Zewnętrzna firma windykacyjna

Jeśli masz zaległości, możemy obsługę Twojej sprawy przekazać firmie windykacyjnej, to znaczy, że:

  • będziesz otrzymywać od tej firmy SMS-y, maile oraz listy z informacjami o Twojej zaległości
  • pracownik firmy skontaktuje się z Tobą, aby ustalić termin spłaty i porozmawiać o przyczynie zaległości
  • podczas rozmowy telefonicznej pracownik będzie prosił o podanie Twoich podstawowych danych osobowych, aby potwierdzić, że rozmawia z właściwą osobą
  • pracownik terenowy tej firmy może Ci złożyć wizytę

 

Pamiętaj – możesz szczerze i otwarcie rozmawiać o problemie ze spłatą z pracownikiem firmy windykacyjnej.

 

Wysyłamy firmie windykacyjnej dane, które są niezbędne do realizacji działań windykacyjnych, czyli dane osobowe oraz dane dotyczące zaległości. Administratorem danych osobowych nadal pozostaje mBank.

Pracownicy firmy windykacyjnej korzystają z tych danych tylko do obsługi zaległości. Po spłacie całej zaległości firma zakończy działania windykacyjne, a Twoje dane usunie ze swojej bazy.

 
Podstawa prawna

Przekazujemy obsługę zaległości do firmy windykacyjnej na podstawie art. 6a. ust.1 pkt. 1 lit. I ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe (Dz. U. nr 140 poz. 939 ze zmianami).

 
Co warto wiedzieć, jeśli firma windykacyjna zajmuje się Twoją sprawą

  • zaległość nadal spłacasz do mBanku (nie zmieniamy rachunku do spłaty)
  • w zakładce Informacje o przedsiębiorcach możesz sprawdzić, czy współpracujemy z daną firmą windykacyjną
  • codziennie przekazujemy firmie windykacyjnej aktualne dane o Twojej zaległości, a firma przekazuje nam ustalenia z rozmów i deklaracje spłat
  • gdy spłacisz zaległość, firma windykacyjna zakończy obsługę Twojej sprawy
  • jeśli nie uda Ci się porozumieć z firmą windykacyjną, zadzwoń do naszego działu windykacji: 42 218 64 00
  • na każdym etapie zaległości możesz złożyć wniosek o wsparcie w spłacie. Więcej informacji znajdziesz tutaj
  • jeśli zmieniły się Twoje dane – zaktualizuj je. Informacje, jak to zrobić, znajdziesz tutaj