Jak bezpiecznie pobrać aplikację

 

  • zawsze pobieraj aplikację z oficjalnych sklepów – aplikacja z nieznanego źródła jest niebezpieczna dla Twoich pieniędzy i danych
  • jeśli pobierasz aplikację przez kod QR – dokładnie sprawdź, czy strona z kodem QR jest prawdziwa
  • w ustawieniach Twojego urządzenia włącz opcję wyświetlania adresu strony przed przejściem na nią - dzięki temu będziesz mieć kontrolę nad tym, jaką stronę otwierasz
  • jeśli masz wątpliwość, czy QR kod przeniósł Cię na stronę oficjalnego sklepu, nie pobieraj aplikacji z takiej strony
  • nigdy nie pobieraj aplikacji z linków, które dostajesz w SMS-ie, mailu, czy przez komunikator

 

  ważne

Jeśli pobierasz aplikację z innych miejsc niż oficjalne sklepy, narażasz się na pobranie złośliwej aplikacji, przez którą oszuści mogą wyłudzać Twoje dane, czy przejmować SMS-y i wysyłać je bez Twojej zgody.

Lista oficjalnych sklepów:

 

 

Jak bezpiecznie połączyć aplikację z kontem

 

Proces łączenia aplikacji z kontem zaprojektowaliśmy tak, aby zminimalizować ryzyko, że oszuści zyskają dostęp do Twojego konta. W trakcie łączenia aplikacji z kontem poprosimy Cię o wysłanie SMS-a z numeru telefonu, który masz zarejestrowany w banku. Dzięki temu oszuści, nawet jeśli podstępem wykradną Twoje dane, nie połączą aplikacji z Twoim kontem.

Więcej przeczytasz tutaj.

 

Bezpieczne metody logowania do aplikacji mobilnej

 

  • Dane biometryczne to Twoje unikalne cechy, niemal niemożliwe do podrobienia przez cyberprzestępców. Do aplikacji mobilnej możesz zalogować się: odciskiem palca, skanem twarzy lub tęczówki.

 

  ważne

nie dodawaj na swoim urządzeniu danych biometrycznych innych osób, bo mogą uzyskać dostęp do Twojego konta.

 

  • PIN to kod, który skład się z od 5 do 8 cyfr i ustalasz go samodzielnie. Logujesz się nim do aplikacji oraz zatwierdzasz operacje.

 

  ważne

  • nie podawaj nikomu swojego PIN-u do aplikacji i pamiętaj, że pracownicy banku nigdy nie poproszą Cię o PIN
  • ustaw inny PIN do aplikacji niż np. do karty czy odblokowania telefonu
  • nigdy nie wpisuj PIN-u na stronach internetowych (w przeglądarce)
  • podczas podawania PIN-u zadbaj o to, aby nie podejrzała go inna osoba (szczególnie w miejscu publicznym)

 

 

Bezpieczne metody zatwierdzania operacji

 

Aby zatwierdzić operacje, które zlecasz w serwisie transakcyjnym (np. potwierdzić przelew czy zmienić PIN do karty), możesz korzystać z:

  • mobilnej autoryzacji lub
  • haseł SMS

 

Najbezpieczniejszą metodą zatwierdzania operacji jest mobilna autoryzacja. Dlatego zalecamy – jeśli zatwierdzasz operacje za pomocą jednorazowych haseł SMS, jak najszybciej zacznij korzystać z mobilnej autoryzacji.

Sprawdź tutaj, jak włączyć mobilną autoryzację i jak zatwierdzać nią transakcje.

Więcej o metodach zatwierdzania operacji możesz przeczytać tutaj.

 

Zalecenia bezpieczeństwa w aplikacji mobilnej

 

Zalecenia bezpieczeństwa w aplikacji mobilnej to nasze rekomendacje, które pomogą Ci lepiej chronić Twoje dane i konto.

 


Jak sprawdzić zalecenia w aplikacji mobilnej?

Wejdź w Ustawienia (koło zębate). W sekcji bezpieczeństwo zobaczysz informacje o Twoich zabezpieczeniach w aplikacji. Zielona tarcza oznacza, że spełniasz zalecenia. Jeśli tarcza jest pomarańczowa lub czerwona, podpowiemy Ci, co jeszcze warto zmienić, aby podnieść poziom bezpieczeństwa.

 

Jakie zalecenia rekomendujemy?

  • potwierdzaj operacje za pomocą mobilnej autoryzacji – nie musisz obawiać się, że ktoś przejmie Twoje hasło SMS i wykorzysta je, aby zatwierdzić nieuczciwą transakcję
  • włącz powiadomienia o przelewach wychodzących i operacjach kartą – będziesz dostawać powiadomienia (push) o wszystkich przelewach lub transakcjach kartą. Jeśli jakaś sytuacja Cię zaniepokoi, możesz od razu zareagować, np. zmienić hasła do konta, limity, zablokować kartę lub skontaktować się z mLinią
  • włącz blokadę ekranu telefonu – nawet, jeśli ktoś ukradnie Twój telefon, nie będzie mógł skorzystać z Twojej aplikacji mobilnej i nie będzie mieć dostępu do Twoich pieniędzy, nie dostanie się do SMS-ów i zdjęć oraz innych informacji, które masz na telefonie
  • zachowuj oryginalne zabezpieczenia systemu – urządzenie, które nie ma oryginalnych zabezpieczeń jest łatwym celem ataków przestępców. Mogą je zainfekować wirusami i zainstalować złośliwe aplikacje, podejrzeć hasła, wykraść dane lub zmienić uprawnienia. Jeśli Twój telefon nie ma oryginalnych zabezpieczeń, radzimy – nie korzystaj na nim z aplikacji mobilnej
  • korzystaj z najnowszej wersji aplikacji – na bieżąco będziesz mieć dostęp do wszystkich nowych zabezpieczeń, które wprowadzamy
  • blokuj podgląd danych aplikacji – jeśli przestępcy zainstalują na Twoim telefonie oprogramowanie do podglądu i zdalnej kontroli (np. Teamviewer, Anydesk itp.), nie będą mogli podejrzeć haseł, salda, historii przelewów, ani przejąć kontroli nad Twoim kontem w aplikacji mobilnej
  • pobieraj aplikację mBanku z oficjalnego sklepu (Google Play, App Store, App Gallery) – aplikacja z nieznanego źródła jest niebezpieczna dla Twoich pieniędzy i danych
  • włącz usługę CyberRescue – na bieżąco będziesz dostawać informacje o aktualnych zagrożeniach w sieci oraz będziesz mieć bezpłatne i całodobowe wsparcie specjalistów od bezpieczeństwa, którzy odpowiedzą na Twoje pytania i udzielą wsparcia w zakresie bezpiecznego korzystania z internetu

 

wskazówka

Lista zaleceń może się różnić w zależności od modelu telefonu.

 

Jak rozpoznać, czy dzwoni do Ciebie pracownik banku

 

Gdy zadzwoni do Ciebie nasz konsultant czy doradca z placówki, zamiast pytać o dane osobowe, by potwierdzić Twoją tożsamość, wyśle Ci powiadomienie w aplikacji mobilnej. Dzięki temu masz pewność, że rozmawiasz z pracownikiem banku, a nie oszustem, który się pod niego podszywa. A my – kiedy zatwierdzisz powiadomienie – wiemy, że dodzwoniliśmy się do Ciebie.

 

Jak to działa?

1. Nasz konsultant lub doradca z placówki w trakcie rozmowy wyśle Ci powiadomienie w aplikacji.

2. Gdy je dostaniesz, zaloguj się do aplikacji, sprawdź, czy imię i nazwisko oraz miejsce, z którego dzwoni pracownik zgadza się z tym, które podał rozmówca.

3. Jeśli dane się zgadzają, kliknij zatwierdź – dzięki temu będziemy mogli kontynuować rozmowę.

 

  ważne

Nie wysyłamy SMS-ów, aby potwierdzić, że dzwonimy z mBanku. Takie potwierdzenie dostaniesz tylko w aplikacji mobilnej i tylko po zalogowaniu się do niej. Jeśli nie masz aplikacji lub nie korzystasz z mobilnej autoryzacji, podczas rozmowy potwierdzisz tożsamość w dotychczasowy sposób.

 

wskazówka

Gdy dostajesz telefon z mBanku i chcesz upewnić się, że nie dzwoni do Ciebie oszust, poproś o potwierdzenie rozmowy w aplikacji mobilnej.

 

Co robić, jeśli nie dostaniesz powiadomienia w aplikacji?

Jeśli ktoś dzwoni do Ciebie i podaje się za pracownika mBanku, ale:  

  • nie dostaniesz powiadomienia w aplikacji lub 
  • rozmówca mówi, że nie może wysłać do Ciebie takiego powiadomienia, np. ze względu na problemy techniczne,

jak najszybciej rozłącz się, aby uniknąć oszustwa.  

 

Więcej o tym rozwiązaniu możesz przeczytać tutaj.

 

Jak bezpiecznie pobrać aplikację

 

  • zawsze pobieraj aplikację z oficjalnych sklepów – aplikacja z nieznanego źródła jest niebezpieczna dla Twoich pieniędzy i danych
  • jeśli pobierasz aplikację przez kod QR – dokładnie sprawdź, czy strona z kodem QR jest prawdziwa
  • w ustawieniach Twojego urządzenia włącz opcję wyświetlania adresu strony przed przejściem na nią - dzięki temu będziesz mieć kontrolę nad tym, jaką stronę otwierasz
  • jeśli masz wątpliwość, czy QR kod przeniósł Cię na stronę oficjalnego sklepu, nie pobieraj aplikacji z takiej strony
  • nigdy nie pobieraj aplikacji z linków, które dostajesz w SMS-ie, mailu, czy przez komunikator

 

  ważne

Jeśli pobierasz aplikację z innych miejsc niż oficjalne sklepy, narażasz się na pobranie złośliwej aplikacji, przez którą oszuści mogą wyłudzać Twoje dane, czy przejmować SMS-y i wysyłać je bez Twojej zgody.

Lista oficjalnych sklepów:

 

 

Jak bezpiecznie połączyć aplikację z kontem

 

O tym, jak bezpiecznie połączyć aplikację z kontem, możesz przeczytać tutaj.

 

Bezpieczne metody logowania do aplikacji mobilnej

 

  • dane biometryczne to Twoje unikalne cechy, niemal niemożliwe do podrobienia przez cyberprzestępców. Do aplikacji mobilnej możesz zalogować się: odciskiem palca lub skanem twarzy.

      ważne

    nie dodawaj na swoim urządzeniu danych biometrycznych innych osób, bo mogą uzyskać dostęp do Twojego konta

     

  • PIN to kod, który skład się z od 6 do 8 cyfr i ustalasz go samodzielnie. Logujesz się nim do aplikacji oraz zatwierdzasz operacje.

 

  ważne

  • nie podawaj nikomu swojego PIN-u do aplikacji i pamiętaj, że pracownicy banku nigdy nie poproszą Cię o PIN
  • ustaw inny PIN do aplikacji niż np. do karty czy odblokowania telefonu
  • nigdy nie wpisuj PIN-u na stronach internetowych (w przeglądarce)
  • podczas podawania PIN zadbaj o to, aby nie podejrzała go inna osoba (szczególnie w miejscu publicznym)

 

Bezpieczne metody zatwierdzania operacji

 

 W mBank CompanyMobile operacje możesz zatwierdzać mobilną autoryzacją.

 Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj.


Co zrobić, jeśli zgubisz telefon lub token, którym potwierdzasz dyspozycje lub ktoś go ukradł?

 

 zadzwoń do Centrum klienta (w godzinach 8-18):

  • 801 273 273 (z telefonów stacjonarnych, opłata za jeden impuls niezależnie od czasu rozmowy) lub
  • 22 6 273 273  (z telefonów komórkowych oraz połączenia międzynarodowe, opłata zgodnie z taryfą operatora)

 

Lista oficjalnych aplikacji mBanku:

Jak bezpiecznie korzystać z urządzenia, na którym masz zainstalowaną aplikację mobilną

    • zawsze blokuj ekran telefonu – dzięki temu nieuprawnione osoby nie będą miały do niego dostępu
    • korzystaj z programu antywirusowego – ochroni Cię to przed złośliwym oprogramowaniem
    • aktualizuj system Android/IOS do najnowszej wersji
    • nie klikaj w linki z wiadomości SMS lub e-mail, jeśli nie masz pewności, że pochodzą z bezpiecznego i zaufanego źródła
    • nie loguj się do banku, gdy korzystasz z publicznej lub niezabezpieczonej sieci Wi-Fi
    • aplikacje na telefon pobieraj tylko z zaufanych źródeł

To nie jest oferta.
Pamiętaj, że mBank udostępnia aplikację tylko za pomocą autoryzowanych sklepów – App Store (iOS - Apple), Google Play (Android), AppGallery dla telefonów Huawei. Do pobrania oraz aktualizacji aplikacji używaj zawsze tych sklepów, ponieważ znajdujące się tam programy są cyfrowo podpisane i przechodzą proces weryfikacji, a więc gwarantują Ci bezpieczeństwo. Nigdy nie pobieraj aplikacji z niezaufanych źródeł! Nową aplikację możesz pobrać jeśli Twoje urządzenie ma systemem operacyjny w wersji minimum Android 7.0 lub iOS 15.0 (lub nowsze). Zapoznaj się z polityka prywatności aplikacji mobilnych.


Szczegóły dotyczące usługi CyberRescue zawiera „Regulamin świadczenia usługi CyberRescue” dostępny na https://www.mBank.pl/pdf/ind/uslugi/regulamin-swiadczenia-uslugi-cyberrescue.pdf. Podmiotem świadczącym Usługę CyberRescue jest CyberRescue Sp. z o.o.. z siedzibą w Warszawie. W celu zawarcia Umowy konieczne są akceptacja i złożenie Wniosku za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej Banku lub w drodze telefonicznej za pośrednictwem Banku. W celu zawarcia i wykonania Umowy niezbędne jest podanie przez Klienta danych w zakresie określonym w Polityce Prywatności.
Warunkiem zawarcia Umowy jest:
a. akceptacja wymaganych przez Bank oświadczeń Klienta oraz wyrażenie przez Klienta zgody na ujawnienie przez Bank na rzecz CyberRescue Sp. z o.o. informacji o Kliencie, w tym również informacji objętych tajemnicą bankową;
b. zapoznanie się z niniejszym Regulaminem oraz jego akceptacja.

 

Wyjaśnienia pojęć dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym objętych tym materiałem znajdziesz na www.mBank.pl/slowniczek.