców. Mogą je zainfekować wirusami i zainstalować złośliwe aplikacje, podejrzeć hasła, wykraść dane lub zmienić uprawnienia. Jeśli Twój telefon nie ma oryginalnych zabezpieczeń, radzimy – nie korzystaj na nim z aplikacji mobilnej.
blokuj podgląd danych aplikacji
Jeśli przestępcy zainstalują na Twoim telefonie oprogramowanie do podglądu i zdalnej kontroli (np. Teamviewer, Anydesk itp.), nie będą mogli podejrzeć haseł, salda, historii przelewów, ani przejąć kontroli nad Twoim kontem w aplikacji mobilnej.
włącz usługę CyberRescue
Na bieżąco będziesz dostawać informacje o aktualnych zagrożeniach w sieci oraz będziesz mieć bezpłatne i całodobowe wsparcie specjalistów od bezpieczeństwa, którzy odpowiedzą na Twoje pytania i udzielą wsparcia w zakresie bezpiecznego korzystania z internetu.
potwierdzaj operacje za pomocą mobilnej autoryzacji
Nie musisz obawiać się, że ktoś przejmie Twoje hasło SMS i wykorzysta je, aby zatwierdzić nieuczciwą transakcję.
pobieraj aplikację mBanku z oficjalnego sklepu (Google Play, App Store)
Aplikacja z nieznanego źródła jest niebezpieczna dla Twoich pieniędzy i danych.
korzystaj z najnowszej wersji aplikacji
Na bieżąco będziesz mieć dostęp do wszystkich nowych zabezpieczeń, które wprowadzamy.
włącz blokadę ekranu telefonu
Nawet, jeśli ktoś ukradnie Twój telefon, nie będzie mógł skorzystać z Twojej aplikacji mobilnej i nie będzie mieć dostępu do Twoich pieniędzy, nie dostanie się do SMS-ów i zdjęć oraz innych informacji, które masz na telefonie.
włącz powiadomienia o przelewach wychodzących i operacjach kartą
Będziesz dostawać powiadomienia (push) o wszystkich przelewach lub transakcjach kartą. Jeśli jakaś sytuacja Cię zaniepokoi, możesz od razu zareagować, np. zmienić hasła do konta, limity, zablokować kartę lub skontaktować się z mLinią.
zachowuj oryginalne zabezpieczenia systemu
Urządzenie, które nie ma oryginalnych zabezpieczeń jest łatwym celem ataków przestępców. Mogą je zainfekować wirusami i zainstalować złośliwe aplikacje, podejrzeć hasła, wykraść dane lub zmienić uprawnienia. Jeśli Twój telefon nie ma oryginalnych zabezpieczeń, radzimy – nie korzystaj na nim z aplikacji mobilnej.
blokuj podgląd danych aplikacji
Jeśli przestępcy zainstalują na Twoim telefonie oprogramowanie do podglądu i zdalnej kontroli (np. Teamviewer, Anydesk itp.), nie będą mogli podejrzeć haseł, salda, historii przelewów, ani przejąć kontroli nad Twoim kontem w aplikacji mobilnej.
włącz usługę CyberRescue
Na bieżąco będziesz dostawać informacje o aktualnych zagrożeniach w sieci oraz będziesz mieć bezpłatne i całodobowe wsparcie specjalistów od bezpieczeństwa, którzy odpowiedzą na Twoje pytania i udzielą wsparcia w zakresie bezpiecznego korzystania z internetu.
potwierdzaj operacje za pomocą mobilnej autoryzacji
Nie musisz obawiać się, że ktoś przejmie Twoje hasło SMS i wykorzysta je, aby zatwierdzić nieuczciwą transakcję.
pobieraj aplikację mBanku z oficjalnego sklepu (Google Play, App Store)
Aplikacja z nieznanego źródła jest niebezpieczna dla Twoich pieniędzy i danych.
korzystaj z najnowszej wersji aplikacji
Na bieżąco będziesz mieć dostęp do wszystkich nowych zabezpieczeń, które wprowadzamy.
włącz blokadę ekranu telefonu
Nawet, jeśli ktoś ukradnie Twój telefon, nie będzie mógł skorzystać z Twojej aplikacji mobilnej i nie będzie mieć dostępu do Twoich pieniędzy, nie dostanie się do SMS-ów i zdjęć oraz innych informacji, które masz na telefonie.
włącz powiadomienia o przelewach wychodzących i operacjach kartą
Będziesz dostawać powiadomienia (push) o wszystkich przelewach lub transakcjach kartą. Jeśli jakaś sytuacja Cię zaniepokoi, możesz od razu zareagować, np. zmienić hasła do konta, limity, zablokować kartę lub skontaktować się z mLinią.
zachowuj oryginalne zabezpieczenia systemu
Urządzenie, które nie ma oryginalnych zabezpieczeń jest łatwym celem ataków przestępców. Mogą je zainfekować wirusami i zainstalować złośliwe aplikacje, podejrzeć hasła, wykraść dane lub zmienić uprawnienia. Jeśli Twój telefon nie ma oryginalnych zabezpieczeń, radzimy – nie korzystaj na nim z aplikacji mobilnej.
blokuj podgląd danych aplikacji
Jeśli przestępcy zainstalują na Twoim telefonie oprogramowanie do podglądu i zdalnej kontroli (np. Teamviewer, Anydesk itp.), nie będą mogli podejrzeć haseł, salda, historii przelewów, ani przejąć kontroli nad Twoim kontem w aplikacji mobilnej.
włącz usługę CyberRescue
Na bieżąco będziesz dostawać informacje o aktualnych zagrożeniach w sieci oraz będziesz mieć bezpłatne i całodobowe wsparcie specjalistów od bezpieczeństwa, którzy odpowiedzą na Twoje pytania i udzielą wsparcia w zakresie bezpiecznego korzystania z internetu.
wskazówka
- Lista zaleceń może się różnić w zależności od modelu telefonu. 
jak rozpoznać, czy dzwoni do Ciebie pracownik banku
Gdy zadzwoni do Ciebie nasz konsultant czy doradca z placówki, zamiast pytać o dane osobowe, by potwierdzić Twoją tożsamość, wyśle Ci powiadomienie w aplikacji mobilnej. Dzięki temu masz pewność, że rozmawiasz z pracownikiem banku, a nie oszustem, który się pod niego podszywa. A my – kiedy zatwierdzisz powiadomienie – wiemy, że dodzwoniliśmy się do Ciebie.
ważne
- Nie wysyłamy SMS-ów, aby potwierdzić, że dzwonimy z mBanku. Takie potwierdzenie dostaniesz tylko w aplikacji mobilnej i tylko po zalogowaniu się do niej. Jeśli nie masz aplikacji lub nie korzystasz z mobilnej autoryzacji, podczas rozmowy potwierdzisz tożsamość w dotychczasowy sposób. 
- Gdy dostajesz telefon z mBanku i chcesz upewnić się, że nie dzwoni do Ciebie oszust, poproś o potwierdzenie rozmowy w aplikacji mobilnej. 
co robić, jeśli nie dostaniesz powiadomienia w aplikacji
Jeśli ktoś dzwoni do Ciebie i podaje się za pracownika mBanku, ale:
- nie dostaniesz powiadomienia w aplikacji lub 
- rozmówca mówi, że nie może wysłać do Ciebie takiego powiadomienia, np. ze względu na problemy techniczne, 
jak najszybciej rozłącz się, aby uniknąć oszustwa.
bezpieczeństwo telefonu
Przeczytaj, jak bezpiecznie korzystać z urządzenia, na którym masz zainstalowaną aplikację mobilną.
- zawsze blokuj ekran telefonu – dzięki temu nieuprawnione osoby nie będą miały do niego dostępu 
- korzystaj z programu antywirusowego – ochroni Cię to przed złośliwym oprogramowaniem 
- aktualizuj system Android/IOS do najnowszej wersji 
- nie klikaj w linki z wiadomości SMS lub e-mail, jeśli nie masz pewności, że pochodzą z bezpiecznego i zaufanego źródła 
- nie loguj się do banku, gdy korzystasz z publicznej lub niezabezpieczonej sieci Wi-Fi 
- aplikacje na telefon pobieraj tylko z zaufanych źródeł 
lista oficjalnych aplikacji
mBank
CompanyMobile
mBank Junior
mBank Giełda
mDM for Phone
mBank Token
To nie jest oferta.
Pamiętaj, że mBank udostępnia swoją aplikację tylko w autoryzowanych sklepach - App Store (iOS - Apple), Google Play (Android). Pobieraj, instaluj i aktualizuj aplikacją tylko w tych sklepach ponieważ znajdujące się tam aplikacje są cyfrowo podpisane i przechodzą proces weryfikacji, pod kątem ich bezpieczeństwa. Nigdy nie pobieraj aplikacji z innych miejsc niż oficjalne sklepy (np. z linka otrzymanego sms-em czy przez komunikator) – narazisz się na pobranie złośliwej aplikacji, przez którą oszuści mogą wyłudzać Twoje dane, czy przejmować sms-y i wysyłać je bez Twojej zgody.
Nową aplikację możesz pobrać jeśli Twoje urządzenie ma system operacyjny w wersji minimum Android 9.0 lub iOS 16.0 (lub nowsze). Zapoznaj się z polityką prywatności aplikacji mobilnych, którą znajdziesz na stronie: https://www.mbank.pl/o-nas/o-mbanku/polityka-prywatnosci-mobile/