Czym zajmuje się windykacja

Obsługujemy zaległości na Twoich produktach w banku (np. opłaty, prowizje, odsetki, raty kredytów, kwoty minimalne) od pierwszego dnia ich powstania. Zależy nam na tym, żeby z Tobą porozmawiać i wspólnie znaleźć najlepsze rozwiązanie w Twojej sytuacji.

Możesz do nas:

zadzwonić: 
42 218 64 00

napisać maila:
windykacja@mbank.pl

napisać na czacie – po połączeniu z konsultantem poproś, aby przełączył Cię do windykacji

Jak przebiega rozmowa telefoniczna

  • potwierdzimy Twoją tożsamość
  • powiemy, jakie masz zaległości
  • wspólnie ustalimy termin spłaty
  • jeśli masz problemy ze spłatą, przedstawimy Ci możliwe rozwiązania
  • poinformujemy, jakie mogą być konsekwencje braku spłaty
  • Voicebot – wirtualny doradca

    W naszym imieniu może się z Tobą kontaktować nasz wirtualny doradca. Voicebot:

    • może do Ciebie zadzwonić z numerów: 48 668 650 098, 48 606 960 079, 48 538 320 216
    • zapyta o Twoje dane, aby Cię zweryfikować jako klienta banku
    • następnie przekaże Ci informacje o Twoich zaległościach i przyjmie od Ciebie deklarację spłaty

Gdzie znaleźć informacje o zaległościach

Informacje znajdziesz w serwisie transakcyjnym. Ścieżka zależy od tego, jaki masz produkt:

  • Rachunki

Lista naliczonych opłat na rachunku: Płatności > Historia > Blokady i zawieszenia

  • Kredyty

Blokady na rachunku powiązanym do spłaty: Płatności > Historia > Blokady i zawieszenia

Suma zaległości na kredycie: Finanse > Kredyty > Wszystkie

  • Karty kredytowe

Blokady na rachunku powiązanym do spłaty: Płatności > Historia > Blokady i zawieszenia

 

Możesz się także z nami skontaktować. Powiemy Ci, jakie masz zaległości.

 
Jak zadeklarować termin spłaty

Jeśli masz zaległości i chcesz przekazać informację, kiedy je spłacisz – skontaktuj się z pracownikiem windykacji.

 

Możesz też złożyć dyspozycję :

  • w serwisie transakcyjnym: Pomoc > Załatw swoje sprawy > Inna sprawa > Deklaracja spłaty zadłużenia
  • na mLinii: 42 6 300 800

 

Jak spłacić zaległości

Pieniądze możesz wpłacić:

przelewem z innego konta

przelewem ekspresowym

 
Czy możemy pobrać pieniądze na spłatę zaległości z innego konta, które masz w mBanku?

Tak. W zależności od tego, na jakim produkcie bankowym powstanie zaległość, możemy:

  • pobrać kwotę należności przeterminowanych z Twojego dowolnego rachunku na podstawie zapisów w regulaminie i w umowie dla danego produktu bankowego
    lub
  • potrącić wierzytelność na podstawie Kodeksu Cywilnego (Art. 498-505)

 
Czy w naszym imieniu może się z Tobą kontaktować firma windykacyjna?

Tak. Więcej informacji o naszej współpracy z firmami windykacyjnymi znajdziesz tutaj. Pamiętaj, że nawet jeśli Twoją sprawę obsługuje firma windykacyjna, możesz się skontaktować z nami w sprawie swoich zaległości.

 
Czy w naszym imieniu pracownik firmy windykacyjnej może Ci złożyć wizytę?

Tak, bank może zlecić taką wizytę firmie windykacyjnej (zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 2017 Prawo bankowe art. 6a).

 
Co możesz zrobić, jeśli masz lub przewidujesz, że będziesz mieć trudności ze spłatą zobowiązań

Możesz złożyć wniosek o wsparcie w spłacie. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

 
Biuro Informacji Kredytowej (BIK)

  • 1.  

    Jakie dane trafiają do BIK

      • Twoje dane osobowe
      • informacje o Twoich kredytach m.in. data ich udzielenia, rodzaj kredytu, liczba i wysokość rat, waluta oraz to czy spłacasz je w terminie, czy masz zaległości
  • 2.  

    Kiedy przekazujemy dane do BIK

      • gdy złożysz wniosek o kredyt
      • w trakcie trwania umowy kredytowej (informacje o tym, jak spłacasz kredyt aktualizujemy codziennie w dni robocze od chwili udzielenia kredytu)
  • 3.  

    Jak długo mogą być przetwarzane dane w BIK

    • BIK może przetwarzać Twoje dane do 5 lat od momentu spłaty kredytu:

      • jeśli zadłużenie trwało dłużej niż 60 dni
      • jeśli kredyt był spłacany terminowo i wyrazisz na to zgodę
  • 4.  

    Czy można usunąć dane przetwarzane w BIK

    • Dane w BIK możesz usunąć:

      • po terminowej spłacie zobowiązania, jeśli wycofasz zgodę na ich przetwarzanie
      • jeśli są nieprawidłowe – na podstawie reklamacji

      Zachęcamy również do zapoznania się z informacjami zamieszczonymi bezpośrednio na stronie internetowej BIK.

Pytania i odpowiedzi