Mobilna autoryzacja to sposób potwierdzania operacji, które wykonujesz w serwisie transakcyjnym. Zamiast SMSem, swoje przelewy lub inne operacje zatwierdzisz jednym kliknięciem w aplikacji mobilnej. Dzięki temu autoryzacja jest szybsza, a Ty nie musisz przepisywać długich haseł SMS. Dane operacji znajdziesz w powiadomieniu autoryzacyjnym w telefonie. Klikasz, zatwierdzasz i gotowe. Szybko i wygodnie.

 

Gdy pobierzesz naszą aplikację i połączysz ją z kontem, będziesz potwierdzać operacje mobilną autoryzacją.

 

Zobacz jak łatwo potwierdzać przelew i inne operacje przy pomocy mobilnej autoryzacji

 

 

1. Wykonaj przelew lub inną operację w serwisie transakcyjnym

 

 

2. Otrzymasz powiadomienie push

 

 

3. Kliknij w powiadomienie, zaloguj się do aplikacji mobilnej i wybierz Zatwierdź

Jeśli masz już naszą aplikację a nie korzystasz z mobilnej autoryzacji, włącz ją. Sprawdź jak to zrobić.

 

 

1. Wybierz ikonkę 3 pasków, która znajduje się w lewym, górnym rogu ekranu. Kliknij Mobilna autoryzacja

 

 

2. Kliknij Aktywuj  i zatwierdź wybranie mobilnej autoryzacji PIN-em

Nie otrzymałeś powiadomienia autoryzacyjnego i nie wiesz jak zatwierdzić operację?

 

1. Zaloguj się do aplikacji mobilnej, wybierz ikonę 3 pasków, która znajduje się w lewym, górnym rogu ekranu. Następnie kliknij "Mobilna autoryzacja".

 

2. Na liście powiadomień, kliknij w przelew do autoryzacji ( znajduje się na górze ekranu). Wybierz "Zatwierdź". Gotowe.

  •  

    Jak zacząć korzystać z Mobilnej autoryzacji?

    • Jeśli do tej pory nie korzystałeś z aplikacji mobilnej:

      • pobierz aplikację mBanku na telefon z systemem Android lub iOS
      • aktywuj aplikację, łącząc ją ze swoim kontem w mBanku
      • Mobilna autoryzacja zostanie automatycznie aktywowana podczas procesu łączenia aplikacji z kontem w mBanku

      Jeśli korzystasz już z aplikacji mobilnej:

      • z menu głównego aplikacji wybierz opcję „Mobilna autoryzacja”
      • kliknij przycisk „Aktywuj”
      • aktywację potwierdź PIN-em – tym samym, którym logujesz się do aplikacji
  •  

    Na ilu urządzeniach może działać Mobilna autoryzacja?

    • Mobilna autoryzacja działa, a każdym urządzeniu, na którym jest sparowaną aplikacja. Na każdym urządzeniu pojawi się powiadomienie autoryzacyjne. Akceptacja na jednym z urządzeń powoduje dezaktywację powiadomienia na kolejnym urządzeniu.

  •  

    Czy Mobilna autoryzacja jest bezpieczna? Po czym poznam, że komunikat wysyła mi mBank?

    • Mobilna autoryzacja opiera się o najnowsze rozwiązania kryptograficzne i technologiczne. Jednym z wielu zabezpieczeń stosowanych przez mechanizm Mobilnej autoryzacji jest chociażby:

      1. Komunikacja między Twoją aplikacją mobilną a serwisem transakcyjnym zabezpieczona jest szyfrowaniem SSL / TLS 1.2 oraz dodatkowym szyfrowaniem wewnątrz kanału SSL/TLS. To gwarantuje pełną poufność i autentyczność powiadomienia autoryzacyjnego.

      2. Wszystkie szczegóły operacji przetwarzane przez aplikację mobilną chronione są przed nieautoryzowanym dostępem nieuprawnionych użytkowników oraz złośliwych programów.

      3. Mobilna autoryzacja zapewnia zaawansowane mechanizmy kryptograficzne, które utrudniają między innymi kopiowanie aplikacji na inne urządzenie, czy też inżynierię wsteczną.

  •  

    Ile mam czasu na potwierdzenie bądź odrzucenie operacji?

    • Powiadomienie autoryzacyjne ważne jest przez 5 minut od momentu jego wysłania w serwisie transakcyjnym. W tym czasie możliwa jest akceptacja bądź odrzucenie realizowanej operacji. Po upływie 5 minut operacja jest automatycznie odrzucana ze statusem „Przekroczony czas”.

  •  

    Nie otrzymałem pusha / powiadomienia autoryzacyjnego – jak potwierdzić operację?

    • W szczególnych sytuacjach zależnych chociażby od wyboru ustawień w aplikacji, producenta telefonu lub działającego na nim oprogramowania może zdarzyć się, że wiadomość push – aktywne powiadomienie nie dotrze na urządzenie. W takim przypadku szczegóły realizowanej operacji można zobaczyć w następujący sposób:

      1. zaloguj się do aplikacji mobilnej

      2. z menu głównego aplikacji wybierz Mobilną autoryzację

      3. otwórz aktywne powiadomienie autoryzacyjne i zaakceptuj operację.

 
Pobierz za darmo aplikację mBanku

 

 

Sprawdź jak połączyć aplikację ze swoim rachunkiem

Pamiętaj, że mBank udostępnia aplikację tylko za pomocą autoryzowanych sklepów – App Store (iOS - Apple), Google Play (Android), AppGallery dla telefonów Huawei. Do pobrania oraz aktualizacji aplikacji używaj zawsze tych sklepów, ponieważ znajdujące się tam programy są cyfrowo podpisane i przechodzą proces weryfikacji, a więc gwarantują Ci bezpieczeństwo. Nigdy nie pobieraj aplikacji z niezaufanych źródeł! Nową aplikację możesz pobrać jeśli Twoje urządzenie ma system operacyjny w wersji minimum Android 7.0 lub iOS 13.0 (lub nowsze). Zapoznaj się z polityka prywatności aplikacji mobilnych. Wyjaśnienia pojęć dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym objętych tym materiałem znajdziesz na www.mBank.pl/slowniczek

To nie jest oferta.

To nie jest oferta. Wyjaśnienie pojęć i szczegółowe informacje znajdziesz na www.mBank.pl/slowniczek

Korzystanie z usługi Mobilnej wymaga aktywnego połączenia internetowego w urządzeniu mobilnym. Aktywacja usługi oznacza jednocześnie zmianę dotychczasowego sposobu autoryzacji operacji.

Wszystkie dyspozycje, które dotychczas wymagały potwierdzenia kodem SMS będą potwierdzane poprzez akceptację powiadomienia autoryzacyjnego w aplikacji mobilnej Banku. Aby móc korzystać z najnowszej wersji aplikacji mobilnej mBanku, niezbędne jest urządzenie z zainstalowanym systemem operacyjnym Android - minimum wersja 5.0 lub iOS wersja 9.0.

Szczegóły dotyczące mobilnej autoryzacji są dostępne w Regulaminie otwierania i prowadzenia bankowych rachunków dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A. dostępnym na https://www.mbank.pl/download/regulaminy/Regulamin_otwierania_i_prowadzenia_rachunkow_oszczednosciowo-rozliczeniowych_w_mBanku