Przydatne informacje - pytania i odpowiedzi

 

Jak odzyskać dostęp?

  •  

    Nie pamiętam hasła/mam zablokowany dostęp do serwisu transakcyjnego.

    • Jeśli znasz telekod – zadzwoń na mLinię (801 637 666). Po połączeniu wybierz 1 > podaj identyfikator > wprowadź cyfry z telekodu > ponownie wybierz 1 > zmień hasło.
      Jeśli nie znasz telekodu, zadzwoń do swojego doradcy private banking lub zamów pakiet aktywacyjny na mLinii.

       

      Opłata za połączenie jest zgodna z opłatą przewidzianą przez Twojego operatora według aktualnego cennika. Połączenie może być droższe od innych. Operatorzy telefoniczni najczęściej nie obejmują numerów 801 pakietem bezpłatnych minut. Przed połączeniem sprawdź swój plan taryfowy.

  •  

    Nie pamiętam identyfikatora.

    • Jeśli masz dostęp do aplikacji mobilnej, wybierz ustawienia>dostęp do banku>pokaż identyfikator. W pozostałych sytuacjach zadzwoń do swojego doradcy lub zamów pakiet aktywacyjny na mLinii (801 637 666).

       

      Opłata za połączenie jest zgodna z opłatą przewidzianą przez Twojego operatora według aktualnego cennika. Połączenie może być droższe od innych. Operatorzy telefoniczni najczęściej nie obejmują numerów 801 pakietem bezpłatnych minut. Przed połączeniem sprawdź swój plan taryfowy.

  •  

    Nie pamiętam telekodu.

    • Jeśli masz dostęo do serwisu transakcyjnego, wybierz: ustawienia>dostęp do banku>zmień telekod. W pozostałych przypadkach zadzwoń do swojego doradcy private banking lub zamów pakiet aktywacyjny na mLinii (801 637 666).

       

      Opłata za połączenie jest zgodna z opłatą przewidzianą przez Twojego operatora według aktualnego cennika. Połączenie może być droższe od innych. Operatorzy telefoniczni najczęściej nie obejmują numerów 801 pakietem bezpłatnych minut. Przed połączeniem sprawdź swój plan taryfowy.

  •  

    Nie pamiętam PINu do aplikacji mobilnej/mam zablokowaną aplikację.

    • Jeśli masz mToken lub pamiętasz PIN do ostatnio używanej aplikacji - możesz odblokować dostęp samodzielnie. Wybierz opcję połączenia konta w aplikacji i postępuj zgodnie ze wskazówkami na ekranie.
      W pozostałych sytuacjach zadzwoń do swojego doradcy private banking – pomoże Ci odblokować dostęp do aplikacji.

  •  

    Mam komunikat o aktualizacji danych. Dlaczego to ważne?

    • Aktualne dane pozwolą Ci w pełni korzystać z naszych usług, składać wnioski o nowe produkty. Część danych możesz sprawdzić w serwisie lub aplikacji, pozostałe potwierdzisz ze swoim doradcą lub w oddziale private banking. Konieczność aktualizacji danych wynika z zapisów Regulaminów banku i ustawy o Przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu (art.34-36).

  •  

    Jak zmienię dane?

    • Większość swoich danych osobowych zmienisz samodzielnie:

      • w serwisie transakcyjnym: pomoc > załatw swoje sprawy > zmień dane
      • w aplikacji mobilnej: ustawienia > zmień dane osobowe lub profil > zmień dane osobowe

       

      Niektóre dane np. numer telefonu zmienisz tylko kontaktując się ze swoim doradcą private banking.

 

Płatności, przelewy

  •  

    Ktoś wysłał mi przelew. Kiedy go otrzymam?

    • Czas, w którym pieniądze wpłyną na Twoje konto zależy od kilku czynników, m.in.: rodzaju przelewu, godzin realizacji sesji wychodzących w banku zleceniodawcy, sesji księgowań przelewów przychodzących w mBanku. Godziny sesji mBanku znajdziesz tutaj

  •  

    Jak zlecić przelew? Czy są jakieś limity?

    • Przelewy możesz zlecać:

      1) samodzielnie w serwisie transakcyjnym i w aplikacji mobilnej (limit 20 000 PLN dziennie)

      2) na mLinii (limit 50 000 PLN dziennie) - 801 637 666

      Opłata za połączenie jest zgodna z opłatą przewidzianą przez Twojego operatora według aktualnego cennika. Połączenie może być droższe od innych. Operatorzy telefoniczni najczęściej nie obejmują numerów 801 pakietem bezpłatnych minut. Przed połączeniem sprawdź swój plan taryfowy.

      3) u swojego doradcy private banking, jeśli masz mobilną autoryzację

  •  

    Jak zmienić limity transakcyjne na karcie?

    • Limity transakcyjne możesz zmienić samodzielnie:
      1) w serwisie transakcyjnym wybierz produkty > karty > wybierz kartę > limity autoryzacyjne > zmień
      2) w aplikacji mobilnej wybierz produkty > karty > wybierz kartę > zmień limity

       

      Transakcje zbliżeniowe, zagraniczne, DCC i surcharge możesz włączać i wyłączać wybierając produkty > karty > wybierz kartę > więcej > ustawienia karty

  •  

    Jak wypłacić gotówkę?

    • Gotówkę możesz wypłacać:

      • w bankomatach:
        Euronet – 800 PLN
        Planet Cash – 1 000 PLN
        Santander – 30 banknotów

      2) w punktach z logo „płać kartą i wypłacaj” lub „Cashback” np. Żabka, Ruch, Carrefour - jednorazowo 1 000 PLN. Więcej o usłudze przeczytasz tutaj

      3) w placówkach

       

      wypłata w PLN:

      Jeżeli kwota jest niższa lub równa 100 000 PLN (dla kwot poniżej i równych 20 000 PLN możliwy odbiór bez konieczności awizacji):

      • zgłoszenie do 10:30 dnia roboczego - możliwy odbiór w kolejnym dniu roboczym po 14:00 np. zamówienie w środę do 10:30 - odbiór w czwartek po 14:00
      • zgłoszenie po 10:30 dnia roboczego- możliwy odbiór za dwa dni robocze po 14:00 np. zamówienie w środę po 10:30 - odbiór w piątek po 14:00

       

      Jeżeli kwota jest wyższa niż 100 000 PLN:

      • zgłoszenie do 10:30 dnia roboczego - możliwy odbiór za dwa dni robocze po 14:00 np. zamówienie w środę do 10:30 - odbiór w piątek po 14:00
      • zgłoszenie po 10:30 dnia roboczego - możliwy odbiór za 3 dni robocze po 14:00 np. zamówienie w środę po 10:30 - odbiór w poniedziałek po 14:00

       

      wypłata w EUR:

      Jeżeli kwota wypłaty jest niższa lub równa 10 000 EUR (dla kwot do 500 EUR możliwy odbiór bez konieczności awizacji):

      • zgłoszenie jest do godz. 10.30 dnia roboczego to najwcześniejsza możliwa data wypłaty jest za 3 dni robocze, po godzinie 14. np. zamówienie w piątek do 10:30 - odbiór w środę po 14:00
      • zgłoszenie jest po godz. 10.30 dnia roboczego to najwcześniejsza możliwa data wypłaty jest za 4 dni robocze, po godzinie 14. np. zamówienie w piątek po 10:30 - odbiór w czwartek po 14:00

       

      Jeżeli kwota wypłaty jest wyższa niż 10 000 EUR:

      • zgłoszenie jest do godz. 10.30 dnia roboczego to najwcześniejsza możliwa data wypłaty jest za 4 dni robocze, po godzinie 14. np. zamówienie w środę do 10:30 - odbiór we wtorek po 14:00,
      • zgłoszenie jest po godz. 10.30 dnia roboczego to najwcześniejsza możliwa data wypłaty jest za 5 dni roboczych, po godzinie 14. np. zamówienie w środę po 10:30 - odbiór w środę po 14:00

       

      wypłata w USD:

      Jeżeli kwota jest niższa lub równa 10 000 USD (dla kwot do 500 USD możliwy odbiór bez konieczności awizacji):

      • zgłoszenie do 10:30 dnia roboczego - możliwy odbiór najwcześniej za 3 dni robocze po 14:00 np.  zamówienie w piątek do 10:30 - odbiór w środę po 14:00
      • zgłoszenie po 10:30 dnia roboczego - możliwy odbiór najwcześniej za 4 dni robocze po 14:00 np.  zamówienie w piątek po 10:30 - odbiór w czwartek po 14:00

       

      Jeżeli kwota jest wyższa niż 10 000 USD:

      • zgłoszenie do 10:30 dnia roboczego - możliwy odbiór najwcześniej za 4 dni robocze po 14:00 np. zamówienie w środę do 10:30 - odbiór we wtorek po 14:00
      • zgłoszenie po 10:30 dnia roboczego - możliwy odbiór najwcześniej za 5 dni roboczych po 14:00 np. zamówienie w środę po 10:30 - odbiór w środę po 14:00

       

      Listę bankomatów i placówek znajdziesz tutaj

 

Inne

  •  

    Jak sprawdzę wartość moich inwestycji?

    • 1) samodzielnie w:
      - aplikacji mobilnej: finanse > podsumowanie
      - w serwisie transakcyjnym: finanse > podsumowanie > moje finanse > bilans finansów LUB produkty > inwestycje
      2) zadzwoń do swojego doradcy private banking

  •  

    Jak zamówię zaświadczenie do rachunku?

    • 1) samodzielnie w:

      - serwisie transakcyjnym: pomoc > załatw swoje sprawy > inna sprawa > wyszukiwarka - zamów dokument LUB pomoc > załatw swoje sprawy > inna sprawa > wszystkie > dokumenty > zamów dokument      

      - aplikacji mobilnej: usługi > twoje sprawy > zamów dokument LUB centrum informacji (ikona z literą "i" w górnym prawym rogu) > kontakt > załatw swoje sprawy > zamów dokument

      2) zadzwoń do swojego doradcy private banking