Aktywacja i odblokowanie kanałów dostępu

 

Co będzie potrzebne, żeby zalogować się do serwisu transakcyjnego:

 

Identyfikator (służy również do identyfikacji na infolinii) - 8 cyfrowy numer klienta, kombinacja cyfr ustalona przez bank. Po założeniu rachunku otrzymałeś swój unikalny identyfikator razem z pakietem aktywacyjnym.

Identyfikator zawsze będzie służył do logowania w serwisie transakcyjnym oraz do identyfikacji na infolinii. Pozostałe dwie formy identyfikatora, które opisujemy poniżej są alternatywne. Możesz je samodzielnie włączyć po zalogowaniu do serwisu transakcyjnego.  W panelu ustawień, w bezpieczeństwie możesz wybrać sposób logowania. Po aktywacji logowania np. za pomocą nazwy użytkownika możesz logować się do serwisu zamiennie: za pomocą identyfikatora lub za pomocą nazwy użytkownika.

 

Nazwa użytkownika – ustalasz ją samodzielnie. Jest to unikalna nazwa zawierająca minimum 8 znaków. Ze względów bezpieczeństwa nie powinna być oczywista (np. imię i nazwisko).  Możesz w każdym momencie wyłączyć ten sposób logowania. Wyłączoną nazwę zablokujemy, ale możesz jej użyć ponownie. Nawet jeśli nie będziesz korzystał ze swojej nazwy to nikt inny nie będzie mógł jej użyć.

 

Numer karty płatniczej - 16 cyfr umieszczonych na Twojej, aktywnej karcie płatniczej wydanej przez mBank na Twoje imię i nazwisko.

 

Hasło -  służy do logowania w serwisie transakcyjnym. Ustalisz je samodzielnie. Jest kombinacją od 8 do 20 znaków, wśród których powinny znaleźć się duże i małe litery oraz cyfry. Jeśli nie pamiętasz hasła  do internetu możesz je zmienić w dowolnej placówce banku lub na infolinii.

 

Najczęściej zadawane pytania

  • 1.  

    Jak mam zalogować się do serwisu transakcyjnego - za pomocą identyfikatora klienta i hasła?

    • W serwisie transakcyjnym możesz logować się za pomocą identyfikatora klienta i hasła. Masz do wyboru też 2 dodatkowe sposoby logowania:

      • numer aktywnej karty
      • nazwa użytkownika, którą sobie sam wybrałeś.

      Jeśli masz ustaloną dodatkową metodę logowania, zawsze możesz logować się identyfikatorem.

  • 2.  

    Docelowe hasło do internetu powinno składać się z cyfr i liter. Czy może zawierać znaki specjalne?

    • W haśle do serwisu transakcyjnego możesz użyć  znaków specjalnych:

      1. wykrzyknik !
      2. małpka @
      3. hash #
      4. dolar $
      5. ^daszek
      6. gwiazdka *
      7. nawiasy zwykłe ()
      8. podkreślenie _
      9. plus +
      10. minus -
      11. znak równości =
      12. apostrof lewy `
      13. nawiasy kwadratowe []
      14. nawiasy klamrowe {}
      15. pałka |
      16. średnik ;
      17. dwukropek :
      18. przecinek ,
      19. kropka .
      20. ukośnik prawy /
      21. znak zapytania ?
      22. Spacja

  • 3.  

    Wpisuję poprawny identyfikator klienta oraz hasło, a mimo to nie mogę zalogować się do serwisu transakcyjnego. Co robić?

    • Oto kilka przykładowych powodów z jakich nie możesz zalogować się do serwisu:

      • Masz włączony na komputerze Caps Lock.
      • Zablokowałeś lub masz nieaktywny dostęp do serwisu transakcyjnego.
      • Wcisnąłeś skrót klawiszowy Ctrl i Shift. Jeśli będziesz potrzebował pomocy przy zalogowaniu się do serwisu transakcyjnego skontaktuj się z konsultantem infolinii.
  • 4.  

    Co się stanie z moją nazwą użytkownika jeśli wyłączę ten sposób logowania?

    • Jeśli wyłączysz ten sposób logowania zablokujemy nazwę i nie użyjesz jej ponownie. Oznacza to, że nikt inny nie będzie mógł użyć tej nazwy.

  • 5.  

    Z jakich przeglądarek najlepiej korzystać?

    • Nasz serwis transakcyjny działa najlepiej, kiedy korzystasz z  przeglądarek internetowych:

      • Google Chrome, wersja 24 i nowsza
      • Mozilla Firefox, wersja 14.01 i nowsza
      • Microsoft Windows Internet Explorer 9 i nowsza

      Nie zalogujesz się do serwisu za pomocą przeglądarki Internet Explorer 8 lub starszej jej wersji. Gdy korzystasz z innych przeglądarek mogą pojawić się problemy z prawidłowym wyświetlaniem treści. Wybierz wtedy kombinację klawiszy Ctrl+Shift+Delete lub CTRL+F5 i wyczyść dane przeglądarki.

  • 6.  

    Nie pamiętam hasła dostępu (telekodu) do infolinii. Co robić?

    • Jeśli nie pamiętasz hasła dostępu do infolinii czyli telekodu, możesz ustalić nowe w serwisie transakcyjnym lub na infolinii.

      Jeśli chcesz wprowadzić nowe hasło w serwisie transakcyjnym, po zalogowaniu wybierz zakładki: Ustawienia (symbol koła zębatego) - Bezpieczeństwo – Dostęp do banku – Telefon (infolinia). Następnie wybierz opcję Zmień telekod lub Aktywuj kanał. Pamiętaj, że do zatwierdzenia nowego telekodu system poprosi Cię o hasło autoryzacyjne.

  • 7.  

    Nie pamiętam swojego identyfikatora klienta

    • Jeśli nie pamiętasz swojego identyfikatora klienta połącz się z Infolinią. Wybierz opcję 1, lektor poprosi Cię o wprowadzenie identyfikatora. Jeśli go nie wprowadzisz połączysz się z konsultantem, który zamówi dla Ciebie pakiet aktywacyjny.

  • 8.  

    Nie mam haseł do pierwszego logowania

    • Jeśli nie masz haseł lub te, które miałeś straciły ważność, połącz się z Infolinią. Wybierz opcję 1, lektor poprosi Cię o wprowadzenie identyfikatora. Jeśli go nie wprowadzisz połączysz się z konsultantem, który zamówi dla Ciebie pakiet aktywacyjny.

  • 9.  

    Mam zablokowany dostęp do serwisu transakcyjnego

    • Jeśli pamiętasz telekod i identyfikator przygotuj nowe hasło składające się z min. 8, maks. 20 cyfr. Będzie to jedynie tymczasowe hasło, które już podczas logowania w internecie zmienisz na docelowe cyfrowo-literowe. Następnie skontaktuj się z infolinią. Kiedy już się połączysz, wybierz opcję 1 – jestem klientem. Wprowadź identyfikator i wybrane cyfry telekodu, o które zapyta cię lektor. Następnie wybierz opcję 1 – ustanowienie nowego hasła do internetu.

  • 10.  

    Mam zablokowany dostęp do teleserwisu (infolinia). Co robić?

    • Po zablokowaniu możesz ustalić nowy telekod przez internet lub z konsultantem Infolinii. Aby ustanowić nowe hasło przez internet, po zalogowaniu wybierz zakładki: Ustawienia (symbol koła zębatego) - Bezpieczeństwo – Dostęp do banku – Telefon (infolinia). Następnie wybierz opcję Zmień telekod lub Aktywuj kanał. Nowy telekod zatwierdzisz hasłem autoryzacyjnym. Jeśli będziesz ustalał telekod podczas rozmowy z konsultantem po połączeniu z Infolinią wybierz opcję 1. Lektor poprosi Cię o identyfikację. Jeśli nie wprowadzisz telekodu połączysz się z konsultantem. Nasz pracownik zada Ci kilka pytań weryfikacyjnych (przygotuj swój dokument tożsamości) i pomoże w ustanowieniu nowego hasła.