Karty płatnicze - najczęściej zadawane pytania

  •  

    Jak mogę zamówić kartę do konta?

    • Jeżeli nie jesteś klientem mBanku:

       

      otwórz konto, a na wniosku wybierz kartę.

       

      Jeżeli jesteś już klientem, nową kartę zamówisz zawsze na www.mBank.pl i w aplikacji. Masz kilka możliwości:

      • wejdź na stronę kart i zamów kartę;
      • Nowy serwis transakcyjny: Finanse, Karta, Szukasz czegoś innego? Karta do rachunku, Złóż wniosek
      • zaloguj się do aplikacji, wybierz Finanse > Karty > Karty debetowe i zamów nową kartę.
  •  

    Jak wysyłacie karty?

    • W zależności od ich rodzaju, nieaktywne karty wysyłamy pocztą listem zwykłym lub priorytetowym. Dopóki nie aktywujesz karty, nie możesz wykonać nią żadnej operacji.

  •  

    Jak mam aktywować swoją kartę do konta?

    • Kartę aktywujesz na trzy sposoby:

      • Nowy serwis transakcyjny: Finanse, Karta, Wybierz kartę, która Cię interesuje, Aktywuj
      • zaloguj się do aplikacji, wybierz Finanse > Karty > Karty debetowe > Karta Do Aktywacji. Po wejściu w szczegóły karty, kliknij Aktywuj Kartę.
      • zadzwoń na mLinię i aktywuj kartę w serwisie automatycznym lub w trakcie rozmowy z konsultantem.
  •  

    Ile mogę jednorazowo wypłacić z bankomatu?

    • Maksymalne kwoty, które możesz wypłacić jednorazowo zależą od sieci bankomatów.
      Obecnie są to:

      • Euronet (w zależności od typu bankomatu) 2 900 zł lub 3 900 zł
      • Planet Cash 3000 zł
      • BZ WBK 6 000 zł.

      Jeśli chcesz wypłacić większą kwotę, to potrzebujesz kilku częściowych wypłat.
      Przed wypłatą sprawdź swoje ustawienia dziennych limitów. Najszybciej zrobisz to w aplikacji, w szczegółach karty.

  •  

    Czy mogę zamówić dwie karty do tego samego konta?

    • Możesz mieć trzy różne karty do tego samego konta, ale jednorazowo zamówisz tylko jedną kartę. Zrobisz to na 3 sposoby:

      • wejdź na stronę kart i zamów kartę;
      • Nowy serwis transakcyjny: Finanse, Karta, Szukasz czegoś innego? Karta do rachunku, Złóż wniosek
      • zaloguj się do aplikacji, wybierz Finanse > Karty > Karty debetowe i zamów nową kartę.
  •  

    Dlaczego pobraliście mi opłatę za nieaktywną kartę

    • Opłatę za kartę do konta naliczamy niezależnie od tego, czy karta jest aktywna, czy nie. Nie pobieramy opłat, jeśli korzystasz z karty i robisz wymaganą liczbę lub wartość transakcji. Nie zapłacisz również za kartę zastrzeżoną (np. skradzioną lub zgubioną).

  •  

    Za jaki miesiąc naliczacie opłatę za kartę?

    • 1. Dla karty obecnie używanej

      • opłatę pobierzemy z dołu za poprzedni miesiąc po 20 dniu kalendarzowym miesiąca następującym po miesiącu kalendarzowym, w którym nie spełniłeś warunków.

      2. Dla nowych kart

      • Karty wydane między 1 a 15 dniem miesiąca:
        Jeżeli zamówiłeś kartę 10 sierpnia i nie spełnisz warunków zwolnienia z opłaty, to pobierzemy ją najwcześniej w październiku za wrzesień.
      • Karty wydane między 16 a ostatnim dniem miesiąca:
        Jeżeli zamówiłeś kartę 25 sierpnia i nie spełnisz warunków zwolnienia z opłaty, to pobierzemy ją najwcześniej w listopadzie za październik.
  •  

    Zgubiłem kartę. Co zrobić?

    • Jeśli zgubisz kartę, nie panikuj, możesz tymczasowo ją zablokować lub zastrzec na stałe.

      Kartę zablokujesz na 2 sposoby:

      • Ścieżka do nowego serwisu transakcyjnego: Finanse, Karty, Wybierz kartę, która Cię interesuje, Zastrzeż
      • zaloguj się do aplikacji, wybierz Finanse > Karty > Karty debetowe > Szczegóły karty >Bezpieczeństwo > Blokada karty

      Blokadę możesz wyłączyć w dowolnej chwili, zrobisz to w ten sam sposób.

  •  

    Skradziono mi kartę, co robić?

    • Pamiętaj, by szybko ją zastrzec! Możesz to zrobić na 4 sposoby:

      • Ścieżka do nowego serwisu transakcyjnego: Finanse, Karty, Wybierz kartę, która Cię interesuje, Zastrzeż
      • zaloguj się do aplikacji, wybierz Finanse > Karty > Karty debetowe > Szczegóły karty>Bezpieczeństwo > zaznacz Karta skradziona i kliknij Zastrzeż kartę.
      • w najbliższej placówce
      • na mLinii (801 300 800) – na klawiaturze w trybie tonowym wybierz „3” (nawet w razie kolejki połączenie następuje bez dodatkowego oczekiwania)

      Zastrzeżenie karty jest bezpłatne i nie można go cofnąć. Pamiętaj, że nie skorzystasz ponownie z zastrzeżonej karty.

  •  

    Jaka jest moja odpowiedzialność jeśli stracę kartę?

    • Jeśli stracisz kartę, jak najszybciej ją zastrzeż. Do tego czasu odpowiadasz za płatności zgubioną lub skradzioną kartą do równowartości 150 euro w złotówkach. Wartość ustalamy na podstawie średniego kursu ogłaszanego przez NBP w dniu zrobienia płatności.  

      Jeśli ubezpieczyłeś swoją kartę (Pakiet bezpieczna karta), Twój ubezpieczyciel zwróci Ci pieniądze (do 150 euro) zgodnie z warunkami ubezpieczenia.

  •  

    Czym są płatności zbliżeniowe?

    • Płatności zbliżeniowe pozwalają na szybkie płacenie za zakupy, bez podawania karty sprzedawcy. Jak to wygląda? Sprzedawca wprowadza do terminala kwotę, która automatycznie wyświetla się na czytniku, a ty zbliżasz kartę do czytnika i zapłacone.

      Jeżeli twoja płatność to mniej niż 100 zł, zwykle nie musisz podawać numeru PIN. Jednak czasem ze względów bezpieczeństwa pojawia się taka prośba. Płatność powyżej 100 zł potwierdzasz kodem PIN.

  •  

    Co to jest kod CVV/CVC?

    • Kod CVV/CVC to 3-cyfrowy kod autoryzacji karty. Znajdziesz go na odwrocie swojej karty w polu przeznaczonym na podpis. Najczęściej jest wymagany podczas płatności internetowych kartą debetową czy kredytową.

  •  

    Co to jest PIN?

    • PIN (ang. personal identification number) to poufny czterocyfrowy numer, którym potwierdzasz swoją tożsamość posiadacza karty przy płatnościach. PIN do karty nadajesz sam i tylko ty powinieneś go znać.


      Pamiętaj o zasadach:

      • Nigdy nie ujawniaj numeru PIN innej osobie.
      • Nie dawaj nikomu możliwości poznania twojego numeru PIN. Najlepiej nigdzie go nie zapisuj, a już na pewno nie na karcie płatniczej. Nie noś zapisanego numeru PIN razem z kartą (w tym samym portfelu czy etui).
      • Nigdy nie podawaj PIN podczas zakupów w internecie.
      • Podczas wypłaty z bankomatu upewnij się, że nikt nie obserwuje, jaki numer wprowadzasz na klawiaturze urządzenia.
  •  

    Jak zastrzec kartę do konta?

    • Możesz to zrobić na 4 sposoby:

      • Ścieżka do nowego serwisu transakcyjnego: Finanse, Karty, Wybierz kartę, która Cię interesuje, Zastrzeż
      • zaloguj się do aplikacji, wybierz Finanse > Karty > Szczegóły karty debetowej >Zablokuj kartę. Zaznacz powód zastrzeżenia karty i kliknij Zastrzeż kartę. Po zastrzeżeniu od razu możesz zamówić nową kartę.
      • w najbliższej placówce
      • na mLinii (801 300 800) – na klawiaturze w trybie tonowym wybierz „3” (nawet w razie kolejki połączenie następuje bez dodatkowego oczekiwania)

      Zastrzeżenie karty jest bezpłatne i nie można go cofnąć. Pamiętaj, że nie skorzystasz ponownie z zastrzeżonej karty.

  •  

    Co zrobić, żeby płacić kartą przez internet, korespondencyjnie, telefonicznie?

    • Żeby płacić w ten sposób zmień limity w kategorii Internet, ponieważ domyślnie wynoszą 0 zł.

      Możesz to zrobić:

      • w serwisie transakcyjnym: zaloguj się, wybierz zakładkę Moje finanse > Karty > szczegóły karty > Limity autoryzacyjne i kliknij Modyfikuj
      • w aplikacji: zaloguj się, wybierz Finanse > Karty > Karty debetowe > Szczegóły karty > Zmiana limitów > Internet
 
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie skontaktuj się z nami